1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

arvostelkaa taru sormusten herrasta elokuva

Viestiketju Keskustelua elokuvista -osiossa. Ketjun avasi gigee 15.02.2006.

  1. gigee

    gigee Member

    Liittynyt:
    18.12.2005
    Viestejä:
    84
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    arvostelkaa lotr* elokuvat!!!


    *lord of the rings
     
  2.  
  3. xmedia666

    xmedia666 Regular member

    Liittynyt:
    08.05.2005
    Viestejä:
    651
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kyllähän noita sanotaan melkein parhaiksi elokuviksi mitä on tehty, Hienot maisemat, hyvä juoni, aidosti toteudettu jne. Omakohtaisesti LOTR trilogia on joka osaltaan yhtä huono, ei jaksa sitte yhtään kiinnostaa. Ykköstä olen pari kertaa yrittänyt katsoa, mutta en ole päässyt edes puoleen. Mielestäni todella tylsiä elokuvia.

    Visuaalisesti ovat kyllä häkellyttäviä, mutta ei vaan jaksa kiinnnostaa. Tuntuu kuin jotain vielä puuttuisi.
     
  4. Chi

    Chi Regular member

    Liittynyt:
    15.09.2005
    Viestejä:
    162
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Aivan samaa mieltä! Visuaalisuus omaa luokkaansa, mutta tuntuu että muiden asioiden eteen ei ole "nähty vaivaa", koska lähes kaikki ovat lukeneet kirjan ja suurinosa muistaa juonen ym. ulkoa tarkkaan. Muistan, kun katselin ekaa osaa ja ihmettelin jatkuvasti, että koska se "oikea" leffa alkaa. Oli siinä naurussa pitelemistä, kun kaveri loukkaantuneena kertoi leffan olevan puolivälissä :D.
     
  5. xXx

    xXx Regular member

    Liittynyt:
    24.01.2006
    Viestejä:
    989
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    valitettavasti olen nähnyt vasta kaksi ensimmäistä, mutta ensimmäinen osa sormusten ritarit oli aika "löyhä" kun taas kaksi tornia oli parempi, koska siinä oli hieno ja pitkä sotakohtaus ja sisällöltään muutenkin parempi. kuninkaan paluu on valitettavasti näkemättä, ja toivonkin että näkisin sen pisimmän version (n.4 tuntia)
     
  6. gigee

    gigee Member

    Liittynyt:
    18.12.2005
    Viestejä:
    84
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    mul on se kotona ja ykkösestä saatii lainaa XD
     
  7. WormLow

    WormLow Guest

    Ensimmäinen osa trilogiasta teki suurimman vaikutuksen. Luultavasti siksi, että oli niin hienoa silmänruokaa ja sai nähdä ensimmäisen kerran Peter Jacksonin näkemyksen Keskimaasta.

    Kaksi jälkimmäistäkin mukiin meneviä, etenkin taistelukohtaukset. Kaiken kaikkiaan eehdottomasti katsottava paketti. Yksi kaikkien aikojen klassikoita.

    Luettuani näitä kommentteja ihmettelen, että joku pystyy jo puolet ensimmäisestä elokuvasta katsottuaan tyrmäämään koko trilogian - itsellä ei ainakaan siihen pokka riittäisi.

    Kirjat olen lukenut myös muutamaan otteeseen ja en yhdy siinä, että elokuva ei mukaile tarpeeksi kirjaa, kovimpien Tolkien fanien riviin. Kuitenkin jossain vaiheessa on pakko tehdä kompromisseja. Tietty olisi kiva kuulla, mitä nyt elokuvasta puuttuvaa ehdottomasti olisi pitänyt olla mukana ja mikä taas oli turhaa? Konnun tuho kenties? Nyt jo kolmas elokuva oli kuitenkin nelituntinen...

    Muutenkin kirjoja verrattaessa elokuviin ainakin allekirjoittanut on varustettu sen verran kovalla mielikuvituksella, ettei mieleen tule yleensä ottaenkaan yhtään elokuvaa, mikä olisi ollut kirjaa parempi.
     
  8. xmedia666

    xmedia666 Regular member

    Liittynyt:
    08.05.2005
    Viestejä:
    651
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Olen kyllä katsonut joka elokuvasta useamman pätkän ja jostain syystä omistan koko trilogian, mutta yhtenään en ole mitään noista katsonut puoleen asti. Noin prosenteilleen olen kyllä katsonut joka osaa noin 50%, pätkiä sieltä täältä. En vain viitsinyt kirjoittaa pitkää arvostelua. Mutta jos toisia noin paljon näyttää ärsyttävän, niin pitää sen takia kirjoittaa nyt pikä korjaus. "PAHOITTELEN" että en heti alkuun pistänyt tarkemmin. Parempi mieli nyt?
     
    Viimeksi muokattu: 17.02.2006
  9. tomsung

    tomsung Member

    Liittynyt:
    09.01.2006
    Viestejä:
    63
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Ykkösen oon kahtonut ja oli niin huono että en viitsi muita osia edes vaivautua katsomaan. Hankin parempaa katseltavaa.
     
