1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Anysee kaapeliverkkoon (Anysee E30 C Plus)

Viestiketju Keskustelua PC:n digikorteista -osiossa. Ketjun avasi yogee 18.10.2006.

  1. eeromar

    eeromar Member

    Liittynyt:
    25.01.2007
    Viestejä:
    4
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Mulla taas on ongelma seuraavanlainen: Kaikki kotimaiset näkyy moitteetta (teksti myös), mutta Canal+ taas pätkii voimakkaasti (oikeastaan tulee pysäytyskuvia peräkkäin)mutta teksti kulkee ilmeisesti ihan oikein. Mutta sitten on tuo ihmeellisin asia, eli Canal+ Film 3 toimii moitteettomasti, muut eivät. Niittenhän pitäisi olla samassa paketissa?!
    Kone on tuplaprossulla varustettu (AMD Athlon™ 64 X2 3800+)ja n-korttina ATI Raedon xpress 1150. Lähetyksen signaali vaihtelee 88-92% välillä. Kaikkea on kokeiltu, eli tämän artikkelisarjan neuvot on käyty läpi, eikä auta. HELP !!
     
  2.  
  3. yogee

    yogee Member

    Liittynyt:
    01.08.2006
    Viestejä:
    71
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Voitko kertoa mitä asetuksia muutit niin että tajusi kaapelin, itsellä näyttäisi siltä että MediaPortal löytää Anysee E30:sen ja pelkät Terrestiaali-asetukset löytyvät.
     
  4. mananas

    mananas Member

    Liittynyt:
    09.01.2007
    Viestejä:
    46
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Tiedosto:
    C:\Program Files\Team MediaPortal\MediaPortal\CaptureCardDefinitions.xml

    Muuta rivi (versiossa 0.22):
    <capturecard commercialname="anysee ...
    ...
    <filters>
    <filter cat="networkprovider" name="Microsoft DVBT Network Provider" checkdevice="false"/>
    -->
    <filters>
    <filter cat="networkprovider" name="Microsoft DVBC Network Provider" checkdevice="false"/>
     
  5. yogee

    yogee Member

    Liittynyt:
    01.08.2006
    Viestejä:
    71
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Noniin, kiitokset vaan mananas. Oon töissä enkä pääse vielä skannaamaan mutta testaan kun pääsen himaan.
     
  6. Korski

    Korski Member

    Liittynyt:
    16.12.2004
    Viestejä:
    44
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Jos minulla on netti päällä samaan aikaa kun anysee, niin maksulliset korttikanavat toimivat täydellisesti pätkimättä, mutta kapeli kanavat (yle, mtv3 yms.) taas nykiivät reippaasti. Mulla on tuo haaroitin koska ei ole kuin yksi paikka antennijohdolle niin haarottimessa on kiinni netti ja telkkarin antennipiuha. Johtuuko mahd. siitä?
     
  7. eeromar

    eeromar Member

    Liittynyt:
    25.01.2007
    Viestejä:
    4
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    No niin. Nyt pelittää jo aika hyvin. Latasin täältä löytyneen linkin kautta version 1.0.8. Tässä vähän faktaa:
    Welhon alue, Vantaa, maksulliset Canal+ kanavat kortilla, koneena aiemmin mainittu 2 prossulla varustettu ja ATI Raedon Express 1150 näytönohjaimella. Welhon laajakaista kokoajan päällä, sekä kaikki koneeseen kytketyt USB laitteet.( Tulostin, kamera,langaton hiiri+näppis sekä 2 ulkoista kovalevyä).
    Versio 1.0.6.... kaikki muuten ok, mutta Canal+ kanavat lähes pysähdyksissä, lukuunottamatta Canal+ Film 3:sta. Kotimaisten tekstit myös ok.
    Versio 1.0.8. Kaikki ok, myös kotimaiset tekstitykset ja kaikki Canal+ kanavat lukuunottamatta HD kanavaa.
    Kortti ja näyttö kyllä tukevat HD lähetyksiä, mutta kuva vaan pätkii. Eihän tuo nyt vielä mikään iso ongelma ole, kun lähetyksiäkin on vain muutama päivässä.
     
  8. Reino68

    Reino68 Member

    Liittynyt:
    26.01.2007
    Viestejä:
    18
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Joo, uudella versio 1.0.8. ajurilla tilanne parani. Ennen piti vääntää prioriteetti maksimille salattuja kanavia katsellessa. Nyt toimii nekin normaaliprioriteetilla. Myös Ylen tekstitys toimii. Eli kaikki reilassa!

    Mullakin tosin oli jo luulo, että homma ei uudella ajurilla toimi. Kaikki asetukset vaan kannattaa tehdä huolella ja bootata konetta.
     
