1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

AM2 kanta täällä ja halpaa on?

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi Anthonius 12.05.2006.

Viestiketjun tila:
Viestiketju on suljettu.
  1. Hz4

    Hz4 Guest

    Juu ei se mikään ongelma olekkaan mutta vähän samajuttu kun vertaisi Xeon prosessoria pentium prossessoriin. Ei Xeonkaan nykypäivänä mikään ongelma ole sijoittaa pöytäkoneeseen.

    öööh? Noita mobile prosessorille tarkoitetut emolevyt ei ole ihan mitään uusinta huutoa. mitä katsoo niin i925x taitaa olla uusin intelin piiri s479 emossa. Loput on sitten joko vähän vajaita tai vanhalla 865-875 piirillä med 478-->479

    ps. Voi olla, että reagoin asiaan liian nopeasti ja pääsi sammakoita suusta. Ei sillä mitään väliä oikeastaan ole vaikka tesmasivatkin.. mutta joo..
     
    Moderaattorin viimeksi muokkaama: 06.06.2006
  2.  
  3. teppoI

    teppoI Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    30.04.2005
    Viestejä:
    4,166
    Kiitokset:
    4
    Pisteet:
    48
    Ai, kuinka niin einäytä. Mielestäni näytti todella hyvältä. Pärjäsi vakiona ihan hyvin kellotetulle FX-62. Testissä olisi saanut olla vain FX-60 mukana.
     
  4. Hz4

    Hz4 Guest

    :D:D ei,ei,ei! tarkoitin lähinnä tuon FX-62 puolta:D taisin hieman kiireessä kirjoitaa tuon kommentin(silloin aloitin lukemaan artikkelia kunnolla läpi).

    Tosiaan conroen puolella ei ole mitään hätää:p
     
    Moderaattorin viimeksi muokkaama: 06.06.2006
  5. Anthonius

    Anthonius Regular member

    Liittynyt:
    06.08.2005
    Viestejä:
    616
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    @ Hz4 niin tiesitkö esim. että AMD Turion käypi s754, joka on mobile prossu.. Ja 754 kanta ei ole mikään dinosaurus vielä.

    Voisitte itseasiassa perustaa tuolle Conroelle oman ketjunsa ja puhua sitten siitä vaikka siellä eikös vain? Sehän olisi kaikkien kannalta se mieuisin vaihoehto.
     
    Viimeksi muokattu: 06.06.2006
  6. Hz4

    Hz4 Guest

    Jos totta puhutaan niin en tiedä AMD prosessoreista Hevon P- vertaa..
    Kaapissa lojuu vanha Duron 800MHz prossu mitä en edes vaivautunut kokeilemaan:D nyysin vain tarvittavat osat AMD koneesta: muisti,näyttis,asemat,kovo ja virtu.
     
  7. Anthonius

    Anthonius Regular member

    Liittynyt:
    06.08.2005
    Viestejä:
    616
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    No miksi olet sitten siinä tapauksessa haukkunut täällä AMD'n prosessoreita suohon? Jos ei asiasta tiedä niin ei siitä kannata puhua, sillä silloin puhuu itsensä pussiin aika nopeasti.

    Ja vielä kerran: Voisitte itseasiassa perustaa tuolle Conroelle oman ketjunsa ja puhua sitten siitä vaikka siellä eikös vain? Sehän olisi kaikkien kannalta se mieuisin vaihoehto.
     
    Viimeksi muokattu: 06.06.2006
  8. Hz4

    Hz4 Guest

    Käyttökokemusta minulla ei ole. Testien ja artikkelien läpilukemisella saa paljon irti ja kun itse vähän soveltaa eikä vain sokeasti tyydy siihen mitä muut kirjoittavat. Kyllä siinä kertyy aihetta kritiikille.
    Ööh? koskas mä oon AMD prossuista mitään puhunut? lähinnä haukkunut maan rakoon kuten viimiset 1½ AMD "fanit" ja fanit inteliä, syyt "ex vitu n1 mitää tie".
    Harvemmin;)

    ps. jos olet aijempia theardeja lukenut niin olen käyttänyt hyväkseni julkisia lähteitä joista tehnyt yhteenvedon ja verrannut hintaa testien tuloksiin. Sekin todisti että ei kannata ostaa AMD prosessoria . Varsinkaan jos vaihtoehdot on x2 4200+ ja 940D mutta tämä nyt menee aika ööveriksi.... annetaan olla eiköhän tässä jo tullut selväksi kaikki.
     
    Moderaattorin viimeksi muokkaama: 06.06.2006
  9. teppoI

    teppoI Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    30.04.2005
    Viestejä:
    4,166
    Kiitokset:
    4
    Pisteet:
    48
    Miksi ihmeessä? Itse olet tuon otsikonkin muuttanut niin ei mene edes aiheen sivusta. Ja mistä puhumme jollei Conroe vs. FX-prossuista. siitäkö missä on halvimmat AM2 prossut?

    Lukemalla testejä, seuraamalla uutisia yms. Sitä paitsi kukaan ei mielestäni/muistaakseni ole haukkunut s939-prossuja. 939-prossut ovat loistavia verrattuna Pentium 4:iin.
     
  10. Anthonius

    Anthonius Regular member

    Liittynyt:
    06.08.2005
    Viestejä:
    616
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Aina silti olet jaksanut vatvoa asioita kerrasta toiseen.


    Täällä on nyt ihan selkeästi teppoI & Hz4 kaksikko Intelin lähettiläinä yrittämässä todistaa kaikille sen, että Conroe on parempi kuin AM2 kannan AMD't.

