1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Anttilan HP Pavilion m8046 -1199€!

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi Shiraz84 27.05.2007.

Viestiketjun tila:
Viestiketju on suljettu.
  1. Taukkizz

Taukkizz Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kuka tahansa täysijärkinen noilla perusteluilla kyllä tajuaisi odottaa sen aikaa, että saa ostettua osista kootun koneen. Ei mitenkään pahalla, mutta joko olet vain tyhmä tai sitten äärimmäisen itsepäinen.

Etkai jo tilannut sitä? Vielä ehdit tulla järkiisi.

Mikäli nyt ymmärsin oikein, niin aiot nyt ostaa tuon koneen, ja sitten parin kuukauden päästä siihen uuden näytönohjaimen? en tunne HP:n takuupolitiikkaa tarkasti, mutta epäilen vahvasti että sinulla on edes "valtuuksia" tehdä tuollaista, saati varmuutta siitä, että ihan rautatasollakaan voit moisia tehdä.

Vielä lopuksi, yhtään toimivaa tai järkevästi kasattua merkkipakettikonetta ei ole tullut vastaan, eikä tuo HP:n kone VARMASTIKAAN tee poikkeusta. Tervetuloa avautumaan muutaman kuukauden päästä kuinka typerän ratkaisun teit.

PS: Kovin typerän näköistä lopettaa lause aina kolmeen pisteeseen...

Viimeksi muokattu: 31.05.2007
  2.  
  3. Mummy

Mummy Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Suurin osa pakettikoneist o täl hetkel rakennettu just tieokoneen käyttäjille eikä harrastajille, eli itte tietokone tärkeempi kuin sisältö. Syynä luultavasti et lähes kaikki harrastajat yleensä rakentaa koeneensa itse, toisin kuin enne(pc.n alkuajoil) ei tainnu ol mahollisuutta siihen?
    Joten summarum. Pakettikoneet kannattaa siis tehdä ite jolloin komponentitkin tulevat "oem" osina esim: jo mainitut emot joiden päivitysmahdolisuuksiin kuuluu lähinnä laajennuskorti + määrättymäärä muistia, prossu luultavasti lukittuna biossista.
    Noista oem osista on sit taas se hyöty et ne tulee luultavasti halvemmaks jolloin samaanrahaan ostaja huomaa saavansa ohjelmistot(oem) kaupanpääle kuin että hän kasais "tismallee" samankoneen itte...

Jep sit kukkaruukust asiaan. Ei sul sattus olee ystäväpiiris ketää nörttii jol olis "ylimääräst" konet toks kolmekskuukaudeks, jot saisit järkevämpää(koneen käyttötarkoitusta ajatellen) käyttöö rahoilles.

4. Shiraz84

Shiraz84 Guest

Tai sitten liian innokas, sen valitsen, kuten (Anttilan) koneenkin, koottu sit myöhemmin... Joo ja en ole tilannut, ihan henkilökohtaisesti aion hakea "pettymykseni", yhyy, heh...

Joo ja mitä uuteen 3D-korttiin, sanoin jo hylkääväni sen koska pitäisi joku virtalähde ostaa (tai siihen olisin vielä suostunut, mutta se pitää tutkia "oikeaksi", joten ei kiitos...)!

Joo nähdään sitten kuukauden päästä, mutta veikkaampa että kehujen kera (varsinkin kun tota ollaan haukuttu noin paljon...)!

PS.Näkisit "oikean" käsialani, ei kannata valittaa tai näet, heh(...)!

No eipä pahemmin ole, yhyy, heh... Ja ei toi nyt ihan turhaksi mene sen 3 kuukauden jälkeen, koska kyllä LAN pelit uudemmilla peleillä (nykyään vaan jotain GTA 2:sta, Sven Co-Opia yms...) kelpaa, TOD!

Moderaattorin viimeksi muokkaama: 31.05.2007
  5. GoldenFIN

GoldenFIN Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Perusteluita on kyllä ollu enemmän kun tarpeeks ton hankinnan ohittamiseks, mutta mä oon saanu nyt hiljalleen semmosen kuvan, että teit tän topicin jo siinä mielessä, että olit jo päättänyt kyseisen pakettikoneen ostaa ja tulit tänne hakemaan jotain kannustusta, et hyvä päätös tai jtn vastaavaa. Vähän vaikeeta vakuuttaa semmosta heppua joka on jo päättänyt tehä jotain ja on vielä kaiken lisäks itsepäinen.

