1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Anysee kaapeliverkkoon (Anysee E30 C Plus)

Viestiketju Keskustelua PC:n digikorteista -osiossa. Ketjun avasi yogee 18.10.2006.

1. justus72

justus72 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Hei, nyt taisi löytyä ratkaisu!
    Taikasana on DVBViewer. Maksaa 15 eeroa mutta toimii. Foorumista löytyy juttua enempi.
    Suomenkielinen. Tekstit toimii, jopa timesift nauhoituksessa. On kuva kuvassa toiminto ja toisen kanavan katselu mahdollisuus samalla kun nauhoittaa, samasta nipusta tietty.
    Teksti-tv on toimiva ja hyvin luettavissa. Eikä keitä prossua.
    Ettei kaikki olisi kovin helppoa, niin kanavahaussa on joku mukava bugi. Ei välttämättä löydä kaikkia kanavia. Itsellä jäi kaikki peruskanavat piiloon. Ongelma on ratkaistavissa *ini* päätteisellä tekstitiedostolla joka sisältää kanavien taajuus ynnämuut tiedot. Itse löysin verkosta Turun seudun tiedot ja hyvin toimii.Tosin kortilla olevat kanavat eivät tunnu toimivan...
    Ohjelmassa oleva mosaiikki toimintoa ei kannata koittaa, itsellä ainakin kaataa näytönohjaimen (geforce7200).

Windows Vista Home Premium, Amd tuplaydin. Anysee driveri asennettuna ainoastaan. Anysee viewer kannattaa jättää pois jos dvbviewerin asentelee.

Yst.terv
    jussi

Viimeksi muokattu: 29.06.2007
  2.  
  3. Yanne

Yanne Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Salatut kanavat eivät toimi kuin Anyseen oman softan kanssa... Toisaalta jossei salattuja kanavia katso, niin silloin koko 159 euron arvoinen laite on aika turha ostos, kun paljon halvemmallakin saa laitteita, joilla ei salattuja kanavia voi katsoa.

Olemme siis Anyseen oman softan orjia.

Itse kyllä aion varmaankin ostaa uuden laitteen lähiaikoina. Esim. FireDTV.

Viimeksi muokattu: 29.06.2007
  4. Reino68

Reino68 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Olisihan se kiva jos joku viisas kertoisi tähän paikkaan kuinka hyvä softan testaaja hän on.

5. H.H

H.H Guest

meinasin itsekkin hakea tuon anyseen mutta en viitsi tommosta paskaa hakea kun kaikilla on niin paljon ongelmaa, taitaa olla ihan susi laite :)

6. JHawx

JHawx Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Ei tuo laite ihan susikaan ole, twincamin laitteista paljon enemmän huonoa tekstiä ja hauppage ei edes toimi toisinaan.
    Olen saanut anyseen toimimaan kunnolla, tosin paljon parannettavaa vielä on, varsinkin jos sen haluaa saada toimimaan kunnolla esim. vistalla. (mutta niinhän kaikilla muillakin, vista on susi.)

Jos haluat kortillisen tv-usb donglen, on anysee varsin kilpailukykyinen laite. Tosin tarvitsee muistaa, että se on vasta 1.## eli kehitys on saatu siihen pisteeseen asti, että se toimii, kun toimii. kun saamme ensimmäisen 2.## on nuo ongelmat ratkottu. Sitä odotellessa voimme vain koettaa pärjätä sillä mitä meillä on.

Ongelma on siinä, että winxp:lle suunniteltu ohjelmisto, takkuilee vistalla, koska winxp varasi muistia vain omaan toimintaan ja jätti loput olemaan vapaana, vista taasen käyttää koko muistia koko ajan, mutta lainaa ohjelmille tarvittaessa muistia sen tarvitseman määrän. Koska anysee viewer ei osaa pyytää oikein tuota muistia, se takkuilee.

Eli laite on hyvä, mutta ohjelmistolla on vielä paljon parannettavaa. Eli kunhan saat kaappauajurit toimimaan, voi tämä telkkarisieppari toimiakin hyvinkin paremmilla ohjelmistoilla.

Tosin tallennus on vieläkin suuri ongelma. Saati tietovirta on sen verran suuri, että laitteen omalla asetuksilla tallennettu media on hyvin suurta. puhutaan 180megaa / minuutti. DVBviewer osaa pakata tuon hieman paremmin, mutta koska ei kyseessä ole ilmainen softa niin ainakin itse saan siitä päänsäryn.

