1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Anysee kaapeliverkkoon (Anysee E30 C Plus)

Viestiketju Keskustelua PC:n digikorteista -osiossa. Ketjun avasi yogee 18.10.2006.

  1. digialku

    digialku Member

    Liittynyt:
    12.03.2007
    Viestejä:
    10
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Toimiiko jollain tosiaan tuo salattu TRP One katselu ilman pätkimistä?
    Daimlerin sain tiedon että TRP One toistossa on bugi ja se korjattaisiin laitevalmistajan toimesta seuraavassa softaversiossa.
     
  2.  
  3. teme565

    teme565 Active member

    Liittynyt:
    10.05.2002
    Viestejä:
    3,306
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Tulipa kokeiltua vaihteeksi tätä Anyseeta toisessa koneessa lyhyemmän ja parempilaatuisen kaapelin päässä ja yllätys yllätys, pätki pahemman kerran. Heitin sitten kokeeksi tuohon kaapelin ja Anyseen väliin videonauhurin ilman virtoja (eli johto irti), jolloinka nauhuri vaimentaa signaalia jonkin verran ja toimi täysin pätkimättä. Eli ei ilmeisesti tämä Anysee tykkää, jos signaali on kovin vahva.
    Ilman tuota videonauhurin vaimennusta oli signaalin voimakkuus 100% ja laatu sellaiset 85-90%.
    Videonauhuri välissä voimakkuus putosi 67% tienoille ja laatu 75 prosenttiin ja hyvin toimii pätkimättä. Taitaa melkein mennä hankintaan tuollainen vaimennin.
     
  4. Jonskuu

    Jonskuu Member

    Liittynyt:
    28.11.2004
    Viestejä:
    20
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Mikähän tässä on vikana, kun yritän käynnistää ton ohjelmiston niin se yrittää käynnistyä mutta sammuu samantien? Yritin jo kysyä anyseen tuelta mutta eipä tullut vastausta.. :/ JA tiedättö mitään muuta ohjelmistoa jolla tää anysee toimis?
     
    Viimeksi muokattu: 10.04.2007
  5. mcsavu

    mcsavu Member

    Liittynyt:
    07.03.2007
    Viestejä:
    6
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    tiedän tunteen mullaki pelkkää ongelmaa boksin kanssa ei meinaa millään softa pysyä päällä tilttaa about 20 kertaa päivässä , ei oikein oo mitään muita softia moon koittanu kaikkia mut eipä oo hyviä
     
  6. JHawx

    JHawx Regular member

    Liittynyt:
    09.03.2006
    Viestejä:
    291
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    err, kuten aikaisemmin mainitsin, nuo digitaaliset boxit eivät oikein tykkää vahventimista. Itselläni (ei anysee) mutta digiboxi korventui kun laitoin sinne vahvistimen.
     
  7. teme565

    teme565 Active member

    Liittynyt:
    10.05.2002
    Viestejä:
    3,306
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Niinpä. Ei tullut kiinnitettyä huomiota tuohon kun itsellä oli antennikaapelina vanhaa AJS:ää. Vasta kun vaihdoin kaapelin telluun, niin rupesi pätkimään. Noh, täytyy hommata tollainen vaimennin.
     
  8. TeHe

    TeHe Member

    Liittynyt:
    05.04.2006
    Viestejä:
    15
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Mikrosoftan vika Tolla ainakii mulla korjaantu samantapainen vika. Kun yritin käynnistää Anysee-viewerin Start valikon kautta, XP herjas Hhctrl.ocx tiedostosta jotain. Itse käytän DVBVieweriä Anyseen kanssa, mutta tarvitsen Anysee Vieweriä boksin "käynnistykseen".
     
  9. Khebaab

    Khebaab Member

    Liittynyt:
    18.04.2007
    Viestejä:
    2
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Vehje toimii Anyseen omalla ohjelmalla muuten hyvin, mutta YLE:n kanavilla tekstitykset tökkii. Tekstit tulevat kyllä ruutuun, mutta aina kun tekstirivi vaihtuu niin kuva töksähtää. Kokeilin käyttää katseluun myös ProgDVB-ohjelmaa, mutta se herjaa että "Device not started!". Ajuri ja käytetyt ohjelmat ovat uusimpia versioita. Missähän mahtaa olla vika?
     
  10. mcsavu

    mcsavu Member

    Liittynyt:
    07.03.2007
    Viestejä:
    6
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    vihdoinki sain anyseen toimiin E30CPlusv1145 beta versiolla nyt ongelmat tuntuu että olis loppu
     
  11. mananas

    mananas Member

    Liittynyt:
    09.01.2007
    Viestejä:
    46
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Onneksi tällaisia idiootteja ei ole enempää käyttäjinä kuin tuo JHawx. Jos tuollaiset ihmiset hallitsisivat maailmaa, pitäisi aamulehti käydä itse painamassa, ja bussiin pääsisi pelkästään päätepysäkillä.

