1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

AnySee E30 Series (yleissofta sekä C & T malleille)

Viestiketju Keskustelua PC:n digikorteista -osiossa. Ketjun avasi JHawx 14.04.2008.

  1. Kiesma

    Kiesma Member

    Liittynyt:
    16.06.2008
    Viestejä:
    13
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Jos JHawx satut olemaan Welhon kaapeliverkossa, niin Nelonen HD näkyy maksutta, ja ilman korttia.

    Syksyä ja (Daimlerin + Anysee-kehitystiimin) kesälomien loppumista odotellessa... Onneksi itselläkin on parempaa tekemistä kuin television katseleminen näin kesällä. :)

    Ja JHawxille kiitos beta-versioista ja tiuhasta vastaustahdista.
     
  2.  
  3. JHawx

    JHawx Regular member

    Liittynyt:
    09.03.2006
    Viestejä:
    291
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    LumoTV turku/pori alueella... jään paaljosta paitsi, sillä discovery on lempikanaviani.

    ja kiitos kiitoksista, tulevat aina tarpeeseen, sillä atk-alalla kehut tulee hiljaisuuden muodossa (asiakas ei palannut valittamaan ^^)
     
  4. Amano

    Amano Member

    Liittynyt:
    10.12.2004
    Viestejä:
    98
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Moro,

    Olin yhteydessä tukeen ja kyselin ongelmieni perään korjausta.
    (ongelmat selkeni, mutta..)

    Sain myöskin linkin uuteen ohjelmistoversioon.
    Tässä linkki


    Väitöksenä väittivät, että tässä on paljon parannusta ja muutamia uutuuksia.

    ;itse löysin seuraavat kohdat.
    - Asennusvaiheessa valittavat kielet(suomi, ruotsi, englanti)
    tosin tämä on vain asennusvaiheeseen, itse ohjelma nähtävästi asentuu järjestelmän kielen mukaan.
    - Ohjelma on paljon vakaampi ja käynnistyy sekä sammuu huomattavasti nopeammin ku aikaisemmat versiot.
    ..Tosin, mikä aika mielenkiintoisaksi ainakin mulle jäi se, että ohjelma käyttää enemmän muistia kuin aikaisemmat versiot...
    - EPG:ssä on nähtävästä otettu kamaa pois.. ikävä kyllä en nyt taho muistaa mitä siel oli aikaisemmin..(tarkasti en vielä oo ehtiny vielä kattoo ohjelman perään)

    kuulemman tuen mukaan kaapelimallien iloksi on tullut MPEG4HD tuki ja parannusta MPEG2HD:lle...(itse en prkl ole kaapelis, vaan käytän vanhaa harakka versiota).

    A.. btw, HD:lle on sitte pienet vaatimukset:
    At least:
    Intel/AMD DualCore 3Ghz or higher
    1GiB -memory or higher

    Intel/AMD QuadCore 2,4Ghz or higher
    1GiB -memory or higher

    Video-Card: NVIDIA or ATI with support for HD(testeissä kuulemman käytetty ATI:n HD3850)

    Eli onnea, mun kone jää tokaks ainaki prossunkaa...
     
  5. Yanne

    Yanne Member

    Liittynyt:
    22.01.2003
    Viestejä:
    95
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Mä en usko, että noi prossuvaatimukset välttämättä ihan paikkaansa pitää, etenkin jos näytönohjaimessa on tuki HD-purulle.

    Itse olen katsellut 1080p -leffoja koneella sekä näytönohjaimen avustuksella että ilman. Näytönohjaimen avustuksella prossun kuormitus jää parhaimmillaan alle 10 prosenttiin, ja ilman näytönohjaimen avustustakin hönkää löytyy riittävästi. Prosessori on Intel E2180@2.75 GHz.

