1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Artec t14 usb tikku

Viestiketju Keskustelua PC:n digikorteista -osiossa. Ketjun avasi trekkari 21.02.2006.

  1. k136617

    k136617 Member

    Liittynyt:
    19.08.2004
    Viestejä:
    1
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    HDTV2DVD -ohjelmalle vaan ei tunnu jostain syystä oikein kelpaavan
    A-kanavanipun streamit?

    Aluksi ihmettelin, kun ohjelmalle ei kelvannut mikään Actec T14- tikulla tallennettu streami, kunnes tajusin muuttaa tallenteen mpg-päätteen ts-päätteeksi. Homma näytti nyt toimivan muuten hienosti, paitsi että kaikki A-kanavanipun tallenteet eivät vieläkään kelpaa ohjelmalle? Sieltä vain YLE24:n streamit tuntuvat kelpaavan.

    Muuten tikku toimii näillä päivitetyillä ohjaimilla ja sen omalla
    katseluohjelmalla ihan hyvin. Käytän katseluun sisäantennia ja ohjaimien päivityksen jälkeen se oikeanpuoleinen signaalimittari alkoi näyttämään 2-3 pykälää korkeampaa tasoa? Kuva on kaikilla kanavanipuilla hyvä ja tallenteet menevät sinne minne kuuluukin. Vain tuo DVD:n teko tallenteista ei onnistu.

    Tässä vielä täällä jo aikaisemmin mainittu linkki uusille ohjaimille

    http://info.ultima.com.tw/fae/Service_e/nl/home/drivers.htm
     
  2.  
  3. jukiapina

    jukiapina Member

    Liittynyt:
    17.03.2006
    Viestejä:
    31
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Käytätkä Roope87 tikun omaa softaa vai MyThetrea?
     
  4. jukiapina

    jukiapina Member

    Liittynyt:
    17.03.2006
    Viestejä:
    31
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Onko kukaan testannut avoimen lähdekoodin mediaportal ohjelmaa? Itse yritin saada T14:a toimimaan ko. ohjelman kanssa. Ohjelmaan voi itse laittaa oman korrtinsa ohjeiden mukaan toimimaan, mutta itselläni on ilmeisesti liian huono antenni joten ohjelma ei löydä kanavia.

    Jos jotain jolla on tarpeeksi iso antenni huvittaisi testata ohjelmaa ja sen tointaa, koska itse en sitä pysty tekemään kun antennini on liian pieni.

    Minulta saa T14:a tehdyt tiedostot jos kiinnostaa tai voi ne räplätä itsekkin grapheditillä.

     
  5. jukiapina

    jukiapina Member

    Liittynyt:
    17.03.2006
    Viestejä:
    31
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Valitan bda-ajureista suoraan Ultimalle ja lähettivät jonkun uuden bda-ajurin. jos jotain kiinnostaa niin voin lähetellä tuota ajuria eteenpäin.
     
  6. cya2

    cya2 Member

    Liittynyt:
    17.04.2006
    Viestejä:
    12
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Aina kinostaa, pistä vaikka minulle.

    thomas.bymark@pp.inet.fi
     
  7. ji63

    ji63 Member

    Liittynyt:
    26.07.2004
    Viestejä:
    50
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Hei vaan kohtalon toverit, terveisiä synkästä yöstä :) Valitettavasti ei taaskaan tullut vietettyä lauantai-iltaa terveesti kapakassa vaan tätä ***tanan digi tv -tikkua ilmaiseksi testaten.

    Tässä on tosiaankin tuote, joka Windows-käyttäjälle merkitsee ennen pitkään käyttiksen uudelleen asentamista. Tässä tapauksessa siitä syystä, että Microsoftin markkinamiesten mukaan XP:ssä on TV-käyttöön liittyviä parannuksia. Niinpä sitten hyväuskoisesti päivittämään Windows 2000 XP:hen siinä uskossa, että kaikki maailman P-softa toimii sen jälkeen. Päivityksen jälkeen valitettavasti käyttis hukkasi kirjoittavan DVD-aseman lopullisesti. Vai olinko se minä, joka en vain osaa? Joka tapauksessa ei edes internet, to kaiken tietävän helvetinkone, tarjonnut mitään faktaa, jolla käyttiksen olisi saanut ymmärtämään, että koneessa on DVD-asema. Kaikki muut käyttikset DOS:sista eri live-linuxeihin osasivat kyllä buutata itsensä sieltä ja käyttää sitä asemaa. Ei sitten mutta kuin asentamaan XP ihan neitseelliseen hakemistoon ja kuinkas ollakaan DVD-asema toimi kuin muissakin edistyksellisimmissä käyttiksissä. Reilu viikko on mennyt ja ei taida vieläkään olla kaikki ziljoonaa ohjainta ja sovellusta uudelleen asennettuna. Kyllä elämä on ihanaa, mitä se mahtoikaan olla ennen tietokoneita?

