1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Apua digijärkkärin valintaan.

Viestiketju Digikamera ja valokuvaus -keskustelualue -osiossa. Ketjun avasi Weijo1 07.02.2009.

  1. Weijo1

    Weijo1 Member

    Liittynyt:
    07.02.2009
    Viestejä:
    1
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Joo elikkä ensimmäistä digijärkkäriä olen hankkimassa ja tarvitsisin vähän apua teiltä kokeneemmilta. Olen katsonut muutamaa pakettiratkaisua, mutta en tiedä mikä niistä on paras vaihtoehto. Tuossa ne paketit.

    Sony-300A DT 18-70/3.5-5.6 + SIGMA 70-300/4-5.6 DG MACRO hinta: 599

    canon-D1000 EF-S 18-55/3.5-5.6 + EF 55-200/4.5-5.6 II/EF 75-300/4-5.6 III hinta: 499

    pentax-k-m DA 18-55mm f/3.5-5.6 + DA 55-200mm F4-5.6 ED hinta: 520

    Olen ihan aloittelija valokuvauksen saralla, joten laittakaa ehdotuksia jos vaikka teillä olisi parempi paketti tiedossa(tietenkin samaan hintahaarukkaan). Noista linsseistä sen verran että missä noissa on laadukkaimmat putket?
    Tai no, olen minä hieman lueskellut noista itse bokseista, mutta linsseistä ei ole tullut paljoakaan hankittua tietoa. Eli niihin tarvitsen pääosin neuvoja.
    Bokseista sen verran että käsittääkseni sony-300A on ihan laadukas ja pärjännyt testivertailuissa ihan hyvin. canon taas on melko perusboksi, mutta melko laadukas hintaansa nähden. pentaxista oon saanut sen käsityksen että olisi jääny jälkeen näistä kahdesta edellä mainitsemastani merkistä.
    Kertokaa toki myös omista hyvistä ja huonoista kokemuksista jos sellaisia löytyy. Tuleepahan sitten ostettua se oikea kamera.
     
    Viimeksi muokattu: 07.02.2009
  2.  
  3. Benares

    Benares Regular member

    Liittynyt:
    16.11.2008
    Viestejä:
    130
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Itse ottaisin ensimmäisen paketin, mutta siihen tuon Sigman asemesta Tamron AF 55-200mm Di II LD Macro. Luulisin, että hinta ei nousisi mutta taso kylläkin.