1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Anysee kaapeliverkkoon (Anysee E30 C Plus)

Viestiketju Keskustelua PC:n digikorteista -osiossa. Ketjun avasi yogee 18.10.2006.

  1. JHawx

    JHawx Regular member

    Liittynyt:
    09.03.2006
    Viestejä:
    291
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    okei okei okei, koetin tssä vain hahmotella koko kuvaa ongelmanselvittelyä varten.

    Eli siis käytössä on (arvaus) super-vga näyttö/muu näyttö, sekä pyöreällä svhs kaapelilla toimiva vanhempi näyttö. Käytetään ei digitaalista kuvansiirtoa toiseen näyttöön, jossa ei näy tällä hetkellä anyseen kuva.

    Vanhemmalla ohjelmistolla se näkyi.

    ei tullut selväksi, onko liitäntä 1 näyttöön digitaalinen, mutta selväksi tuli että 2. näyttö johon kuvaa ei tällä hetkellä tule, on analoginen vanhempi näyttö.
    Ongelma toistuu ainoastaan xp:ssä (service packistä ei tietoa)

    Ohessä huomattu myös, että ongelmia kuvasuhteen kanssa. Vaikka signaali tulisi 16:9 kanavalta, se uusimman ohjelmiston myötä venuttuu lähes automaattisesti 4:3.
     
    Viimeksi muokattu: 24.12.2008
  2.  
  3. Yanne

    Yanne Member

    Liittynyt:
    22.01.2003
    Viestejä:
    95
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Ei mulla mitään 80-luvun S-video-kaapeleita ole käytössä, vaan toiseen näyttöön menee VGA ja toiseen DVI. Toisessa resoluutio 1360x768 ja toisessa 1680x1050. Molemmat uudehkoja littunäyttöjä.

    Ja toi kuvasuhdeongelma menee juuri päinvastoin kuin sanoit. 16:9 -kuva näkyy oikein, 4:3 -kuva ei näy oikein.
     
    Viimeksi muokattu: 24.12.2008
  4. Madnick1

    Madnick1 Regular member

    Liittynyt:
    20.11.2007
    Viestejä:
    223
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Väännetään vielä kerran rautalangasta:
    Mikäli omistat plasmatelevision, jonka natiivi resoluutio siis mitä ilmeisimmin on 1024x768 kuvapistettä, eli sama kuin 4:3 näytöissä. Kyseisen plasman kuvasuhde on kuitenkin 16:9, kuten tänä päivänä tuppaa olemaan.
    Tällöin joudut käyttämään Anysee vieveriä 4:3 kuvasuhteella, sillä tällöin ainoastaan 4:3 kuvasuhde skaalautuu väärin. 16:9 näkyisi näillä asetuksilla nyt pystysuunnassa venyneenä 4:3 näytössä, mutta sitä saa mitä tilaa...
    Millä tahansa muulla Anyseen asetuksella skaalautuisivat tässä tapauksessa muuten kaikki kuvasuhteet väärin.

    Tähän ongelmaan ei ole muuta ratkaisua kuin:
    a) Sellainen näyttötyypin valinta, kuin on esimerkiksi Nero Homessa.
    b) Sellainen kuvan skaalaus asetus, kuin on esimerkiksi Windows Media Playerissä.
    c) Väännät kuvan näytölle sopivaksi television omista asetuksista joka kerta kuvasuhteen vaihtuessa.
     
    Viimeksi muokattu: 24.12.2008
  5. Yanne

    Yanne Member

    Liittynyt:
    22.01.2003
    Viestejä:
    95
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Mä vielä ajattelin huomauttaa kertaalleen tässä välissä, että mulla on siis ihan normaalit LCD-näytöt käytössä standardeilla tarkkuuksilla, ja silti 4:3 -kuva siis skaalautuu väärin full screenissä.
     
