1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

AMD - Nvidia - Intel uudet komponentit

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi *Trinity* 01.06.2016.

  1. *Trinity*

    *Trinity* Senior member

    Liittynyt:
    15.12.2014
    Viestejä:
    6,776
    Kiitokset:
    1,238
    Pisteet:
    223
    Niin siis salaiset palvelut vakoilee ja yritykset kerää tietoja?
    Msitä me nyt ihan oikeasti keskustellaan?

    En lue iltlesanomia enkä iltalehteä.

    Tiedän että tiedustelupalvelut yrittää vakoilla kaikkea ja vähän päällekin
    Tiedän että yritykset kerää tietoja, eli mitä nyt oikein yrität kertoa?
    Sitäkö että koska näillä yrityksillä on mahdollisuus halutessaan myydä tietonsa salaisille palveluille, niin ne tottakai tekee niin?

    On se varmasti helppoa kun kaiken voi perustella foliohattuteorioilla.
     
  2.  
  3. Ehni

    Ehni Active member

    Liittynyt:
    01.02.2012
    Viestejä:
    1,156
    Kiitokset:
    127
    Pisteet:
    73
    Edelleen palaan pointtiini: Kannnattaa avartua vähän muillakin lähteillä kuin vain muutamaa valtamedian juttua lukemalla. Jos tosiaan uskot että maailma on noin ihana ja puhtoinen paikka että yritykset ei moista tee koska se on väärin ja he eivät hyödy siitä mitään. Jos siis uskot että koska asiasta ei ole vielä uutisoitu niin sitä ei tapahdu (esim. google / microsoft jakaa tietoja vakoiluvirastojen kanssa) Niin turha tätä keskustelua on jatkaa. Jatka kuplassa asumista

    Suomeksi. Sä et voi todistaa että sitä ei tapahdu, mä en voi todistaa että sitä tapahtuu. Maailma on kuitenkin sen verran mätä paikka ja sitä pyörittää vain ja ainoastaan raha . Joku päivä nekin todisteet tietojenvaihdosta tulee kuitenkin julki. Ehkä se avartaa maailmaasi
     
  4. RatCon

    RatCon Senior member

    Liittynyt:
    18.01.2010
    Viestejä:
    9,502
    Kiitokset:
    574
    Pisteet:
    193
    Pistä nyt linkkiä siihen lauseeseen missä olen väittänyt että ne myy tietojaan, jos kerran mulle sitä kokoajan hoet. Mielestäni en ole missään vaiheessa näin sanonut. Joku muu on ehkä tätä sanonut, mutta mielestäni en ole itse näin väittänyt.
     
  5. *Trinity*

    *Trinity* Senior member

    Liittynyt:
    15.12.2014
    Viestejä:
    6,776
    Kiitokset:
    1,238
    Pisteet:
    223
    Ihan oikeasti nyt! lopeta väitteiden esittäminen joita ei tässä keskutelussa ole esitetty toimestani.
    Et voi mitenkään tietää mitä luen ja kuinka paljon.

    Enkä ole missään väittänyt että maailma olisi puhdas yritykset puhtaita pulmusia.

    Joa koska syytät mniua kuplassa elämisessä haluaisin sille myös jotain persusteita. Siis jotain muutakin kuin omia keksintöjäsi asioista joita ehkä teen tai joita ehkä en tee.
     
  6. RatCon

    RatCon Senior member

    Liittynyt:
    18.01.2010
    Viestejä:
    9,502
    Kiitokset:
    574
    Pisteet:
    193
    http://www.verkonvaarat.fi/windows-10-ja-sen-tietoliikenne-kaikkien-aikojen-haittaohjelma/
    Mikäli tämä ei vielä ole tarpeeksi jäätävää, kyseinen käyttäytyminen jatkuu edelleen vaikka Cortana olisi kytketty täysin pois päältä tai POISTETTU (!).

    Helposti poistettavissa siis ?

    Annoin kasan lähteitä, itket yhdestä.
    Hienoa... Hienoa...
     