Kerropa mulle miks et luota? Onks tää taas joku pinttyny kuva, että kyseiset kaupat on epäluotettavia? Asennevamma? Marssit vaan paikalle ja saat kysymällä epäilyksiisi vastaukset. Kysy takuusta, rahotusmahdollisuuksista etc. ja miten esim. se takuu voi raueta, että minkälaiset "ehdot" siinä jne. niin eiköhän ala vaikuttaa luotettavalta. Veikon kone ja Musta Pörssi on sen verran isoja yrityksiä jo, että eiköhän ne aika luotettavia tänä päivänä ole. :)

6. frenzyone

frenzyone Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Parempi toi HP:n kone on kun minun,kelpaisi mulle.Takuuseen sen verran että itse avasin laitteen heti ja lisäsin ääni ja grafiikka kortin,powerikin muutettu tehokkaampaan,HP ei tykkää mutta mitä sitten.Edellinen koneeni oli itse kasattu,ja HP:n paketti kone alkaa olemaan samaa linjaa.Kyllä omasta kokemuksesta paketti koneilla pääsee pitkälle,ja jos tarvii niin tehostaminen onnistuu myöskin.Sitä en tajua viesti ketjussa että minkälaisia monster pc-laitteita täällä käyttäjiltä löytyy,ja mitä ...vettiä niillä koneilla tehdään,ei ole ollu ilmeisesti vielä rahaa/ikää auton ostoon ja laittoon kun pitää tuunata kotikoneita(tuunaajat,LOL).Järki käteen!?Anteeksi jo etu käteen verenpaineen nousu.

7. vekarppe

vekarppe Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Tulipa tilattua tuo HP Anttilasta. Köyhällä ei oo varaa parempaan. Saa nauraa. Pitäs nyt alkaa säästäminen "kunnon koneeseen" jos on tarvetta. Kyllä tuon sitten saa jollekin (tyhmälle) myytyä.

8. Fevermist

Fevermist Regular member

Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    28
    Viimeksi muokattu: 01.06.2007
  9. liikeri

liikeri Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    niin toiset pelaa tietokone pelejä päivät pitkät. toiset ajaa toria ympäri ja käy essolla kahvilla ja puhuu cossuista ym koko päivän(taidat kuulua tähän ryhmään).

sitte on niitä normaaleja ihmisiä jotka käy töissä ja rentoutuu vaikka ottamalla muutaman oluen ja pelaa vähän.
    tehokkalla tietokoneella on monta käyttöä enemmän kuin viimisen päälle tuunatulla autolla suomessa kun tiet on mitä on ja säännöt mitä on. kukin elää tyylillään

10. GoldenFIN

GoldenFIN Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    No ei se nyt oo "ihan sama ja mitä sit" Eihän sillä takuulla muuta tarkoitusta ole käytännössä ostajalle kuin se, että jos joku ei toimi niinkun pitää niin sen voi käydä vaihtamassa. Jos ja kun sä oot nyt avannu ton pakettikoneen ja vaihtanu yhenkin komponentin niin se takuu menee sitten siinä, että ei siinä mitään, mitä sitte, iha sama.

Aivan! Täysin samaa mieltä ja kaikki me eletään miten me halutaan ja omilla tyyleillämme ja siitä on turha tulla valittamaan, se ei nimittäin välttämättä toiselle kuulu. Itse olen oman elämäntapani valinnut, that's it. Harrastan btw (kevyt)moottoripyöräilyä ja lievästi sen tuunaamista. ^^ Mutta koneet ovat yhtälailla osa elämäntyyliäni.

11. perhana

perhana Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Pakettikoneet on pakettikoneita, ja tietenkin aina tehokkaamman saa itse kasaamalla, mutta pakettikoneiden laatukysymys sitten onkin asia erikseen...
    Kuinka moni täysi-ikäinen vakavissaan uskoo että esim. HP:n kannattaisi vuosien kokemuksella käyttää valmiskoneissaan huonoimpia ja halvimpia komponentteja, ja kuinka moni uskoo että valmiskoneiden suunnittelijat ja kasaajat eivät tiedä komponenteista ja tietokoneista mitään?
    Itselläni pyörii tälläkin hetkellä serverinä HP:n Vectra valmiskone joka on ostettu muistaakseni joskus vuonna 2000, ja kone on ollut koko ajan käytössä ilman että siitä olisi hajonnut ensimmäistäkään komponenttia, ainoastaan prosessorin tuulettimen vaihdoin hiljaisempaan kun alkuperäinen alkoi vanhuuttaan vinkumaan.
    Koneeseen on lisätty kaksi kiintolevyä eikä virtalähde ainakaan niiden lisäämisestä ole väsähtänyt, hiljainenkin on...