    Suvussa on sen verran pohjalaista verta, että ei sisu antanut periksi jättää kokeilematta BDA-ajuria uudestaan (tai ehkä olen muuten vain yksinkertainen :) Joka tapauksessa... viikko sitten eka kokeilu BDA-ajureilla ja MyTheatrella johti samaan lopputulokseen kuin Windows 2000:ssa - ei kuvaa eikä ääntä, pelkkää Access Violation -virhettä. Nyt - luoja tietää kuinka monen softan ja SDK:n ja ajurin ja kehitysvälineen asennuksen jälkeen - tilanne on toinen. Ei kuitenkaan yhtään parempi :-7 Näkyviin tulee eka ruutu ohjelmasta ja ääni jää soimaan oikein hetkeksi aikaa. Koko käyttis jämähtää niille sijoilleen. Mitään ei saa tehtyä, ei edes tehtävänhallintaa näkyviin näppäinoikoteillä. Ctrl-Alt-Del on aivan historiaa näillä softilla, mutta reset-näppäin toimii koneen kyljessä edelleen.

    Yllytyshulluna päätin kokeilla myös tuota MediaPortalia. Minulla oli koneella myös ProgDVB, mitä en ollut aikaisemmin saanut toimimaan. Tuli kuulkaa mielenkiintoisia tuloksia.

    Ensin toiveikkaana testaamaan Toptronicsin tarjoamaa uusinta ajuria Win2k_XPDriver.zip:istä eli 1.2 versiota.

    MediaPortalia varten tein graph filterin ja muokkasin CaptureCardDefinitions.xml -tiedoston ohjeiden mukaan. Tikku yllättäen kelpasi ohjelmalle, mutta signaalin laatu oli 0 ja kanavia ei löytynyt.

    ProgDVB:lle tikku kelpasi myös ensimmäistä kertaa, mutta signaalin laatu oli 0 ja kanavia ei löytynyt.

    MyTheatre näytti pari freimiä ja laittoi koneen seisomaan.

    Sittenpä toiveikkaaana testaamaan T14_WHQL.zip:istä löytyvvää 1.0 versiota.

    MediaPortalin konfigurointiohjelma löysi kanavat, mutta itse ohjelman käynnistys johti samaan kuin MyTheatrella: totaalinen seisokki (ei kuitenkaan minulla :)

    ProgDVB löysi myös kanavat. Nyt kummallakaan signaalin laatu ei ollutkaan nollassa vaan vaihtelevasti jotain 10 - 100%, vaikka ajuri oli vanhempi. Automaattihaku ei löytänyt kaikkia kanavia, mutta transponder-kohtaisella haulla sai haettua kaikki kavanat. Kuvassa mosaiikkia. YLE:n kavanilla ei dvb-tekstitys näkynyt, mutta äänityksessä ne ilmeisesti tallentuivat erilliseen tiedostoon. Teksti-TV toimi. Radiokanavat pätki.

    MyTheatrella jälleen pari freimiä ja totaalinen seisokki. Ou-jee!

    Löytyiskö jostain vielä vanhempia ajureita? Sanoisin, että siihen on syynsä, miksi valmistaja ei jaa BDA-ajuriaan julkisesti nettisivuillaan. Toptronics ilmeisesti jakaa niitä luottaen suomalaiseen uudisraivaajahenkeen ja siihen, etteivät ihmiset tiedä mistä firma löytyy. Kokeilkaapa selaimella osoitetta http://www.toptronics.fi/, niin päädytte sivulle http://www.panvision.com/o.o.i.s/110, jossa näkyy - ei mitään. Se on ilmeisesti Toptronicsin nykyinen toiminta-ajatus. Ja tämä Artec, osaako ne tehdä ajuria, kun ne ei näköjään osa tedä nettisivujakaan? Miten tälle http://info.ultima.com.tw/fae/Service_e/nl/home/drivers.htm sivulle pääsee muuten kuin hakukoneen kautta tai saamalla jostain suoran linkin? Koittakaapa navigoida itsenne jonnnekin muualle tämän firman sivulle.

