1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

ATi VS Nvidia !

Viestiketju Näytönohjaimet - Apua, kokemuksia ja vinkkejä -osiossa. Ketjun avasi guRu 30.01.2006.

  1. Anthonius

    Anthonius Regular member

    Liittynyt:
    06.08.2005
    Viestejä:
    616
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kyllä vaan voi.. Katsos kun tuuliviima lisää sitä vaikutusta...
     
  2.  
  3. Riipperit

    Riipperit Guest

    kokoonpanon mukaan ja sen mitä kortilta haet.Haetko peli tehoa vai muuten jytäkkää perus toimivuutta.Loppu maku kysymys =)

    Adidas vai Nike?
     
  4. JulGubbe

    JulGubbe Regular member

    Liittynyt:
    27.08.2005
    Viestejä:
    319
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Toivon ettet tosissasi väitä tälläistä. Ilmavirtaus saattaa vaikuttaa pakkasen purevuuten ihmisen iholla ja näin tuntuisi, että olisi kylmempää. Ihmisen iho luovuttaa lämpöä ulkoilmaan ja tuuli nopeuttaa tätä siirtymistä, mistä seuraa, että ilma tuntuu kylmemmältä.

    Esimerkki: Passiivijäähy esim prosessorilla on aktiivista "tehottomampi", koska lämmintä ilmaa ei tehokkaasti siirry pois jäähyltä.
    Voit myös pultata miljoonan watin puhaltimen jäähyyn kiinni saamatta laskettua lämpötilaa alle jähdytysilman lämpötilan.
     
    Viimeksi muokattu: 13.05.2006
  5. Sokar80

    Sokar80 Regular member

    Liittynyt:
    09.03.2006
    Viestejä:
    2,319
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    kuten huomaat niin kotelo ja poweri jossa ei ole vesi jäähyä niin ovat yli huoneen lämmön
    toivossa on hyvä elää [bold]sano Lapamato[/bold]
    [bold]vaikka minä olen aloittelija niin nyt joudun sanomaan että mieti ensin mitä kirjoitat JulGubbe koska aktiivi tai passiivi jäähy ei edes paini samassa sarjassa vesi jäähyn kanssa [/bold]

    itellä hain ja sain [bold]ÄÄNETTÖMÄN PC:een[/bold] kun esim tää Ati x1900xt pitää kovempaa ääntä kuin Formula 1

    olen samaa mieltä jos putuhutaan [bold]ILMA JÄÄHYSTÄ[/bold] puhallettava kotelon ilma ei voi koskaan mennä alle huoneen lämmön koska aktiivi puhallin siirtää vain sitä lämmintä ilmaa yleensä kotelosta ulos

    MUTTA [bold]vesi jäähyssä [/bold] sillikooni putkissa virtaa kylmää vettä joka menee kupari blokille näin viilentäen kupari blokin vesi lämpenee menenssä blokin läpi jonka takia on Jäähdytin mulla Airblex Evo 360 jossa 3kpl papst tuuletin puhalttaa 6v huone ilmaa jäähyyn jollonka jäähyn läpotila ei nouse
     
    Viimeksi muokattu: 14.05.2006
  6. JulGubbe

    JulGubbe Regular member

    Liittynyt:
    27.08.2005
    Viestejä:
    319
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Tästä en kyllä tajunnut yhtään mitään.

    Vesijäähyssä vettä jäähdytetään ilmalla joten saat olla aika guru että rasituksessa Amd X2 4400+ 2.4ghz toimisi 18°c.

    Edit. Haluaisin tietää kuinka lämmintä vettä systeemissä kiertää
     
    Viimeksi muokattu: 13.05.2006
  7. JulGubbe

    JulGubbe Regular member

    Liittynyt:
    27.08.2005
    Viestejä:
    319
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    =/ miten lapamadot liittyy tähän?

    ?? En verrannut noita vesijäähyihin. Yritin sanoa, että aktiivijäähyt ovat passiivisia parempia koska niiltä ilmaa siirtyy tehokkaammin pois. Ei sen takia että ilmavirtaus itse viilentäisi jäähyä.