Jos taas seurataan vaikkapa täällä afterdawnissa keskusteluja hajonneista komponenteista ja koneista, niin näyttää suurin osa näistä hajonneista olevan itsekasattuja "custom" koneita :-D

Tietokoneharrastajan tulee toki itse kasata koneensa voidakseen sanoa itse sen kasanneensa, itse minäkin nykyisin koneeni kasaan, mutta en kyllä aliarvioi valmiskoneitakaan.

12. PeteTK

PeteTK Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Mitä koneilla nyt tehdään, minä surffaan netissä ja pelaan.
    Kait sitä nyt kellotetaan kun se ei maksa mitään ja voi yrittää rikkoa tietyn asettamansa tavoitteen.

PS: autoilla olen ajanut jo vuosia ja autoihin Bilteman pakoputkenpäitä vaihtavat amikset lähinnä naurattavat...

Viimeksi muokattu: 01.06.2007
  13. vekarppe

vekarppe Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Uskon että pärjään tuolla pakettikoneella, mutta olisin halunnut jotakin näprättävää. Olis se kiva saada ees yks sellanen kunnollinen oma kone jota sitte vaa päivitellä, joka olis hieno ja jota sais tuuuuuunata :D

14. Shiraz84

Shiraz84 Guest

No tottakai alkuun tultiin hakemaan niitä "kannustuksia" ja niitä saatiin ihan tarpeeksi ja vielä kun ite keksittiin matkalla pari (jotka listaan loppuun...), niin onhan tää saletti!

Jaa, pitää sitten selittää, noh: aina kun menee noihin liikkeisiin (Mustat Pörssit, Veikon Koneet yms...) niin myyjä (lähes) aina ryntää sössöttämään jotain jota ei todellakaan haluta (ainakaan minä), kuhan vaan katsoa ja sitten jos sitä apua tarvitsee niin sit menee kysymään... Eli "ystävällisyys" nyt maksoi niille koneen, rauhassa tutkittavaan Anttilaan suunnataan... Ja noi liikkeet on sitäpaitsi vielä ihan "tunkkasia" eikä vaihtoehtoja ole nimeksikään, mutta siitä vaan ettimään hyvää vaihtoehtoa jos huvittaa, mua ei...

Joo ja hintaakin on sitten "vähän" enemmän, 899€:llä saa ton Anttilan koneen ilman näyttöä (näytön kanssa se/toi 1199€...), eli pitää jättää väliin...

Liitytään joukkoon pelaavaan eikä mihinkään "Bilteman pakoputkenpäitä vaihtaviin amiksiin", heh!

Niin tämäkin on yksi huono puoli (jotka myös listaan loppuun) itse koottavassa, varsinkin mun kohdalla ku mikään pro näitten kanssa ole...

Sitä minäkin, kyllä tolla pärjää vaikka olisihan se omakokoama parempi, mutta se sitten myöhemmin, nyt lähdetään Anttilan koneella, ellei parempia ehdotuksia tule (lähinnä muista liikkeistä luotolla, säästäminen itsekoottavaan on jo lähes pois luettu vaihtoehto...)! Joo mutta nyt niihin + ja - juttuihin:

Anttilan kone plus:

- Saa paljon nopeammin, viikossa jo varmaan...
    - Voi maksaa osamaksuilla tilille jäädessä rahaa elämisen lisäksi ostella kaikkea muutakin 8heti, eikä minkään säästämisen jälkeen...), kuten uusia pelejä ja laitteita...
    - Ei tartte etsiä ja säätää minkään itsekoottavan kanssa.
    - Ei mene niin helposti rikki (lähinnä säätämisen kanssa, jota kun ei voi pahemmin tällä tehdä...)!
    - Tämä menee "perheen" käyttöön tehden LAN peleistä paljon kivempia kun nykyään...

Itse koottavan miinukset:

- Pitää etsiä ja säätää sen kanssa!
    - Voi mennä rikki säätäessä, varsinkin mulla...
    - Ei saa parempaa LAN konetta kuten Anttilan "tilanteessa" saa...

Joo eli aika selviöhän tämä on, varsinkin kun tänään haen jo kajarit (Logitech Z-5400) uudelle koneelle, niitä nyt halua pitää "pölyttymyssä" sekunttiakaan ylimääräistä, eli Anttilan kone here we come, heh!