    HD-lähetysten katselusta mun ei kyllä tarvitse "murehtia" vielä vuosikausiin, koska asun Soneran kaapeli-TV:n vaikutusalueella, ja Sonera on todella kömpelö ja haluton lähetystensä kehittämisen suhteen. Ei toivoakaan mistään HD-lähetyksistä varmaan aikoihin. Firma on yksinkertaisesti liian suuri ollakseen kiinnostunut pienimuotoisesta kaapeli-tv toiminnastaan.
     
    Viimeksi muokattu: 19.06.2008
  6. Amano

    Amano Member

    Liittynyt:
    10.12.2004
    Viestejä:
    98
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    En oo tästä iha varma, mutta eikös LiveStream ja sitten FilePlay ole ihan eri juttu?
    (eli mun näkemys on, että et voi verrata LiveHD:ta ja LevyHD:hen)

    Voin toki olla väärässä, mutta tää on info mikä mulla on.
     
  7. Yanne

    Yanne Member

    Liittynyt:
    22.01.2003
    Viestejä:
    95
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Ihan samalla tavalla se kuvan & äänen purkaminen tehoa vaatii riippumatta siitä, tuleeko materiaali levyltä vai eetteristä.

    Toki aivan minimaalisia "vivahde-eroja" voi olla, jotka johtuvat muista seikoista kuin itse purkamisesta.
     
  8. JHawx

    JHawx Regular member

    Liittynyt:
    09.03.2006
    Viestejä:
    291
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    FilePlaytä joka tulee kovalevyltä voidaan puskuroida paremmin.
    Koodi puretaan 2.5 sekunnin viiveellä (jolloin se puretaan ja lasketaan livestreamista, koska livestream voi sisältää enemmän corrupted dataa ja kantoaallon, se vaatii enemmän laskentaa) ja vaatii enemmän tehoja kuin fileplay. Fileplay ei sisällä kantoaaltoa ja on ns. puhdasta dataa, joten se voidaan pienemmällä teholla laskea ja puskuroida kuvaksi
     
  9. Amano

    Amano Member

    Liittynyt:
    10.12.2004
    Viestejä:
    98
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Kiitos.
     
  10. Yanne

    Yanne Member

    Liittynyt:
    22.01.2003
    Viestejä:
    95
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Mulla on uuden softaversion kanssa nyt sellainen ihan uusi ongelma, että ohjelma ei aina tunnista lähetyksen kuvasuhdetta oikein...

    Sen sijaan pätkiminen on vähentynyt, eikä ohjelma ainakaan toistaiseksi ole sekoittanut koko konetta, kuten joskus kävi vanhemman version kanssa.
     
  11. teme565

    teme565 Active member

    Liittynyt:
    10.05.2002
    Viestejä:
    3,306
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Ainakin toistaiseksi näyttää toimivan yhtä hyvin kuin vanha kaapeliversiokin. Ainoa mikä pistää vihaksi, on tuo Anyseen käyttämä videodekooderi. Kuva on aika järkyttävän näköistä, jos vertaa esim. Nvidian Purevideoon.
    Eli sellainen ominaisuus olisi ihan kiva saada kuten monissa muissakin mediatoistimissa, että asetuksista pystyy valitsemaan käytettävät video/audiodekooderit.
     
  12. Yanne

    Yanne Member

    Liittynyt:
    22.01.2003
    Viestejä:
    95
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Mun käsittääkseni jos DXVA on käytössä, tapahtuu purku näytönohjaimen raudassa...

    Itselläni on ATI:n näytönohjain ja kuva oli todella paska johtuen kaikista ATI:n oletuksena käyttämistä "kuvanparannuksista", mutta kytkin näitä pois päältä rekisteristä, ja nyt kuva on ihan ok.
     
  13. Kiesma

    Kiesma Member

    Liittynyt:
    16.06.2008
    Viestejä:
    13
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Latasin uusimman ohjelmistoversion (E30Series 1.3.1) ja Nelonen HD:kin rupesi toimimaan. Kiitettävän nopeaa toimintaa. :D

    Täällä oli spekulaatiota prosessorikuormasta, ja voin jakaa omat kokemukseni; E8400@3,3GHz prossukuorma on 30-40% välillä. Ohjelman prioriteettia en ole nostanut, en tiedä vaikuttaisiko.