  6. Pry

    Pry Member

    Liittynyt:
    03.02.2004
    Viestejä:
    2
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Minulla on sama ongelma uusimman ohjelmistoversion kanssa. Näyttö on 20" 16:10 -kuvasuhteella. Kokonäytöntilassa kuva venyy koko näytön levyseksi, vaikka lähetyksen kuvasuhde olisikin 4:3. Kuvan saa näkymään oikein, kun menet kokonäytöntilassa asetuksiin ja poistat DxVA-asetuksen hetkeksi käytöstä. Ongelma tosin palaa heti kun poistut kokonäytöntilasta ja palaat siihen uudelleen. Ongelmaa ei ollut edellisessä ohjelmistoversiossa jota käytin, joten väittäisin, että vika johtuu uusimmasta ohjelmistosta.
     
  7. avi84

    avi84 Guest

    Windows 7 MediaCenterEdition tunnistaa nyt anyseen E30C, mutta ei se silti kanavia löydä. Vistassa ja xp:ssä mce ei tunnistanut edes koko viritintä. Tiedä sitten mitä tuolle pitäs tehä että kanavat löytys...
     
  8. Madnick1

    Madnick1 Regular member

    Liittynyt:
    20.11.2007
    Viestejä:
    223
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Sama homma Neron kanssa. Kanavien haku kaapelivirittimeen ei onnistu. Antenniviritin ILMEISESTI pelaa...
     
  9. esalil

    esalil Member

    Liittynyt:
    10.06.2008
    Viestejä:
    8
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Nyt kun teema ja urheilukanava vaihtoivat paikkoja, dvb-viewerin ajastin ei enää tunnista näitä kanavia. Olen tehnyt kanavahaun uudelleen. Jos teeman aukiollessa painaa tallenna, se tapahtuu, mutta siis ajastimen kautta ei. Mikä neuvoksi? Lisäyksenä vielä, että ennen uutta kanavahakua ajastin siellä teeman vanhalla paikalla toimi edelleen, mutta tekstitykset eivät tulleet tallennukseen.
     
  10. justus72

    justus72 Member

    Liittynyt:
    25.04.2007
    Viestejä:
    18
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Itselläni tuohon teema/dvbviewer/turku/tekstitys-ongelmaan auttoi aikaisemman kanavalistan tuhoaminen ja uudelleen haku vanhasta turun ini-tiedostosta. Vaatii myös suosikkien uusimisen ainakin ylen kanavien osalta. Näin tekstitys ainakin itselläni palautui, nauhoituksesta ei tietoa mutta uskon, että sekin korjaantuu samalla.

    yst.terv.

    Jussi
     
  11. esalil

    esalil Member

    Liittynyt:
    10.06.2008
    Viestejä:
    8
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kiitos. Tällä(kin?) kertaa vika oli näppämistön ja selkänojan välissä. Tallennustiedostoni ei ole C:llä, vaan hieman monimutkaisemman reitin päässä. Katsoin epähuomiossa väärästä paikasta, enkä löytänyt teemalta tallennettuja ohjelmia.Kaikki siis toimii niinkuin pitääkin. Anysee ja dvb-viewer ovat yhdessä kelpo yhdistelmä. Puutteena näen vielä sen, että anyseen kaukosäädin ei toimi dvb-viewerin puolella. Olen kyllä ymmärtänyt, että senkin saisi ohjelmoitua. Onko kokemuksia? Toinen puute on se, että ainakin windowsin parin vuoden takainen käyttöjärjestelmä, joka oli tehty nimenomaan myös tv:n katselua varten, osasi tv:n ajastimen avulla itse avata itsensä ja sulkea sitten tallennuksen päätyttyä. Saisikohan dvb-viewerin ja vistan pelaamaan yhdessä samalla tavalla?
     
