1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Applen näppis PClle

Viestiketju Mac -keskustelu -osiossa. Ketjun avasi daim0n 17.03.2008.

  1. daim0n

    daim0n Member

    Liittynyt:
    28.12.2004
    Viestejä:
    16
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Saapa nähdä tuleeko paljon raippaa kun puhutaan PC;tä tällä puolella, mutta todennäköisesti täältä voisi löytyä asiantuntemusta aiheesta paremmin..
    -------------------

    Olen aina pitänyt applen designista ja tulipa mieleeni aivan hullu asia - entä jos pc-käyttäjänä hankkisinkin Applen näppäimistön o_O ..

    Näppäimistöhän on periaatteessa aika samanlainen kuin normaali pc-näppis, usb tai BT liitännällä.

    http://www.apple.com/fi/keyboard/

    Eli jos jollain on kokemusta asiasta ole hyvä ja osoita lampulla päähäni..

    jotain löysin mutta mutta .. http://happytocode.com/ tuolla on ajurit nähtävästi windowsille, mutta ei taida olla tukea suomenkielelle ? nähtävästi kaikki tarvittava löytyisi Leopardin 10.5 suomi-levyltä, mutta miten pc-käyttäjä semmoseen pääsee käsiksi :c

    Jotenkin käsittämätöntä miksei Apple voi antaa ko. ajureita muulla tapaa jakoon. Kai se apple-microsoft viha on vaan niin syvää, ettei edes raha pc-käyttäjiltä kelpaa ..
     
  2.  
  3. MissBlue

    MissBlue Regular member

    Liittynyt:
    11.10.2004
    Viestejä:
    982
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Mitäs ajureita se tarvitsee, jos se on normaali USB/BT-näppis? Itselläni on Logitechin näppis kiinni PC:ssä ja siinä ainakin on sekä PC-, että Mac-merkinnät ja toimii ihan kivasti ilman mitään ylimääräisiä ajureita, myös pikanäppäimet. Jos saat jostakin näppiksen kokeiltavaksi, niin sillaihan se helpoiten selviää.
     
  4. Ozzi

    Ozzi Regular member

    Liittynyt:
    11.06.2013
    Viestejä:
    553
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Itse omistan langallisem Apple näppäimistön ja sitä olen Vista koneessani käytellyt. Ei tarvitse mitään erillisiä ajureita.
    Ainoa miinus on se että win lippu-näppäin on omena-näppäimenä eli yhden pykälän "liian" oikealla. Alt paikalla ja vastaavasti alt-näppäin lipun paikalla. Funktionäppäinten äänensäädöt ja muut eivät toimi ainakaan suoraan. Toki esim Winamppiin voi itse lisätä media näppäimet.
     
  5. umpSh

    umpSh Regular member

    Liittynyt:
    28.09.2006
    Viestejä:
    494
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Sain 50e lahjakortin paikalliseen atk-liikkeeseen, joten maanantaina ajattelin laittaa tuollaisen Applen langallisen flattinäppiksen tilaukseen. Hintaahan tuolla tuntuu ainakin olevan enemmän kuin tarpeeksi, mutta miten on kestävyyden laita?

    Hinta tänne peräkylille tilattuna kertyy 60e, joten toiveena olisi, että se myös kestäisi pidempään aktiivikäytössä, kuin Logitechin UltraX-sarjalaiset. Näitä on nyt kulutettu loppuun 4kpl, noin vuoden vaihtovälillä. Käyttökokemuksia siis kaivataan.
     
  6. r65

    r65 Regular member

    Liittynyt:
    19.10.2006
    Viestejä:
    129
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Muistaakseni tuosta Applen näppiksen käyttämisestä Win-koneessa on ollut juttua Mac-aiheisilla sivustoilla aiemminkin.
    Käypä tiirailemassa www.hopeinenomena.net ja www.omenamehu.org -sivustoilla ja käytä hakua, niin ehkä natsaa.
     
  7. Bluekkis

    Bluekkis Active member

    Liittynyt:
    04.08.2003
    Viestejä:
    2,235
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Applen nykyiset näppikset on kyllä todella laadukkaan oloisia, vankka alumiini rakenne halvan muovin sijaan antaa luonnollisesti hyvän vaikutelman. Itseltäni löytyy 2 kappaletta, yksi töissä fi layoutilla ja toinen kotona jis layoutilla ja ovat molemmat kestäneet aktiivista käyttöä erittäin hyvin. Näppäin tuntuma mielestäni ehdottomasti paras mitä olen itse kokenut.
     
  8. rantom

    rantom Regular member

    Liittynyt:
    30.07.2006
    Viestejä:
    158
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kohtuu vanhahko topic mutta vastaan silti. PC:lle Applen näppiksiin ei ole ajureita (ainakaan mitään tietoa en ole asiasta löytänyt) mutta kun asennat Mackiin BootCampilla esim. Windows XP:n niin tadaa! Mackiin asennettu XP saa ajurit levyltä 1 (asennuslevy) ja näin ollen näppäimistö toimii oikein Windowsilla.

    Voit toki koettaa etsiä ko. näppäimistöpakettia mutta en tiedä sitten mistä saisit. Itsekään en ko. pakettia laita jakoon, laitonta.
     

Jaa tämä sivu