1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

"Ammattimaiset" levyjen kannet

Viestiketju Vapaata keskustelua -osiossa. Ketjun avasi dahmer 04.08.2005.

  1. dahmer

    dahmer Member

    Liittynyt:
    04.08.2005
    Viestejä:
    5
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Afterdawnista varmasti löytyy graafikkoa jos jonkinlaista, auttamaan minua askarruttaviin kysymyksiin.
    Eli minut on nakitettu tekemään bändilleni kannet pian julkaistavalle ep:lle. Graafista silmää löytyy ja osaan käyttää photoshop ohjelmaa jotakuinkin tyydyttävästi. Ainoa asia mitkä taidoissani ovat puutteellisia, ovat speksit. Eli ihan perusasiat mitkä mitat ja rasteritieheydet kansissa kuuluu olla? Ja mikä olisi hyvä cd:n kansien taitto-ohjelma? Freehandia on suositeltu, löytyisikö siihen jostain opasta?
    Levyjä on päätetty painattaa 500kpl ja niihin 4-värikannet 4 sivulla ja takakannella. Olisiko hyviä ehdotuksia missä kannattaa painattaa, ja tietysti edullisesti. Jos jostain vielä löytyityisi kattava cd:n kansien teko-ohje olisin enemmän kuin tyytyväinen.
    Kiitos vastauksista jo etukäteen!
     
  2.  
  3. Agent_007

    Agent_007 Senior member

    Liittynyt:
    05.05.2003
    Viestejä:
    29,936
    Kiitokset:
    124
    Pisteet:
    143
    Kyllä melkein jokaisesta kunnollisesta painoliikkeestä pitäisi löytyä mahdollisuus CD levyjen kansien painamiseen ja leikkaukseen oikean kokoisiksi.
    http://www.cdcovers.cc/cover_templates.php
    tuolla on noita mittoja ja oikeanlaisia templateja valmiiksi eri ohjelmiin.
    EDIT:
    http://www.yritystele.fi/query?what=keyword&header_code=80120&nofCrumbs=2&stq=30
    monilla yliopistoilla/korkeakouluilla on ainakin edullista painattaa materiaalia (tai siis sillä "firmalla" jolle nuo palvelut on ulkoistettu).
     
    Viimeksi muokattu: 04.08.2005
  4. LaarDicki

    LaarDicki Member

    Liittynyt:
    22.12.2004
    Viestejä:
    55
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Photoshopilla olen itse niitä väsäillyt. jos painamiseen tarkoitettu, niin muista laittaa värit CMYK muotoon.

    kun avaat uuden tiedoston niin määritä leveydet ja pituudet senttimetreissä/millimetreissä, tarkkoja en muista mutta löytyy googlettamalla nopeasti. parhaan laadun takaamiseksi kannattaa myöskin määrittää kuvan tarkkuus suuremmaksi, itse käytän 200px/inch
     

Jaa tämä sivu