    Nyt katsotaan ProgDVB:stä mihinkään vai palataanko taas kortin omaan p-softaan.

    Mutta kyllä se on kuulkaa niin, ettei tästä hommasta tule lasta eikä paskaa vielä moneen vuoteen. Syön SUK...laata, jos analogialähetykset loppuu syyskussa 2007. Ja jos loppuu, niin YLEn on pakko vaihtaa tekstitystapaa.

    EDIT:

    Unohdin kertoa, että tuossa eräänä päivänä tuli pitseriassa luettua Tekniikan Maailmaa (ei jäänyt numero mieleen), jossa testattiin sisäkäyttöön tarkoitettuja antenneja. Samassa jutussa kerrotiin, miten voi tehdä DVD-kotelosta ja foliosta toimivan antennin. Kotelon sisätaskuun leikataan foliosta kotelon korkuinen neliö, josta keskeltä leikataan pois neliön muotoinen alue. Sitten leikataan selkätaitoksen kohdalta foliosta vielä kaistele pois niin, että folio katkeaa alaosastaan. Sitten kiinnitetään antennikaapelista signaalijohdin toiseen osaan ja maajohdin toiseen osaan folion alaosasta. Artikelissa suositeltiin tähän tarkoitukseen nitojaa, antennikaapelin pätkää ja sopivaa liitintä. DVD-kotelon auki-asentoa vaihtamalla voi kuulema säätää, miten hyvin eri kanava-alueet tulee vastaanotetuiksi. Siinä artikkelissa tämä antenni todettin toimivaksi. Sitä ei kuitenkaan testattu verrattuna kaupallisiin tuotteisiin. Hieman siis armoa firmoille, joista TM eläää.

    Itsellä ei ole ollut koskaan antenniongelmia, kun talon katolta löytyy toimiva antenni, jolla tavallinen digiboksikin löytää kanavat OK. Mielenkiinnosta olisi kuitenkin tarkoitus jossain vaiheessa testata, miten tuollainen DVD-kotelo/folio-antenni toimii. Pakkohan se on toimia, kun kerran TM niin sanoo :) Meikäläisen folio voi tietysti olla eri planeetalta kuin TM:n.
     
    Viimeksi muokattu: 16.09.2006
  8. tkay564

    tkay564 Member

    Liittynyt:
    08.12.2003
    Viestejä:
    49
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Juu, piti luovuttaa. Kun tikku ei kertakaikkiaan sitten suostunut toimimaan vakaasti, niin otin ja palautin sen myyjälle. Eivät kitisseet yhtään, vaan totesivat niitä palautetun kohtuullisen huomattavia määriä. Hommasin tilalle Terratecin T2:n ja nyt katselen koneelta telkkaria kaiken pelatessa kallionvakaasti. Myös Yletekstit tallentuvat ihanasti. Suosittelen.
     
  9. synkka

    synkka Member

    Liittynyt:
    24.05.2006
    Viestejä:
    20
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Mulla vaihtui koneen rauta virtalähdettä lukuun ottamatta täysin, hieman oli jännä kakka tulollaan notta toimiiko artekki enään uudessa koneessa mutta huoli oli turha. Toimii kuin junan vessa. Käytössä MyTheatre
     
  10. ji63

    ji63 Member

    Liittynyt:
    26.07.2004
    Viestejä:
    50
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Kokeilin MediaPortalin ohjeiden (http://wiki.team-mediaportal.com/Add_TVCard_to_natively_supported_list) mukaan tehtyä filter graphia ProgDVB:llä ja sehän toimi. Sitten kokeilin, mitä MyTheare siitä tuumaa, mutta ei se huolinut sitä. MyTheatren keskustelufoorumilta blokkasin sellaisen ohjelman kuin DVB GraphMaker:
    http://scaistar.altervista.org/pafiledb/index.php?act=view&id=160

    Sillä tehty filter graph kelpasi MyTheatrelle. Ja nyt se sitten yllättäen toimi ja sitten se kyllä toimi sillä autograph-optiollakin. Mutta mahtoiko se aikaisempi koneen jämähtäminen kuitenkaan johtua käytetystä filter graphista? Vai muuttiko jonkun toisen softan asennus tai poistaminen kokoonpanoa sopivasti? Ihan ufo-juttu, tais kuun asento ja vaihe muuttua. Pitäisi varmana olla tällaista digi-TV-tikkua varten oma tietokone, johon ei asenneta mitään ylimääräistä. Sitä vois sitten kutsua vaikka televisioksi tai digiboksiksi :) Ehdin jo epäillä, että onko integroitu näytönohjaimeni aivan liian mopo tällaiseen käyttöön.
     
