1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Android market:iin kirjautuminen

Viestiketju Android -keskustelu -osiossa. Ketjun avasi hippi97 23.06.2011.

  1. hippi97

    hippi97 Member

    Liittynyt:
    09.06.2010
    Viestejä:
    94
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Hei kaikki.
    Voinko ladata android marketista sovelluksia ilman puhelimen omistamista?
    Miksi? Vastaus: Minulla on laite jossa ei ole markettia :D

    Kiitos kaikille avusta.
     
  2.  
  3. jaripepe

    jaripepe Regular member

    Liittynyt:
    04.03.2006
    Viestejä:
    230
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Android Marketista voi kiertotietä ladata sovelluksia sellaisiinkin Android-laitteisiin, millä ei Markettiin pääse. Esim. Halpa Creative ZiiO tabletti on jostain syystä saanut porttikiellon kauppaan. Mutta ei hätää. Keinot on olemassa. Siihenkin saa Marketista ohjelmia, kun vähän näkee vaivaa.

    Jos sinulla on käytössäsi (tai vaikka kaverillasi on) sellainen Android-puhelin, millä Markettiin pääse, tee näin:

    1) Lataa ja asenna haluttu sovellus ensin siihen laitteeseen, millä Markettiin pääsee.

    2) Ota siitä sovelluksesta varmuuskopio, esim. ohjelmalla Astro File Manager (löytyy Marketista osoitteesta: https://market.android.com/details?id=com.metago.astro&feature=search_result)

    3) Lähetä otettu varmuuskopio sähköpostilla laitteeseen, millä ei Markettiin pääse.

    4) Klikkaa tiedostoa, jolloin se asentuu

    Olen itse kokeillut tätä menetelmää, ja se todella toimii.

    Astro File Manager on hyvä ohjelma, millä voi ottaa sovelluskohtaisesti varmuuskopioita. Jos sinulla on kysyttävää, vastaan mielelläni.
     
  4. yksyks2

    yksyks2 Guest

    Miten? Pelkkä file manager ei vielä kerro mistä se asennustiedosto löytyy.
     
  5. jaripepe

    jaripepe Regular member

    Liittynyt:
    04.03.2006
    Viestejä:
    230
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Näin:

    1) Avaa ensin Astro File Manager

    2) Avautuu valikko, missä on ylhäällä painikkeet "home", "up", "multi", "edit" ja "search"

    3) Et paina mitään näistä vaan alhaalla puhelimessa olevaa "menu"-nappulaa (näin ainakin omassa ZTE Bladessa)

    4) Nyt avautuu alas 6 valittavaa kohtaa, mistä pitää valita "tools"

    5)Kun hipaiset sitä, avautuu valikko, missä on "Application Manager/Backup"

    6) Sitä hipaisemalla avautuu aakkosjärjestyksessä kaikki asennetut sovellukset

    7) Selaat halutun sovelluksen kohdalle ja laitat oikean reunan valinnan näkyviin

    8) Palaat sitten valikon alkuun, mistä painat "backup"-nappulaa

    9) Ohjelma tekee siitä sovelluksesta, minkä valitsit, varmuuskopion

    10) Varmuuskopio löytyy nyt Oikealta ylhäältä valikosta "backed up apps"

    Kun lähetät postia vaikkapa gmaililla, selaa valitessasi liitetiedostoa valikosta "backups" ja sieltä edelleen "apps". Nyt voit valita liitteeksi sen varmuuskopioidun tiedoston, mikä lähetettynä asentuu toiseen Android-laitteeseen.

    Toivottavasti selitin tarpeeksi ymmärrettävästi ja kaikki välivaiheet tulivat mukaan. :D
     
  6. at77

    at77 Member

    Liittynyt:
    25.06.2011
    Viestejä:
    1
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Moro!

    Yksittäisen sovelluksen siirtäminen laitteesta toiseen onnistuu näin, mutta miksei android marketin siirtäminen?

    Olen siirtänyt yksittäisiä sovelluksia Android laitteesta toiseen ohjeen mukaisesti ja huomasin että myös marketista saa tehtyä backupin - sen asentaminen toiseen laitteeseen ei kuitenkaan onnistunut, onko tietoa miksei?
     
