1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Android 4.2 päivitys?

Viestiketju Android -keskustelu -osiossa. Ketjun avasi PS393 30.10.2015.

  1. PS393

    PS393 Member

    Liittynyt:
    07.08.2014
    Viestejä:
    41
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Tämä vaihto windows phonesta- Androodiin ei ollut mutkikas mutta ottaen huomioon Microsoftin lumia luvut tämä vaihto "ulkomaiseen" oon "oikeutettu" huomioni kiinnittyy käyttäjämääriin. Google sen verran iso yhtiö että se ei "kuuntele"käyttäjiä merkitsee jotakin josta minä en pidä(voittoa tuleee mutta .....)
     
  2.  
  3. PS393

    PS393 Member

    Liittynyt:
    07.08.2014
    Viestejä:
    41
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    -
    Onko custom ratkaisu?? Pystyykö luottamaan modauksen tekijään joka on tehnyt päivityksen?(kaikki kohdat tukittu) Kokemusta PSP modauksesta jonka luulen myös olevan psp "kuolemaan" osa syy. Sama käymässä Androidille ??
     
  4. Tkonemies

    Tkonemies Regular member

    Liittynyt:
    09.07.2015
    Viestejä:
    249
    Kiitokset:
    26
    Pisteet:
    28
    Kyllä niitä on. Kaikkea ei vain huomaa.. Todella ikävää että tietoturva-ongelmista vähätellään. Android puhelin kun on oikea tietokone.
     
  5. JoniS

    JoniS Active member

    Liittynyt:
    06.10.2008
    Viestejä:
    2,951
    Kiitokset:
    261
    Pisteet:
    93
    Ei me vähätellä niitä tietoturva ongelmia, ei vaan myöskään panikoida Iltalehden/"aseta roskalehti tähän" uutisten perusteella. Valtamediassa aina pröystäillään näillä tietoturva aukoilla, jätetään kuitenkin kertomatta se puoli asiasta, että käyttäjän tarvitsee tehdä asia X, jotta aukon hyödyntäminen on mahdollista.

    Jos käyttäjä ei itse asenna haittaohjelmaa tai säilytä valtion salaisuuksia puhelimessa, haittaohjelma tartunnan saaminen tai vakoilun kohteeksi joutuminen on erittäin epätodennäköistä.
     
  6. Tkonemies

    Tkonemies Regular member

    Liittynyt:
    09.07.2015
    Viestejä:
    249
    Kiitokset:
    26
    Pisteet:
    28
    Mutta mahdollista se on ja medioissa näistä pitäisi kertoa paljon enemmän kun näköjään moni on näistä täysin tietämätön. Haittaohjelmia kun ei tarvita käyttäjien tietojen viemiseen tai vakoiluun vaan siihen riittää yksikin vakava tietoturva-aukko ja tietojen viemistä ei aina huomaa ollenkaan paitsi silloin kun on liian myöhäistä.

    Näitä vakavia aukkojahan on ollut kokoajan mm Flash playerissa ja Javassa.
     
  7. Agent_007

    Agent_007 Senior member

    Liittynyt:
    05.05.2003
    Viestejä:
    29,936
    Kiitokset:
    124
    Pisteet:
    143
    Jos custom ROM:in tekijä tarjoaa lähdekoodit (tai mieluummin versiohistorian) niin niistä voi tarkistaa, että mitä komponentteja tuo paketti pitää sisällään (ja tarvittaessa kääntää sitten binäärit itse). Tietenkin tällaisten asioiden tarkistaminen vaatii aikaa ja osaamista, joten ihan tavallisen sukankuluttajan on aika hankalaa olla varma siitä, että juuri puhelimeen ladattu ja asennettu custom ROM on esim. AOSP:in tasolla päivitysten osalta.

    Työpöytäkäyttöjärjestelmillä noiden tietoturva-aukkojen hyödyntäminen on vain huomattavasti helpompaa ja sitä tehdään laajemmalla skaalalla kuin mobiilikäyttöjärjestelmien puolella, jonka takia noista työpöytäkäyttöjärjestelmien aukoista kannattaa olla paljon enemmän huolissaan.
     
    tarantella ja JoniS kiittävät tästä.

Jaa tämä sivu