Ati Radeon HD3850 käy kuumana

Viestiketju Näytönohjaimet - Apua, kokemuksia ja vinkkejä -osiossa. Ketjun avasi ollimaha 28.01.2008.

1. McKoo

McKoo Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Meinaatko että ne lämmöt pysyy kurissa tuolla 50% asetuksella kun pelaa.
    mitäs sitten käy kun lämmöt nouseekin yli 85 asteen ja tuuletin pörrää vain puolella. Kun auto asetksella se pyörii siinä lämpötilassa jo 80% vauhdilla?
    eikös tässä ole riskinä käräyttää koko näyttis kun pakottaa tuulettimen pyörmään jotain tiettyä nopeutta? Vai eikö se lämpö vaan pääse nousemaan kun tuuletin pörrää kokoajan tasaisella nopeudella
    ? Vai kannattaisiko ennemmin säätää niitä auto asetuksen lämpötiloja esim että hetikun lämpö nousee yli 70 asteen niin tuuletin pyörisi jo 85% ja kun 95 astetta tulisi niin sitten täysille.

2.  
  3. TheOak

TheOak Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Käyppä nyt ensin kokeilemassa sillä rivatunerilla sen tuulettimen säätämistä. Mulla pysy lämmöt alle 80c jo 45% nopeudella. Auto-asetuksilla en kuullut tuuletimen pyörivän kertaakaan edes tuolla 45% nopeudella.

Ite teen default nopeudelle ja 45% nopeudelle launcher itemin ja vaihtelen sitte työkalupalkista noiden välillä sen mukaan mitä koneella teen.

4. jake_h

jake_h Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    ite oon testannu atitoolin 3d renderillä lämmöt.10min ajo nii lämmöt ei noussu 60% tuuletuksella 80c ja kellot kortissa on 730/929 (pcie-frequenzy 120mhz biosista).

oon katellu testejä paljon ja kaikki vakiona kortti huutanu 92c ilman ongelmia.jos kortti palaa vakiona nii ei muutako takuuseen koska vakio coolerin pitäs riittää korteissa.

en tiiä muistanko oikee että normaali tuuletin nopeus hd 3850 kortissa on n.35%?

Viimeksi muokattu: 13.02.2008

Jaa tämä sivu