  12. jarkka_k

    jarkka_k Member

    Liittynyt:
    18.03.2007
    Viestejä:
    1
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    **********************************

    Itellä nyt Anyseen stabiilisuus xp:ssä harppasi kaatuminen/0.5 h:stä kohtuullisen stabiiliksi, kun irrotan usb-kaapelin hetkeksi aina ennen kuin alan kattelemaan. Eikä parin testikerran aikana ole vaatinut mitään ajurien uudelleenasennuksia (kop, kop...) Kattelusoftana Anyseen oma tai progDVB - kummallakin kaatuu ilman hw-resettiä ja pysyy pystyssä kun on tehnyt usb-resetin.

    Nyt näyttää pysyvän pystyssä useita tunteja putkeen.

    En toki siltikään suosittele laitetta, mutta nyt tuota voinee ainakin häthätää käyttää katseluun. Muiden valmistajien laadusta/laaduttomuudesta ei ole kokemusta.
     
  13. jazoni

    jazoni Member

    Liittynyt:
    12.08.2008
    Viestejä:
    4
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Anysee.fi kotisivulla sanotaan että:
    Voit katsella Ylen sekä maksukanavien lähettämiä HDTV-lähetyksiä antenni- ja kaapeliverkossa sekä tallentaa ne tietokoneesi kiintolevylle.

    - Tarkoittaako tämä nyt sitä että Anyseen boxi tukee kaapeliverkon korttilinkitystä, itselläni tuo DVB-C-malli ja uusin ohjelmistoversio. Toistaiseksi en ainakaan itse ole onnistunut noita maksullisia kanavia saamaan auki. Cable ready HD -listalta ei Anyseen boxeja löydy. Onko tuo vähän harhaanjohtavaa jos näin ei ole.

    Vai pitääkö alkaa etsimään uutta laitetta.
     
  14. Amano

    Amano Member

    Liittynyt:
    10.12.2004
    Viestejä:
    98
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    "Onko tuo vähän harhaanjohtavaa jos näin ei ole."
    - Ei. Niinkin tarkasti kun asiaa ajattelee, niin tuossa ei puhuta mitään "Cable ready HD":stä... eli tuossa ei viitata siihen mitenkään, vaan puhutaan yleisesti ainoastaan HD-tuesta. Tosin mun käsittääkseni Anysee laitteissa ei ainakaan nyt myynnissä olevissa malleissa ole korttilinkitystukea. (prove me wrong)
    Tosin testasin welhon kaapelilla, niin ne HD kanavat eivät nähtävästi ole ainakaan mun testin mukaan korttilinkityksen alaisuudessa. (onko tästä kellään muulla kokemusta?)
     
  15. ipronin

    ipronin Member

    Liittynyt:
    03.11.2006
    Viestejä:
    35
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Minulla on pari vuotta sitten ostettu Anysee DVB-C tikku. Minulla ei ole käytössä maksukanavia mutta joskus silloin kun niitä sai Welholta muutaman päivän katsoa ilmaiseksi (ilman mitään maksukorttia) tunnisti Anysee kaikki HD signaalia lähettävät asemat, taisi olla softaversio 2.01 ja sen mukana tullut ajuri). Mutta muistaakseni ainoa jonka sain näkyviin moitteetta (sekä kuva että ääni) oli Discovery HD ja tietenkin tuo jatkuvasti ilmaiseksi näkyvä Nelonen HD. Kun tutkin ongelmaa jäin siihen käsitykseen että eri asemat pakkaisivat HD kuvaa useammalla eri tavalla eikä Anyseen tuki siten olisi ollut ihan kaikkia HD formaatteja ymmärtävä. Eli minun ymmärrykseni mukaan HD ei ole mikään yksi ja ainoa pakkausformaatti.

    Tuosta maksukorttilinkityksestä en tiedä kun minulla ei ole maksukorttia.

    Ymmärsin kuitenkin että uudemmat 2.06 ... 2.07 versiot (+ niiden uudempi ajuri) tukisivat entistä useampia HD formaatteja. Mutta en ole päässyt kokeilemaan.