  7. rick79

    rick79 Senior member

    Liittynyt:
    15.02.2009
    Viestejä:
    5,125
    Kiitokset:
    547
    Pisteet:
    193
  8. *Trinity*

    *Trinity* Senior member

    Liittynyt:
    15.12.2014
    Viestejä:
    6,776
    Kiitokset:
    1,238
    Pisteet:
    223
    Kuten sanoin aikaisemmin, esitin kysymyksen ymmärätkö, kysymyksen että myykö ne niitä tietoja.
    Tähän vielä lisäsin myöhemmin toisen kysymyksen että antaako ne niitä tietoja?
     
  9. RatCon

    RatCon Senior member

    Liittynyt:
    18.01.2010
    Viestejä:
    9,502
    Kiitokset:
    574
    Pisteet:
    193
    Tuossa juuri äsken linkkasin keskustelun, missä täysin aloittelija kysyi win7, win8 ja win10 eroista. Kun esitin Win10 vakoiluohjelmista, sieltä tultiin jo extremen toimesta huutelemaan ettei MS kerää tietoja kuin bugeja varten.

    Kumpi on sun mielestä fiksumpaa, valistaa vai hyssytelllä ettei ne mitään muuta tongi kuin bugeja ?

    No olenko väittänyt että ne myy tietoja ?
     
  10. rick79

    rick79 Senior member

    Liittynyt:
    15.02.2009
    Viestejä:
    5,125
    Kiitokset:
    547
    Pisteet:
    193
    Miksi se on mun ja Trinityn vika mitä extreme sanoo? Koko juttu alko provosta johon vastattiin jonka jälkeen tulit sinä ja loppu onki historiaa. KUMPIKAAN MEISTÄ, EI TRINITY TAI MINÄ OLLA SANOTTU ETTEI MS KERÄÄ TIETOJA!!! Tosin minä oon koittanu sanoa että pahempiakin on joten miksi vain MS:ää haukutaan?
     
  11. *Trinity*

    *Trinity* Senior member

    Liittynyt:
    15.12.2014
    Viestejä:
    6,776
    Kiitokset:
    1,238
    Pisteet:
    223
    Et.
    Mutta mitä ne niille tiedoille sitten tekee? siis niillä tiedoilla joista ei ole hyötyä laitteiden paremmalle toiminalle.
    Sitä tässä nyt olen yrittänyt kysyä. Eihän ne sitä huviksen tee, jokin syy sille on oltava, vai mitä?
     
  12. RatCon

    RatCon Senior member

    Liittynyt:
    18.01.2010
    Viestejä:
    9,502
    Kiitokset:
    574
    Pisteet:
    193
    Kun yksinkertainen asia ei mene jakeluun. Onko siis niin, että tähän keskusteluun ei ulkopuoliset saa osallistua ? Onko niin, että saatte siteerata Extremeä, mutta minä en saa ? Esimerkki:
    Eli sinä saat puhua extremestä, mutta minä en ? Miksi ?

    Eli susta on ihan ok, että esimerkiksi poliisi saa ilman mitään lupaa tai kysymystä tulla kämpilles tonkimaan kamojasi, ihan vaan koska "tässä vaan valvotaan lakia" ? Saako myös pomosi selata sun facebookkia ihan vaan siksi, että kerää susta hyvän työntekijän profiilia ?

    Ymmärrätkö, että ihmiset on huolissaan esimerkiksi yksityisyyden suojastaan ? Onko se niin vaikea käsittää ?
     
  13. rick79

    rick79 Senior member

    Liittynyt:
    15.02.2009
    Viestejä:
    5,125
    Kiitokset:
    547
    Pisteet:
    193
    Jos keuhkoomiselta huomaisit että me kaikki ollaan samaa mieltä asiasta.

    Tietääkseni Extreme ei vastaa Nvidian toiminnasta, joten tuon verran uskalsin kommentoida toisen puolesta.

    Kehottaisin kuitenkin keskustelemaan Extremen kanssa.

    Tunnet itsesi uhriksi näköjään aina. Aina kaikki muut vaan kiusaa eikä anna sun leikkiä. Siks varmaan jatkuva keuhkoominen ja mahtipontinen, sekä marttyyrimainen kirjoitustyyli.

    ps. Sun pelottelu uutinen on jo yli vuoden vanha ja perustuu yhden tsekkiläisen "havaintoihin". Kukaan tunne kyseistä heeboa.
     
    i9Extreme ja *Trinity* kiittävät tästä.
  14. *Trinity*

    *Trinity* Senior member

    Liittynyt:
    15.12.2014
    Viestejä:
    6,776
    Kiitokset:
    1,238
    Pisteet:
    223
    Voiko joku nyt valaista mitä helvetin tekemistä tällä on minkään kanssa mitä olen tässä keskutelussa sanonut?

