1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Artec t14 BR asennus virhe

Viestiketju Keskustelua PC:n digikorteista -osiossa. Ketjun avasi jeskola 02.08.2008.

  1. jeskola

    jeskola Member

    Liittynyt:
    15.06.2004
    Viestejä:
    16
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Moikka kaikille!

    Minulla on ongelma se, että demoshield player estää ohjelmien asentamisen tietokoneeseen. Alla on esimerkki, kun yritän asentaa esimerkiksi digitv-korttia Artec t14 BR:

    1.Laitan ohjelman mukana tulleen CD:n CD-asemaan.
    2.Ohjeiden mukaan tässä vaiheessa pitäisi aueta install valikko, mutta minunpa tietokoneen näyttöön tulee seuraavat tekstit ja tietokone jää paikalleen jurruttamaan:

    "Värimalliksi on vaihdettu Windows Vista Basic
    Käytössä oleva ohjelma ei ole yhteensopiva tiettyjen Windowsin visuaalisten elementtien kanssa. Saat lisätietoa napsauttamalla tätä."

    3. Sen lisäksi tulee seuraavat tekstit:

    DemoShield Player lakkasi toimimasta
    Windows tarkistaa, onko ogelmaan ratkaisua...

    4. Hetken päästä koneen ruutuun tule teksti:

    DemoShield Player lakkasi toimimasta
    Ongelma keskeytti ohjelman virheettömän toiminnan.
    Windows sulkee ohjelman ja ilmoittaa, onko ongelmaan
    käytettävissä ratkaisua.

    5. Olen vaihtanut teemaksi ja värimalliksi sen Vista Basci, mistä tuli ekaksi viestiä. Käyttöjärjestemä on Vista ja muutenkin kone on Artec T14 BR vaatimuksien tasoinen.

    Onkohan mitään ratkaisua ongelmaan (koneen puhdistus kaiketi), kun se näköjään tekee sen muillakin ohjelmilla? Kiitoksia tosi paljon!
     
  2.  
  3. Kiju

    Kiju Regular member

    Liittynyt:
    09.12.2002
    Viestejä:
    119
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
  4. jeskola

    jeskola Member

    Liittynyt:
    15.06.2004
    Viestejä:
    16
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kiitos Kiju vinkeistä. Mutta kaipa olen aika tyhmä, kun en ole saanut pelamaan tota Artec tikkua. Olisiko sinulla sellaiset tavallisen käyttäjän ohjeet, jolla 100 % saan tikun toimimaan. Olen ajanut sen ajurin koneelle, mutta mitäs sen jälkeen...
     
  5. Kiju

    Kiju Regular member

    Liittynyt:
    09.12.2002
    Viestejä:
    119
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
  6. jeskola

    jeskola Member

    Liittynyt:
    15.06.2004
    Viestejä:
    16
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Moikka!

    Eli olen asentanut kyseiset ohjelmat koneelle. Miten noiden codekien kanssa, asennetaanko ne samaan tiedostoon vai mihin? Laitan Artec tikun koneeseen kiinni ja se ilmoittaa automaattisesti, että uusi laite on löytynyt. Artec mukana tuli TV Jukebox cd-> eikö tätä pidä asentaa ollenkaan (minun tapauksessa se ei kyllä asenna tätäkään.) Muuten kaikki asentuu ihan OK:sti paitsi tuo Toptronics ajureiden asennus. Siinä se jää kohtaan, jossa lukee "please plug-in device". Vaikka miten yrittää laittaa tikkua koneeseen, niin en pääse siitä ohi. Ostin tikun CM:stä ja paketissa oli kyllä maininta, että kyseinen tikku käy Vistaan ja siinä on mukana ajurit. On kyllä ollut aika sotimista tämän tikun kanssa. Enpä omista toista Tv:tä ja Kiinan kisat on ovella, joten olisi ihan mukava saada kortti kuntoon kun lähteepi saaristoon. Toinen juttu, kun avaan ProgDVb ohjelman niin tulee sellainen teksti "Device not started BDA no device". Onko Kijulla ongelmaani ratkaisua? Minulla sama Vista elikkä 32bit. Miten hyvin toimii toi Artec mukana tullut läpyskä?
     
  7. Kiju

    Kiju Regular member

    Liittynyt:
    09.12.2002
    Viestejä:
    119
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Näin minä sain toimimaan

    Mene Vistassa ohjauspaneeliin / valitse perinteinen näkymä / sieltä kuvake laitehallinta / katso viimeinen kohta ääni-, video- ja peliohjaimet painamalla + auki siellä pitäisi näkyä BDA-ajuri nimeltään: Ultima 2.0 DVB-T Stick.

    Ellei näy ota pois sieltä muut DVB-T ajurit ja hae tuolta aiemmassa viestissäni minitsemani -> toimiva ajuri tuolta Toptronics, siitä setup kuvakkeesta, koneelle latautuu setup.exe asenna se käynnistä kone ja katso em. ojauspaneeli.. näkyykö kp ajuri.. Ne codekit voit asentaa ihan oletuksien mukaisesti ja asenna viimeksi tuo ProgDVB sen pitäisi kaikki osat ja valitse käyttöön se ensimmäinen ehdotettu BDA-laite.
     