    Ohjelman asensin suomenkielisenä, mikä aluksi aiheutti hienoista hukassa olemisen tunnetta. Taisi oma päänuppi olla tottunut "englantia" puhuvaan Anyseehen.
     
  14. jkaart

    jkaart Member

    Liittynyt:
    21.10.2006
    Viestejä:
    16
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Yllättävän hyvin tuntuu toimivan tämä uusin versio 64-bittisessä Vistassa. :)
     
  15. JHawx

    JHawx Regular member

    Liittynyt:
    09.03.2006
    Viestejä:
    291
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    paras versio tähän mennessä, mutta kauhia muistisyöppö.
    Ennen pystyi pelaamaan wowia samaan aikaan kun katsoi telkkua, nyt tökkii ja pahasti.
    vaikka jopa lisäsin 3 gigaan muistimäärän.

    taitaa pikkuhiljaa olla aika vaihtaa 3.2 ghz tuplaprossu hieman nopeampaan...
     
  16. Yanne

    Yanne Member

    Liittynyt:
    22.01.2003
    Viestejä:
    95
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Kenelläkään muilla ongelmia kuvasuhteen automaattisen tunnistuksen kanssa? Joskus softa ei muuta kuvasuhdetta oikein full-screenissä, mutta se korjaantuu kun napsauttaa hiirellä full-screenin pois ja takaisin päälle...
     
  17. JHawx

    JHawx Regular member

    Liittynyt:
    09.03.2006
    Viestejä:
    291
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    sama moka, mutta harvinaisempaa, myös kuvasuhteen painaminen pari kertaa ratkaisee asian.
    käytätkö DxVA:ta päällä? vai oletko laittanut manuaalisesti tunnistamaan. Jos näin niin vaihda, voipi auttaa.
     
  18. teme565

    teme565 Active member

    Liittynyt:
    10.05.2002
    Viestejä:
    3,306
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Onko nuo DxVA ja Purevideo muka yksi ja sama juttu? Miksi ihmeessä sitten tuo Purevideo on saatavana erillisenä kodekkina ja on maksullinen?
     
  19. JHawx

    JHawx Regular member

    Liittynyt:
    09.03.2006
    Viestejä:
    291
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    raute =! softa

    rautapuolena ollessaan se pystyy itse muuntamaan koodin rautatasolla, kun softa joutuu laskemaan sen prosessorilla.
     
  20. JHawx

    JHawx Regular member

    Liittynyt:
    09.03.2006
    Viestejä:
    291
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    http://en.wikipedia.org/wiki/DirectX_Video_Acceleration
     
  21. Yanne

    Yanne Member

    Liittynyt:
    22.01.2003
    Viestejä:
    95
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Purevideohan on ensinnäkin Nvidian oma termi. Maksullinen Purevideo -codec on codec muiden joukossa, tukee sekä softapohjaista että rautapohjaista purkua ja tarjoaa jonkin verran säätömahdollisuuksia.

    Mutta ei Purevideo -codec mitään sellaista tee, mitä ei muutenkin voisi tehdä. Rautapohjaista purkua tuetaan ajuritasolla, ja DXVA:n kautta tämä onnistuu, kunhan vaan codec tukee sitä.

    Raudalla hoituu myös de-interlacing, kuvan "parannukset" yms... (Itse siis kytkin nämä "parannukset" pois päältä.)

    (Mulla Anysee vie DXVA:n kanssa prosessoritehoja noin 1%. Ilman DXVA:ta tehonkulutus hyppii noin 3-7% välillä. Luulisin, että HD-kuvan kanssa ero on huomattava.)
     
    Viimeksi muokattu: 29.06.2008

Jaa tämä sivu