1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Anysee E30 - TRP - DVD?

Viestiketju Keskustelua PC:n digikorteista -osiossa. Ketjun avasi jarkkoo 24.03.2006.

  1. jarkkoo

    jarkkoo Member

    Liittynyt:
    24.03.2006
    Viestejä:
    1
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Elikkäs miten tuo tapahtuu käytännössä? PorjectX avaa kyllä tuo .trp-tiedoston, mutta miten valitaan kanava jolta halutaa tietty ohjelma/pätkä tallentaa erikseen mahdollisen tekstityksen kera?

    Rautalangasta kiitos :) Koitin hetken tapella, mutta en saanut kuin nipun ensimmäisen kanavan näkymään ProjectX:llä, vaikka esim. VLC näyttää kyllä tuosta tallennetusta streamista kaikki kanavat (+tekstitykset) ok.
     
  2.  
  3. Bentso

    Bentso Member

    Liittynyt:
    05.02.2005
    Viestejä:
    63
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Sinun pitää tietää ne pidit missä halutun kanavan video, ääni ja tekstitykset on ja syöttää ne ProjectX:ään.

    Itse olen erehdyksen ja yrityksen kanssa saanut selville että ylen kanavien nipusta video löytyy tv1 - 0x200, tv2 - 0x201, fst 0x202, 24 - 0x203 ja teema - 0x204.

    Äänien ja tekstitysten kanssa on ongelmallisempaa kun pid voi vaihdella eri tallennuskertojen välillä. Itse aloitan niin että painan prepare-nappia ja sitten i-nappia. Silloin ProjectX käy trp-tiedoston alusta muutaman sekuntin läpi ja ilmoittaa löytämänsä pidit. Poistan listasta aluksi ylimääräiset video-pidit. Yleensä jätän kaikki ProjectX:n löytämät äänien pidit listaan (koska äänen pid voi vaihdella eri tallennuskertojen välillä) ja valitsen kuuntelemalla sitten demuxauksen jälkeen oikean äänen kanavalle.

    Tekstityksen kanssa on sama että pid vaihtelee sen mukaan miltä kanavilta tulee tallennuksen aikana tekstityksiä.

    Olen huomannut että suomitekstitykset löytyvät ainakin pideistä 0x403,
    0xbd3, 0xfbb ja 0x7eb. Kokeilemalla noita osotteita yksi kerrallaan demuxaamalla trp-tiedoston oikea tekstitys löytyy jossain vaiheessa. Ei kovin kätevää, mutta parempaakaan tapaa en ole keksinyt.

    ProjectX:n presettings-asetuksista pitää valita subtitles-välilehdeltä subtitle export format: sup ja simulate dvb subpictures ird color model: yle, jotta tekstitysten värit tulevat oikein.

    Sitten kun ProjectX on saanut eroteltua halutut striimit käynnistä ReJig ja sieltä DVD Author kohdasta valitse oikeille paikoille ProjectX:n demuxaamat video, ääni ja tekstitys -raidat. Copy Subtitle Colours -kohtaan laittaa ProjectX:n luoman .ifo-tiedoston jotta tekstitysten värit tulevat oikein.

    Itsellä em. homma menee jo aika rutiinilla vaikka ei olekkaan kovin käyttäjäystävällinen tapa.
     

Jaa tämä sivu