1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Asus P5B kellotus klikkaa

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi wannabetu 11.10.2010.

  1. wannabetu

    wannabetu Member

    Liittynyt:
    27.12.2008
    Viestejä:
    10
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Moron.
    Eli monta kertaa aihetta netissä käsitelty, lukuisia ojheita jaettu, mutta ei onnistu.
    Lähdetään siitä että postaan kuvat nykyisistä asetuksista->
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Näillä asetuksilla saan prossun tuonne 2.8ghz mutta ei käynnistymisestä puhettakaan, ennen windowsin menoa nakkaa blue screenin ja boottaa.
    Tätä on nyt netin ohjeiden mukaan hakattu jo useampi päivä, oppaista ei ole suoraan sanoen ollut mitään iloa.
    Muisteista uskoisin tuon johtuvan mutta olen muisteillekin laittanut aika hitosti voltteja menemään välillä kun on hatuttanut ja ei mitään apua.
    Tämän kokoonpanon kun pitäisi mennä helposti yli 3.0gz.
    Apuva kiitos.

    ------------------------------------------------------
    Emolevy:
    Suoritintyyppi DualCore Intel Core 2 Duo E6400, 2133 MHz (8 x 267)
    Emolevy Asus P5B
    Piirisarja Intel Broadwater P965
    Keskusmuisti
    DIMM2: Corsair XMS2 CM2X2048-6400C5
    DIMM4: Corsair XMS2 CM2X2048-6400C5

    Muistikammat (x2):
    Muoto DIMM
    Tyyppi SDRAM
    Tyyppitiedot Synchronous
    Koko 2048 MB
    Nopeus 800 MHz
    Kokonaisleveys 64-bittinen
    Tietoleveys 64-bittinen

    Poweri: Corsair HX520w (http://www.overclockersclub.com/reviews/corsair_hx520w/)
    Näyttis: GTX285
    Prossun jäähy mallia riittävä, olikohan (Freedom Tower Prosessorijäähdytin by Jimm´s)
     
  2.  
  3. VTS

    VTS Regular member

    Liittynyt:
    04.11.2008
    Viestejä:
    303
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Lähde liikkeelle siitä että nollaa bios asetukset, eli palauta oletusarvot. Sen jälkeen, ota virransäästö pois päältä. Laita kaikkiin kohtiin missä voltteja voit säätää, DEFAULT arvot. Sen jälkeen aseta muistien mhz hieman alle sen mitä valmistaja ilmoittaa, esim 1066mhz muistit laita vaikka 1033mhz taajuudelle. Tämän jälkeen rupeat sitä prosessorin kellotaajuutta nostamaan pienin harppauksin, esim 10mhz ja sen jälkeen käyt työpöydällä katsomassa lämoötiloja ja kokeilet vakautta. Siinä nyt ensiaskeleita, pci väyliä tai muisteja ei tarvitse tässä kohtaa vielä säätää millään tavalla. Niin ja katso valmistajan sivulta kyseisen prosessorin kerroin, ja aseta se sen mukaiseen arvoon.

    Korjatkaa joku jos olette sitä mieltä että puhun läpiä päähänne.
     
  4. wannabetu

    wannabetu Member

    Liittynyt:
    27.12.2008
    Viestejä:
    10
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Tarkoitatko tuolla muistien hertsien laskulla tuota DRAM- Frequency, kohtaa?
    Tässä on näitä oppaita tullut tulosteltua ja koiteltua mutta järki tässä menee koska jokainen kone on yksilö eikä samat säädöt toimi kaikille niin tarttis sellaiset nyrkillä päähän ohjeet joita on helppo seurata.
    Ei siitä tunnu tulevan mitään että laitan vain jotkut valmiit asetukset oppaan mukaan ja kun ei toimi niin lotolla säätelen ja koitan saada toimimaan.
    Kun ei meikäläiselle kauheasti auta että missä tuolla netissäkin selitettiin että "laita muistit 1:1".
    Joo. Tämä laittaas.
    Selvä asiahan tuo :D
     
  5. VTS

    VTS Regular member

    Liittynyt:
    04.11.2008
    Viestejä:
    303
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kyllä juurikin sitä tarkoitan. ÄLÄ KOSKAAN KOPIO SUORAAN ASETUKSIA JOSTAIN FOORUMIKIRJOITUKSESTA. Tarkoitan tällä esim volttiasetuksia jne. Jokainen kone todellakin on yksilö ja käyttäytyy eritavalla eri asetuksilla. Mikäli et ole törmännyt tähän artikkeliin, lue se rauhassa ja koita sisäistää asiat joista siinä puhutaan. http://mato78.com/distribution/viewtopic.php?f=14&t=26

    Kokoonpano on periaatteessa sama kuin sinulla.
     
  6. wannabetu

    wannabetu Member

    Liittynyt:
    27.12.2008
    Viestejä:
    10
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Aikani tässä taas säätelin ja koitin opiskella tuota linkkiä minkä annoit, mutta tyhmä kun olen niin asia ei minulle valkene. En pääse puusta pitkälle tässä kellotuksessa.
    Neuvoisiko joku että mitä kahta tai kolmea arvoa minun on nostettava tuossa minun biossissani?
    Kun ongelma on se että puhutaan muistien kellotaajuuksista ym. mutta meikäläinen korjaa autoja ammatikseen joten ei mulle sano mitään tuollaiset.
    Kiinnostais opiskella näitä mutta tuo perse edellä puuhun meneminen alkaa kyllästyttää.
    Nuosta kuvista jos joku katsoisi että minkä nimistä paikkaa minun on säädettävä että pääsen liikkeelle?
    Kiitos.
     

Jaa tämä sivu