Asus P5B lämmöt korkealla

Viestiketju Vapaata keskustelua -osiossa. Ketjun avasi athlonius 24.05.2007.

1. athlonius

athlonius Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Ongelmana on siis kuumana käyvä emolevy. Mittaukset näyttää 55-57 astetta emolle riippumatta millä softalla niitä seuraan ja prossu kyllä pysyy kiltisti 40 asteen tuntumassa.

Olen yrittäny kaivaa tietoa ja löytäny mainintoja että kyseisellä emolla voi kyseinen mittaus näyttää 10-15 astetta liikaa. Löysin jonkun linkin asuksen sivuille jossa sanottiin että anturi on eri paikassa emolevyllä verrattuna useisiin muihin emoihin ja tästä syystä lukemat ovat korkeammat. Oli merkintä että riittäis jos lämpö pysyy 50-65 asteen välillä.

Tämä kuulostaa kyllä minusta aika korkealta lukemalta ku ennen käytin AMD:n vermeitä ja niissä lämmöt oli aina 35 asteen paikoilla emolla ja prossu niissä samoissa suunnilleen.

Onko muilla ollu samaa ongelmaa kyseisen emon kanssa?
    Huolestuttaa ku eilen ostin kyseisen kokoonpanon ettei heti pamahtais. Ei oo itellä kokemusta intelin vehkeistä ja sitä kautta lämmöistä yms, sitten pena 75:sen vuonna kirves :)

kone:
    Intel Core2 Duo 6420
    Asus P5B
    GF8800GTS 320
    2GT DDR2

2.  
  3. Stonecock

Stonecock Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Eipä tuosta (minun) mielestä vielä mitään huolestuttavaa oo. Minun joka emon lämmöt on ollu siinä 50-60 välillä. Tää keskustelu kuuluis muuten paremmin tuonne Pc:n rauta puolelle. :)

Jaa tämä sivu