1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Anysee kaapeliverkkoon (Anysee E30 C Plus)

Viestiketju Keskustelua PC:n digikorteista -osiossa. Ketjun avasi yogee 18.10.2006.

1. JHawx

JHawx Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    okei okei, tehdään selväksi: olen ostanut laitteen, kuulun betatestausryhmään, jossa selvitellään vikoja. Olen vikojen hakija siis omalta osaltani.
    Minulla on pieni asiakaskunta tietokonekäyttäjiä, joiden koneita rukkaan viikonloppuisin freelance tapauksina.
    Olen ollut parissa liikkeessä tietokonekorjaajana.
    Minulla on tietokoneyliasentajan ammattitukinto, sekä tietotekniikan tradenomitutkinto (osaan koodata)

Syy miksi puolustan anyseetä, on se, että aina kun olen koettanut asentaa tietokoneisiin muun mallin telkkuohjelmistoa, laite ei ole asentunut yhteensopivuuksien takia 8/10 tapauksesta. Kun olemme koettaneet anyseeta, on se asentunut.

koetan tässä vain sanoa muille laitetta paskaksi haukkuvia, että laite on hyvä. joissakin tapauksissa parempi kuin kilpailijat. Ongelmia laitteen softapuyolella, totta, mutta mikäli kyseistä laitetta käytetään katseluun, on se hyvä. en sano että paras, mutta hyvä. Ja toiseksi, on olemassa parempikin keino tallentaa medialta. Tietokoneelle on olemassa laite, joka ottaa näytön datasta videokoodin ja tallentaa sen joko DVIlle tai scartille.

Tällöin tallentuu sekä video ettätekstitykset, ymn paaljon pienemmälle määrälle dataa. jos käytät anyseen omia tallennusmuotoja, niin huh huh. 4gigaa yhdestä ohjelmasta?

- laiteasentajana olen joutunut kamppailemaan usean eri laitteen kanssa, vähiten on ongelmia ollut anyseen kanssa. siksi puolustan laitetta.
    - Jos todellakin kuuluisin anyseen tiimiin, olisi siinä paljon erilaisia toimntoje, kuten:
    * miten laite ilmoittaa ajastetun ohjelman alkamisesta: ilmoita näytöllä ja kysy ok painikkeella haluatko vaihtaa kanavalle, avaa kanava alkaessa, nauhoita kanavaa.
    * pause toiminnan laittaminen kokonaan pois päältä tarvittaessa.
    * valinta käytetäänkö kumpaakin, vain suosikit, tai vain kanavalistaa.
    * korkean prioriteetin lisäämisen asemasta, voisi ohjelma määritellä kuinka korkean prioriteetin voisi laittaa.

Näitä kaikkia olen betatestaajana ehdoittanut, sen lisäksi olen ehdottanut myös hieman parempaa käyttöliittymää, jonka java# ohjelmoijana osaisin itsekin tehdä.

Eli, jos olisi oma lehmä ojassa, niin olisi myöskin ohjelmisto paljon parempi.

Viimeksi muokattu: 25.11.2007
  2.  
  3. jekejee

jekejee Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Olikohan tuo oli minulle tarkoitettu?
    Hinta/laatusuhde ei todellakaan ole hyvä, jos laite + ohjelmisto ei
    toimi. Jos joku sanoo silloin yhdistelmää paskaksi, ei noin sanova
    välttämättä ole väärässä, ja vika ei todellakaan ole näin sanovassa.

Sanoin ongelman jatkuvan tarkoittaen, että täällä keskustelussa esiin
    tulee edelleen samat ongelmat kuin vuosi sitten ketjun alussa. Eipä
    ole paljon kehumista. En väittänytkään tehneeni ohjeiden mukaisesti,
    kun monissa tapauksissa ohjeet eivät olleet edes auttaneet.
    Palautin siis laitteen, sain kaikki rahat takaisin ja ostin Topfieldin
    ja television. Toimi muuten ihan heti.

Tulipahan tämäkin nähtyä.