  9. propro

    propro Guest

    Ajastukset menee aina mönkään. Miten sitä ini-tiedostoa muokataan tai miten ajastukset ohjelma oppaasta saa kuntoon. Mielestäni tämä on melkein tärkein ominaisuus johon tarvitsen tätä ja ei vaan onnistu...
     
  10. mananas

    mananas Member

    Liittynyt:
    09.01.2007
    Viestejä:
    46
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Moi,

    Jos sinulla vika on, että Anysee nauhoittaa väärältä kanavalta, vika on REC.ini tiedostossa oleva PGMID.
    Anysee hakemistosta löytyy rec.ini tiedosto.
    C:\Program Files\anysee\anysee-E30CPlus\REC.ini

    Tiedostossa on ajastukset tallennettu seuraavalla tavalla:
    [REC]
    COUNT =7
    ..
    [REC6]
    TSID=1
    PGMID=3
    NUM=003 MTV3
    FREQ=330000000
    SET=1
    MODE=3
    ST=26.1.2007 23:44:00
    ET=27.1.2007 0:09:59
    FORM=0
    STATUS=3
    RECPOWER=0

    Näistä olen saanut irti seuraavaa:
    [REC]
    COUNT =7 - Nauhoituksien määrä REC.ini tiedostossa.
    ..
    [REC6]
    TSID=1 - Ilmeisesti Transport Stream ID - en tiedä miten vaikuttaa. Lienee kuitenkin sama kuin viritystietojen TS_ID - minulla aina 1.

    PGMID=3 - Program ID - Anysee valitsee kanavan nimenomaan tämän PGMID:n avulla, ei tuolla NUM tiedolla. Tarkista, että tämä PGM_ID on oikea. Löytyy myös viritystiedoista - oletettavasti PGM_NUMBER. En ole kokeillut kumpi tämä on PGM_NUMBER vai CHANNEL_NUMBER.

    NUM=003 MTV3 - Info, jonka Anysee näyttää ohjelmalle. Tähän voit vaikka itse kirjoittaa ohjelman nimen, niin tiedät mitä olet nauhoittamassa.

    FREQ=330000000 - Nauhoitettavan kanavan taajuus - en tiedä sekoileeko Anysee tämänkin kanssa, kun olen nauhoitellut tuota pelkkää 330MHz taajuutta.

    SET=1 - Nauhoituksen enable. Tämä on se RECORD valinta Anyseen recording ikkunassa.

    MODE=3 - Nauhoituksen tyyppi. Mode 3 on se "run only once"

    ST=26.1.2007 23:44:00 - Start Time, nauhoituksen aloitusaika.
    ET=27.1.2007 0:09:59 - End Time, nauhoituksen lopetusaika.
    FORM=0 - En tiedä.
    STATUS=3 - Nauhoituksen status. 3 tarkoittaa CANCEL, eli pieleen meni. Status 0 tarkoittaa WAIT. En tiedä vaikuttaako tämä Anyseen toimintaan tulevissa nauhoituksissa.

    RECPOWER=0 - En tiedä. Tämä on uusi 1.0.8 kanssa. Tämä ilmeisesti jompikumpi noista 1.0.8 ajastimessa olevista teksteistä, joissa ei ainakaan minulla lue mitään.
     
  11. Reino68

    Reino68 Member

    Liittynyt:
    26.01.2007
    Viestejä:
    18
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    No eipäs ollutkaan kaikki ok vielä uuden ajurin kanssa (1.0.8), vaikka ehdin intoilla.

    Tallennus salatulta kanavalta pätkii ehkä noin 10 sek. välein, itse livekuvassa ei ongelmaa.

    Tähän tallennuksen pätkimiseen ei minulla auttanut enää myöskään se prioriteetti poppakonsti. Ei vikana ole myöskään F-secure, koska olin laittanut sen jäähylle tallennuksen ajaksi. Alle 30% prosessorikuormalla tallentaa salattua kanavaa, eli vika ajurissa...
     
  12. thejackie

    thejackie Member

    Liittynyt:
    11.08.2006
    Viestejä:
    40
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    huomasin anysee.com sivuilla vaatimuksissa nvidian näytönohjaimelle vähintään tuo GeForce MX440, joka juurikin mulla on. Ei ihme, että välillä kuva pätkii kun näin rajoilla vaatimuksissa ollaan...
     
