1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

apua utorrent nopeus surkea

Viestiketju Aloittelijoiden P2P-ongelmat -osiossa. Ketjun avasi koff69 23.12.2015.

  1. koff69

    koff69 Member

    Liittynyt:
    25.11.2011
    Viestejä:
    41
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Hei! Elikkä kysymys kuuluu kun minulla on ollut käytössä vuoden päivät saunalahden prepaid mokkula ja kyllästyin hitaisiiin nopeuksiin niin päätin ottaa 100 megasen letkun elisalta ja nyt kun ajan speedtest:in niin lukemat ovat sisäänpäin 10megan luokkaa ja uppi 1 megaa Elisalta olen myös ottanut avuksi julkisen vaihtuvan ip:n mutta sekään ei auta. Huawei B315-22 on koneessa kiinni ja siinä pala 4g verkon kohdalla 3/5 pykälää eli ei pitäisi nyt olla siitä kyse että liian korvesa olisin.. täm Johtuuko tämä siis nyt utorrentin asetuksista tms? kuinka saan tähän portit auki? kiitos jo etukäteen..
     
  2.  
  3. OneMember

    OneMember Active member

    Liittynyt:
    12.01.2006
    Viestejä:
    3,188
    Kiitokset:
    56
    Pisteet:
    78
    Itse en menis uTorrenttia ehdottamaan kenellekään, ollut niin paljon huonoa palautetaa.
    Mutta jos sitä käyttää, niin varmaan uTorrent 2.2.1 ja 2.0.4 versiot on ainoat vaihtoehdot, kun muitten uusien versioiden mukana tulee roskaa koneelle.

    Parit korvaavat tuotteet olisi joko Tixati tai qBittorrent.

    Yleensä torrent ohjelmien kanssa ensimmäinen askel on varmistaa, että sen käyttämät portit ovat auki:
    En juuri tuolle modeemille löytänyt portin avaus ohjeita, mutta käsittääkseni nämä ohjeet pitäisi toimia myös sinun laitteellasi.
    Jos käy hyvä tuuri ja modeemi sekä torrent client tukee UPnP:tä, niin käytä tuota niin ei tarvitse pähkäillä porttien kanssa.

    Sitten itse ohjelman asetuksiin. Täällä on mallia antava ohje download/upload/peer-connection ja muiden numeroiden armostista varten. Samanlainen automatisoitu ohje myös täällä.

    Ja lopuksie vielä virallisemmat ohjeet ohjelmakohtaisesti:
    Optimizing qBittorrent, Tixati & uTorrent.
     
  4. Mrprosessor

    Mrprosessor Member

    Liittynyt:
    23.12.2015
    Viestejä:
    31
    Kiitokset:
    2
    Pisteet:
    8
    Utorrent toimii kyllä hyvin eikä roskaa ole tullut koskaan koneelle vaikka olen asentanut sen täysversion. Asennuksen alkuvaiheessa pitää vain muistaa ruksia pois nämä mahdolliset lisäohjelmat niin mitään sellaista ei koneelle tule.
     
  5. koff69

    koff69 Member

    Liittynyt:
    25.11.2011
    Viestejä:
    41
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Voisiko joku kertoa ihan käsikädestä kuinka tuo portti avataan, (lontoon kieli ei oikein taitu)
     
  6. OneMember

    OneMember Active member

    Liittynyt:
    12.01.2006
    Viestejä:
    3,188
    Kiitokset:
    56
    Pisteet:
    78
    Oletan, että jokin näistä vie sinut modeemin hallintasivuille:
    http://192.168.1.1
    http://192.168.100.1
    http://192.168.1.254

    User name: admin
    Password: admin (tai salasana voi olla myös laitteen pohjassa)

    Nyt etsi "Port Forwarding" -välilehti (varmaan Security valikossa).
    Siellä paina Add item ja tätytä puuttuvat kohdat.
     
    Viimeksi muokattu: 29.12.2015
  7. rick79

    rick79 Senior member

    Liittynyt:
    15.02.2009
    Viestejä:
    5,125
    Kiitokset:
    547
    Pisteet:
    193
    Utorrent on hirveintä paskaa ikinä
     

Jaa tämä sivu