     
  8. mjk

    mjk Member

    Liittynyt:
    02.09.2002
    Viestejä:
    42
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Jup, minulla on ollut monta ohjainta mutta yksi on ollut ylimuiden..3dfx:n voodoo 3:n..

    mutta siis näitä on ollut:

    Nvidia tnt, voodoo 3, ati rage 128, matrox millenium, nvidia riva tnt 2, Gf 2 mx, ati 7500, gf 4 ti 4600, ati radeon 9600 pro, sitten tuli pci-e väylä ja siinä, ati radeon x700 jonka tilalle gf 6600 gt ja nyt on 7600 gt 256 mt...no koneita on minulla kyllä kaksi kpl joten omassani on tuo pci-e jossa se nvidia 7600 gt ja pojalla omassaan radeon 9800 pro 256 passiivinen.

    Eli kokemusta vähän eri ohjaimista on, mutta atissa on mielestäni kuvan tarkkuus ja värit paremmat kuin nvidiassa, mutta nvidia on tasainen ja hyvävääntäjä peleissä /johtuisiko se siitä että esim: codemasters käyttää(optimoi) nvidian kortteja.

    Ja jos haluaa hyväkuvaisen ja tasalaatuisen niin valintani olisi silloin Matrox, peleihin ottaisin Nvidian koska se on tasaisen hyvä, ja sekä ja videokäyttöön sitten atin.

    Jos nyt ostaisin niin nvidia. Syy tasaisen hyvä kaikessa ja kortti olisi vielä club3d/xfx/msi ja 7600 gt 256 kun se on uudemmalla ytimellä (G73 GPU)kuin seim: 7900 gt (G71 GPU).


    verrakkaa niitä vaikka täältä:
    http://www.club-3d.com/ ja tuolta product list.
     
  9. Sokar80

    Sokar80 Regular member

    Liittynyt:
    09.03.2006
    Viestejä:
    2,319
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    eiköhän toi kerro kaiken itekkin olen tyhmä kuin saapas mutta en rupea inttämään mistä en tiedä
    tällä hetkellä se näyttää 23,5c huoneen lämpö on 24c

    se on sanonta minkä kaikkien paitsi ville 5v ymmärtää

    jep pisteet sulle =)

    mene oikeesti johonki pc kauppaan jossa ne kunnon vesi jäähyjä niin myyjät tarvittaessa vääntää rauta lankasta eli kertoo kunnolla niin että kaikki ymmärtää
     
  10. JulGubbe

    JulGubbe Regular member

    Liittynyt:
    27.08.2005
    Viestejä:
    319
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kierrossa oleva vesi on lämpimämpää kuin jäähdytettävä prosesori.
    jepjep

    Onnea sinulle jos kerran noin hyvän systeemin olet saanut. Tästä en enempää jaksa vängätä koska näyttää siltä, ettei keskustelukumppanini enää kykene asiallisiin kommentteihin ja keskustelun taso näin ollen laskee liian alas jopa ad:n mittapuulla.

    Nyt minun puolestani voisitte jatkaa syvällisempää väittelyänne näytönohjaimien paremmuudesta.

    ps. Vielä kun opettelisit kirjoittamaan yhtä hyvin kuin osaat irrottaa asioita niiden asiayteyksistä saisivat alakoulun opettajat olla tyytyväisiä.

     
    Viimeksi muokattu: 13.05.2006
  11. Anthonius

    Anthonius Regular member

    Liittynyt:
    06.08.2005
    Viestejä:
    616
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Ei se uudemmalla ytimellä ole vaan se on ERILAISELLA ytimellä. Samoin kuin nuo 6600 on jos nyt oikein muistan NV43 ja 6800 sarja NV40 ja uudet GS't PCI-E väylällä NV42.. Yhtä "uusia" nuo G73 ja G71 ovat..
     