    Noh se lienee jo selvä kaikille joten turhaahan sitä on vatvoa enään ja jatkuvasti kekesiä uusi juttuja siitä kuinka iso paha setä AMD sitä ja tätä ja pieni altavastaaja Intel parka nyt on päässyt voimilleen blaablaa.
    Conroe on tänä kesänä se paras prossu ja olkoot minun puolestani eihän siinä mitään vikaa ole, mutta älkää jaksatko mitään historian oppitunteja sentään antaa täällä.

    Muutan tuon otsikon sitten niin eipä tarvitse enään tuollaista riitaa sietää eiks vaan?
     
  11. timonsteri

    timonsteri Regular member

    Liittynyt:
    23.05.2005
    Viestejä:
    600
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Olen todennut tämän aikaisemminkin, minulle on aivan sama onko AMD/Intel tahi nVidia/ATI. Minulla on ollut penaa ja athlonia, gayforcee ja raatoa, kaikki ovat hyviä, kunnes ovat aikansa eläneet. Näistä uusista prossuista, Conroet ja AM2 -kantaiset prossut, mä valitsisin Conroen, koska ne nyt ovat vain parempia tällä kertaa. Sitä ei tarvitse todistaa sen enempää näillä foorumeilla, että kumpi on kana ja kumpi on muna, kun ottaa silmät käteen ja paiskaa ne päin näyttöä ja lukee ne hemmetin testit.
     
  12. JulGubbe

    JulGubbe Regular member

    Liittynyt:
    27.08.2005
    Viestejä:
    319
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Tärkeintä olisi testata kyseisiä prossuja 64 bittisillä sovelluksilla. Uutta winukkaa pukkaa puolen vuoden sisään ja silloin asiat muuttuvat taas täysin. Core duo oli 32 bittinen ja jos tätä on lähdetty sen päälle rakentelemaan niin (jokainen voi miettiä ihan itse).

    (itse en suosi mitään valmistajaa, vaan ostan omia tarpeitani parhaiten tyydyttävän tuotteen)

    Edit. anteeksi että jatkoin tätä keskustelua täällä =X
     
    Viimeksi muokattu: 06.06.2006
  13. hanMIES85

    hanMIES85 Regular member

    Liittynyt:
    06.05.2006
    Viestejä:
    222
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    JulGubbe: mitä helv.... oikeen selität? :)
     
  14. Hz4

    Hz4 Guest

    Et taida olla ihan perillä näistä asioista. 64Bit sovelluksia ei 32Bittisessä käyttöjärjestelmässä ole tietääkseni mahdollista edes ajaa. 64Bit XP on edelleen niin puutteellinen ja ohjelmistojen toiminta "kiikunkaakun", niin sen vuoksi ei testejä niillä suoriteta (luultavasti).
    Ihan tosi? tuskin paljon muuttuu kuule. En yhtään ihmettele vaikka ei vista menisi kovin kaupaksikaan. On sen verran kovat järjestelmävaatimuksen. Mutta eikös se vistakin oli 32bittinen ja erikseen 64bittinen.
    Nojooo, prosessori joka päihittää 32bittisenä 64bittisen FX-62 on kyllä aika kovan luokan tavaraa. En tiedä mitä tuolla "sen päälle ruvetaan rakentelemaan" tarkoitit mutta tuskin pal mittään.
     
  15. JulGubbe

    JulGubbe Regular member

    Liittynyt:
    27.08.2005
    Viestejä:
    319
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Ovatko Core duotkin nyt voittaneet fx-62:n testeissä. linkkiä kiitos

    ja sinua lainaten "Et taida olla ihan perillä näistä asioista."
     
  16. timonsteri

    timonsteri Regular member

    Liittynyt:
    23.05.2005
    Viestejä:
    600
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=98164

    SuperPI:n maailmanennätystä voi pitää jonkin asteisena voittona. ;) Harmi, kun en löydä yhtä linkkiä, jossa tota kyseistä yonahia "xtremekellotettiin" ja laitettiin "xtremekellotettu" fx-60 vastaan. Testit olivat melko tasaväkisiä, mutta core duo veti voittoja enemmän. :)

    LISÄYS: toihan viime kuussa ("05-01-2006, 08:15 AM" eli suomalaisittain 01.05.2006) tehty ennätys, nykyinen ennätys on melkein 5sekuntia nopeampi:

    http://www.xtremesystems.org/forums/showpost.php?p=1493674&postcount=183

    Anandtechillä on juttua FX-62 vs. Conroe:
    http://www.anandtech.com/cpuchipsets/showdoc.aspx?i=2771&p=1
     
    Viimeksi muokattu: 07.06.2006
  17. Hz4

    Hz4 Guest

    Selvä.
     
  18. NUIJJA

    NUIJJA Active member

    Liittynyt:
    12.01.2005
    Viestejä:
    4,410
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
  19. maskis

    maskis Member

    Liittynyt:
    05.12.2005
    Viestejä:
    86
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
  20. FORWARD

    FORWARD Active member

    Liittynyt:
    11.02.2005
    Viestejä:
    3,670
    Kiitokset:
    18
    Pisteet:
    68
    Mikäs pakko se on odottaa? Ostaa vaan LGA 775 kannalla olevan emon, johon käy myös tuleva Conroe prossu ja ostaa siihen nyt D-sarjan prossun...

     
  21. teppoI

    teppoI Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    30.04.2005
    Viestejä:
    4,166
    Kiitokset:
    4
    Pisteet:
    48
    Sorry wanha uutinen.
     
    Viimeksi muokattu: 13.06.2006
Viestiketjun tila:
Viestiketju on suljettu.

Jaa tämä sivu