4. Karselija

Karselija Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Mikähän Anyseelle nyt tuli, kun YLE1 ja YLE2 pätkivät niin pirusti. Kaikki muut kanavat ihan OK ja eilen YLEkin vielä oli ihan OK.

Vai onko nyt YLE muuttanut jotain tekstityssysteemejä rukatessaan?

Alakerran Topfield näyttää ongelmitta mitä nyt YLE1 EPG ei toimi.

5. JHawx

JHawx Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Jep, yle muutti kanavistonsa digitaaliseksi.
    Ja jep, laitteen hinta / laatusuhde on hyvä (huom. hyvä) mutta ohjelmisto on surkea.
    Lukisit hieman mitä minä sanon.

Anyseen laite saadaan edes jotenkin toimimaan 9/10 tapauksesta, 1 kymmenestäö tapauksesta laite ei saatu toimimaan, ja viaksi loppujen lopuksi tuli hajonnut laitteisto (kuljetusongelmat tehtäälta varastoon)

toisin kuin itselläni korjatut 6/10 hayuppagesta
    5/12 digitv modfitteristä
    ym ym.

täten totesin, että paljon paremmin nämä toimivat kuin kilpailijansa n. suurinpiirtein samassa hintaluokassa.
    Toki on halvempia vaihtoehtoja, jotka toimivat paremmin, en tätä kiistä, mutta niilläkin tuntuvat olevan omia ongelmia. Tarkoitin laitetta hyväksi, koska ylipäätään asentuu koneelle ja antaa edes jotenkin kuvaa ruudulle. Se miten se jatkaa tämän kuvan antamista pitkän ajan jälkeen, on ohjelmistovika. Asiaa ei auta se, että kyseistä laitetta ei tueta käyttöjärjestelmällä, jolla sitä ajetaan.

Lopettakaa siis please haukkumasta laitetta paskaksi, joka muuten toimii paremmin kuin saman hintaluokan vastaavat.

and btw: kait muistit sitten kanssa täyttää sen tv-lupamaksuilmoituksen?
    Itse siirryin digitv:hen tietokoneen kautta, että näkisin kuvan paremmin, mitä vanha kuvaputkinäyttö sitä näytti. Itse olen kohtuutyytyväinen laitteen toimintaan, sillä en käytä sitä nauhoitukseen (joka ei toimi, on hankalaa ja vie pirusti tilaa)
    katselen sillä myös salattuja kanavia (juups, itselläni toimii varsin hyvin, tosin raskaasti) mutta minua lohduttaa yksi ajatus: ohjelmistopäivityksiä tehdään koko ajan. minun mielestäni tuo edellä mainittu tökkiminen on harvempaa ja harvempaa.

Viimeksi muokattu: 26.11.2007
  6. jekejee

jekejee Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Käsittämätöntä puolustelua! Vaikka itse laite olisikin ok, ohjelmisto
    + tuki ei toimi ja vaikka laite olisikin parempi kuin muut, tuote on
    edelleen yhtä surkea vaikka kuinka uskoisi tuleviin päivityksiin.
    Miksi pitäisi voi olla tyytyväinen, vaikka tuote ei vastaa sitä,
    mitä on ostanut? Siksikö, että saa toimeksiantoja vai että on saanut
    myyntiä? Muuta järkeähän tuossa ei ole.

7. JHawx

JHawx Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    itse teen hommia 10h päivässä ja viikonloput menee asennellessa asiakkaiden koneita, en siis jaksa alkaa kinastelemaan teidän kanssa näin pienistä asioista.
    olen sanonut oman mielipiteeni tietokoneasentajana sekä atk- myyjänä.
    Jos neuvoni ei teitä kiinnosta, niin antaa olla sitten. ainakin olen yrittänyt selvittää teille, että laitteen antinnimallissa ei tiettävästi ole paljoakaan ongelmia. Laitteen kaapelimalli takkuilee ja pahasti, mutta silti toimii paremmin kuin muut vastaavat.

