1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Asus kuumenee

Viestiketju Kannettavat tietokoneet -osiossa. Ketjun avasi Grouse86 22.11.2016.

  1. Grouse86

    Grouse86 Member

    Liittynyt:
    14.08.2013
    Viestejä:
    5
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Eli, koneena on Asuksen läppäri, mallia A56C joka on nyt alkanut käymään todella kuumana piirisarjan kohdalta, prossu ja näyttis pysyvät viileinä. Olen putsannut koneen pölystä ja vaihtaut lämpötahnat ja piirisarja jäähyyn olen vaihtanut uuden lämpöpädinkin, mutta ei auttanut ongelmaan, kone kuumenee niin, että sitä ei voi sylissä pitää. Mistähän moinen voi johtua?
     
  2.  
  3. Roadheader

    Roadheader Member

    Liittynyt:
    09.11.2016
    Viestejä:
    68
    Kiitokset:
    12
    Pisteet:
    8
    Yhtä vastaavaa kannettavaa tutkin. Tahnat vaihdettu jäähyn alle, ei pölyä. Eikä auta, kone kuumenee vaikka kaiken pitäisi olla kunnossa.

    Koko jäähyelementin vaihto samanlaiseen auttoi. Heatpipessa oli ehkä vikaa, vaikka niiden pitäisi kestää.
     
  4. tarantella

    tarantella Senior member

    Liittynyt:
    20.10.2012
    Viestejä:
    6,122
    Kiitokset:
    1,194
    Pisteet:
    243
    Olen huomannut, että joissakin malleissa jäähdytyselementti taipuu ajan kanssa ja ei paina riittävästi joka kohteeseen. Pikku taivuttelulla tuon saa yleensä korjattua.
     
  5. Grouse86

    Grouse86 Member

    Liittynyt:
    14.08.2013
    Viestejä:
    5
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Tässä koneessa piirisarjalla on oma jäähdytyssiili, ilman heatpipea tai tuuletinta, siilin alla on lämpötyyny, jonka olen vaihtanut, ja ainakin painauman perusteella kontakti on hyvä.
     

Jaa tämä sivu