1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Artec t14 usb tikku

Viestiketju Keskustelua PC:n digikorteista -osiossa. Ketjun avasi trekkari 21.02.2006.

1. hattula

hattula Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Ostin tänään ja mulla tuli toi adapteri siinä mukana. Paremmalla antennilla toimii ihan ok.

2.  
  3. hmyllys

hmyllys Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    ostin kans ton artec t14 tikun ja täytyy sanoa että kyl on tullu itekki tapeltua noitten softien kanssa ja oon tullu siihen tulokseen et alkuperänen on ainoo toimiva, muut tökkii ja kuva ei tuu pätkinä! ja toi antenni plugi ja suomenkielinen ohje tulee myyjän toimittaa mukaan! esim sittarist sen sai erillisenä pussukkana mukaa ku huomasin et se puuttuu ja menin pyytää sitä! toimivin antenni oli sittarist ostettu 19.90 maksava antenni/antennin vahvistin! kaikki kanavat näkyy eikä kuva pätki ja alkuperäissofta! mytheather kannattaa nakkaa pois, kuva pätkii!

4. vheikki

vheikki Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    MyTheatre ei näy minulla. Palauttaisin alkuperäisen softan, mutta kun en onnistu millään saamaan sitä pelaamaan sen jälkeen, kun kerran on tuo MyTheater asennettu (ja poistettu).

5. ipronin

ipronin Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Minulla toimivat kunnolla valmistajan oma ohjelma V3.17 ja Toptronicsin muokkaama MyTheatren viimeisin versio. Valmistajan oma V 3.17 tuntuu kaikkein herkimmältä löytämään kaikki asemat. Kaikilla ohjelmilla käytän vahvistmella varustettua sisäantennia. Ja sitä pitää eri kanavanipuille selvästi säätää eri asentoon. Myös vuorokauden aika tuntuu vaikuttavan.

Mutta ilman kunnollista ulkoantennia tämä USB tikku näyttää olevan aika huono vaihtoehto ainakin täällä Kauniaisissa.

Ostin (kaapeli)televisioon juuri erillisen halpis-DVB-C boksin ja eikä sen kanssa suuremmin tarvinnut leikkiä.

MS ilmoittaa uuden Vistan Media Centerin tukevan sittenkin DVB-C vaihtoehtoa. Mielenkiintoinen vaihtoehto.

6. ji63

ji63 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Ohjeet löytyy tästä viestiketjusta jostain syyskuun tienoilta :)

7. vheikki

vheikki Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kiitokset.
    Olen yrittänyt parillakin ohjeella, mutta en ole onnistunut.
    Katson vielä, olisiko joku ohje, jota en ole nähnyt.

8. nessu123

nessu123 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    asensitko ensin sen tikun mukana tulleen ohjelmiston?
    jos asensit niin se pitää poistaa järjestelmän palautuksella ja sitten vasta asentaa my theatre ja tikku sisään vasta kun my theatre on asennettu ja sitten automaattinen ajurien etsintä ja asennus ja allekirjottamattomien ajurien hyväksyminen

9. cya2

cya2 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Jos winukka ajat, regedit, eli suoraan poistat kaikki ajurit, tai siihen tai vitaavaa, bootaus, ja ok.

10. nessu123

nessu123 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    järjestelmän palauttaminen on helpompi kuin rekisterin käsin muokkaus

11. vheikki

vheikki Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Asensin ensin tikun mukana tulleen ohjelmiston. Katselin sillä kesällä
    mökillä (vieläpä sillä "töpöantennilla") futiksen MM-kisoja. Kun softa ei osannut tekstitystä, niin ajattelin kokeilla My Theatrea.
    Poistin sen ennen My Theatren asennusta, minkä tein mielestäni ihan ohjeen mukaisesti.
    My Theatre "toimii", mutta ei löydä yhtään kanavaa edes hankkimallani antennilla, jossa on vahvistin. Meillä on kotona erittäin huono antenninäkyvyys.
    Poistin My Theatren ja asensin alkuper. softan, mutta se ei ala toimia ollenkaan. My Theatresta jäi jotakin (ajuri ?), mutta en tiedä mikä.
    En uskalla ruveta ropeloimaan regeditillä, kun en tiedä mitä pitäisi poistaa: saattaa mennä koko systeemi sekaisin.
    En myöskään ala palauttamaan Windowsia. Minulla on niin paljon työhön liittyvää softaa koneessa, että en ala tämän takia tekemään suurta
    asennustyötä.
    Jos eivät ohjelmat asennu ja poistu normaaleilla keinoilla, niin ne ovat, sanoisinko suoraan, paskoja.
    Pitänee jossakin vaiheessa taistella vielä.
    Kiitoksia vain neuvoista ja kommenteista !

12. hmyllys

hmyllys Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    asentaa vain ite cd:ltä kaikki ajurit koneelle niin kyllä sen pitäisi löytää ne ku tökkää sen (the ultimate) stickin koneesee! poistin ite vain regeditillä kaikki mytheatre nimellä olevat/viittaavat tiedostot ja sen jälkeen alkuperäinen softa lähti toimimaan! kannattaa muuten kopioida ne ajurit sieltä cd:ltä omalle koneelle meinaan ne cd:t ei oo mitään kovin naarmun kestävii!!! tuli pikku naarmu ja läppäri ei enää tunnistanu sitä cd:tä! onneks olin kopioinu ne ajurit sillo heti koneelle! ei muute noi nauhotukset meinaa millää mennä oikeeseen paikkaa! oon laittanu niitte tallennuskohteeks usb.kovan ja se ohjelma lykkää aina vaa ne työpöydälle! ei ton tikun kans jaksa enää pelleillä! kyl se nii vaikeeta tuntuu oleva! parempi vaa kattoo kaapelin kautta tv:tä ku sellanen kerra on!

