Ati radeon HD4850 yhdistettynä Geforce 8800 GT

Viestiketju Näytönohjaimet - Apua, kokemuksia ja vinkkejä -osiossa. Ketjun avasi timitri 28.10.2009.

1. 4Rayden2

4Rayden2 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    No onhan se vähän niinkin, mutta näyttiksen piirin valmistaa aina joko Ati tai nVidia. Piirilevyt, muistit, virransyötön jne. valitsee sitten ns. valmistaja ( :

2.  
  3. Ransester

Ransester Active member

Kiitokset:
    2
    Pisteet:
    68
    Lähinnä tartuin tuohon kun sanoit että lähes sama ohjain eri nimellä kun kyseessä on oikeasti ihan eri valmistajien kortit ja samanlaisuus rajoittuu lähinnä kokoon. Ja oisit itsekin voinu vähän tarkentaa haitko tuota PhysX-tukea etkä haukkua suoraan muita.

4. timitri

timitri Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    No itsehän olin ennen kysymystä täysi tampio, enkä edes tiennyt koko physx tuen mahdollisuudesta. nyt olen kuitenkin astetta viisaampi. Kokeilin yhdistää näitä ohjaimia physx kautta, ja tulokset eivät olleet aivan toivottuja. Fc2 ei oikeen toiminu olleskaa mutta 3dmark nousi jonkin verran. Mutta kiitos nyt kaikille asiantuntijoille käyttämästänne kullanarvoisesta ajasta, ja pyydän vielä kerran anteeksi omaa tyhmyyttäni sekä ammattitaidottomuuttani sekä offensiivista lähestymistapaani.

5. PeteTK

PeteTK Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Molempien valmistajien kortit ovat Pc Partnerin valmistamia ellei muutoksia ole tapahtunut.

6. Lippo89

Lippo89 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Homma menisi juurikin niin että huonompi kortti laskee fysiikat ja parempi kortti piirtää muut grafiikat. Tuohon kai se PhysX on kai suunniteltukkin. Jos kumpikin kortti on nvidian niin ei tarvitse mitää erikois kikkailuja vaan voit ladata uusimman physx ohjelman/ajurit koneelle ja pitäs sitte pelittää.

7. palkki

palkki Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    entäs toimiikos kaksi nVidia näytönohjainta tuolleen, jos emolevyssä on vain crossfire tuki, eli kahdelle ATI:lle. emolevy on Asus P5K. Ja kuinka se käytännössä tehdään?

8. Lippo89

Lippo89 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Käsittääkseni physx ei vaadi mitään tukea esim. crossfire/sili. Tässä on lista mitä näytönohjaimia se tukee. Tässä on itse physx paketti. Elikkä asennat näytönohjaimiin uusimat ajurit ja sitten asennat tuon physx paketin. Käynnistät physx asetukset ja valitset sieltä mikä kortti laskee fysiikat. Googlella löytyy varmasti hyvät neuvot mitkä olisivat parhaat asetukset. Itse en omista kuin yhden näytön ohjaimen ja sekin on atin niin en tästä enempää tiedä.
    PS. tarviit tietenkin pelin/ohjeman jossa on tuo physx tuki.

Jaa tämä sivu