1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

anysee E30plus C ja DVBViewer

Viestiketju Keskustelua PC:n digikorteista -osiossa. Ketjun avasi mdmd 01.06.2007.

  1. mdmd

    mdmd Regular member

    Liittynyt:
    25.03.2005
    Viestejä:
    136
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Asensin juuri anyseen E30 C plus digikortin.

    Hyvin tuntuu pelittävän omalla Viewer-ohjelmallaan Vistassa ja XP:ssä.

    Miten saisin DVBViewerin myös toimimaan XP:ssä. Ohjelma ei toimi Vistassakaan. Ilmeisesti jostain pienestä asetuksesta kiinni?

    Kun käynnistän DVBViewerin, niin tulee vain virheilmoitus:

    "Ei laitteita käytössä!"

    Kaikki ajurit jne. pitäisi olla kunnossa.

    DVBViewer on maksettu versio.
     
  2.  
  3. TeHe

    TeHe Member

    Liittynyt:
    05.04.2006
    Viestejä:
    15
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Viimeksi muokattu: 02.06.2007
  4. eijeih

    eijeih Member

    Liittynyt:
    17.05.2007
    Viestejä:
    59
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Terve, Hede !
    Mä oon polttanut kaikki mahdoll. päreet ton Twinhan'in kortin kanssa. Vaihtoehdoksi myyjä tarjonnut, ilman takuuta toimivuudesta,jotakin Anysee'n korttia USB - liitännällä. Miten on ? Kandeeko ? Kaapeliverkko ainoa mahdollinen, joku AINAcom , en tartte maksukanavia , Win XP, muuta ns. pakollista pitää olla ?
    Tv : Tyhmä ku saapas
     
  5. eijeih

    eijeih Member

    Liittynyt:
    17.05.2007
    Viestejä:
    59
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Anteeksi, piti olla Tehe.
    Eli samat kysymykset.

    Tv : Tyhmä kun saapas.
     
  6. IlmoPJ

    IlmoPJ Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    17.03.2006
    Viestejä:
    6,838
    Kiitokset:
    784
    Pisteet:
    193
    eijeih, suosittelisin opettelemaan edit-toiminnon käyttöä edellisen kaltaisissa asioissa.
     
  7. TeHe

    TeHe Member

    Liittynyt:
    05.04.2006
    Viestejä:
    15
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Ei ole muista korteista kokemusta, mutta kyllä toi Anysee E30 C Plus on mulla toiminu hyvin Soneran kaapeliverkossa. DVBViewerin kanssa vielä parempi kuin Anysee Viewerin. On vielä noilla uusilla ajureilla pieniä ongelmia. Esim DVBViewerissä oleva recording service ei osaa käyttää boksia ilman DVBViewerin kertaalleen käynnistämistä, mutta kyllä näiden kanssa oppii elämään. Joillakin on ollut forumeiden mukaan ongelmia signaalin voimakkuuden kanssa mutta ei ainakaan minulla ole mitään oireita.
    Anyseen omaa Vieweriä olen käyttänyt niin vähän etten osaa siitä oikeastaan mitään mainita.
    Eli omien kokemuksieni mukaan voin suositella jos et tarvitse maksukanavien katselua/tallennusta.
    Koneen vaatimuksista löytyy tuolta http://www.anysee.fi/laitteistovaatimukset.html
     
  8. mdmd

    mdmd Regular member

    Liittynyt:
    25.03.2005
    Viestejä:
    136
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Eli DVBViewerin pitäisi toimia anyseen E30 C digikortilla (usb)?

    Kun neuvoitte, että anyseen oma katseluohjelma pitää kerran käynnistää niin tarkoittaako tuo sitä, että anyseen oma katseluohjelma pitää olla päällä samalla kun käyttää DVBVieweriä?

    Tuskin kaksi katseluohjelmaa voi toimia samaan aikaan vai voiko? Eihän kyseessä ole kuitenkaan kaksoisvastaanotin tmv.