  8. jeskola

    jeskola Member

    Liittynyt:
    15.06.2004
    Viestejä:
    16
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Ongelmana on se, että vaikka miten asennan sitä Setup tiedostoa (menee kylläkin installointi läpi), niin laitehallintaan en saa näkymään sitä DVB-T ajuria. Mistähän toi johtuu?
     
  9. Kiju

    Kiju Regular member

    Liittynyt:
    09.12.2002
    Viestejä:
    119
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Vilkahtaako Vista näyttö ja kysyykö se asennetaanko pääkäyttäjänä? On myös niissä mukana tulleissa CD:ssä BDA-ajuri, tutki CD-levyn sisältöä resurssinhallinnassa, minulla löytyy näköjään digital TV cd:n driver hakemistosta.

    Kokeile asentaa ajuri CD:tä näin: mene Vistassa ohjauspaneeliin / valitse perinteinen näkymä / sieltä kuvake laitehallinta / lisää laite / jatka / seuraava / asenna laitteet, jotka on valittu luettelosta manuaalisesti / valitse kohta ääni-, video- ja peliohjaimet / seuraava / levy / selaa (cd:n hakemisto missä ajurit ovat esim. E:\driver).

    Laite tosiaan ei voi toimia ennen kuin saat ajurit asennettua.
     
    Viimeksi muokattu: 08.08.2008
  10. jeskola

    jeskola Member

    Liittynyt:
    15.06.2004
    Viestejä:
    16
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    YES, sainhan minä näkymään ne ajurit siellä laitehallinnassa ja sain vielä vihreän valon palamaan Artec tikussa. Kaikki pitäisi olla ainakin tähän asti ok!. Kun avaan ProgDVB ohjelman, niin alkuun tulee joku herja: "Devide not started PCI satelite Tv) ja heti sen jälkeen toinen: "DVBS card is not found or drivers are not installed corrently". DVB Dream ohjelmalla se jo haki kanavat, mutta sitten tuli joku herja ja ylhäällä palkissa näkyy, että BDA tikku ei vastaa. Mistäs tämä johtuupi? Kiitoksia Kijulle jo etukäteen!
     
  11. Kiju

    Kiju Regular member

    Liittynyt:
    09.12.2002
    Viestejä:
    119
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Asensithan nuo codekit ja varmista vielä, että se on BDA-ajuri nuo molemmat DVB-ohjelmat sitä vaativat (todennäkoisesti on kun DVB Dream jo löysi kanaviakin). Kannattaa poistaa nuo DVB-ohjelmat nyt ensin käynnistää kone ja asentaa codekit ja vois vielä asentaa nuo -> Vista Codec Package. Näiden jälkeen vasta DVB-ohjelma tuo ProgDVD on mielestäni parempi kun näyttää Yle tekstit.

    Voit tietysti kokeilla myös sitä TV Jukebox ohjelmaa, mutta minulle se ainakin jumitti tai kaatoi Vistan, voihan olla sinun CD:llä uudempi versio, jota kyllä saa kait tikun Toptronics maahantuojalata.
     
    Viimeksi muokattu: 08.08.2008
  12. jeskola

    jeskola Member

    Liittynyt:
    15.06.2004
    Viestejä:
    16
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Asensin kaikki mahdolliset codekit ja sen ProgDVB, mutta näyttää siltä, että en saa sitä toimimaan. Samat tekstit tulee kuin aikaisemmin, kun avaa ProgDVB ohjelman. Sitten, kun yritän asentaa sitä CD, joka tuli mukana (Jukebox), niin se valittaa tota mitä olen kirjoittanut ensimmäiseksi viestiksi. Ei tämä digimaailma ole minua varten. Onkohan mitään digikorttia mikä toimisi 100 % vistassa ja siten minun koneella? Ehdotuksia otetaan vastaan. Mitähän minun pitäisi tehdä, Kiju on kyllä hyvin opettanut ja olen jo saanut laitehallintaan sen näkymään, mutta viimeinnen silaus puuttuu vielä. Kiitoksia Kijulle!
     
  13. Kiju

    Kiju Regular member

    Liittynyt:
    09.12.2002
    Viestejä:
    119
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Ota pois se Prog DVB ja asenna uusiksi DVB Dream kaikki osat valittuna. Olisiko muuten vielä mahdollista palauttaa tai vaihtaa se muuhun tarpeelliseen ja ostaa tuo FujTech tikku, sitä kun saa alle 20e verkkokaupasta ja toimii Vistassa..
     
  14. jeskola

    jeskola Member

    Liittynyt:
    15.06.2004
    Viestejä:
    16
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kiitoksia Kiju! Yritän vielä tuon konstin mitä ehdotit. Taitaa olla tikusta palautusoikeus jo mennyt. Taidan ostaa verkkokaupasta sen kyseisen tikun ja koittelen sillä. Mutta ilmoittelen sitten, kun kokeilen tuon jutun ja katson onko sillä vaikutusta!
     

Jaa tämä sivu