1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

AnySee E30 Series (yleissofta sekä C & T malleille)

Viestiketju Keskustelua PC:n digikorteista -osiossa. Ketjun avasi JHawx 14.04.2008.

  1. JHawx

    JHawx Regular member

    Liittynyt:
    09.03.2006
    Viestejä:
    291
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    lähin tunnettu ongelma johon ongelmasi tuntuu vaikuttavan, on loppuunajettujen ajastusten kasaantuminen pikkuhiljaa.
    Eli kone alkoi piiputtamaan ja lopuksi jämähti, jos ajastuksessa oli paljon ohjelmia muodossaan "end of state". Näiden loppuunajettujen ohjelmien poistaminen niin useain kuin mahdollista oli tässä tapuksessa ratkaisu.
    Voit myös tarkistaa, onko kaikki muistisi kunnossa, sillä tämäntyyppinen sattuminen on myös usein viallinen muistipiiri, jos tapahtuu muillakin ohjelmilla.
    Tämän voi tarkistaa laittamalla muistipiiritesterin käymään ja ajamaan mahdollisimman monta prosessia pitkäksi aikaa.
     
  2.  
  3. BaDAM

    BaDAM Member

    Liittynyt:
    05.07.2008
    Viestejä:
    3
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Mainion AnyseeIR-ohjelman avulla Kaukosäädin toimii WinLIRC-kaukosäätimenä, jota hyvin monet ohjelmat tukevat (mm. DVBViewer), kunhan vain opettaa oikeat komennot. Huomaa, että AnyseeIR pitää käynnistää ennen katseluohjelman käynnistämistä.
     
  4. JHawx

    JHawx Regular member

    Liittynyt:
    09.03.2006
    Viestejä:
    291
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    kiitos infosta, päivitetty omaan vialliseen tietokantaan.
     
  5. JHawx

    JHawx Regular member

    Liittynyt:
    09.03.2006
    Viestejä:
    291
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Jos haluat, voin opettaa miten tehdään commandline pikakuvake, joka avaa ensin AnyseeIR-ohjelman ja sen jälkeen halutun dvb-ohjelman. Ovat sen verran helppoja, että tavallinenkin taviainen joka osaa käyttää notepadia osaa sen tehdä.
     
  6. Mattews

    Mattews Member

    Liittynyt:
    10.04.2007
    Viestejä:
    35
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    18
    Anyseen E30 käyttäjänä en minäkään ole saanut YLE:n ohjelmilla tallennuksissa näkymään tekstitystä. Onko tähän todella tyytyminen vai löytyykö lääkettä ko. vaivaan. Käyttiksenä on XP Pro Fin. Onko olemassa muuta softaa, kuin tämä Anyseen oma. Ei auttanut softan päivityskään asiaan.
     
  7. JHawx

    JHawx Regular member

    Liittynyt:
    09.03.2006
    Viestejä:
    291
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    tekstitykset eivät tallennu ylimmällä setuksella, eli mpg tallennuksessa, tarvitset siihen jooman kumman alemmista muodoista, mutta nämä vievät myös huomattavasti enemmän tilaa tallennettaessa.
     
  8. whome001

    whome001 Member

    Liittynyt:
    28.05.2007
    Viestejä:
    25
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Itse käytän transport stream (single channel) formaatti talletukseen. Yhden tunnin talletus vielä tilaa noin gigan. Säästämisen arvoiset konvertoin ffmpegillä h264/aac tiedostoiksi.
    http://koti.mbnet.fi/akini/ps3/convertFFMPEG.zip

    Tekstitysbugi Ylen kanavilla
    WinXP, AnyseeViewer, E30C+, E30Series 1.3.1 ajuri

    Jos ohjelmassa on vaihtuvan tyylisiä/positiontia tekstityksessä sen jälkeen normaalitekstitys ei enää toimi. Osaa näyttää ainoastaan uuden tyylin tekstit siitä eteenpäin. Vaihdettava kanavaa jotta korjautuu..kunnes taas tulee uusi tekstitystyyli.
    normaali tyyli = normaali puhetekstitys alalaidassa
    erikoistyyli = henkilön nimi, titteli etc.. lisätieto tulee ruudulle.

    Esimerkkinä Yle2:n Kurileiri torstai 24:00 alkava ohjelma. Siinä tulee välillä ihmisten nimet isolla tekstillä parin rivin verran normaalitekstitysrivin yläpuolelle.