    Viimeksi muokattu: 25.06.2011
  7. jaripepe

    jaripepe Regular member

    Liittynyt:
    04.03.2006
    Viestejä:
    230
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    En tiedä, yritin itsekin sitä, mutta ei onnistunut. Ilmeisesti ohjelmaan on rakennettu jokin esto tähän. Olen huomannut, että ihan kaikkia muitakaan ohjelmia ei tällä menetelmällä voi siirtää toiseen laitteeseen, mutta suurimman osan kyllä. Tuo Marketin puuttuminen joistakin Android-laitteista hämmästyttää minua, olin luullut, että Android avoimena ympäristönä olisi avoin kaikille Android-laitteille, mutta näin ei sitten kuitenkaan ole. Kysymys pitäisi esittää Googlelle. En vain tiedä, mihin sinne. Herra Google tuskin itse vastaa. :D
     
  8. johku12

    johku12 Regular member

    Liittynyt:
    02.03.2011
    Viestejä:
    104
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    android ei anna asentaa market ja joitain muita softia. ongelman ratkaiset asentamalla puhelimeen rom manager ohjelmalla (tarvitsee olla rootattu) clockworkmod recoveryn jolloin bootatessa ja painaessa vol- näppäintä (ainakin useissa laitteissa, riippuen laitteesi recovery boottaus kombinaatiosta) pääset recoveryyn missä voit asentaa zip filejä. lataa google apps pack eli gapps.zip ja asenna recoveryssä sd kortilta. näin tehtyäsi puhelin asentaa marketin ja haluessasi muitakin googlen sovelluksia :)
     
  9. hippi97

    hippi97 Member

    Liittynyt:
    09.06.2010
    Viestejä:
    94
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    @jaripepe Googlen android on open source mutta market ei ole. Siksi sitä ei tule androidin mukana.


    Olisiko kenelläkään tietoa miten rootata laite jota ei voi kytkeä tietokoneeseen? (laite on läppäri)
     
  10. johku12

    johku12 Regular member

    Liittynyt:
    02.03.2011
    Viestejä:
    104
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kerroppas nyt mikä androidi versio kyseessä? Netistä ladattavalla z4root ohjelmalla roottaat sen ja tuon ohjelman saa ladattua Googlea käyttäen kyllä ihan ilmaiseksi. Sitten sinne asennat sen rom manager ohjelman jolla flashaat recoveryn ja sieltä gapps paketin asennus!
     
  11. hippi97

    hippi97 Member

    Liittynyt:
    09.06.2010
    Viestejä:
    94
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Kertoisin jos tietäisin. Versio on joku 1.5 joka sisältää flashin. Eli joku acerin custom.
     
  12. hippi97

    hippi97 Member

    Liittynyt:
    09.06.2010
    Viestejä:
    94
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Tosi hyvä mutta voinko siirtää ne vaikka sd kortilla kun laitteesta puuttuu netti ja kaikki muukin kiva. :D

    Edit: Kyllä toimii kiitoksia avuista
     
    Viimeksi muokattu: 21.08.2011
  13. miinttuu

    miinttuu Member

    Liittynyt:
    02.10.2011
    Viestejä:
    1
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Täällä näköjään tiedetään aika hyvin näistä marketeista ja androidista, nii kertokaas te viisaammat et kun meen puhelimella android markettii niin puhelimeen pongahtaa "HUOMIO! Tapahtui virhe, yritä myöhemmin uudelleen." mistä tälläne johtuu (oon kyllä aikasemmi päässy, mut nyt en pitkään aikaa)? Toinen kysymys: Yritin eilen koneella lähettää sovelluksia puhelimeen, sivu näytti että lähetys valmis, mutta puhelimelle ei tapahtunu mitään, oli kyllä langaton verkko päällä niinku ite sivulla neuvottii.. Eli tiivistettynä, miks en saa enää mitää kivaa mun puhelimee????? :(

    Kiitos avusta (jos sitä saan) näin etukäteen. :))
     

Jaa tämä sivu