1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

AMD Phenom II x4 955 kellotus (fail) ja uuden tuulettimen osto..

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi 17thStep 26.11.2010.

1. ihc

ihc Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    minulla on ainaki passiivi jäähyks tarkotettu 10€ maksanut jäähy ja olen siihen itse viritellyt kuumaliimaa ja ohkasta muovia apuna käyttäen 120mm tuuletimen jäähyyn sopiva tuuletin olisi ollut 92 mutta en ole hommannyt sellaista joten päädyin tuoho 120 ja lämmöt ovat tällähetkell täyden rasituksen allla pikkusen päälle 45astetta ja ei oo siittä mihkään noussu joten ei sille jäähyllä ole nii merkitystä noiden lämpöjen kanssa vaan sille kuinka paljon saat menemän ilmaa sen läpi isolla tuuletimella saa kovan ilmavirran aikaseksi kun supistaa sen sopivan kokoiseksi mikä parantaa jäähdytys tehoakin. vaikka rakentelis alkuperäselle jäähylle tyolaisen 120 tuueltimen nii jäähdytys olisi paljon tehokkaampi kun alkuperäisellä tuuletimella koskailman virtaus kasvaa aikalailla..

2.  
  3. Smanci

Smanci Regular member

Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    46
    Väärin. Se jäähy, eli metallimötikkä, se on se tärkein.

4. ihc

ihc Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    nii ne on monet mulleki väittäny mut omien kokeilujen perusteella oon kyl erimieltä. en tulis tänne tällästä heittää ellen olis asiasta varma. jäähdytys rivathan ovat useimiten alumiinia ja ku ilmaa pajetaan näiden ripojen välistä tarpeeksi paljon nii ilma virtaus on sen verran kova että ilma on viileää ja kun viileää ilmaa menee noiden ripojen väliin nii alumiini jäähtyy erittäin helposti ja kupari myös, tietysti jos siili on aivan onnetoman kokonen niin ilmaa ei vaa ajettua määräänsä enempää viitä läpi mutta esim. amd alkuperäsen siilen läpi saa ajettua sen verran ilmaa mitä 120 tuuletin tuottaa ja se riittää pitämään koneen viileänä kovasakin rasituksessa ei se nyt aivan välttämättä millekää kellotetulle prosessorille riitä mutta vakio kellilla olevalle piisaa vallan mainiosti.

Jaa tämä sivu