    Heti tämmöisen tekstin jälkeen ei tule näkyviin normaalitekstitys. Ainoastaan nimitekstit tulevat näkyviin silloin kun niitä ohjelmassa esiintyy.
     
    Viimeksi muokattu: 18.07.2008
  9. moroner2

    moroner2 Guest

    Sisältääkö tuo anysee.fi sivuilta löytyvä anysee_E30Series_133.zip version 1.2.6, vai olenko nyt säätänyt jotain?
     
  10. moroner2

    moroner2 Guest

    En ole enää muilla kuin anyseen omalla ohjelmalla saanut vastaaontettua VHF 8 kanavalla olevaa nippua sen jälkeen, kun asensin E30 series-ohjelmiston. Esim. TSreader litella signaalimittari heiluu, mutta ei vaan toimi. UHF-niput löytyvät kyllä silläkin. Missähän vika?

    Nyt näyttäisi vaihtuneen tuon zipin sisältö.
     
  11. Khauron

    Khauron Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    09.01.2002
    Viestejä:
    1,112
    Kiitokset:
    2
    Pisteet:
    68
    Mikä on nyt tällä hetkellä viimeisin
    - stable -versio
    - beta -versio
    Ja mistä beta-versio(t) ovat ladattavissa?

    Toimiiko tämä thread yhä edelleen palautekanavana?
     
  12. JPE

    JPE Member

    Liittynyt:
    11.02.2003
    Viestejä:
    76
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Eräitä muistiinpanoja ja havaintoja yms:

    Khauron: Nähdäkseni viimeisin tällä palstalla julkistettu beta-versio on 1.3.1.3 "Amanon" viestissä, linkki: ver 1.3.1.3 Uusin stable on kai Daimlerin download-sivulla oleva 1.3.3 joka on siis uudempi kuin tuo beta.

    Olen kokeillut kumpaakin, ja molemmat toimivat melkein samoin ja ihan hyvin entisiin aikoihin verrattuna. Poissa ovat erilaiset kuvan ja/tai äänen pätkimiset joihin tuskastuminen sai minut aikoinaan hankkimaan DVBviewerin. Ominaisuuksissa on sitten vielä toivomisen varaa. Esim. EPG:n puutteet ja monen (erillisen) ohjelman tallennus samanaikaisesti (samasta kanavanipusta)

    Se on myös ärsyttävää, että vanhan läppärini vääntö ei tahdo riittää korttia käytettäessä salauksenpurkuun - ilman korttia se on pelannut aina.

    JHawk: Lainaan tekstiäsi:
    En ymmärrä tuota. Anyseen ajurihan on BDA-ajurina yleiskäyttöinen. Minulla on DVBviewer aina toiminut Anyseen ajurin kanssa - joulukuusta 2006 - aivan itsestään ja ilman säätämistä eri koneissa ilman Anyseen ohjelman käyttämistä. Kokeilin jopa uninstalloida Anyseen ohjelman jättäen ajurin koneeseen - hyvin toimi.

    Nyt HD-lähetysten tullessa Anyseen ohjelmisto kannattaa toki pitää koneessa. Uusin versiohan pitää sisällään Cyberlinkin Mpeg4 - H.264 dekooderin, jonka DVBvieverkin näyttää valikossaan. Näin tulee VHF-kanava 8 näkyviin myös tällä ohjelmalla.

    Minulla on pöytäkoneessani Anyseen purkin lisäksi A-Linkin halpa viritintikku, (jolla on oma ajuri, tietty).Purkit on kytketty samaan antenniin. DVBviewerissä olen valinnut Ylen kanavanipun Anyseen purkille ja muut A-Linkin tikulle. Näin voin tallentaa molempien nippujen kanavia yhtaikaa. Testatessa olen tallentanut yhtäaikaisesti 8 ohjelmaa. A-Linkin ohjelmistoa en ole edes asentanut. Sieltä olisi kai löytynyt myös tuo H.264-dekooderi, koska sillekin HD-toiminnallisuus luvataan, mutta nyt senkin kanssa toimii tuo Anyseen Cyberlink-dekooderi.