  13. thejackie

    thejackie Member

    Liittynyt:
    11.08.2006
    Viestejä:
    40
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Asensin tuon 1.0.8-version, ja pätkimiset loppui, ennen kuva pätki niissäkin kohdissa kun tv-ohjelman inforuutu tuli esiin tai kun kanavaa vaihtoi... nyt ei pätki.. ja kanavan vaihtokin sujuu hieman nopeammin... ennen myös kuva pätki kun videoikkunaa siirteli eri paikkaan... nyt ei. Myös EPG toimii varmemmin... ylen tekstityksestä en vielä tiedä kun ei ollut juuri meneillään tekstitettävää ohjelmaa... mutta nyt vihdoin alkaa saamaan vastinetta rahoille =D
     
    Viimeksi muokattu: 27.01.2007
  14. Reino68

    Reino68 Member

    Liittynyt:
    26.01.2007
    Viestejä:
    18
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Onko sulla conax -korttia? Kokeilepas nauhoittaa jotain salattua kanavaa jos on. Veikkaan, että tallennettu kuva ja ääni pätkii.
     
  15. eeromar

    eeromar Member

    Liittynyt:
    25.01.2007
    Viestejä:
    4
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Version 1.0.8. ongelmiin vähän tietoja.
    Nauhoitus (EPG): Koska boxi on perus sellainen ja varustettu 1 virittimellä, täytyy nauhoitushetkellä olla nauhoitettava kanava valittuna.Lisäksi huomasin, että ajastusta laitettaessa helpoin ja varmin tapa on valita ensin nauhoitettava kanava ja sen jälkeen vasta avata EPG ja asettaa ajastus.Jos esim. katsot TV1 kanavaa, avaat EPG:n ja asetat CANAL+ ajastuksen, niin yleensä nauhoitukseen tulee se TV1. MUISTA VAIHTAA ENNEN NAUHOITUKSEN ALKUA OIKEA KANAVA !
    Kotimaisen tekstityksen puutuminen nauhoituksesta:Mene configuration puolelle, valitse Capture ja sieltä RECORDING, laita täppä kohtaan TPR (Multi channel Transport Stream)ja paina OK. Omalla koneella ainakin tuli TV1 tekstitys myös nauhoitukseen.
     
  16. thejackie

    thejackie Member

    Liittynyt:
    11.08.2006
    Viestejä:
    40
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    En ole hommannut vielä conax-korttia, joten empä tiedä miten salatut kanavat toimivat.

    Lisäys aiempaan viestiini: Tekstitys ylellä toimii mainiosti.
     
  17. synkka

    synkka Member

    Liittynyt:
    24.05.2006
    Viestejä:
    20
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Eipä toimi tuolla 1.08 versiolla ylen tekstit ja salatut kanavat ei näy ollenkaan. Pätkiminen tosin katosi ilman prioriteetin nostoakin
     
  18. Ojahauki

    Ojahauki Member

    Liittynyt:
    13.12.2006
    Viestejä:
    25
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Toimiiko kellään ohjelmien nauhoitus perä jälkeen eri kanavilta?
    Asetin 3 nauhoitusta pienin väliajoin. Ensin yle 1, sitten mtv 3:lta ja lopuksi yle 1 uudestaan.

    Lopputulos: ensimmäinen nauhoitus oikein...yleltä kamaa
    2 nauhoitus väärin: edelleen ylen kamaa
    3 nauhoitus väärin: nyt mtv 3:n kamaa

    Aika ikävä ongelma, kun luulisi että ei olisi mitenkään vaikeata saada automaattisesti kanavaa vaihdettua nauhoitusten välillä.
    Muuten värkki on toiminut erinomaisesti! Tämä kuntoon, kiitos!
     
  19. Reino68

    Reino68 Member

    Liittynyt:
    26.01.2007
    Viestejä:
    18
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Toistaiseksi vielä onnistunut mulla tallennus käskyjen mukaan, myös peräjälkeen eri kanavilta (1.0.8). Kummallisesti vaan tallennetun tiedoston nimi on yleensä ihan mitä sattuu, eri ohjelman nimi toiselta kanavalta.

    Pätkiminen ongelmana salatun kanavan tallenteessa, ei auta prioriteetin nosto. Live kuva kunnossa myös salatuilla kanavilla norm. prioriteetilla.

    Onko muilla vastaavia ongelmia ilmennyt?
     
  20. synkka

    synkka Member

    Liittynyt:
    24.05.2006
    Viestejä:
    20
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Millä/mistä pirusta te saatte noita nauhoituksia ohjelmoitua? minä en pääse tekemään ajastettuja nauhoituksia muualta kuin EPG:stä. Sieltäkautta taas esim. jos ohjelma on jo alkanut niin nauhoitusta ei saa lisättyä
     
  21. Ojahauki

    Ojahauki Member

    Liittynyt:
    13.12.2006
    Viestejä:
    25
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    EPG:n kautta itsekin niitä asettanut.

    Olisiko nauhoitus ongelma korjattu päivityksessä....
    Mistä tuon v1.0.8 päivityksen muuten saa, kun ei ainakaan tunnu anyseen nettisivuilla olevan tarjolla?
     

Jaa tämä sivu