1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Ongelma Aluksi käynnistys ongelma ja sitten sammutus

Viestiketju Windows -ongelmat -osiossa. Ketjun avasi JaLa76 16.08.2015.

  1. *Trinity*

    *Trinity* Senior member

    Liittynyt:
    15.12.2014
    Viestejä:
    6,738
    Kiitokset:
    1,230
    Pisteet:
    223
    Toi mun viesti oli vähän sekavasti kirjoitettu, muokkasin sitä selkeämmäksi.
    Englannin kielisesä versiossa noiden valikoiden pitäisi olla pitkälti samat kuin Suomen kielisessä, eli kohdat on samat vaikka kieli on eri.

    Elikkäs sammuta kone ja käynnistä uudelleen. (ei käynnistä uudelleen, vaan sammutus ja sitten käynnistys)
    Nyt mene tuon ohjeen mukaan tapahtumien valvontaan.
    Huomaa kuvassa kaksi kun olet pistänyt valinnan ruutuun User32, pistää sen jälkeen luku 1074 kuten kuvassa 2. ja sitten OK

    Nyt tapahtumienvalvonnassa pitäisi näkyä näin. (älä ihmettele noita mustia palkkeja peitän yleensä oman nimeni)
    Nimetön6.
     
    JaLa76 kiitti tästä.
  2.  
  3. JaLa76

    JaLa76 Member

    Liittynyt:
    11.04.2006
    Viestejä:
    36
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Kyllä se selkee oli, multa jäi vaan toi 1074 laittamatta, mutta saman tuloksen näytti antavan mun mielestä vaikken sitä laittanutkaan aluksi. Tuossa kuvat ennen ja jälkeen sammutuksen. Toivottavasti nyt meni oikein? Ja jotain WARNING! siinä on "load plaa plaa plaa..." ? Ja jotain ajuri juttua se valittaisi ilmeisesti? Toivottavasti tuossa olisi arvoituksen ratkaisu?
    Niin ja pitäisköhän mun ajaa http://www.asrock.com/mb/Intel/Z77 Pro3/?cat=Download&os=Win8a64 noi ajurit sisään? Mulla saattaa olla vanhemmat.
     

    Liitetyt tiedostot:

    Viimeksi muokattu: 02.09.2015
  4. *Trinity*

    *Trinity* Senior member

    Liittynyt:
    15.12.2014
    Viestejä:
    6,738
    Kiitokset:
    1,230
    Pisteet:
    223
    Screenshot 11. oli se mitä haettiin.
    Alla on vielä se kuva, sun pitää nyt katsoa niitä eri tapahtumia, (katso kuva kohta 1.) kun klikkat tapahtumaa niin siihen alas laatikkoon (kohta 2.) tulee selitys sille tapahtumalle. Siinä näkyis olevan 34 eri tapahtumaa ja esimerkiksi toi kuvassa näkyvä "RuntimeBroker.exe" on normaali tapahtuma. Käy läpi niitä ja katso on siellä jotain silmään pistävää.

    Todennäköistä kuitenkin on että siellä ei näy mitään erikoista.

    Screenshot (11).

    Noihin muissa kuvissa nkyviin Event ID 219 virheissin liittyen lisää tietoa.
    http://social.technet.microsoft.com/wiki/contents/articles/3164.event-id-219-windows-kernel-pnp.aspx
    Eli ajureihin liittyisi, mutta minitoolbox lokssa ei näkysi olevan minkään laitteen kohdalla ongelmia.
    Ja tämä linkin mukaan kyseisen virheen voi jättää huomiotta.
    https://support.microsoft.com/fi-fi/kb/974720
    Kummassakin linkissä puhutaan kuintekin Windows 7 ja server 2008 versioista.

    Windows 10:n pitäisi ladata ajurit automaattisesti, mutta jos emolevyn valmistajan sivulta löytyy uudemmat niin lataa ihmeessä, vaikkka täsä nyt on käyty jo aikalailla kaikkea läpi niin mielestäni se kannattaa kuitenkin ennen kuin rupaa ostamaan uusia osia.

    Kun olet Windowsin asentanut uudestaan niin asetusten pitäisi olla normaalit, mutta onhan se pieni mahdollisuss että niissä siitäkin huolimata olisi jotain vikaa. Voidaan niitäkin katsoa jos haluat. Screenshot (11).
     
    JaLa76 kiitti tästä.
  5. JaLa76

    JaLa76 Member

    Liittynyt:
    11.04.2006
    Viestejä:
    36
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Siis en enää asenna Winukkaa uudelleen koska sen jo kertaalleen tein ja ongelma jatkui. Emon ajurit päivitn ja ongelma jatkuu. Eli mikä ihme on toi siinä kuvassa oleva WARNING!, tosin tuossa siitä yritit minulle jotain kertoa, mutta nyt ei mene jakeluun? Voidaan kyllä käydä vielä winukan asetuksia läpi jos en sattumoisin ole huomannut jotain? Kiitos!
    Ja mikä on conhost.exe. Se on F-Securen ohjelmissa erikseen sallituissa? Koska olen niin joskus laittanut. :)
    Ja sit sallituissa on sellainen kuin pcmechanicpmroe_p1v4.tmp?
    En niin hyvä ole englannissa, että ihan kaikkea täysin ymmärtäisin, taikka ymmärrän, mutta pelkään, että ymmärrän väärin. :)
    Ja kannattaako ja onko hyötyä asentaa systemprotect ohjelmaa?
    Siksi luulen edelleen, että vika ei ole laitteessa koska uudelleen käynnistäessä tää kone sammuttaa kyllä virrat kaikesta ja menee päälle moitteettomasti. Ainoastaan sammuttaessa jää virrat päälle?
     
