1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

ASUS 6600GT 128Mb -ongelma

Viestiketju Näytönohjaimet - Apua, kokemuksia ja vinkkejä -osiossa. Ketjun avasi Zigismund 14.05.2006.

1. Zigismund

Zigismund Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Ongelma tuntui helpottavan kun asensin DirectX:n uudestaan. Ongelma ei esiinny yhtä voimakkaasti nyt eikä se ilmaannu yhtä aikasin pelin alottamisen jälkeen. Ollaanko jo lähellä ratkaisua? :)

2.  
  3. Zigismund

Zigismund Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Nvidiahan on vastannut vastaavaan kysymykseen (http://nvidia.custhelp.com/cgi-bin/nvidia.cfg/php/enduser/std_adp.php?p_faqid=181&p_created=1102011824&p_sid=8XjagU7i&p_lva=&p_sp=cF9zcmNoPTEmcF9zb3J0X2J5PSZwX2dyaWRzb3J0PSZwX3Jvd19jbnQ9OSZwX3Byb2RzPTAmcF9jYXRzPTAmcF9wdj0mcF9jdj0mcF9zZWFyY2hfdHlwZT1hbnN3ZXJzLnNlYXJjaF9mbmwmcF9wYWdlPTEmcF9zZWFyY2hfdGV4dD02NjAwIGd0&p_li=&p_topview=1), mutta kai myös uusimassa ajurissa tuo ongelma on korjattu eikä vain tuossa 67.03:ssa, joka on aika vanha (December 1, 2004)?

4. -WK-

-WK- Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Kyllä tosiaan luulisi että uusissa varmasti toimisi, mutta nyt ainakin vaikuttaisi siis siltä että yhteensopivuusongelma on kyseessä mutta joka mahdollisesti voidaan ohjelmallisesti kiertää eli älä kiirehdi ostamaan tuulettimia tai powereita vielä :)

EDIT: Jos sulla on Riva Tuner vielä koneella, voisit kokeilla ottaa sieltä ylemmästä valikosta Customizen vierestä sen nuolen ja sieltä valikosta eka (low-level system settins) ja Nvstrap-driver (joudut tod. näk. painamaan Install-nappia ennenkä valikko aukeaa) ja sieltä pistää Sidebandiin ja Fast-Writeen molempiin Force Off. Tuo Sideband ainakin omien kokemuksien mukaan on hyödyllinen ominaisuus, mutta kokeile toimisiko ilman sitä miten.

Viimeksi muokattu: 19.05.2006
  5. Zigismund

Zigismund Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Eipä huomattavissa määrin auttanu tuokaan. Tilanne on parantunut DirectX:n asennuksen jälkeen, mutta Riva Tunerin säätö ei auttanut enää siitä eteenpäin.

EDIT: kyseisistä säädöisä huolimatta EVEREST näyttää:
    Fast-Write tuettu, ei käytössä
    Side Band Addressing tuettu, käytössä

Fast-Write ei ollu ennenkään, mutta eikö tuo SBA sitten mennytkään pois käytöstä?

Viimeksi muokattu: 19.05.2006
  6. jp.69

jp.69 Guest

No sen verran taas että mulla alkoi kone kaatuilla ja alkoi antaa sinistä virheilmoitusta...
    Hermostuin ja avasin kopan ja huomasin että Zalmani oli jäänyt huonosti kiinnittämättä koska oli vajavaisesti kiinni ytimessä.
    Kun puhdistin alueen ja laitoin piitahnaa ja kiristin ruuvit kunnolla tällä kertaa niin ei ole kertaakaan tahmonut niin kuin aikaisemmin.
    Vaikka nostin biosista agp väylän kertoimeksi *8 ja kaikki herkut.
    Kyllä nämä ongelmat ovat liki kaikki lämmöistä johtuvia eli uusi tuuletin tai edes tarkista entinen onko likainen tai josko olisi päässyt liikahtamaan ytimen päältä.Jos mahdollista niin kiristä (tietty omalla vastuulla :))

7. Zigismund

Zigismund Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Osaanko tuon Zalmanin asentaa? :/ Takuuhan tietenkin raukeaa heti kun koskenkin ruuveihin.. Missä tuon lämpötilan pitäisi olla? Sanokaa sopivat lämpötilat niin osaan seurata onko lämpötila mahdollisesti syynä. Kiitos

8. jaegarmai

jaegarmai Guest

JP.69 laitoit että kiristit zalmanin ruuvit ku se jäi kantamaan..
    No ei ehkä kannata tehdä koska se on ihan normaalia sille coolerille.
    Se oli mulla ihan sama juttu, mä ihmettelin sitä kanssa.

Ja palaten geforce6600gt, mulla on nyt se palautettuna liikkeeseen ku siin oli virtaongelmia. Alkoi herjata ettei virrat riitä ja joutuu näin sit alentaa tehoja. Ja mun virta on Antec NEO HE 500W, sit olen mitannut ja kaikki kanavat antaa ihan oikein jännitteen.

No tänää odotan soittoa että saan uuden.

Jaa tämä sivu