1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

ASUS 2900 XT vs. ASUS 8800 Ultra

Viestiketju Näytönohjaimet - Apua, kokemuksia ja vinkkejä -osiossa. Ketjun avasi Tyrael69 23.07.2007.

  1. viluinen

    viluinen Guest

    Kyllä 8800 GTX on tehokkaampi, vaikkakin HD2900 XT:llä on tehtykkin maailmanennätys pippelimarkissa. Peleissä kuitenkin 8800 GTX on nopeampi ja se on ainakin minulle tärkeää.
     
  2.  
  3. Stympel

    Stympel Regular member

    Liittynyt:
    19.07.2006
    Viestejä:
    262
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    mahtava uutinen
     
    Viimeksi muokattu: 29.08.2007
  4. Oxdorf86

    Oxdorf86 Guest

    siis en mä itse 3dmarkin mukaan näyttistä hommaisi,eiköhän se pelaaminen olisi tärkein ominaisuus ja siihen tää GTX on ollu mahtava.en tosin ota kantaa etteikö 2900xt ois kova koska en oo kokeillut henk.koth.
     
  5. olex84

    olex84 Guest

    Oma mielipiteeni näistä korteista on se että toi 2900xt gigan muistilla on ihan hyvä, vastaa kutakuinkin 8800GTS:ää!? mutta se tietysti maksaa suorituskykyynsä nähden paljon enemmän(~500euroo) ja vie paljon enemmän virtaa.

    Tietysti sitten jos vähän spekuloidaan tota 3dmark-käyttäytymistä niin sen olen huomannut että Ratukka hakkaa Geforcen erityisesti SM3.0/HDR:ssä joka tietysti lupaa hyvää tulevien pelien kannalta. OpenGL taitaa olla vieläkin Ratukoille vaikeaa purtavaa :I

    Vasta viime aikoina ollaan alettu ottaa tosissaan monissa pelitaloissa koko dx9.0c-rajapinnan ominaisuudet. Tiedä sitten miten Ratukka(ATI/AMD) osaa nää SM4.0-temput mutta ainakin Geforcella(Nvidia) on nähty että optimoimisen varaa olisi :I

    Kuten tossa aiemmin joku jo mainitsi että tulokset Ratukalla hyppii miten sattuu niin viime aikoina Catalystit ovat kehittyneet mielestäni ripeästi hyvään suuntaan(itse omistan x1950pron-->tämä ei sitten tarkoita että olisin ATI-fani!), entisenä GF6600GT:n omistajana sain huomata että joskus suorituskyky meni taaksepäin jos päivitti ajurit uudempaan.

    Mutta jos itse olisin nyt hankkimassa kunnon näyttistä niin ehdottomasti ottasin 8800GTX:n, halvimman sellasen...eikös ne maksa halvimmillaan jotain ~450euroo, Saksasta tietysti vähän halvemmalla?
     
  6. botta0

    botta0 Member

    Liittynyt:
    25.05.2007
    Viestejä:
    50
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    ComputerBasen testien mukaan Ati HD 2900 XT voittaa parissa testissä jopa 8800 ultran jos ei oteta mukaan noita testejä jossa käytetään reunojenpehmennystä ym. Ja kyllä se noiden testien mukaan vaikuttaa aika mukavalta näyttikseltä.
    Rainbow Six Vegas
     
  7. Sebu92

    Sebu92 Active member

    Liittynyt:
    15.10.2005
    Viestejä:
    2,778
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Niinpä, voittaa parissa testissä. Siihen se sitten jää. Muissa ei ole läheskään hintansa värtti.
     
  8. spas12

    spas12 Guest

    '
    'Teidän' ?

    Minkälaisia uudet näyttikset tulevat olemaan? Onko kenelläkään hajuakaan uusista malleista yms?
    En ole vieläkään konetta ostanut. :p
     
  9. lauri_lr

    lauri_lr Regular member

    Liittynyt:
    31.03.2006
    Viestejä:
    3,401
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Maahantuojalle siis?