  11. jukiapina

    jukiapina Member

    Liittynyt:
    17.03.2006
    Viestejä:
    31
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Eikös ajurin, joka on saanut WHQL:n niin pitäisi olla Microsoftin testaama ja hyväksymä. Tuleeko tuollakin ajurilla BSOD:a? Täytyypä itsekkin koittaa tuo graphmakeria vaikka taitaa tuo gparhedit ajaa saman asian.
     
  12. ji63

    ji63 Member

    Liittynyt:
    26.07.2004
    Viestejä:
    50
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Minä en itseasiassa ole saanut koskaan blue screeniä. Kone vaan hyytyy totaalisesti, mitään ei tapahdu ja tehtävänhallintaa ei saa käyntiin. MediaPortalin kanssa näyttö menee sekaisin, joten se ehkä tekee isoja oletuksia näytönohjaimen suhteen.

    Minulla ei graphedt:llä tehty tiedosto toiminut MyTheatressa, vaikka se toimi ProgDVB:ssä.

    http://img181.imageshack.us/img181/1125/tvartect14xgrmk7.jpg
    http://img242.imageshack.us/img242/4012/mytheatrexgrxo7.jpg

    MyTheatressa graafilla ilmeisesti vain säädetään, miten kuva ja ääni esitetään, eli ohjelma toiminee ainoastaan DVBCore sourcella.

    Testasin vielä uudempaa BDA-ajurin versiota 1.2 (ei WHQL) ja ProgDVB ei edellenkään löydä minkänlaista signaalia sillä.

    Kumpikaan näistä ohjelmista ei osaa näyttää dvb-tekstitystä (lupauksista huolimatta?). Teksti-TV:ssä olevan tekstityksen saa molemmilla näkyviin eri ikkunaan (jos on kahdet silmät, niin lukeminen helpottuu). MyThearen Subtitles-plugilla saa ärsyttävän säätämisen jälkeen teksti-TV-tekstityksen läpinäkyvään ikkunaan, jonka voi siirtää kuvaikkunan päälle. Saman säätämisen joutuu tekemään aina kanavaa vaihtaessa. ProgDVB kyllä tallentaa äänittäessä dvb-tekstit erilliseen srt-tiedostoon.

    YLE saisi lähettää sitä hemmetin dvb-teksitystä jollain kanavalla 24/7, että onnettomat digisovittimien omistajat voisivat sen toimivuutta testata. Eilen myöhäisillassakin tuli joku italialaiselokuva, jossa puhuttiin niin kovin harvakseen. Ei olis uskonut, että italialaiset kykenee sellaiseen.

    EDIT:

    MyTheatren saa muuten eri asetuksia kokeilemalla helposti täysin toimimattomaksi. Se ei pahemmin tarkistele, että tukeeko käyttäjän kokoonpano tiettyjä toimintoja. Settings.ini-tiedosto on syytä varmuuskopioida aina ennenkuin tekeee muutoksia, tai muuten joutuu kaivamaan jostain jonkun oletusversion siitä tai muokkaamaan sitä tekstieditorilla ennenkuin saa ohjelman uudestaan käyntiin.
     
    Viimeksi muokattu: 18.09.2006
  13. jukiapina

    jukiapina Member

    Liittynyt:
    17.03.2006
    Viestejä:
    31
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Mulla ainakin toimii nuo ylen tekstit MyTheatrella.

    Mitenkäs muuten on Linuxilla tuo toimivuus?
     
  14. ji63

    ji63 Member

    Liittynyt:
    26.07.2004
    Viestejä:
    50
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Nyt sain ProgDVB:ssä DVB-tekstit toimimaan.