13. masa122

masa122 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    hmyllys: Minulla tuo tallennuspaikka-ongelma ratkesi, kun nimesin kanavat siten, että niissä EI ole | -merkkiä alussa. Jos merkki on, tuottaa nauhoitus (Artecin softalla) muotoa (112233-112233).mpg olevan tiedoston, jos kanavan nimi on esim. MTV3, tulee tiedoston nimeksi MTV3(112233-112233)-niminen tiedosto (oikeaan paikkaan :)

14. hmyllys

hmyllys Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    masa122 kiitos neuvosta! toimii!!!!!!!!!!!!!!!

15. PeeKoo67

PeeKoo67 Guest

Kirjoittelenpa kokemuksia tänne, kun omat ongelmat ratkesivat aika pitkälle tämän ketjun ansiosta.

Eli, MyTheatre asentui Toptronicsin viimeisimmällä asennuspaketilla, vaikkakin jouduin asentamaan palikat asennustiedoston käyttämästä väliaikaishakemistosta. Syytä en tiedä, mutta asennus jämähti alkuperäisellä setup tiedoston installoinnilla.

http://www.toptronics.fi/tuki.nsf/8...3206cf277d613e5ac2257141003abbbd!OpenDocument

Antennina on 8 euron halpismalli. Alkuperäisellä antennilla toimi vain tikun oma softa. Linkissä asetukset, jotka pitää laittaa, jotta kuva näkyy. Asetukset --> tiedostotila.

http://krpk67.tripod.com/untitled.JPG

Itse en vaihtaisi alkuperäiseen softaan, koska EPG on huomattavasti parempi. Nauhoitetut filut voi polttaa sellaisenaan DVD:lle ja katsoa televisiosta. Ylen tekstit näkyy jne...

Kiitokset kaikille tähän ketjuun neuvoja antaneille.

16. Delf

Delf Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Tuli tuo Artecin tikku ostettua vähän aikaa sitten ja täytyy sanoa, että hyvin se on toiminut alkuperäisellä miniantennillaankin + alkuperäisellä softalla (TV Jukebox 3.0) ja ajureilla. Antennin laitoin noin hieman keskusyksikköä korkeammalle ja hyvin näkyivät 1,2,3,4, The Voice, SubTv. Vantaalla asustelen. Aluksi ei näkynyt 3:sta tai 4:sta, mutta hieman antennin paikkaa muuttamalla nekin tulivat näkyviin. Nauhoittamista en tosin ole vielä kokeillut.

17. Fronx

Fronx Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Eli itselläni oli BSoD ongelmaa windowssissa tällä ARtec T14 laitteella.
    Sama ongelma tapahtui sekä Windows XP että 2000 -käyttöjärjestelmillä, 3:lla eri koneella.

Voisi siis olettaa että ostin rautavikaisen kappaleen, kerta monet ovat tässäkin postissa sanoneet että laite toimii heillä hyvin. (Kokeilin kaikkia mahdollisia eri ajureita ja 'korjauksia' ja uudelleenasennuksia joita tässäkin postissa on edellä mainittu, tuloksetta).

Tässä postissa olevien ohjeiden avulla asensin vanhaan toiseen koneeseeni tikun toimimaan Ubuntussa (linux). Ei kaadu, hyvin toimii.

Vaikka kone on vain 700Mhz ja emolevy tukee vain USB rev 1.1 (!)

Vaikka tikku sanoo vaativansa USB 2.0, ainakin itse siis sain Ubuntussa tikun toimimaan 1.1 USB portissa. Yhtä aikaa toisen kanavan nauhotus ja toisen katsominen (samasta kanavanipusta) ei onnistu vaan kuva rakeutuu katselukelvottomaksi. Vika lie koneen tehoissa ja/tai USB 1.1ssä.

JA BSoDtä tai minkäänlaista jumimista / kaatumista ei Ubuntussa tule, vaikka laite on siis sama jolla sain Windowssissa sattumanvaraista BSoDtä.

Eli jos nurkissanne pyörii tämä artecin tikku, joka teilläkin aiheuttaa BSoDtä Windowssissa, ettekä palauttaneet romua kauppaan, tikku voi hyvinkin olla käytettävissä Linux-koneessa (suuntaa antavia ohjeita on tässä postissa aikaisemmin mainittu).

18. Tare69

Tare69 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
  19. jukiapina

jukiapina Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Ei kannata bsodeja tulee vaikka ei ole kerennyt mitää tekemäänkään!

20. Tare69

Tare69 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Tarkoititko tuolla minun linkin takana olevaa pakettia? Minulla rupesi sinänsä toimiskelemaan mutta ääni ja kuva ei pysy synkassa...

- Tare69

21. Kalsari69

Kalsari69 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Mulla toi tikku toimii kannettavassa moitteettomasti, kunhan sain vain kunnon antennin. Mutta pöytäkoneessa on ongelmia. Asentelin tikun mukana tulleet ajurit ja ohjelma menee aina jumiin kun sen käynnistää. Sitten latasin Artecin sivuilta sen My Theatre paketin. sen sai asentaa n.3 kertaa uusiks, kun ei meinannut löytää kanavia. Sittenkun sai kanavat näkymään, niin ohjelma on todella hidas, ja sammuttaa konetta välillä eikä kanavatkaan näy hyvin.
    Kannettavalla on tikun mukana tulleet ajurit ja ohjelmat ja hyvin toimii, Mutta ei vaan meinaa toimia toisella koneella oikeen mitenkään päin.

Jaa tämä sivu