1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

+ Apua kannettavan ostamiseen +

Viestiketju Kannettavat tietokoneet -osiossa. Ketjun avasi akuhappo 03.05.2008.

  1. akuhappo

    akuhappo Member

    Liittynyt:
    01.01.2007
    Viestejä:
    12
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Itse kun en ole kannettaviin tikullakaan tutustunut, en osaa päätellä tuhansien kannettavien valikoimasta hinta/laatu suhteeltaan parasta, sekä minulle sopivinta. Siksipä pyytäisinkin hieman apua kaikilta, jotka eivät vielä ole kyllästyneet hokemaan samoja asioita kaikille tietämättömille, kuten minulle :)

    Eli, tarkoituksena olisi ostaa alle tonnin hintainen nappilätty, jossa tulisi olla hyvät multimedia toiminnot
    esim. elokuvien katselemiseen. Myös kiintolevytilaa & keskusmuistia saa olla reilulti. Hyvä olisi, jos koneella pystyisi pelaamaan nykypäivän pelejä edes jotenkin :) Eli etsin kannettavaa, jota sopii etenkin leffojen tsiikailuu sekä esim. kuvankäsittelyohjelmien käyttämiseen. Mutta ei kuitenkaan tarvitse olla mikään tehoton pahvikippo... Kiitokset kaikille vastaajille jo nyt! Tulloo tarpeeseen
     
  2.  
  3. Rgrgad

    Rgrgad Member

    Liittynyt:
    25.01.2008
    Viestejä:
    14
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    No jos et halua kovin paljon alle tonnin hintaista konetta, minä uskaltaisin sanoa, että lähes mikä tahansa kone käy. Itse voin suositella kokemuksesta Fujitsu-Siemensiä. 700-900 eurolla saa varsin näppäriä laitteita.

    FS taitaa olla ainoa johon saa nykyään yli 12 kk:n takuun. Itse olen myös hankkimassa uutta läppäriä, ja todennäköisesti tulen päätymään nimenomaan Fujitsuun tuon takuun vuoksi. Nykyään niissäkin taitaa vain olla vakiona tuo 12 kuukautta, mutta mielestäni ihan kohtuullisesta lisämaksusta (n. 90e) takuun saa laajennettua 36 kk:teen. Hyvä konehan tietysti olisi juuri se, jossa takuuseen ei tarvitsisi turvautua. Itse en kuitenkaan tiedä merkkiä, joka olisi täysin ongelmaton
     
  4. akuhappo

    akuhappo Member

    Liittynyt:
    01.01.2007
    Viestejä:
    12
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    No itselläni on pöytäkoneena juuri Fujitsu-Siemens, ja pakko myöntää ettei tässäkään muropurkissa ole juuri mitään ongelmia reilun 6 vuoden käytön jälkeen. Eräs kaverini osti hiljattain 500€ Acerin kannettavan, josta lienee omakin innostukseni lähtenyt. Mutta nyt kaipaisin ehkä hieman rakentavampaa esimerkkiä. Ja linkkiä saa pistää.

    Itselläni osui silmiin tämä söpöliini, Toshiban EQUIUML4018R- kannettava. 2GB keskusmuistia, 200GB kiintolevytilaa sekä tuplaydinprossu.
    Tuosta Toshiba merkistä en tiedä mitään, että miten luotettava on... ja keskusmuistia saisi olla enemmän.
     
    Viimeksi muokattu: 03.05.2008
  5. antz84

    antz84 Member

    Liittynyt:
    30.09.2006
    Viestejä:
    98
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Terve.
    Itse ostin tällä viikolla kodin ykkösestä acer aspire 5520g mallin koneen. Siinä on 3gt keskusmuistia ja 320Gt kiintolevy ja myös hyvä nvidia gf 8600 gs näyttis.
    Hintaa koneelle tuli vain 799euroa ja heidän kampanjansa jatkuu edelleen. tuohon saa 95eurolla 36kk takuulaajennuksen joka sisältää laukun ja hiiren. Saa ostettua tuohon hintaan myös anttilasta.
     
  6. akuhappo

    akuhappo Member

    Liittynyt:
    01.01.2007
    Viestejä:
    12
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kuulostaa hyvältä :) Olisi hyvä jos saisi netistä tilattua... löytyisiköhän vastaavanlaista pakettia mahdollisesti jostakin netistä?
     