    Tämä laitehan on vielä romu. Ei siitä mihinkään pääse. Toivottavasti ongelmat ovat kiinni kuitenkin softasta, jonka kehittymistä myös käyttäjät voivat auttaa, jos eivät ole täysiä idiootteja kuten tämä "narinat pois, kaikki toimii jo" JHawx.

     
  12. JHawx

    JHawx Regular member

    Liittynyt:
    09.03.2006
    Viestejä:
    291
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Joopa joo, sorry, pääsi hieman kuohahtamaan, tarkoitin vain että itseäni risoo ne henkilöt, jotka sanovat ja haukkuvat laitteen p*skaksi, kun eivät saa toimimaan, annoin myös selkeät ohjeet miten laitteen saa toimimaan. Tai siis miten itse sain laitteen toimimaan, kun se aluksi ei toiminut.
    Itselläni toimii nyt hyvin, käytössä on vista jne....
    Tämä kommentti siis siitä syystä, että ihmiset sanovat ettei toimi.
    ja idiootti+ kait se on näkijän silmissä, sinulla on siihen oikeus, kuten minulla on oikeus miettiä sinusta että olet... no jooh... sensuroitu.
    Mutta tarkastappas kaikki minun vastaukset tässä topicissa. Näetkö muita väärinkäyttäviä vastauksia?
    okei kei, miljoonannen kerran, sorry, mutta pääsi kohahtamaan, huono päivä.

    ps. jos neuvoni millä tavalla saa tuon boxin toimimaan ei kelpaa, niin voin toki jättää auttamisen ja lopettaa topickin seuraamisen. Mutta huomautin myös siinä neuvoessani, että kyseistä ohjelmistoa ei saa toimimaan, jos se on alunperin väärin asennettu. Olen tähän asti neuvonut miten se tulisi asentaa, miten se tulisi poistaa ja asentaa uudelleen ja millä itse sain sen toimimaan. Olen myös maininnut mitkä asiat voivat vaikuttaa digilaitteen toimintaan ja mitkä saattavat rikkoa ne jo alkutekijöihinsä. mikäli nämä neuvot eivt ole olleet mitenkään hyödyllisiä ja olen täynnä sontaa, niin olkoon niin.
    mutta kiittämättömiä ovat avun saajat ja harvoin tämä tietokoneasentaja saa kiitosta koettaesaan auttaa. Useasti koira puree kättä joka sitä ruokkii...

    Ja ai niin, johon käyttäjät voivat vaikuttaa...

    itse olen betatestausryhmässä, joka tutkii vikoja ohjelmistoista... Olen ehdottanut useita ominaisuuksia ohjelmistoon ja jättänut satoja vikailmituksia bugeista. Joten tämä idiootti on jo auttanut sinua sinun huomaamattomasti...

    Katsotaan tuleeko seuraavat ominaisuude EPG nauhoitus ajastukseen: huomautus kun ohjelma alkaa, kääntö kanavalle kun alkaa ja nauhoitus kanavalta kun alkaa. nämä ovat suurimmat ehdotukseni ohjelmistoon.
     
    Viimeksi muokattu: 18.04.2007
  13. digialku

    digialku Member

    Liittynyt:
    12.03.2007
    Viestejä:
    10
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Löytyykö linkkiä tälle ohjelmistolle?
     
  14. mcsavu

    mcsavu Member

    Liittynyt:
    07.03.2007
    Viestejä:
    6
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    kannattaa kysästä tuesta ku ne sano ettei saa laittaa linkkiä mihinkään ku on beta
     
  15. JHawx

    JHawx Regular member

    Liittynyt:
    09.03.2006
    Viestejä:
    291
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    *huokaus*
    otetaan vanha linki:
    http://194.100.210.250/files/E30CPlusv112.zip
    jossa on betatestauksen vanha osoite, koska yleensä se on vapaasti levityksessä koodaajille, voi sen myös hankkia, kun käyttää älliä, muutetaan osoitetta hieman ja:
    http://194.100.210.250/files/E30CPlusv1145.zip
    saadaan uusin versio... betatestaajat tuntuvat olevan liian laiskalla päällä aina... Tämä linkki on myös betatestaajille jaettu ja se on julkaistu, jotta testaajat voivat sitä...testata... right...

    siis uusin versio saa:
    http://194.100.210.250/files/E30CPlusv1145.zip

    p.s. itse ovat laittaneet ohjeisiin, että kannattaa käyttää aina uusinta versiota ohjelmistosta ja ajureista. Lataamalla sen siis noudatamme ohjeita, mutta omalla vastuulla.