     
  10. tyson

    tyson Regular member

    Liittynyt:
    09.02.2006
    Viestejä:
    806
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Heh, eipä ole tietoa, mutta eiköhän niitä parin kuukauden sisään näy.
     
  11. Sebu92

    Sebu92 Active member

    Liittynyt:
    15.10.2005
    Viestejä:
    2,778
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Tuolla "Teidän" tarkoitin SmartIt:n varastoa, mutta näköjään heidän varasto = gnt:n varasto eli heillä ei ole omaa varastoa.
     
  12. Oxdorf86

    Oxdorf86 Guest

    jep näinpä
     
  13. spas12

    spas12 Guest

    Ehkä olen tyhmä mutta mikä on GNT ? .. En tajunnut kyllä vieläkään.
     
  14. lauri_lr

    lauri_lr Regular member

    Liittynyt:
    31.03.2006
    Viestejä:
    3,401
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    GNT tuo elektroniikkaa maahan, eli maahantuoja. Google kertoo lisää
     
  15. spas12

    spas12 Guest

    Niinpä taitaa kertoa. OK
     
  16. Oxdorf86

    Oxdorf86 Guest

    palaten alkuperäiseen topiciin,ja vertailuun 2900 xt vs 8800GTX/ultra.
    hd2900xt on mennyt nyt muutamia kappaleita rikki kun 8800 sarjan näyttiksiä ei ole mennyt ikinä itseni kautta takuuseen.

    että pitäisin 8800 sarjaa luottettavampana tällä hetkellä.
     
  17. tyson

    tyson Regular member

    Liittynyt:
    09.02.2006
    Viestejä:
    806
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Johtuisikohan siitä, että 2900xt käy (tietääkseni) kuumempana, kuin 8800 - sarjan näyttikset?
     
  18. Oxdorf86

    Oxdorf86 Guest

    seuraavanlaisissa tilanteissa on mennyt 2900xt rikki ---->
    1.se on koneessa kiinni ja sitä tesmitään normi karkit päällä,toimii ok.
    2.sitte karkit täysille ja poks.


    jos käy paljonkin kuumempana kuin GTX joka esim mulla on niin ei olisi ihme :D mun GTX idle lämmöt 70c ja rasituslämmöt 75-80c
     
  19. tyson

    tyson Regular member

    Liittynyt:
    09.02.2006
    Viestejä:
    806
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    No jo on, millainen näyttis. Silmänkarkkia laittaa, niin hajoaa. Ilmeisesti AMD:llä ei pidetä liian kauniista maisemasta, jos vaikka suurella resoluutiolla pätkisi. :)

    Mutta vakavasti ottaen: johtuisikohan se jännitepiikistä? Jos joillakin on kehnonpuoleinen virtalähde, joka heittää liikaa jännitettä näyttikselle...? Nämä ovat ns mutu tuntumalla annettuja arvioita, mutta en muutakaan keksi syylliseksi.
     
  20. Oxdorf86

    Oxdorf86 Guest

    eipäilen vahvasti koska ihmimiset joilla on mennyt rikki kyseinen näyttis niin on ollut todella surkkia kokoonpanoja & vanhoja.
    ja tietämys PC raudasta kehnon puoleista.

    esimerkkinä 754 socked emo & 3200+ athlon ja 350w poweri (ei edes pitäiskään toimia tuolla powerilla)että ei ole minun asia päättää onko vika itseaiheutettu vaiko ei.

    mutta toki ollut muutamia oikeissakin koneissa olleita (kuten juurikin se aikaisempi että eka toimii normi herkuilla ja sitte highherkut ja poks)

    ihmisten PC tietämys on enemmän kuin koomista aika ajoin ja siihen törmää melkeipä päivittäin :D paras on että erään naisen "mukiteline" hajos.
     
    Moderaattorin viimeksi muokkaama: 07.09.2007

Jaa tämä sivu