Vastaan ketjuun jos näin jotain virallista ilmoitettavaa, tai jos selvitän osan ongelmista. En alennu enää kinaamaan omasta ammattitaidostani teille. Omat asiakkaani ovat ainakin olleet tyytyväisiä siihen.

8. jekejee

jekejee Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Siinähän se vahvistus tulikin.

Kukaan ei ole ammattitaitoa epäillyt, ainoastaan ihmetellyt, eikö näiden lausahdusten välillä todellakaan ole ristiriitaa:

9. muppis

muppis Regular member

Kiitokset:
    4
    Pisteet:
    28
    No niin no.. Omalla softallahan moinen boksi on surkeaa kuraa, mutta DVBViewerillä käytettävä, jos ei tarvi Conaxia ja kaukoa. Toisaalta, ilman Conaxia olevia virittimiä saa halvemmallakin ja moneen virittimeen lisälaitteena saatavat lukijat, varsinkin suoraan virittimeen kytkettävät, maksavat ihan älyttömästi. Kortilliseksi boksiksi hinta/laatusuhde sanoisin ennemmin kohtalainen.

Otetaan esimerkiksi Technotrendin C1500 vastaavilla lisälaitteilla, ei olisi kuin 20-30 euroa kalliimpi kuin E30C+.. Mutta lukemani mukaan Technotrendin jo ajurit on suhteettoman onnettomat (joskin kortti on Linux HTPC-käyttäjien suosiossa. Ei omaa kokemusta). Anyseen ajurit sentään oman kokemukseni mukaan toimii ok, tai ei ainakaan vielä ole DVBViewerin kanssa tullut mitään ylitsepääsemätöntä (yleensä uudelleen kytkeminen on korjannut onglemat).

Itse päädyin E30C+:aan juuri tuon Conaxin takia, joskin en silloin vielä tiennyt Anyseen olevan noinkin ynseä kolmannen osapuolen softakehittäjiä kohtaan. Kiitos cropen, eteenpäin on päästy paljon. Alkaisin mielelläni kehittämään DVBViewerille sopivia plugineja Conaxin ja kaukon käyttöön, mutta aikani ei taida siihen riittää, ja sekin vähäinen taitaa loppua kesken.

Parilla tutullani on Anyseen DVB-T -malli ja he ovat tyytyväisiä tuotteeseen. Eivät vielä ole valittaneet mistään, vaikka olen kovin yrittänyt udella kaikista mahdollisista ongelmista.

10. thejackie

thejackie Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Mielestäni laite on hyvä, mutta ei huonon ohjelmansa vuoksi ole hinta/laatusuhteeltaan hyvä. Mutta ehkä jonkun ajan kuluttua, kun ohjelmisto toimii, laite on hinta/laatusuhteeltaan paras. Mutta se tässä ärsyttää kaikista eniten, että laitteen ohjelmiston toimivuutta ei ole saatu tarpeeksi hyväksi. Laitteen ostosta kun on jo pian kulunut vuosi. Luulisi, että laitteen keskihinta olisi laskenut vuoden aikana enemmän kuin 15 euroa, mutta ei. Tässähän voisi olla jollekin ohjelmointiyritykselle loistava markkinarako.

Anyseen oma ohjelmisto on sen verran oikukas, että en laitetta suosittelisi niille, jotka eivät tietokonetta osaa kunnolla käyttää. Laite nimittäin toimii kohtuullisen hyvin, kun vain osaa hakea uusimmat päivitykset ohjelmistolle. Veikkaampa, että yli 20 % täällä keskusteluissa laitteen toimivuudesta valittaneista ei ole asentanut/osaa/tajua asentaa ohjelmistoa uudestaan.

Viimeksi muokattu: 29.11.2007
  11. Jonskuu

Jonskuu Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Tiedättekö mitään muuta keinoa muuttaa noita anyseen tallentamia .mpg tiedostoja johonkin muuhun muotoon, kun tuolla dr. divx:llä tallennetut videot pätkivät.