    Testasin hieman, ja olen samaa mieltä... Nyt uudemmalla ohjelmistolla ainakin vistan hidasteluongelmat ja kanavanvaihdon jäykkyys on saatu pois. en ole testannut vielä epg ajastusta tai nauhoitusta, mutta hyvältä näyttää ainakin vistan suhteen. edelleen toimii hyvin, kunhan ajetaan admin luvilla ja 3 alinta tagia on päällä yhteensopivuudella winxp sp2 kanssa.
     
    Viimeksi muokattu: 20.04.2007
  16. wizardd

    wizardd Guest

    Olen ollut enemmän kuin tyytyväinen tähän kyseiseen laitteeseen.

    Sen sijaan wintoosan aiheuttamien .dll ongelmien kanssa menee hermot. Joku aika sitten mikkisofta julkaisi sen viallisen hotfixin, ok poistin sen ja laite toimi ok. Kuten eilen illallakin. Nyt tänään sitten se on jälleen valittanut sitä hemmetin nt dll ongelmaa.. Kanavahaku ei onnistu, telkun digiboxi toimii ja hakee kanavat, eli ei siellä päässä ole vikaa. Tekstitv toimii mutta kanavia ei tosiaan saa haettua. Win XP prof sp2.

    Siis itseasiassa ntdll.dll ilmottaa jostain virheestä, kanavat kyllä ovat oikein, hakua ei voi tehdä ja kuva ei näy.
     
    Moderaattorin viimeksi muokkaama: 24.04.2007
  17. mananas

    mananas Member

    Liittynyt:
    09.01.2007
    Viestejä:
    46
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Hienoa, että palasit normaalille keskustelu-uralle.
    Olen muuten edelleen yksi niistä, jotka ovat sitä mieltä,
    että laite ei toimi. Jos olet seurannut tätä viestiryhmää,
    tiedät myös miksi.

    1. Laitteella ei voi nauhoittaa
    Meillä on perheessä useampi henkilö tietokoneen käyttäjänä.
    Laite ei osaa, pysty eikä kykene nauhoittamaan taustalla
    (Laitteen ajastin siis käynnissä Admin oikeuksilla, mutta ei
    varsinaisena käyttäjänä)

    2. Nauhoituksien määrä on riittämätön
    Nauhoituksen hallinta on rajoitettu 10 nauhoitukseen.
    En voi millään ymmärtää, miksi tuollainen rajoitus on tehty?

    3. Anysee:stä puuttuu viikkonauhoitus
    Nauhoituksille on mukavasti asetukset Once, Daily, Weekends. Eli se kaikkein yleisin viikottainen nauhoitus puuttuu listalta kokonaan.

    Nämä viat olen ilmoittanut täällä (9. tammikuuta 2007 @ 12:43) sekä Anysee:n feedback kanavaan, eikä niitä ole saatu korjattua.

    Minulle riittäisi, että tuo 1. kohta korjattaisiin, eli laitteella pystyisi nauhoittamaan. Siis ilman, että koko kone tarvitaan laitteen käyttöön pysyvästi. Nyt laitteella ei pysty nauhoittamaan, eli laite ei toimi. Laitteella kyllä voi katsoa digitv:tä. Aivan kuin olisi ostanut kovalevyllisen digiboksin, jossa kovalevyä ei voi käyttää..
     
  18. JHawx

    JHawx Regular member

    Liittynyt:
    09.03.2006
    Viestejä:
    291
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    niin, lisäksi nuo tallenteet vievät uskomattoman paljon tilaa, siksi itselläni on tälläinen ratkaisu: käytössäni on videokaappari, jonka ostin halvalla lidlistä, se yhdistetään videokaapeliin josta se jakaa signaalin kahdeksi, yhden ulos (monitorille) ja toisen se pitää itsellään. Siinä on oma kovalevy, ja se tallentaa signaalia div-x videoksi. Näppärä pikku vehje ja tallennukset pysyy kohtuu koossa, mutta sinun tulee katsella kanavaa kokoruudun koossa jne...

    en itse käytä ajastusta, koska en käytä laitteen omaa tallennusta. mutta näet kait miten oma ehdotukseni olisi hyödyllinen? eli kun tulee ajastamasi ohjelma, niin miten toimitaan, aloitetaanko äänitys vai käännetäänkö kanavalle (tagi poissa tai ei), mutta myös että asiasta ilmoitetaan pikkuruisella ruudulla, "ohjelmasi alkaa nyt kanavalta plääh..."

    Mutta tosiaan, ohjelma käyttää aika roisia keinoja tallentaa mediaansa...
     