     
  13. TKrisa

    TKrisa Member

    Liittynyt:
    30.08.2007
    Viestejä:
    41
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Samaa minäkin olen pariin otteeseen täällä kirjoitellut. Myös minulla DVBviewer on aina toiminut Anyseen ajurin kanssa erinomaisesti. Minkäänlaisia erikoisvirityksiä en todellakaan ole milloinkaan tarvinnut. Jos olisin, olisin heittänyt koko Anyseen jo roskikseen. Mistä lie puhuvat nuo "muut", kun kertovat, että Windowsiin asennettu BDA-ohjain ei muka toimi Windowsiin asennettuna BDA-ohjaimena... ;-)
     
  14. JHawx

    JHawx Regular member

    Liittynyt:
    09.03.2006
    Viestejä:
    291
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Ah, antakaahan kun selitän:
    aikoinaan anyseen ajurit eivät olleet vapaassa levityksessä, vaan ne siirtyivät BDA kantaan myöhemmin. Alkuperäiset ajurit joita levitettiin DVB-c & -t malleissa eivät siis soveltuneet muihin ohjelmistoihin, sillä ne eivät käynnistäneet laitetta lähettämään kuvasignaalia. Tällöin ohjelmat sitä eivät myöskään pystyneet kaappaamaan.

    Anysee siis on siirtynyt parempaan tuettavuuteen muiden ohjelmistojen kanssa, valitan jos vahingossa on tullut hieman vanhettunutta infoa.

    Anysee e30-series ajurit siis sopivat laitteen yleiseen käyttöön. (käytit sitten mitä ohjelmaa tahansa) windows media player ja media center ei tunnista vieläkään anysee korttia (mutta kuten ennen sanoin, tästä en sitten enää menekään takuuseen)

    kommentti:
    HUOM: anysee ei tue 3 osapuolen ohjelmistoja!
    pitää paikkaansa.

    Daimler ei kehitä eikä tue, anna tukea 3. osapuolen ohjelmistojen kehittämiseen ja laitteen yhteentoimivuuteen. Sen saa ohjelmistokehittelijät itse tehdä anyseen puolesta.

    Siksi tässäkin topicissa mieluummin pysymme anysee wiever ohjelman kehityksessä, emmekä mieluusti siirry keskustelemaan miten laitteen saa toimimaan muutoin, kuin laitevalmistajan suosittelemalla tavalla. Tähän asiaan ei mieluusti kosketa pitkällä tikullakaan, koska pyrimme kehittämään ohjelmistosta toimivan kokoonpanon laitteen seuraksi. Siis muuten kuin sanomalla, kyllähän sen tietysti saa toimimaan muullakin tavoin, mutta se ei ole pääpointti.
     
    Viimeksi muokattu: 28.07.2008
  15. Yanne

    Yanne Member

    Liittynyt:
    22.01.2003
    Viestejä:
    95
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Ei mulla kyllä toimi DVBviewer kuin satunnaisesti kikkailemalla..
     
  16. JHawx

    JHawx Regular member

    Liittynyt:
    09.03.2006
    Viestejä:
    291
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    voit tarkistaa toki, että toimiiko paremmin jos käynnistät anyseen ohjelman ennen kuin avaat wieverin. tällöin sinulla on ajurin kanssa ongelma.
     
  17. Yanne

    Yanne Member

    Liittynyt:
    22.01.2003
    Viestejä:
    95
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Joo jotenkin kikkailemalla se joskus toimii, ja ongelma on ihan varmasti nimenomaan ajurin kanssa, mutta minkäs teet, kun uusin ajuri on käytössä... Sama ongelma oli kyllä edellisenkin version kanssa.
     
  18. TKrisa

    TKrisa Member

    Liittynyt:
    30.08.2007
    Viestejä:
    41
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Tämä koko juttu voidaan oikeastaan kääntää täysin toisin päin - toki pieni hymynväre suupielissä. ;-)

    ..., koska Anyseen kaverit ymmärsivät vähitellen, että jos he haluavat saada Anysee-purkkeja edelleen myydyiksi, heidän on pakko "sallia" muiden ohjelmien käyttää laitetta, koska heidän oma viewerinsä on, luvalla sanoen, edelleen teoreettisesta lupaavuudestaan huolimatta valitettavan surkea. Korean pojat tajuavat siis business-taktiikat aivan oikein!

    Asia on juuri noin tässäkin. Muut ohjelmistokehittelijät, esimerksiksi erinomaisen DVBViewerin luoja - yksi ainoa henkilö! -, todellakin tekevät työtä nimenomaan Anyseen(kin) puolesta, kun Anysee ei itse siihen tunnu pystyvän. Sitä business-taktiikkaa...