Viimeksi muokattu: 30.06.2007
  7. JHawx

JHawx Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    err... en osaa itse arvioida tuota, mutta kerron mitä betatestaaja tekee. Yleensä saamme käsiimme koeversion, jota kokeillaan varsin pitkiä aikoja. Jos huomaamme puutteita tai virheitä, ilmoitamme ne ohjelmiston valmistajalle. Joka kerta kun ohjelmisto pysähtyy tai katkeaa, otamme muistista vedoksen, ohjelmistosta tiedot ja lähetämme ne laitevalmistajalle.

Lisäksi voimme tehdä ehdotuksia ohjelmistoon, mutta tätä voi tehdä aivan kaikki asiakkaat. Kuka tahansa voi alkaa beta-testaajaksi, mutta jotta olisit virallinen beta-testaaja, niin sinut tulee hyväksyä hakemuksen perusteella. Olen betana myös wow, parille roolipeli firmalle ja projekteina teen käännölstyötä eri ohjelmistoille, kuten firefox,getright...

Tämä on vapaaehtoistyötä, mutta auttaa kaikkia.
    Jos joku näkee minun uurastuksesta olevan hyötyä, niin olen varsin kiitollinen. Tässä työssä on se paskamainen puoli, ettei kehuja koskaan saa ja hiljaisuus on aina se merkki, että uusia ongelmia ei ole syntynyt.

8. justus72

justus72 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Juu, aika tavallistahan se on, ettei softat toimi uusissa laitteissa. Olen taistellut vuodesta 1998 erään tunnetun näytönohjainvalmistajan ajureiden kanssa.
    Tuorein kokemus vuoden takaa kun luulin ostavani hyvän näytönohjaimen, olihan se niin kalliskin, ja kun merkkiuskollinen olen, niin tietysti saman valmistajan kortti.
    Ainoa softa millä ko. tv-virittimellä varustettu kortti toimi täydellisesti oli paketissa mukana. Ongelmaksi tulivat sitten pelit jotka eivät toimineet, sillä olivathan mukana tulleet ajurit jo ostaessa vanhentuneet. No, pelit sain toimimaan mutta kortin tv-ominaisuuksien kustannuksella.
    Valmistajan uudet softapaketit eivät vaan suostuneet toimimaan korttini kanssa, ei vaikka kuinka olisi tehnyt ohjeiden mukaan, ei vaikka asensi puhtaalle pöydälle.
    Kärsivällisyyttähän tämä vaatii, ja sitähän on tullut roimasti lisää, aina siitä lähtien kun perheeseen tuli ensimmäinen tietokone =).

terv-
    jussi

9. caspercg

caspercg Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Onko AnySee:lle olemassa mitään vaihtoehtoa? Mitään muita USB:lla toimivia digivirittimiä Conax korttipaikalla? Itse rupeaa hihat palamaan loppuun tämän laiteen kanssa. Jos vain löytyisi joku muu laite niin vaihtaisin heti.

10. JHawx

JHawx Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
  11. teme565

teme565 Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Ei ole pitkiin aikoihin ollut enää mitään ongelmia. Kaikki on pelannut niin kuin pitääkin. Käyttiksenä siis WinXP.

Ainoa piiiitkä miinus on se, että jos salattua kanavaa tallentaa niin se salaus tulee siihen mukaan. En ole asiaa tutkinut, onko vaan anysee kirous, vai miten muuten kortinlukijalla varustetut systeemit hoitaa nuo salattujen kanavien tallennukset?

12. H.H

H.H Guest

ostin kans tuon anysee e30 c plussan vähän aikaa toimii hyvin mut sitku ilmeisesti lämpenee tai jotain niin alkaa pätkiin ääni ja kuva kertokaa miks???

13. H.H

H.H Guest

mulla on windows xp ja sp2 miten sen usb päivityksen sai?

14. mananas

mananas Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Moi H.H,

Ainakin tampereella menivät kanavaniput uusiksi 3.7.

Mitkä sulla on nuo signaalivoimakkuudet?

Löytyy sieltä Configuration/Channel Scan:in alta.

15. H.H

H.H Guest

paljonhan ne pitäs olla sitten mulla on strength 100% ja Quality 90% ei tässä muuta vikaa kun toimii noin 10 minsaa hyvin mut sen jälkeen alkaa pätkiä sitten, luulis että pätkii sit heti alusta asti?

16. H.H

H.H Guest

sit kun se alkaa pätkimään tuo Quality menee 87%:ään.

17. Yanne

Yanne Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Paska vehje toi on... Itse olen harkinnut FireDTV:n ostamista, tuon pitäisi vissiin olla ihan kohtalaisen hyvä laite... Onko kenelläkään mitään ajatuksia tuosta tai muista laitteista? Ei viitsisi enää paskaa ostaa.