  19. JHawx

    JHawx Regular member

    Liittynyt:
    09.03.2006
    Viestejä:
    291
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    hmm... oletkos tutustunut käyttäjien hallintaan? tämä ominaisuus on tosin vain winxp servereillä tai pro versiossa. Tällöin vuoit luoda käyttäjille eri luokitukset, kuten esim. verkkokäyttäjä, tulostinkäyttäjä jne. Voit myös luoda ohjelmille oikeuksia, esim, kenellä käyttäjällä on oikeus käyttää mitä ohjelmaa. Näin ollen käyttäjä aktivoi ohjelman ei järjestelmän oikeuksilla, tai admin, mutta omillaan... tätä kait hait?
     
  20. mananas

    mananas Member

    Liittynyt:
    09.01.2007
    Viestejä:
    46
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Kiitoksia vain Beta testauksestasi, lienet tosiaan auttanut minuakin tämän laitteen kanssa jo useamman kerran. Olen minäkin pahoillani, että menin heti haukkumaan sinut yhden viestin perusteella.

    >hmm... oletkos tutustunut käyttäjien hallintaan?
    Kyllä olen. Ei auta.

    >tätä kait hait?
    En hae tätä. Tämä ei ratkaise ongelmaa. Tilanne on seuraava:
    a) Minulla on ohjelma nauhoituksessa ajastimella.
    b) Vaimoni käyttää tietokonetta omilla tunnuksillaan. Ajastusta ei voi laittaa pyörimään vaimon tunnuksilla.
    c) Ajastus pyörii taustalla Admin tunnuksilla - siis molemmat ovat koneen käyttäjinä. Tämä toisen tunnuksilla nauhoittaminen ei yksinkertaisesti toimi, koska kun vaimo kirjautuu sisään (Anysee käynnistyy) ja vaimo kirjautuu ulos ennen ajastusta -> Anysee sammuu -> Ei nauhoitusta/ajastusta -> Ohjelma ei toimi -> Ei auta vaikka kaikki käyttäjät olisivat Admineja. Ohjelma ei toimi.
    d) Anysee käynnistää ajastuksen
    e) VIRHE: Anysee ei nauhoita, vaan kaatuu virheeseen "Teletext can not ...", koska ei pysty varaamaan DirectX layeriä itselleen (kuten ei mikään muukaan taustalla pyörivä ohjelma). Korjaus olisi helppo -> Layer varaus tehdään vasta tarpeen tullen, ja playerin voisi määrittää käynnistymään "Minimized", jolloin layeriä ei varata ollenkaan -> Nauhoitus toimisi taustalla ja ohjelma toimisi. Nyt ohjelma ei toimi.

    Paras ratkaisu ongelmaan olisi, jos Anyseen nauhoitus pyörisi kokonaan erillisenä Servicenä windowsissa. Service palvelu on luotu windowsiin juuri tällaisia tarpeita varten. Anyseen ohjelma on tällä hetkellä pelkästään katseluohjelma, ajastimeksi siitä ei ole ilman Anyseelle varattua konetta, jossa Admin olisi koko ajan sisään kirjautuneena ja Anysee ajossa.

    Odotan innolla, saatko Beta testaajana Anyseen vakuutettua, että tämä on vika ohjelmassa, eikä ominaisuus.
     
  21. justus72

    justus72 Member

    Liittynyt:
    25.04.2007
    Viestejä:
    18
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Heips!

    Toivo alkaa mennä näiden ajureiden suhteen... Ei toimi minulla vistahomepremium winukassa 1.10,ei 1.12 eikä tuo 1.145(beta?) 1.10 ei näyttänyt ylen tekstejä, timesift ei toiminut ollenkaan ja kaatuili alvariinsa. 1.12 versiossa suurinpyörtein samat ongelmat.
    No entäs tämä uusin paketti sitten... Tekstitys ylellä toimii, paitsi timesift moodissa. 1.145 on hitaampi vaihtamaan kanavaa kuin versio 1.10. Epg oppaasta nauhoituksen ajastus ei onnistu, 1.10 versiossa toimi tämä. Uutena ongelmana tuon epg-nauhoitus bugin lisäksi kuvan jumiutuminen vaikka ääni kuuluu.
    Oudoksi koko jutun tekee se, että osalla tuntuu toimivan mainiosti, riippumatta käyttöjärjestelmästä, osalla taas ei toimi ollenkaan, missään. Itselläni xpkoneessa toimii suht ok, ei täydellisesti mutta kuitenkin.
    Ja kaikki peruskikat ja asennukset olen tehnyt niinkuin täällä on ollut "suositus", mutta ei vaan toimi ei Windows Vistassa.

    Toivottavasti joku jossain joskus keksii ratkaisun... ei se varmaan iso vika ole =)

    yst.terv
    jussi
     

Jaa tämä sivu