    Viimeksi muokattu: 13.05.2006
  12. Sokar80

    Sokar80 Regular member

    Liittynyt:
    09.03.2006
    Viestejä:
    2,319
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    olen jo monesti myöntänyt että en ole täydellinen ja minulla on luki häiriö
    ei siinä niin lukenut vaan näin
    olen hieman harrastanut kellotusta ja esim 3D-mark pisteet otetaan levänneestä koneesta ei sellaisesta että se on ollut yli 3h päällä kuten sanoin [bold] tällä hetkellä se näyttää 23,5c huoneen lämpö on 24c [/bold]eli toi ei ole sama lämpö luku kuin sillon kuin otin oman sceen shotin

    eli otin oman sceen shotin ja lämpö tulokset 3D-Markin ajon jälkeen eli rasituksesta

    Rasitukseksi kutsutaan kun kone tekee jotain raskasta kuten 3D mark testi

    idle kutsutaan kun kone ei tee mitään

    [bold]Mutta ei enempää aiheesta[/bold]

    http://www.overclock.co.uk/product.php?productid=19190&cat=691&view=rel

    aika hyvin on Nvidian 7900GTX hinta on laskenut

    mutta eikös Atissa ja Nvidiassa ole samat ytimet siis x1900 ja Nvidia 7900 ja 1.1 ns samsung muistit

    ymmärtääkseni suurimmat muutokset uusissa näyttiksissä on prossa ytimet N ja ati siirtyi 90mm ytimiin ja 1.1ns samsung muisteihin

    mutta vaikio nopeuksilla Ati X1900xtx on Nvian 7900GTX vahvempi vaikka N 7900 on enemmäm kellotus potentiaalia

    http://www.tomshardware.com/2006/01/24/ati_radeon_x1900_heats_up_with_48_pixel_pipelines/page5.html

    3D Mark compari linkki on tosi hyvä keksintö jotta erottaa toden puhujat olen monesti törmännyt että "ihmiset" eivät usko mitä virityksiä sanon tehneeni harmi että ei ole läpö tila compare linkkiä
     
    Viimeksi muokattu: 13.05.2006
  13. eduard0

    eduard0 Active member

    Liittynyt:
    27.06.2005
    Viestejä:
    1,396
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Termodynamiikan lyhyt oppimäärä: Lämpö(energia) siirtyy aina lämpimämmästä aineesta viileämpään. (Voit halutessasi tarkistaa asian esimerkiksi mistä tahansa lukion fysiikan lämpöopin kirjasta, kyseessä lämpöopin nollas, ensimmäinen ja toinen pääsääntö.)

    Toisin sanoen ilman jäähdyttäessä vesijäähyssä olevaa vettä, veden lämpötila on pienimmillään sama kuin ilman lämpötila, muussa tapauksessa tuo vesi lämmittää ilmaa. Sama vesi kiertää putkissa prosessorin, piirisarjan, näytönohjaimen ja mahdollisesti muistienkin blokeille, jossa vesi lämpiää. Jotenka vesijäähyssä kiertävän veden lämpötila on aina enemmän korkeampi kuin huoneilman lämpötila (vähintäänkin asteen murto-osia), ellei vettä jäähdytetä jollakin huoneilmaa kylmemmällä, esimerkiksi jääkaapissa. Samalla myös prosessorin ja muiden komponenttien lämpötila on huoneilmaa korkeampi.

    Mikäli mitataan alhaisempia lämpötiloja kuin mitä huoneilma, on syytä olettaa että lämpötilan mittauksessa on jokin virhe, todennäköisimmin emolevyn lämpöantureissa.
     
