1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Asus geforce 8800 GTS 512Mb

Viestiketju Näytönohjaimet - Apua, kokemuksia ja vinkkejä -osiossa. Ketjun avasi hellureips 12.05.2012.

  1. hellureips

    hellureips Member

    Liittynyt:
    12.05.2012
    Viestejä:
    2
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Olen miettinyt ja katsellut foorumeita, mutta näyttis on näköjään jo hieman unohdettu, kenties. Itselläni siis on kyseinen näytönohjain ja tahtoo olla hieman äänekästä tuo "viileänä" pitäminen. Onko kokemuksia minkälaisilla jäähyillä saisi hiljaista jäähdytystehoa kyseiseen korttiin? Olen ajatellut myös hieman kellotella korttia mikäli saan sopivan asiallista jäähdytystehoa. Vanhassa kortissa on kiinni Arctic cooling Accelero S1 mutta en oikein keksi millä saisin ram jäähyt irti kortista kun ne on sillä valmiiksi kiinni olleella "töhnällä" tai teipillä kiinni. Korttia ei tietenkään tee mieli hajoittaa kin on niin hyvin palvellut. Lämmöthän pyörii siellä 55-70+ lämpötiloissa kelloista riippuen.
     
  2.  
  3. Tiger25

    Tiger25 Active member

    Liittynyt:
    13.05.2011
    Viestejä:
    1,574
    Kiitokset:
    72
    Pisteet:
    78
    Ei mielestäni mikään ihme, että kyseinen kortti on "unohdettu", koska kyseessä on jo melko vanha kortti.

    Mitä muistijäähyjen irrotukseen tulee, pienellä veitsellä voisi tuota irrotusta varovasti avittaa, kunhan et käytä hirveästi voimaa etkä käytä hirveän isoa työkalua, ettei lähde jäähyjen mukana myös piirit itse. Toinen vahtoehto voisi olla jäähyjen viilaaminen matalammiksi että uusi jäähy sopii niiden päälle.
     
  4. hellureips

    hellureips Member

    Liittynyt:
    12.05.2012
    Viestejä:
    2
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Niin. Vaihtoehtoja on monia. Katselin tuota jäähyä tarkemmin ja kävi mielessä pelkkä modifiointi, mikä sisällyttäisi lisä tuulettimen asentamisen suoraan jäähdytysripojen kohdalle. Saa nähdä. Jos taas asentaisin tuon Accelero S1 niin pitäisi jostain löytää ramille jäähdytys siilit, tai jokin kiinnistys liima/teippi vanhoille, koska luulen nuiden acceleron mukana tulleiden jäähdytyssiilien teippien olevan kertakäyttöisiä... Tämä high performance thermal compound TMP-1000 with over 30% silver töhnä, mitä laitetaan prosessorien taikka gpuiden päälle, ei vaikuta olevan kiinnittävä aine, vaan pelkkä lämmönjohde. Mikäli saan ram jäähyt irti niin mistä pääsisi ostamaan sitten uutta kiinnitysainetta??
    Tarvitseekohan tämä kortti ram jäähdytystä? Accelero s1 on koko kortin mittainen ja jos / kun siihen laittaa tuulettimia, niin ne jäähdyttäisivät myös ramia, mutta onko se tarpeeksi?
     
    Viimeksi muokattu: 14.05.2012

Jaa tämä sivu