12. muppis

muppis Regular member

Kiitokset:
    4
    Pisteet:
    28
    Itse olen käyttänyt AutoGK -pakettia, tosin sillä ei pysty tekeen kuin joko Xvid tai DivX -muotoon.
    Oletko tarkistanut, ettei ne mpg -tiedostot itsestään sisällä tätä pätkimistä?

13. Jonskuu

Jonskuu Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Tarkistettu on... Pitää kokeilla tuota ohjelmaa.

14. Jonskuu

Jonskuu Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Yritin kokeilla tuota ohjelmaa, mutta eihän se toiminut? "No video streams found" tulee.

15. Karselija

Karselija Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Mikäs nyt mättää, kun ajastus toimii muttei vaihda oikealle kanavalle.

Laitoin MTV3:lta leffan ajastukseen ja sammutin ohjelman. Olihan se ajallaan auennut, tallennuksen tehnyt ja lopuksi sammuttanut koneen , mutta tallentanut kanavaa, jota viimeksi katsoin eli Subia.

16. kenni_

kenni_ Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Laitanpa tännekkin nyt kyssärin kun ei kukaan ole ->http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/590665 tuonnekkaan vastannut. Eli millä saa DVB viewerissä kanavat näkyyn Anyseellä? Jotain ini tiedostoja piti heitellä johonkin kansioihin mutta ei ole auttanu ainakaan minun tilanteessa. Auttakaa ny miestä mäessä ku ei tuo softakaan ilmanen ollu. :/

17. muppis

muppis Regular member

Kiitokset:
    4
    Pisteet:
    28
    Eipä siihen erikoisemmmin mitään ini -tiedostoja tarvinut. Itse katsoin kaapeliyhtiön sivuilta taajuusalueen, QAM ja bittinopeus -asetukset. Ne laitoin Scan transponder -ikkunaan kohdalleen ja pistin skannaten. Nyt ei ole kuvakaappausta heittää, kun käytän linuxia.. Jos jossain vaiheessa jaksaa, niin voisin buutata tuonne Wintöötin puolelle ja heittää kuvaa mukaan.

18. Da_Silva

Da_Silva Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Onko kenelläkään tietoa missä vaiheessa on tuo DVB-C version linux ajuri? Jos vaikka päästäisiin noista ongelmista eroon linux puolella.

Tosin itse olen käyttänyt 5kk mediaportalia sen omalla tv softalla. HTPC ratkaisuna loistava.

19. crope

crope Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    No minulla jos jollakin on tietoa Linux-ajurista :)
    Kaikenkaikkiaan se pelaa erittäin hyvin.

E30C Plus:
    Herkkyydessä on ollut vähän ongelmia muppiksella alemmilla kanavilla, liekö heikko signaali rasiassa. Kukaan muu ei ole raportoinut ongelmia tämän suhteen, eli hyvin pelaa.

E30 (Plus) MT352
    Ei ongelmia tiedossa.

E30 (Plus) Zl10353
    Ei ongelmia tiedossa.

Ainut todellinen puute on kortinlukijan ajuri. Implementoin jahka kerkeän ja saan aikaiseksi. Kortinlukija teettää hitusen työtä koska tämä on ainoa DVB-laite jossa on kortinlukija ja Linuxista ei täten löydy valmista DVB-moduulia kortinlukijalle. Laite käyttää SoftCAMia.

Antti Palosaari

20. JHawx

JHawx Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Pikku lisäys, eli meillähän ei myydä anyseen mallia, muita kylläkin.
    Vapaa ajalla sijoittuvat asennukset ovat laitteen paremmuuden näyttäneet.

Minulle on siis yksi sama ja paskan hailee millai anysee myy tai mihin hintaan. Kokemus vaan laitteesta kertaa sen olevan hieman keskiarviota parempi.

21. muppis

muppis Regular member

Kiitokset:
    4
    Pisteet:
    28
    Kerroinpas näppituntumalta väärin.
    Elikkä Channel -valikosta kohta Channel scan pitäisi löytyä tämän näköinen ikkuna:
    Siinä samalla näkyy SSP:n asetukset.

Jaa tämä sivu