1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Apua digijärkkärin valintaan.

Viestiketju Digikamera ja valokuvaus -keskustelualue -osiossa. Ketjun avasi Weijo1 07.02.2009.

  1. Weijo1

    Weijo1 Member

    Liittynyt:
    07.02.2009
    Viestejä:
    1
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Joo elikkä ensimmäistä digijärkkäriä olen hankkimassa ja tarvitsisin vähän apua teiltä kokeneemmilta. Olen katsonut muutamaa pakettiratkaisua, mutta en tiedä mikä niistä on paras vaihtoehto. Tuossa ne paketit.

    Sony-300A DT 18-70/3.5-5.6 + SIGMA 70-300/4-5.6 DG MACRO hinta: 599

    canon-D1000 EF-S 18-55/3.5-5.6 + EF 55-200/4.5-5.6 II/EF 75-300/4-5.6 III hinta: 499

    pentax-k-m DA 18-55mm f/3.5-5.6 + DA 55-200mm F4-5.6 ED hinta: 520

    Olen ihan aloittelija valokuvauksen saralla, joten laittakaa ehdotuksia jos vaikka teillä olisi parempi paketti tiedossa(tietenkin samaan hintahaarukkaan). Noista linsseistä sen verran että missä noissa on laadukkaimmat putket?
    Tai no, olen minä hieman lueskellut noista itse bokseista, mutta linsseistä ei ole tullut paljoakaan hankittua tietoa. Eli niihin tarvitsen pääosin neuvoja.
    Bokseista sen verran että käsittääkseni sony-300A on ihan laadukas ja pärjännyt testivertailuissa ihan hyvin. canon taas on melko perusboksi, mutta melko laadukas hintaansa nähden. pentaxista oon saanut sen käsityksen että olisi jääny jälkeen näistä kahdesta edellä mainitsemastani merkistä.
    Kertokaa toki myös omista hyvistä ja huonoista kokemuksista jos sellaisia löytyy. Tuleepahan sitten ostettua se oikea kamera.
     
    Viimeksi muokattu: 07.02.2009
  2.  
  3. Benares

    Benares Regular member

    Liittynyt:
    16.11.2008
    Viestejä:
    130
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Itse ottaisin ensimmäisen paketin, mutta siihen tuon Sigman asemesta Tamron AF 55-200mm Di II LD Macro. Luulisin, että hinta ei nousisi mutta taso kylläkin.

    Itselläni on oluut pari kuukautta tuo Sony a300, ja olen siihen erittäin tyytyväinen.
     
  4. NoScape

    NoScape Regular member

    Liittynyt:
    27.03.2007
    Viestejä:
    202
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Moi!

    Onko Canonin mukana tuleva kittilinssi EF-S 18-55 kuvanvakaajalla varustettu, eli IS versio? Nuo zoomit ovat peruslaseja, joissa on heikko valovoima. Varmasti alkuhuumassa menee, mutta pelkäänpä että huomaat nopeastikin objektiivien puutteet...

    Siispä..

    Voi olla että kipurajaa koettelen, mutta... Miltä vaikuttaisi paketti, jossa on pykälää monipuolisempi kamera ja objektiivi, jossa kuvanvakaaja ja polttoväliä laajiksesta aina telezoomiin...? Eli paketti jota suosittelisin on Canon 450D 529,90e ja siihen Sigman 18-200 OS objektiivi 299,90e.

    Etuna olisi kuvanvakaajan lisäksi se, ettet tarvitse alkuun kuin yhden objektiivin. Kameralle en keksi muuta perustelua, kuin että on jonkin verran monipuolisempi.

    Objektiivista löytyy arvostelua ja tietoa tästä linkistä.

    Käytä aikaa tutkiskeluun ja jos mahdollista vieraile kaupassa jossa pääset vertailemaan peruszoomeja ja kuvanvakaajalla varustettuja.

    Sigman obiskahan käy myös Canonin 1000D:n kanssa, jos 450D on liian kallis... Ja käytettyjäkin kannattaa harkita!

    EDIT: typo ja hinnat kameralle sekä obiskalle :)
     
    Viimeksi muokattu: 05.04.2009
  5. Ozzi

    Ozzi Regular member

    Liittynyt:
    11.06.2013
    Viestejä:
    553
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    1000D tuplakitin lasit ovat aina ilman vakaajaa.
     
  6. mali99

    mali99 Regular member

    Liittynyt:
    06.12.2006
    Viestejä:
    429
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Tuossa Sigman 18-200 objektiivissa ei ole juurikaan parempi valovoima samalla polttovälialueella kuin Canonin kittiputkessa.

    Photozonen testien mukaan Canonin 18-55 IS tekee terävämpää jälkeä kuin tuo Sigman superzoomi.

    Ennemmin ottaisin 450D kitin EF-S 18-55mm IS objektiivilla.
    Tuo paketti maksaa tällä hetkellä Rajalassa 549,- eli putkelle jää hintaa vajaa parikymppiä verrattuna pelkän rungon hintaan Verkkokaupassa.
    Siitä saa omansa pois ja varmaan pääsee voitollekin jos haluaa vaihtaa parempaan.
     
    Viimeksi muokattu: 05.04.2009
  7. NoScape

    NoScape Regular member

    Liittynyt:
    27.03.2007
    Viestejä:
    202
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Lähinnä ajattelin superzoomia korvaamaan alkuperäisessä paketissa ollutta kittilinssiä sekä peruszoomeja, joissa vakaajaa ei ole. Valovoimaa ei löydy sen enempää, mutta ei sitä näillä hinnoilla saakaan. Itse koen, että vakaaja auttaa melko paljon juuri telepäässä käsivaralta kuvatessa. Jalustan kanssahan vakaajasta ei hyötyä ole, mutta kuka kantaa aina jalustaa mukanaan..

    Jos paketin saa noin edullisesti Rahalasta, niin sittenhän kannattaa harkita esim Canonin EF-S 55-250 IS:n hankkimista kaveriksi, niin on suunnilleen samoissa hinnoissa ja saa kuvanvakaajan sekä laajis- että telepäähän.. Tosin kahdella eri objektiivilla...

    Joka tapauksessa ylittyy alkuperäinen hintahaarukka :)
     
  8. SigfridK

    SigfridK Member

    Liittynyt:
    22.10.2008
    Viestejä:
    17
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Jos haluat halpaa ja hyvää joudut ostamaan molemmat. Kannattaa lukea ammattimaisten testaajien arvosteluja.Esim. täältä http://www.photozone.de. Ota Zoomin laajakulmapäässä vääristymät ja telepäässä kontrasti tarkkailuun. Sieltä löytyvä heikoimmat arvot. Luulisin että objektiivi(t) on tärkeämpi kuin runko. Kuvaaja tietysti tärkein.
     

Jaa tämä sivu