    ProgDVB:n foorumilta löytyi linkki tällaiseen filter graph-pakettiin:
    http://rapidshare.de/files/29451551/Grafs.zip.html

    Sieltä tv.V Mainconcept-A Mainconcept OSD.xgr toimii ainakin minulla. Sillä OSD:in ja tekstitykset saa näkyviin, kun valitsee Settings->Audio and Video->ShowView:ssa ProgDVB Video Renderin. VMR9 pysäytti minun koneeni. DVB-tekstityksen näkyminen edellyttää jommankumman käyttämistä. ODS-valikon saa klikkaamalla videokuvaa ja painamalla O-näppäintä. Tämä tieto löytyi erään plugin readme-tiedostosta, ei suinkaan ProgDVB:n ohjeista. Näyttäis siltä, että jos filter graphin latauksessa tulee virhe, niin ohjelma ei suostu vaihtamaan video renderiä ollenkaan.

    MyTheatressa teksitys edellyttää ilmeisesti joko IVR:n tai VMR9:n käyttämistä ja minulla molemmat pysäyttää koneen niille sijoilleen.

    EDIT:
    Minulla sattui olemaan nuo MainConceptin filtterit. Ne ovat ilmeisesti tulleet yhden videoeditointisoftan mukana.

    EDIT2:
    Nyt ProgDVB tilttaa koneen varttitunnin sisään.
     
    Viimeksi muokattu: 19.09.2006
  15. Keidzi

    Keidzi Member

    Liittynyt:
    20.08.2006
    Viestejä:
    3
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Linuxissa kaffeinella toimii ylen tekstit ja tallentaminen onnistuu myös mpg-muodossa, tosin tekstit eivät tallennu ylen kanavilta. Muutoin olen ollut tyytyväinen tikun toimintaan.
     
  16. ji63

    ji63 Member

    Liittynyt:
    26.07.2004
    Viestejä:
    50
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    No niin, eilisiltaan loppui tämän tikun hinkkaaminen. Vein aamulla takaisin Anttilaan ja sain rahat takaisin vaikeuksitta. Kuulema noin 10% on palautettu, mikä on aika paljon, jos se on sama koko maan markkinoilla. Ei ne ilmeisesti mene takaisin myyntiin, koska myyjä ei tarkistanut pakkauksen sisältöä. Tämän tuotteen kanssa ei ainakaan sitkeyttä palkita :) Tämän mainion tuotteen maahantuojahan oli Toptronics (http://www.panvision.com/o.o.i.s/110).

    Tilalle hankin Terratec Cinergy T2:n. Verkkokauppa.com:in myymälästä 77 € (kaukosäätimellä). En ole vielä ehtinyt ottaa käyttöön, mutta tuote on jo ulkoisestikin vakuuttavampi metallikoteloineen. Älkää kiusatko itseänne Artecillä viikkoja niin kuin minä tein.

    Siirrynpä tästä toiseen viestiketjuun...
     
  17. Tare69

    Tare69 Member

    Liittynyt:
    20.03.2006
    Viestejä:
    95
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Kertokaapas te jostka olette kaikki (tikun omat)ajurit joskus poistaneet taikka sen toisen ohjelmiston asentaneet niin se miten minä saan koneen puhtaaksi niistä tikun ajureista & toisesta ohjelmistosta? Ei taas tunnu tikku pelittävän ainakaan niillä Digital TV2.2.3.8 ajureilla...

    Kele... Melkein haluttaisi noitua :) Kun vihdoinkin sain muut osiot toimimaan lähes ja MPG videotkin näkymään (Direct Show piti asentaa) (ATIn vcr muodosta MPG muotoon koodaus tekee sutta ja sekundaa & ei sitten millään tunnu olevan MPG2 muotoista codekkia jotta TMPGEnc:llä saisi tehtyä muutakin kuin mpg1:stä, Pinnacle Studio 9 tilttaa aina kun ottaa MPG-muotoisen editoitavaksi ja niin edes päin...) ...

    - Tare69
     
  18. jukiapina

    jukiapina Member

    Liittynyt:
    17.03.2006
    Viestejä:
    31
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Itselläni on aina toiminut näin olen sitten asennellu orkkis ohjelmistoa tai jotai bda-ajuria.

    1. Järjestelmän hallinnasta poista ohjain
    2. Revi tikku irti
    3. Käynnistä bda-ajurin asennus tjsp
    4. Tökkää tikku kiinni
    5. Nyt pitäs olla uudet ajurit käytössä.