Moderaattorin viimeksi muokkaama: 02.06.2007
  15. GoldenFIN

GoldenFIN Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    No kaveri kasas ite koneen (valitsi haluamansa komponentit) ja tilasi sen kait tietokonekaupasta (mun muistaakseni) ja päätti, että ne kasaa sen siellä. Se kasaus makso sille 15€ (en tiiä voi olla jotain verbaalista lahjakkuutta puhumisessa kaverillani koska kyseisen yrityksen sivuilla lukee kasaaminen: 39€, no anyway) ja samalla se sai takuut koko siihen pakettiin, tällä tavalla tää kaveri ei joutunu säätää ite mitään/rikkomaan vaan siirsi vastuun ammattilaisten huoleksi ja näin sai vielä hyvät takuut koko paketille. Mielestäni tuo oli huono perustelu Anttilan koneen valitsemiseksi "itse kootun" sijaan!

16. GoldStorm

GoldStorm Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Älä osta pakettikonetta itekkin ostin sellasen yhen hobbyhallista ja parempaa tuli jo seuraavana päivänä liikkeeseen ja tällä hetkellä siitä voi sanoo vain negatiivista kommenttia, eli kyl tollaset aika turhia on jos todellakin haluat jonkun kunnon konee kasaa ite jos et osaa ni kysy kaverias auttaa tai käske jonkun lähimmän tietokoneliikkeen kasaamaan sulle just ku tääl ollaan sanottu et niis on jotkut iha aatamin aikaset osat ja niitä sit tarvittee päivittää sit joka viikko jossa kyllä rahaa palaa.

17. Shiraz84

Shiraz84 Guest

No kuka tota hyväksi perusteluksi on edes väittänyt, mutta perustelu sekin, parhaimman perustelun ohella: Anttilan koneen saa paljon PALJON nopeammin, muuta tässä ei enään (aikaa kun on mennyt ja kunnon kajarit hankki) oikein kaivatakkaan...

No empä ole tota päivittämässäkään, "perheen" käyttöön menee ilman säätöjä ku hankin sen säätökoneen myöhemmin...

Joo ja tänään tuli tosiaan haettua noi Logitech Z-5400 kajarit, jotka ei kyllä odota sekunttiakaan konetta joka noita osaa käyttää (tän hetkinen kone käyttää vaan etukajareita ja subia, vielä aika surkeasti...), eli kyllä tämä on jo lähes päätetty: Anttilan kone se on...

...ellei tule todella hyvää perustelua miksei kannattaisi, mutta empä usko semmoista näkeväni, voi kuitenkin yrittää, heh!

Moderaattorin viimeksi muokkaama: 02.06.2007
  18. k0jootti

k0jootti Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Itse en ole kyllä nähnyt kuin hyviä perusteluja, mutta meitä on moneen junaan.

19. juhis

juhis Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    En ole kyllä koskaan kuullut, että joku olisi noin täpinöissään Anttilan konepaketista. Siellä taitaa olla ihan joulu ja pääsiäinen samaan aikaan. No toivottavasti se kone on kaikkea sitä, mitä olet aina halunnut. Ja ansainnut.

20. dovien

dovien Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Yhtenä vaihtoehtona olisi ostaa koneeseen ensin vain minimiosat ja sitten myöhemmin päivittää paremmaksi. Siis ostaisit nytten (tai kun saat ensimmäiset rahat) koneen integroidulla näytönohjaimella ja minimimuistilla (1GB). Jos mahdollista niin lainaisit vanhan kuvaputkinäytön jostain tai käytettynä saattaisi saada alle kympillä/ilmaiseksi. Sitten kun rahaa tulisi lisää voisi hankkia näytönohjaimen, lisää muistia ja littunäytön. Sen ensimmäisen koneen saattaisi saada 500-600 eurolla.

Ei sillä integroidulla näyttiksellä kuitenkaan mitään pelaisi. Ja kun rahaa tuntuu löytyvän niin mukavahan se on ostaa heti uusi anttilan kone ja sitten vähän ajan päästä vaihtaa taas toiseen.

21. Shiraz84

Shiraz84 Guest

Onhan noita hyviä tullut, mutta ei todella hyviä, heh!

Kerta se on ensimmäinenkin! Joo mutta ihan arkipäivä se tulee olemaan uusimmilla peleillä, en sen kummempi... Mutta tosta "kaikkea mitä olen halunnut" en tiedä, mutta eiköhän, ainakin aika hemmetin lähelle sitä, toivottavasti...

Joo ei tässä mitään kiirettä ole sen koneen kanssa, vaan niitten pelien (eli "tavallaan" koneen, heh), eli pitää nyt jättää tommoset säädöt väliin ja tuhlailla "pikkasen", heh!

Anttila here we come!

Moderaattorin viimeksi muokkaama: 03.06.2007
Viestiketjun tila:
Viestiketju on suljettu.

Jaa tämä sivu