    Jos sanon että on yrityksiä jotka kerää tietoja joilla parannetaan käyttäjäkokemusta.
    Kyllä, on yrityksiä jotka ei aina yritä kusettaa.

    Ja samaan hengen vetoon totean että osa yrityksistä toimii kyseenalaisesti.
    Kyllä, on yrityksiä jotka yrittää kusettaa ihmisiä ja tehdä rahaa keinolla millä hyvänsä.

    Mikä tässä nyt on niin vaikeaa ymmärtää?
     
  15. RatCon

    RatCon Senior member

    Liittynyt:
    18.01.2010
    Viestejä:
    9,502
    Kiitokset:
    574
    Pisteet:
    193
    Minä keuhkoan ? ahaa, kummallista ? o_O Kokoajan olen yrittänyt tässä havainnolistaa asioita, mutta katsotaampa aiempia viestejä:

    Kumpi meistä oikeasti keuhkoaa ?

    Ei siinä ole mitään vaikeaa ymmärtää. Edelleen vain ihmettelin että mulle tuputettiin jatkuvasti siitä tietojen myynnistä, mutta vieläkään kukaan ei ole näyttänyt missä näin olen sanonut. Se oli vähän vaikea ymmärtää, miksi siitä niin kovasti mulle mainostettiin ?
     
  16. *Trinity*

    *Trinity* Senior member

    Liittynyt:
    15.12.2014
    Viestejä:
    6,776
    Kiitokset:
    1,238
    Pisteet:
    223
    Ei kun kysyin että myydäänkö niitä ja lisäsin kysymyksen että annetaanko niitä
    Huomaatko nyt eron huomaatko KYSYIN:
    Koska jos yriytkset kerää tietoja johonkin muuhuhn kuin käyttäjäkokemuksen paranatmiseen niin niille tiedoille jotain ilmeisesti tehdäänkin eikö? eihän ne niitä huvikseen kerää.

    Silloin tulaan tilanteeseen jossa voidaan esittää kysymys että mitä niille tiedoille tehdään, myydäänkö vai annetaanko niitä jollekin josta on sille jollekin jotain hyötyä.

    Tässä siis esitetään kysymys, ei eikä väitetä että olet sanonut että niitä myydään.

    Ja jos vastaat tähän pysy aiheessa äläkä kerro tarinoita poliisesita tai työnantajista. Äläkä varsinkan esitä oletuksia siitä mitä ajattelen tai en ajattele.
     
  17. RatCon

    RatCon Senior member

    Liittynyt:
    18.01.2010
    Viestejä:
    9,502
    Kiitokset:
    574
    Pisteet:
    193
    Se on mahdollista, että olen lukenut viestisi väärin. Eli älä nyt lue tätä siten että aukoisin päätäni, provoisin tai muutakaan. Eli mennääm pari viestiä taakseppäin:

    Okei, ymmärrät varmaan että saatoin ehkä saada tosta viestistä väärän kuvan ? Se miten me käsiteltiin asiaa sen jälkeen, on hyvinkin mahdollista että mentiin väärille urille ja molemmat puolustettiin omaa mielipidettä liian hanakasti.

    Virheitä sattuu, se on ihan ok. Eikä mulla ole ongelmaa myöntää jos oon lukenu väärin. Tälläst sattuu.
     
  18. *Trinity*

    *Trinity* Senior member

    Liittynyt:
    15.12.2014
    Viestejä:
    6,776
    Kiitokset:
    1,238
    Pisteet:
    223
    Luithan toki myös sen viestin mihin olin tuolla toisella minua laninaamallasi kommentilla vastannut?
    Ja kun luet sen viestin ymmärrät ainakin toivottavasti asiayhteyden etkä liitä kommenttia meidän väliseen keskuusteluun.

    Ja ei, en ota tätä henkilökohtaisena tai kettuiluna.
     