    Toivottavasti muut eivät ole päätyneet yhtä negatiiviseen lopputulokseen kuin minä, mutta tuohon kyllä haluan sanoa, että itse en enää koske sadan metrin tikullakaan Anyseen omaan vieweriin. En valitettavasti osaa uskoa, että ohjelmasta tulee milloinkaan käyttöoppaan ja normaaliodotusten mukaisesti toimivaa. Ilman täydellisesti Anyseen kanssa pelaavaa DVBVieweriä koko purkki olisi lentänyt meidän huushollistamme jo aikaa sitten tunkiolle matojen syötäväksi. Onneksi purkki itse on todellakin ihan kiva ja minullekin paljon iloa antanut - DVBViewerin kanssa.

    Koska (ainakin) DVBViewer toimii kuin unelma tämän sinänsä hyvän PURKIN kanssa, on hyvin vaikea ymmärtää, että Anysee ei ITSE ole osannut (halunnut?) muutamassa vuodessakaan tehdä omasta katseluohjelmastaan käyttökelpoista. Tulee väkisin mieleen, että kaikki on juuri ja vain sitä business-taktiikkaa. Anysee työnsi (etenkin kaapelipuolen) purkkinsa markkinoille hyvin aikaisessa vaiheessa muihin valmistajiin verrattuna ja jätti sitten ohjelmisto(je)n kehittämisen muiden tehtäväksi. Kuten ystävämme JHawx itsekin siis toteaa tuolla ylempänä ja tässä:

    Fiksuja poikia, nämä korealaiset. ;-) "Otetaan rahat purkista ja annetaan muiden kehitellä siitä toimiva kokonaisuus meidän puolestamme. Mitä me itse turhaan, kun muut voivat sen tehdä..."

    Tämä viestini on luonnollisesti puoliksi huumoria, mutta hyvään huumoriinhan aina kuuluu se, että se toinen puoli on totta.

    Olen siis edelleen kyllä varsin iloinen itse purkista ja 15 euron DVBVieweristä. Ainakin vielä tällä hetkellä olen kuitenkin täysin varma siitä, että Anysee Viewer ei "valmistu" ennen vastaavien seuraavan sukupolven laitteiden markkinoille tupsahtamista, jolloin kukaan ei enää Anysee Vieweriä tarvitsekaan. JOS Anysee Vieweristä kuitenkin vastoin odotuksiani tulee joskus lähitulevaisuudessa käyttöohjeiden lupausten mukaisesti edes suunnilleen moitteettomasti toimiva, voitte, hyvät kanssakärsijät, olla varmoja, että minä olen yksi ensimmäisistä siitä täällä kertova ja kiittävä. Mutta kyllä kai se niin on, että jos Anyseen ohjelmistopuoli saadaan kuntoon, lampaatkin oppivat lentämään. Oppivatko lampaat lentämään? Tuskin. ;-)
     
    Viimeksi muokattu: 30.07.2008
  19. jim778

    jim778 Guest

    ... Täysin keskeneräinen tuote, ei muuta voi sanoa.
     
  20. JHawx

    JHawx Regular member

    Liittynyt:
    09.03.2006
    Viestejä:
    291
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    @ TKrisa
    hyvin tiivistetty.

    Siis joo, topickin tarkoitushan on kerätä infoa miten saada toimimaton /lähestoimiva beta ohjelmisto sellaiseen muotoon, että siitä olisi jotain hyötyä anyseen katseluun ja antaa sille edes jonkinlainen toimivuus.Samalla kerätä tietoa käyttäjiltä mahdollisista ongelmista, jotta teidetään mihin hemmetin suuntaan pitäisi mennä.

    Itse hieman lehmä ojassa kun on testaaja.
    ja ohjelmisto ON edelleen kesken.
     
    Viimeksi muokattu: 01.08.2008
  21. crope

    crope Member

    Liittynyt:
    12.10.2006
    Viestejä:
    34
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Linux-ajuri tuntuu sentään pelaavan hyvin :) En kyllä ymmärrä miten speksien kanssa vuosien saatossa koodattu ajuri kuulostaa olevan nuin keskeneräinen, varsinkin kun parissa kuukaudessa reverse-engineeraamalla tehty Linux-ajuri pelaa lähes moitteetta. Ei se Anyseen rauta ole mitenkään oikukas koodattava.

    Ja ainahan voi ottaa sen Linux-ajurin kouraan ja portata siitä Windowsiin hyvin pelittävä ajuri. Ei pitäisi olla älyttömän iso rupeama, varmasti viikko riittäisi.
    Antti
     

Jaa tämä sivu