1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Asus Vulcan ANC ja mahdollinen korvaaja?

Viestiketju Tulostimet, näppäimistöt ja muut oheislaitteet -osiossa. Ketjun avasi L1nkku 01.07.2015.

  1. L1nkku

    L1nkku Member

    Liittynyt:
    25.04.2015
    Viestejä:
    31
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    8
    Elikkä moi, mulla on parisen vuotta ollut kyseiset ( https://www.asus.com/fi/Gaming/Vulcan_ANC/ ) asuksen headset. Muuten olen kyllä ollut erittäin tyytyväinen niihin: mukavat päässä, vastamelutoiminto ja äänen laatukin hyvä hintaisekseen. Mutta nyt jälleen näihin kuten kaikkiin aikasempiinkin kuulokkeisiini on tullut kosketus häiriö, eli ääni kuuluu vain toisesta korvasta, mutta äänen saa liikuttelemalla kuulokkeen irroitettavaa johtoa siitä päästä mistä johto kiinnittyy kuulokkeisiin. Asukselta ei näyttäisi löytyvän erikseen myytäviä johtoja vaikka kävisi järkeen. Mielestäni typerää heiltä, sillä kuka kuluttaja ostaa ainakaan noita samoja kuulokkeita uudestaan. Eli vaihtoehdoikseni jää:

    1. Etsiä verkosta kyseinen johto ja tilata sellainen? Toimiiko tällöin muun valmistajan kuin asuksen? Heikosti ainakin verkkokaupasta katsottuna mitään vastaavaa löysin. Johto siis sellainen missä tietokoneeseen menevässä päässä se vihreä audio ja punainen mikrofoni 3.5 erikseen ja kuulokkeisiin menevässä päässä vain yksi (3.5 mm pää?) noh tuolta asuksen sivuilta pitäisi nähdä.

    2. Tai sitten voisin tehdä jonkinlaisen korjauksen itse, purkaa johdon toinen pää ja laittaa juottaa johdot uudelleen. Netistähän kun noita ohjeita löytyy... mutta tiedä onko mulla edes tarvittavia välineitä tähän operaatioon.

    3. Ostaa uusi headset jotka olisivat:
    - Suljetut, en halua kuunnella koneen tuulettimia/seinä naapureita/ovikelloa/puhelinta käytönaikana.
    - Semmoiset mitkä mukavat päässä niinkuin nuo asuksen että korva mahtuu kokonaan sisälle. Tuntuu monissa halvemmissa olevan niin pienet noi kupit.
    - Pelaamisessa hyvät, esim. FPS-peleissä kuten CSGO, Bäfä tjsp että kuulee tarkasti mistä suunnasta ääni tulee.
    - Budjetti vielä hakusessa, voin vähän päälle parisataakin laittaa jos halvemmalla ei riittäviä saa mutta lähetään jostain päälle satasen vehkeistä.
    - Mitään virtual surroundia tarvitse olla stereo riittää ilmeisesti peleihin tai ainakaan surround ei tuo mitään etua?

    Nyt jonkun verran olen katsellut noita kuulokkeita, sennheiseriä kaikki kehuvat äänen puolesta, sen sijaan razeria, steelseriesiä ja turtle beachejä haukkuvat. Halvempien sennheiserien kupit tuntuvat arvostelujen mukaan olevan niin pieniä, haluan koko korvan sinne sisälle. Ihan vierasta juttua mulle nää kuuloke jutut jos joku fiksumpi osaisi neuvoa.
     
  2.  
  3. Axu_

    Axu_ Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    14.10.2008
    Viestejä:
    9,819
    Kiitokset:
    239
    Pisteet:
    143

Jaa tämä sivu