    Riittääkö, että DvbVieweriin asentaa edellä mainitun ajurin (joka on vanhempi kuin anyseen uusin ajuri) ja että hakee kanavat paikoilleen ja valitsee DVBViweristä hardwareksi juuri anyseen laitteen vai pitääkö muitakin asetuksia muuttaa?

    Ihmettelen vaan miksi en ole saanut DVBVieweriä toimimaan, vaan edelleenkin ohjelma ilmoittaa ettei laitetta ole asennettu, kun ohjelman käynnistää.

    Kun alan etsiä kanavia (olen asettanut asetuksista mielestäni kaikki kohdat oikein eli kaapeli, taajuus, QAM, jne), niin tulokseksi tulee nolla ohjelmaa löytynyt.

    Anyseen omalla katseluohjelmalla kanavat näkyy jne. mutta ohjelman kömpelyys hieman ärsyttää.
     
  9. TeHe

    TeHe Member

    Liittynyt:
    05.04.2006
    Viestejä:
    15
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kyllä minulla ainakin toimii Soneran kaapelissa USB Anysee DVBViewerin kanssa. Mikä kaapelioperaattori on kyseessä?

    Ei tarvitse olla Anyseen oma Vieweri päällä samaan aikaan DVBViewerin käytön kanssa, eikä taida edes toimia siten.
    Oletko valinnut DVBViewerin asetuksista Anyseen ensisijaiseksi? Ja aina uusien ajureiden asennuksen yhteydessä Anysee irti koneesta, kaikki vanhat driverit pois XP:n control panelin kautta, uudet ajurit asennetaan koneeseen ja vasta sitten Anysee kiinni USB:in.

    Ainakin minulla näyttää 20290.zip paketista löytyvillä ajureilla uudempaa päivämäärää kuin anyseen omilla sivuilla oleva.

    Ei nyt tule yhtäkkiä muita asetuksia mieleen mitkä DVBViewerissä voisivat vaikuttaa.
     
  10. IlmoPJ

    IlmoPJ Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    17.03.2006
    Viestejä:
    6,838
    Kiitokset:
    784
    Pisteet:
    193
    Mene DVBViewerin asetuksista kohtaan Laitteet ja etsi laite. Tämä edellyttää, että BDA-ajurit ovat asennettu koneellesi.
     
  11. eijeih

    eijeih Member

    Liittynyt:
    17.05.2007
    Viestejä:
    59
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Kiitos Ilmolle. Yritän väsätä sen tzxt :n vielä tänään tänne osioon..........
     
  12. mdmd

    mdmd Regular member

    Liittynyt:
    25.03.2005
    Viestejä:
    136
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Olen tehnyt seuraavat toimenpiteet, jotta DVBViewer voisi toimi XP:ssä anyseen kanssa.

    1. Poistanut Anyseen ajurit ja ohjelmat.

    2. Irroittanut Anyseen usbin tietokoneesta

    3. Asentanut vain alla olevat xp:n ajurit tästä paketista:

    http://www.anysee.fi/downloads/E30_C_Plus_121.zip

    Olisiko pitänyt asentaa myös anyseen oma viewer?

    4. käynnistänyt DVBViewerin jonka jälkeen Ei laitteita käytössä! -ilmoitus

    5. Olen valinnut ohjelma laitelistasta anyseen

    6. olen yrittänyt etsiä kanavia oikeilla tiedoilla (taajuudet)

    tulos on nolla
     
  13. mdmd

    mdmd Regular member

    Liittynyt:
    25.03.2005
    Viestejä:
    136
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kiitos paljon kaikille avusta.

    Vika löytyi vahingossa.

    Minulla oli koko ajan väärä käyttäjätunnus, jota DVBViewer kysyy ohjelmaa käynnistettäessä.
     
  14. Karselija

    Karselija Member

    Liittynyt:
    14.05.2007
    Viestejä:
    88
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Minulla ei asennusohjelma edes käynnisty, kun valittaa, että laite ja driverit ensin. Anysee 30C+ on käytössä ja aasennettuna.

    Mitä teen väärin? Ei se asennusohjelma mitään kysele,
     

Jaa tämä sivu