  19. RatCon

    RatCon Senior member

    Liittynyt:
    18.01.2010
    Viestejä:
    9,502
    Kiitokset:
    574
    Pisteet:
    193
    Tossa oli kato konepaketeissa hyvin, hyvin hyvin samanlainen vääntö:
    http://keskustelu.afterdawn.com/threads/pelikone-1000-1300€.763852/

    Nyt vissiin ymmärrät miksi puutuin keskusteluun.
     
  20. i9Extreme

    i9Extreme Senior member

    Liittynyt:
    22.09.2011
    Viestejä:
    2,669
    Kiitokset:
    402
    Pisteet:
    113
    VPN tekee myös älypuhelimen anonyymiksi.
    Terrorin torjunta on vaan hyvä asia. Suomessakin on SuPo.
    :) Kts. alla.
    Tavallinen henkilö ei edes kiinnosta heitä.
    Edelleen Win 10- käyttäjien kuvia ei muut katsele.

    Oma lainaus:"MS: ää kiinnostaa käyttötavat, mahdolliset bugit yms."
    Oma lainaus:"MS: ää kiinnostaa käyttötavat, mahdolliset bugit yms."

    Tuolla voit testata ovatko porttisi piilossa ja oletko verkossa näkymätön:
    https://www.grc.com/x/ne.dll?bh0bkyd2

    LISÄYS:
    Microsoft ja Italian puolustusministeriö ovat solmineet sopimuksen, jonka johdosta Redmondin jätti saa käyttöjärjestelmänsä kaikkiin puolustus- ja siviilihallinnon tietokoneisiin.

    Tarkoituksena on, että lopulta kaikki puolustus- ja siviilihallinnon tietokoneet siirretään Windows 10 -aikaan. Sekä Microsoft että ministeriö tulevat perustelemaan sopimusta korostamalla Windows 10:n tarjoamia parempia tietoturvaominaisuuksia.

    Lähde: http://www.mikrobitti.fi/2016/11/mi...10-tulee-mutta-saako-libreoffice-lahtopassit/

    Nvidia on päättänyt alkaa kerätä asiakkailtaan telemetriatietoja sen omien GeForce-laiteajureiden kautta. Muutos on mukana GeForce-laiteajureiden viimeisimmässä versiossa.

    On silti täysin ymmärrettävää, miksi telemetriatietoja kerätään, sillä ne antavat laite- ja ohjelmistovalmistajille arvokasta tietoa laitteen tai sovelluksen toiminnasta.

    Lähde: http://www.mikrobitti.fi/2016/11/nv...oja-geforce-laiteajureiden-kautta-nain-estat/
     
    Viimeksi muokattu: 08.11.2016
    *Trinity* kiitti tästä.
  21. RatCon

    RatCon Senior member

    Liittynyt:
    18.01.2010
    Viestejä:
    9,502
    Kiitokset:
    574
    Pisteet:
    193
    Joo, hei takerru siihen ! Hyvä, sillähän ohitetaan kaikki muut artikkelit:
    https://www.uusisuomi.fi/kotimaa/19...ws-10-laillista-vakoilua-moni-ei-ymmarra-tata

    Joo, jauha vaan niistä valokuvista sitten, ei tääkään pidä paikkaansa:
    http://malmilandia.kuvat.fi/blog/1339/Windows+10+vakoilee+sinua+koko+ajan/

    "Testi toistettiin siten, että käytössä oli myös DisableWinTracking -sovellus, joka pyrkii estämään kaikki Windows 10:n piilotetut tietojen raportoinitiominaisuudet.

    Ja kuinkas ollakaan - 30 tunnin käytön päätteeksi Windows 10 oli onnistunut silti lähettämään tietoja 2758 kertaa 30 eri osoitteeseen.

    Asiaa kokeiltiin myös Windows 10 Enterprise Editionilla, jossa on tavallista versiota enemmän mahdollisuuksia vaikuttaa järjestelmän toimintaan. Tämäkin kuitenkin osoitti, että tietojen urkintaa ei voi pysäyttää."

    Mut hei, jauha niistä kuvista vielä lisää, niin se kumoaa kaikki vakoiluväitteet. Hyvä Extreme :D
     
    Ehni kiitti tästä.

Jaa tämä sivu