  7. akuhappo

    akuhappo Member

    Liittynyt:
    01.01.2007
    Viestejä:
    12
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Tässä olisi yksi mielenkiintoinen tapaus:

    http://www.kannettavatietokone.fi/tuotteet/C90S-AK030C.html

    menee hieman ylitse budjetin, mutta vaikuttaa kieltämättä monipuoliselta paketilta suhteutettuna hintaan.. mutta merkistä en sitten tiedä... onko tuo asus varmatoiminen? Sanokaa myös mielipiteenne koneesta.
     
  8. antz84

    antz84 Member

    Liittynyt:
    30.09.2006
    Viestejä:
    98
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    juurikin tuota aceria saa myös tilattua kodin ykkösen nettisivuilta ja netanttilasta. Jos meinaan ei halua kosketella tuotetta ennen ostoa. Tuolta löytyy tiedot molempien kotisivuilta.
     
  9. Sirloin

    Sirloin Member

    Liittynyt:
    27.03.2008
    Viestejä:
    97
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Kyllä mielestäni Asus pitäisi olla aivan laatumerkki tässä kannettavien maailmassa. Itse ainakin jos tällä hetkellä koneen ostaisin niin ostaisin tuon Asuksen M51SN mallin. Mitä tuossa nyt on parissa muussakin viestiketjussa ollut täällä kyseisestä koneesta puhetta niin vaikuttaa olevan tällä hetkellä hinta - laatu suhteeltaan aika erinomainen paketti.

    Mielestäni tuossa M51SN mallissa on parempi prosessori kuin tuossa C90S mallissa ja keskusmuistia on myös giga enemmän. Näytönohjaimista en oikein osaa sanoa, että kumpi on tehokkaampi, mutta kyllä tuolla 9500M GS ohjaimella Crysistäkin pyörittää jollakin asetuksilla, ainakin näin olen ymmärtänyt. :)
     
  10. KuuppaOY

    KuuppaOY Guest

    Joo se kodin1:sen acer 5520g kone löytyy täältäkin. Ja konehan on tarkoitettu nimenomaan multimedia käyttöön, onhan siinä Dolby äänet ja kaikkea muuta mukavaa :). Näytönohjain sen verran tehokas, että uudemmatkin pelit menevät lähes täysillä grafiikoilla, riippuen pelistä grafiikat voi laittaa aivan huippuunsa, esim. COD4.
    Photoshoppikin toimii koneella kuin unelma, eikä koko kone ole kertaakaan lagittanut. Kone on ollut minulla n. kaksi kuukautta.
    En voi kuin suositella!
     
  11. Larkin26

    Larkin26 Member

    Liittynyt:
    05.09.2006
    Viestejä:
    60
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Tätäkö tarkoitat? Push Here :)

    Itse läppäriä kanssa hankkimassa. Ei ole tarkoitus pelata uusimpia pelejä, mutta elokuvia, musiikkia, photoshoppia jne. olisi kiva katsoa ja käyttää. Saako kaikki läppärit muuten normi verkkokaapelilla kiinni vai onko joissan pelkästään WLAN? Mites tuon koneen muisti ja teho? Onko hyvää laatua? Paljonkohan maksaa tällä hetkellä jossain Anttilassa jne.
     
  12. Larkin26

    Larkin26 Member

    Liittynyt:
    05.09.2006
    Viestejä:
    60
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Niin ja unohtu laittaa, että eikös kuitenkin erilliset kajarit 2.1 tyyliä vaikka ole kuitenkin paremmat kuin läppärin omat vaikka on kuinka dolby surround? Vai meinaako tuo sitä, että tuo läppäri tukee sitä, että sitä saa ulos kajareista? Olen pihalla näistä, anteeksi.
     
  13. akuhappo

    akuhappo Member

    Liittynyt:
    01.01.2007
    Viestejä:
    12
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kiitos rakentavasta vastauksesta :) Otit esille juuri niitä esimerkkejä, joita itsekin kaipasin kuulevani. Esim. tuo photari.
     
  14. antz84

    antz84 Member

    Liittynyt:
    30.09.2006
    Viestejä:
    98
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Terve. saa läppärin kiinni myös verkkopiuhalla. Ja itsellä ainakin nyt tuo acer toiminut kuin unelma ei valittamista kunhan älyää aluksi hieman karsia noita acerin omia softia. Tätä aceria saa anttilasta edelleen hintaan 799e, niin ja tähän on tarjolla myös takulaajennus hintaan n.90 euroa jolla saa takuuajan pidennettyä 36kk+ mukana laukku ja hiiri.
     

Jaa tämä sivu