    Mutta 2.07 versiolla ainakin jo Nelosen HD kuva pätkii ärsyttävästi ja on siten käytännössä katselukelvoton (AMD64 Athlon Dual Core 3800+ ja Vista Ultimate). En tiedä mitenkä iso ja nopea kone pitäisi olla että kuva näkyisi pätkimättä.

    Kyllä ero on kuin yöllä ja päivällä kun poikani osti Macciin EasyTV USB kortin, joka oli suurin piirtein samanhintainen. Ihan olin kateellinen siitä laadusta milla se se toimi ja HD kuvakin oli 100%.

    Alan jo odottaa että vihdoinkin saisivat Anyseen ajurit ja softan kunnollisiksi. Jos ei HD:ta lasketa mukaan vielä mukaan niin muuten näyttäisi Anyses toimivan jo aika hyvin.
     
  16. paziman

    paziman Member

    Liittynyt:
    04.06.2009
    Viestejä:
    4
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    mä päivitin eilen 2.06 ajuriin jotta sain hd kanavat näkymään ja. Hassau kyllä nelosen hd pätki ihan älyttömästi. huomasin sellaisen seikan myös että kanavan laatu näytti oman mittarinsa mukaan olevan 62-65% kun mukana tullekka ajurilla ja softalla oli 75-85%.

    kuvanlaatu mukanatulleessa 1.2 versiossa oli imo parempi, mutta kanavien vaihto hitaampi.
     
  17. _natte_

    _natte_ Member

    Liittynyt:
    11.12.2008
    Viestejä:
    10
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Auttakaa tyhmää. Olen käyttänyt anyseetä kauan ja tänään huomasin että kuva on alkanut pätkimään. Eilen toimi vielä loistavasti mutta nyt ei voi katsoa maikkaria, nelosta, subia, voicee ym. Ylen kanavat toimivat moitteetta. Mikähän mahtaisi olla syynä? Asensin ohjelmiston uudestaan, katsoin kytkennät läpi, käynnistin koneen uudestaan, otin johdot irti anyseen "boksista" mutta ei auttanut. Kiitoksia etukäteen.
     
  18. _natte_

    _natte_ Member

    Liittynyt:
    11.12.2008
    Viestejä:
    10
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Ja kaapelimalli on
     
  19. sorrii

    sorrii Member

    Liittynyt:
    29.04.2005
    Viestejä:
    22
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    No joh! Näin juuri mullakin. Asentelin kolme eri versiota; alkuperäistä, päivitettyä ja beetaa. Kaikissa sama juttu. Pelästyin jo että koko kone on räjähtämässä, kun sattumalta näyttää lämmötkin aika korkeita. (Lämmöthän vaan pikkuhiljaa nousseeet kesän tultua kun vielä talo remontissa ja ilmanvaihto jumissa. Talvisäädöt tuulettimilla jne)
    Tampereen Tietoverkossa ollaan ...
    Näyttöö tosiaan MTV3, Nelonen, Subbi ym. pelkkää diashouta ja ääni tulee mummopuhelimella jostain Hauholta. MIKÄ on muuttunut??
     
  20. hatu

    hatu Member

    Liittynyt:
    27.09.2005
    Viestejä:
    5
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Täysin sama vika myös täällä. Käytössä on Anysee E30 C plus kaapelimalli uusimmalla Anyseen ohjelmistoversiolla. Kananavat virittyvät hineosti, mutta juuri mm. nelonen, sub ja voicen äänet ja kuva pätkivät. Muut kanavat toimivat moitteetomasti. Ohjelmisto on asennettu uudestaan, mutta ei auttanut. Kaapelioperaattori on Elisa Riihimäen alueella. Digiboxin/TV:n kautta ko. kanavat toimivat ongelmitta, joten kaapeliverkossa ei näytäisi olevan ongelmia.
     
  21. paziman

    paziman Member

    Liittynyt:
    04.06.2009
    Viestejä:
    4
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    samaa minullakin, elisan kaapelissa käyttelen tuota
     

Jaa tämä sivu