  10. Ysf

    Ysf Active member

    Liittynyt:
    02.10.2005
    Viestejä:
    1,954
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    68
    Komeaa katseltavaa. "Ammattimaisesti" tehty muunnelma kirjasta. Ohjaus oli myös "ammattimaisesti" tehty ja komeita maisemia oli hyvin näytetty kamera-ajoilla. Näyttelijät hoitiva hommansa (jälleen kerran) "ammattimaisesti".

    niin.. ja sanoinko että elokuvasta paistoi "ammattimainen" ote josta ei liikaa huippuja erotu. Sanoisin "ihan hyvä" - sarkastisesti, sillä valitettava tosiasia on että LOTR on hyvin, hyvin keskinkertainen ja "tasaisen turvallinen" tekele.
     
  11. Chi

    Chi Regular member

    Liittynyt:
    15.09.2005
    Viestejä:
    162
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Mitä tekemistä sillä on pokan kanssa, että jaksaako katsoa omasta mielestään surkean leffan loppuun? Minä olen paljon leffoja katsonut ja osaan kyllä ensimmäisen vartin aikana jo huomata että pidänkö kys. leffasta vai en. Tuo koko pokka-juttu kuulostaa väärinymmärretyn taiteilijan vuodatukselta, ei millään pahalla :D. Olen sitten kai moukka...
     
  12. Tero83

    Tero83 Regular member

    Liittynyt:
    10.07.2005
    Viestejä:
    160
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Ajattelen trilogiaa yhtenä elokuvana. Mielestäni ehdottomasti parhaimpia ellei paras elokuva. Saa aikaan "väristyksiä" ja vetoaa tunteisiin.
     
  13. kaiasp

    kaiasp Regular member

    Liittynyt:
    23.08.2005
    Viestejä:
    616
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    No,tämä nyt on vaan oma mielipide...Ei kyllä vetoa miekkoja heiluttelevat sukkahousu-sankarit tähän suuntaan ainakaan...Heh.1 osan katsoin aikoinaan kokonaan.2 osaa katsoinkohan puoli tuntia,ja nukahdin.Kerran yritin jatkaa sitä mutta,10 minuutin päästä tuli haukotus.Lopetin siihen.Ei vaan kiinnosta noin täydet satu-elokuvat(Loppui samalla kuin äidin rinnan imeminen).Parempaakin tekemistä löytyy kuin katsoa LOTR sarjaa...Nimittäin,vaikka imurointi/roskien vieminen ulos...Heh.
     
    Viimeksi muokattu: 23.02.2006
  14. xmedia666

    xmedia666 Regular member

    Liittynyt:
    08.05.2005
    Viestejä:
    651
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Juuri näin. Jäi vähän itseänikin mietityttämään tämä "pokka" juttu, mutta en viitsinyt siihen mitään kommentoida. Tulipahan nyt selväksi=)
     
  15. WormLow

    WormLow Guest

    LOL taiteilijaa ei minusta kyllä saa tekemälläkään :)

    Ja otanpa edellisestä viestistäni takaisin sen verran, että eipä xmedia666 elokuvaa arvostellutkaan, kuten virheellisesti väitin vaan kommentoi, ettei kiinnosta. Tähän lopputulokseen voi hyvinkin tulla vartin "katselunautinnon" jälkeen, joku jopa tsekkaamalla elokuvan kannet ;)

     
  16. heiksi

    heiksi Regular member

    Liittynyt:
    10.02.2005
    Viestejä:
    840
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Juu olihan se ihan hieno mutta alkoi kyllästyttämään jo lopussa. olihan se aika pitkä elokuva...
     
  17. timonsteri

    timonsteri Regular member

    Liittynyt:
    23.05.2005
    Viestejä:
    600
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Onhan se trilogia kaikkine lavasteineen ja efekteineen huippuluokkaa, mutta oma mielipide: ääh.. eh.. eiJJeih.. ääh..
     
  18. teppoI

    teppoI Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    30.04.2005
    Viestejä:
    4,166
    Kiitokset:
    4
    Pisteet:
    48
    Ykkös osa oli aika tylsä, mutta kakkos ja kolmos osasta pidin, varsinkin noista sotakohtauksista. On tullut katottua kaikki putkeen.
     
  19. REH

    REH Regular member

    Liittynyt:
    21.09.2005
    Viestejä:
    115
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Aivan loistavia. Olen katsonut monta kertaa extended versiot ja aina on aivan loistavat.
     
  20. Enoxol

    Enoxol Regular member

    Liittynyt:
    06.11.2005
    Viestejä:
    280
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Mahtavaa tuotantoa! Siitä kääpiö hahmosta en kyllä pitänyt, koska siitä oli tehty sellanen pelle...

    Pitäisi saada hommattua se koko "LOTR:boxi", niin oisi asiat hyvin...
     
  21. pasQ

    pasQ Member

    Liittynyt:
    03.12.2005
    Viestejä:
    17
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Onkos sulla gigee koulussa tehtävänä arvostella LOTR-trilogia.;)
    Kyllä ne melko mukavaa kateltavaa oli, mutta kyllä se aika menee sitte melko pitkäks jos ei innosta yhtää katella, mä ku en ollu lukenu kirjaakaa ni en tienny juonestakaa paljoo mittää. Uudelle-Seelannille hyvää mainosta.
     

Jaa tämä sivu