1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

ASUS Crosshair Formula II muistiongelmat

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi Oxdorf86 08.03.2010.

  1. Oxdorf86

    Oxdorf86 Guest

    Eli päivää dawnilaisille again, eli ongelma on seuraavanlainen että minulla on 4 gigaa Corsairia 800mhz ajoituksin 5-5-5-18 olevaa muistia (kitti) ja olen nämä 4 x 1 gigan kammat hoitanut valmiiksi ennen siirtymistä WIN7 64bit jotta saisin tarpeellisen määrän muistia kaikille mahd. asioille. Faktahan on että minulla XP pro vielä on alla ja se tukee MAX 3.7gigaa muistia käyttöjärjestelmän puolesta,mutta! huom

    Kone ei käynnistyksen alussa käytävän detect ram:ista eteenpäin suostu hievahtamaan 4 kamman ollessa kiinni, mitään ogelmia ei ilmene kun 3 kampaa on kiinni.Kammat on pyöritelty joka slotissa läpi joka päin ja Kammat & Memory slotit toimivat.
    miksi emolevy sanoo noin kovasti vastaan 4 gigaa muistia? luin random foorumeilla sanottavan että Asus formula olisi hyvin oikukas muistien suhteen pitänee varmaan paikkansa?

    Eli kenelläkään mitään neuvoa tulevaa varten miten saisin tämän 4:nen kamman koneeseen ja startattua koneen siten että se olisi käytössä kun WIN7 64bit hommaan!kammoissa on hivenen extra voltteja johtuen bus speedin pienestä nostosta kellotuksen yhteydessä.

    Kiitoksia jo etukäteen <3
     
    Moderaattorin viimeksi muokkaama: 08.03.2010
  2.  
  3. HeneLoid

    HeneLoid Member

    Liittynyt:
    28.04.2007
    Viestejä:
    82
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Tuota tuota... Itsellänikin on 4 gigaa, mutta ongelmat ovat sitten käyttiksenpuolella käytävissä prosesseissa, varsinkin jos asennan yli 5 gigaa vievän pelin niin se vetää virhettä sun muuta bluescreenin tyylistä (ja homma toimii kun otan pari kampaa irti :/ ...) Mut joka tapauksessa, oletko päivitellyt BIOSia missään yhteydessä?
     

Jaa tämä sivu