18. JHawx

JHawx Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Taas? plz, älä paskakasi hauku vaikka et saakkaan osaamattomuuttasi ohjelmistoa toimimaan, itse laite tekee sen mitä sen kuuluisikin tehdä ja vielä antaa loistavan kuvanlaadun, mutta ohjelmisto itsessään kaipaa vielä duunaamista.

mutta täytyy myöntää, että anysee wiever ei välttämättä ole paras vaihtoehto laitteen purkajaksi. Jos sinulla on vista, niin anysee ei ole oikea vaihtoehto. Kannattaa harkita jotain sellaista, joka toimii vistalla, mm. HP oma paketti... laitoin tämmöisen kuntoon hp:n kannettavalle, jossa tuli mukana, näytti hyvältä.

nyt olen havaiinnut, että anyseellä on yhteensopivuusongelmia mm. geforce 7600 gs kortin kanssa. saattaa aiheuttaa itetokoneen uudelleenkäynnistymisen 3x näytönohjaimen lopetettua toimimasta ja uudelleenkäynnistys, vistalla. tämän aiheuttaa nk"jotain" tiedosto... Eli, kyseessä on nvidian geforce ajuri.

Viimeksi muokattu: 11.07.2007
  19. Yanne

Yanne Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Ei se itse laite anna mitään kuvanlaatua sen paremmin kuin verkkokortti laadukasta sisältöä Internetiin.

Itse laite toimii vain tiedonsiirtolaitteena kaapeliverkon ja tietokoneen välillä... Ja vähän tuntuu, ettei se suoriudu tästäkään hommasta kovin hyvin, sillä olen noin 75% varma, että maksukanavaongelmani johtuvat itse laitteen häiriöistä.

20. JHawx

JHawx Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Ok, eli itselläni näkyy kyllä ihan mainiosti, kunhan vain toimii seuraavasti.

Asensin vistan uudelleen. (ok, ei ehkä tarvinnut, mutta muutakin häikkää alkoi näkymään)
    Hae varmuuden vuoksi 3d kortin uusimmat ajurit ja asenna ne.
    Ennne kuin laitat boxin kiinni usb porttiin, asenna ohjelmisto ja ajuri.
    Sen jälkeen boxi kiinni, ja pitäisi toimia. (kuvan pitäisi tulla)
    Tampereen alueelta reportoitu monia tapauksia, joissa signaalin heikentäminen on antanut paremman kuvanlaadun. Myös prioriteetin nostaminen vähentää tökkimistä.

Myös omissa kokeiluissa olen huomannut, että salattujen kanavien saaminen näkyviin vaatii hieman aikaa, koska ohjelman täytyy ensiksi saada signaalista avauskoodit kortille.
    Any see ei osaa koodata uudelleen kuvasignaalia, joten aika paljon tilaa vie nauhoitukset. DVB-wiever osaa tämän paremmin, mutta ohjelma maksaa myös n. 15€. (tosin itse en ole saanut kyseistä ohjelmaa toimimaan omalla koneellani, saattaa olla vistan ongelma...

Mutta huomattavaswti vähemmän ongelmia asentamisessa, kunhan ajurit ja laitteen asentaa ennen laitteen laittamista kiinni

Viimeksi muokattu: 11.07.2007
  21. muppis

muppis Regular member

Kiitokset:
    4
    Pisteet:
    28
    Ostin itse moisen boksin tuossa viikko sitten ja tähän mennessä on toiminut ihan ok, tosin tuo Anyseen oma softa on vähän hitaammanlainen. Siis toiminnoissaan hidas, kuva näkyy ok kun viilaa asetuksista prioriteettia ylöspäin. Eilen sain ProgDVB:n toimiin jotensakin (EPG ei halua toimia, enkä vielä ole jaksanut perehtyä miksei), mutta tuo Anyseen oma softa ajaa asiansa, kun pääasiallinen toiminta on ohjelmien tallennus. Salattujen kanavien katsominen ei taas tuolla koneella ole järkevää (nykii ja paukkuu), sillä taitaa moposta (1,6 GHz Celeron M)loppua potku. Kunpa raskis ostaa pöytäkoneeseen (2,11 GHz Barton 3000+) DX9 -näyttiksen, niin sitten vois kokeilla paremmalla onnella.

Ajurit on päivätty 4. 6. 2007, löysin Anyseen omilta sivuilta niin hämärällä nimellä kuin E30 Plus. Paketti sisälsikin ajurit kaikille Anyseen bokseille.

Jaa tämä sivu