    Viimeksi muokattu: 13.05.2006
  14. Sokar80

    Sokar80 Regular member

    Liittynyt:
    09.03.2006
    Viestejä:
    2,319
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    niin on voinut tapahtua käytän tai katoin mittauksen [bold]SMARTGUARDIAN For Dfi nf4 ja EVEREST[/bold] lämpö tunnistus ohjelmia

    veden lämpö tila mittarina on Anttilasta ostettu 9.90e sisä\ulko mittari jonka ulko anturi on vesi säiliössä
     
  15. Anthonius

    Anthonius Regular member

    Liittynyt:
    06.08.2005
    Viestejä:
    616
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Niin no sit järkeäkin voisi samantien käyttää :)
     
  16. perhana

    perhana Regular member

    Liittynyt:
    05.02.2005
    Viestejä:
    933
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Ettei mene ihan offtopiciksi niin mainittakoon ensin että kyllä se ATI mun mielestä on parempi kuin NVIDIA ;-)

    mutta sitten se asia joka mut sai tähän avautumaan:

    Nyt oot Sokar kyllä kirjotellu niin silkkaa p..kaa että noiden "tosiasioiden" perusteella rupeaa jo pikkuhiljaa ne lehmätkin lentämään :-D

    Aikuisten oikeasti tosiasia on että vesijäähylläkään ilman kompressoria tai peltieriä ei sitä vettä saa pysymään kennoa viilentävää ilmaa kylmempänä, eikä myöskään sitä prosessoria saa jäähtymään järjestelmässä kiertävää vettä kylmemmäksi vaikka se vesi kiitäisi kuinka kovaa vauhtia niitä silikoniletkuja pitkin sen kuparisen blokin läpi... nääs kun se vauhti ei saa siitä silikonista irtoamaan yhtään kylmämolekyylejä siihen kupariblokiin :-D

    Avoastian, esim. ämpärin avulla saadaan vesi jäähtymään hieman huoneilmaa kylmemmäksi perustuen haihtumisen aiheuttamaan jäähtymiseen, mutta ei suljetulla piirillä ja kennolla, ellei kennon pintaan sumuteta vesisuihkua... itselläni on koneessa myös vesijäähdytys, ja lämmöt joihin olen tällä hetkellä kohtuullisen tyytyväinen ovat - vesi 35 astetta ja prossu 44 astetta... nämä ovat mielestäni tälle kellotetulle koneelle sopivan realistiset lukemat ;-)
     
  17. Sokar80

    Sokar80 Regular member

    Liittynyt:
    09.03.2006
    Viestejä:
    2,319
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    en väittänyt niitä faktoiksi vaan ITE Smartguardian dfi nf4 ja everest lämmön tunnistus ohjelmia

    olenko missään vaiheessa sanonut että mulla "suljettu systeemi" tää mun anttilasta ostettu 3,5l kahvi purkki täynnä tislattu vettä kuten sivulla 6 mainitsin reilu kuukausi sitten

    olen monesti kertonut että [bold]EN OLE NÖRTTI[/bold] olen aloittelija FC nörtit sano että nörtti on arvonimi kuten "professori" että on jossakin alalla on hyvä

    kertokaa sitten mikä on "rehellinen" testi ohjelma lämmöille se lämpö markki olisi kiva jos olisi olemassa
     
  18. Drizzt^^

    Drizzt^^ Active member

    Liittynyt:
    20.09.2004
    Viestejä:
    1,599
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Kaikki ohjelmat ottavat lämpötilatiedot samoilta antureilta, joten ohjelma ei ratkaise lämpöjen totuudenperäisyyttä. Luotettavin tapa olisi varmaan teipata hyvin kalibroidun lämpömittarin anturi kiinni suoraan prosessoriin...
     
  19. Camee

    Camee Guest

    Mielestäni GeForce 6600 on hyvä kortti, katsotaampa mistä suunnasta tahansa. Tietysti nopeampiakin on tehty, mutta se on mielestäni toinen juttu. Piti oikein kahlata läpi koko tämä jauhanta varsin yhdentekevästä asiasta saadakseni tietää : Ei mitään.
     
  20. Sokar80

    Sokar80 Regular member

    Liittynyt:
    09.03.2006
    Viestejä:
    2,319
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
  21. tyson

    tyson Regular member

    Liittynyt:
    09.02.2006
    Viestejä:
    806
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Palatakseni näistä vesiputkiaivoista takaisin alkuperäiseen aiheeseen,sanoisin,että tällähetkellä,jos päivittäisin konettani,ostaisin Nvidia gf6600 - kortin.
     

Jaa tämä sivu