    Jos ei tämän jälkeen ajurit vaihdu niin järjestelmän hallinnasta päivitä ohjain ja etsii sitten manuaalistu uudet ajurit.

    Toisaalta tuntuu tuo Artecin tikku toimivan miten sattuu ja eri tavalla joka jampalla.
     
    Viimeksi muokattu: 23.09.2006
  19. hartiju

    hartiju Member

    Liittynyt:
    19.07.2006
    Viestejä:
    1
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Tare69 kysyi ajurien ja asennettujen ohjelmien poistamisesta. Meikäläinen käyttää Win XP Home sp1:tä. Ainakin XP:ssä on Järjestelmän palauttaminen toiminto. Voit luoda itse palautuspisteen ja jotkut asennukset esim. MyTheatre:n ajurien asennus loi sellaisen. Ongelmatilanteessa vain palautat XP:n asennusta edeltävään tilanteeseen. Olen itse kokeillut ja toimii. Mulla oli asennettuna tikun omat softat, jotka poistin ao. toiminnolla. Asensin muka paremman ProgDVB:n, jota en saanut toimimaan. Taas palautus ja tikun uudemmat softat tilalle. Sitten totesin, että DVD:lle siirto ei onnistu ja softan codec sotki muutenkin koneen video kuviot. Taas palautus. Sitten seurasin keskustelua ja MyTheatre alkoi tuntua kiinnostavalta. Ensin palautuspiste ja sitten asennus. Muutaman säädön jälkeen lopultakin kaikki toimii!! YLE:n kanavat näkyy, kun poistin tikun 'jatkojohdon' ja kytkin tikun suoraan koneeseen. Olenko harvoja 'onnellisia', jolla :
    - näkyy kaikki kanavat
    - YLE:n tekstitys toimii
    - tallennus pelaa (paitsi YLE:n tekstit)
    - tallenteen saa DVD:lle helposti esim. Nerolla
     
  20. Tare69

    Tare69 Member

    Liittynyt:
    20.03.2006
    Viestejä:
    95
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    jukiapina: Melkein sain toimimaan :) Nyt vain 'Error!!' tilalla on vanha tuttu 'Digital TV Box disappear...' errori :) Joskus ottaa päähän...

    hartiju: Kyse oli tuon donkelin pask... poistamisesta koneelta :) Olen käyttänyt koneita jo ZX-81:stä alkaen eikä XP:ään ole mikään tuntematon ilmestys kun sen olen viiden vuoden aikana pari ziljoonaa kertaa joko korjannut/koittanut korjata/pistänyt uusiksi/ottanut imagesta... Teen työkseni asennuspaketteja & omia ohjelmistoja eli olen kyllä tietoinen ja käyttänytkin useastikkin sitä kun kyseessä on ollut ATI:n (kuten kaikki tietävät, että niidenkin ajureiden & MMC:n asentamisessa, eteenkin kun omistaa AIW9800SE:n, menee yleensä kaikki ihan...). Jos olisikkin niin helppoa, että siitä vain palauttamaan eli kun koneeseen on välillä asennettu parit kipaleet eri ohjelmia & ajureita viksattu suuntaan jos toiseen :)

    Ajattelin vain josko joku olisi tehnyt cleanerin noille asennuspaketeille & sille hem..... toiselle ajurille eli uninstallointi, rekistereiden putsaus ja vielä tiedostojen poisto systeemi, eli tuollainen olisi ihan kiva systeemi :)

    Ai niin ja olet ainut jolla kyseinen rakkine toimii :-o

    - Tare69
     
    Viimeksi muokattu: 23.09.2006
  21. ji63

    ji63 Member

    Liittynyt:
    26.07.2004
    Viestejä:
    50
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Tare69,

    Palauta se Artecci kauppaan ja hanki tilalle Terratec Cinergy. Tämä on paras neuvo, mitä voit saada :) Takaan, että kannattaa. On nautinto säätämisen sijasta keskittyä TV:n katseluun.

    Artecin ajurit saa putsattua kun
    1) Ottaa tikun irti,
    2) \Windows\inf-hakemistosta poistaa kaikki oem*.*-tiedostot, joissa ko. tikku on mainittu. "Digital" on hyvä hakusana.
    3) \Windows\system32\drv-hakemistosta poistaa ajuritiedostot. BDA-ajurin kohdalla del *bda*.* toimii aika hyvin ja sen toisen kohdalla del stick*.*.
     

Jaa tämä sivu