    Viimeksi muokattu: 02.09.2015
  6. *Trinity*

    *Trinity* Senior member

    Liittynyt:
    15.12.2014
    Viestejä:
    6,738
    Kiitokset:
    1,230
    Pisteet:
    223
    Ne varoitukset voit jättää huomiotta.

    conhost.exe http://www.howtogeek.com/howto/4996/what-is-conhost.exe-and-why-is-it-running/
    Eli ei mitään mistä pitäisi huolestua.

    Lataa Tweaking.com all in one
    http://www.tweaking.com/content/page/windows_repair_all_in_one.html
    Asenna twaking.com tai pura paketti jos latasit portable version.

    Aukaise tweaking.com ja valitse Repairs välilehti. (kuva 1.)
    Klikkaa Reboot to Safe Mode
    Nimetön3.

    Kun olet vikasietotilass aukaise uudestaan tweaking.com
    Valitse Repairs välilehti ja klikkaa Open Repiars
    Sen jälkeen klikkaa Start repairs (kuva 2.)

    Nimetön4.

    Tässä sattaa mennä reilu tunti, kun se on valmis käynnistä kone uudelleen.
    Eli toi ohjelma käy esim kaikki Windows palvelut läpi palauttaa ne oletusasetuksiin ja korjaa mhadollisia viallsia rekisterimerkintöjä ym.

    Sitten vaan peukut pystyn että ongelma ratkeaisi näin helposti :)

    Lokit löydät ohjelman asennuskansiosta jos haluat niitä katsella.
     
    JaLa76 kiitti tästä.
  7. *Trinity*

    *Trinity* Senior member

    Liittynyt:
    15.12.2014
    Viestejä:
    6,738
    Kiitokset:
    1,230
    Pisteet:
    223
    Huomasin just että meillä meni vähän viestien kirjoitus päällekkäin.

    pcmechanicpmroe_p1v4.tmp Kuuluu Unibluen rekisterin"siivous"ohjelmaan.

    Jos systemprotect ohjelma mistä puhut on tämä.
    http://www.pcrx.com/system_protect/
    Niin ei kannata asentaa.
     
    JaLa76 kiitti tästä.
  8. JaLa76

    JaLa76 Member

    Liittynyt:
    11.04.2006
    Viestejä:
    36
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Ok, kyllähän tuo korjasi 43 juttua, mutta ei itse vikaa. Eli taitaa olla emolevyssä vika?
    Mulla ei ole tuollaista Unibluen ohjelmaa sisällä. Ainoastaan CCleanerin olen nyt laittanut. Eli varmaan kannattaa poistaa tuo pcmechanicpmroe_p1v4.tmp pois tuolta F-Securen sallituista?

    Joten loppu sivallus, eli emolevyssä todennäköisesti vikaa?
     
    Viimeksi muokattu: 02.09.2015
  9. *Trinity*

    *Trinity* Senior member

    Liittynyt:
    15.12.2014
    Viestejä:
    6,738
    Kiitokset:
    1,230
    Pisteet:
    223
    Eipä mulla tuu oikein mitään mieleen mitä voisi koittaa, lähinnä vaan eri ohjelmilla katsoa auttaako tai löytyykö jotain, mikä on epätodennäköistä.
    Emolevy suoritin tai sitten liitännöissä vikaa, vaikea sanoa, tosin ei toi siltikään vaikuta perinteiseltä laitevialta.

    Voit poistaa joo sen salltuista noita oli itseasiasa poistunut siinä kun niitä PUP:eja poistettin.

    Jos vitsit vielä pistää sen tweaking.comin lokikansion niin olisi kiva,.
     
    JaLa76 kiitti tästä.
  10. JaLa76

    JaLa76 Member

    Liittynyt:
    11.04.2006
    Viestejä:
    36
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16

    Liitetyt tiedostot:

  11. JaLa76

    JaLa76 Member

    Liittynyt:
    11.04.2006
    Viestejä:
    36
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    No nyt tuli sellanen ongelma, kun asensin noi emonajurit, niin nyt ei toimi extreme utility, se valittaa "range chech error"?? Eikä auttanut poisto ja uudelleen asennus. Miten saan peruttua kaikki noi emon ajureiden asennukset?
     
    Viimeksi muokattu: 02.09.2015
  12. *Trinity*

    *Trinity* Senior member

    Liittynyt:
    15.12.2014
    Viestejä:
    6,738
    Kiitokset:
    1,230
    Pisteet:
    223
    Koita järjestelmänpalautusta, siis jos aiellä on palautuspiste.
     
    JaLa76 kiitti tästä.
  13. JaLa76

    JaLa76 Member

    Liittynyt:
    11.04.2006
    Viestejä:
    36
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Aivan, järjestelmänpalautus auttoi tuohon vikaan.
    Mä luulen, että toi on jokin ajuri taikka emolevyn vika?
    Eipä tuolle voi oikein mitään enää tehdä. Eikä toi haittaa itse käyttöä muuten kuin, että virrat joutuu sammuttaa loppujen lopuksi painamalla 5 sekuntia virtanäppäintä.
    Seuraavaksi joskus vuonna yks ja kaksi täytyy päivittää emo ja prossu, toivottavasti ei ihan heti näytönohjainta. :)
     
  14. *Trinity*

    *Trinity* Senior member

    Liittynyt:
    15.12.2014
    Viestejä:
    6,738
    Kiitokset:
    1,230
    Pisteet:
    223
    Joo kait se täytyy nostaa kädet pystyyn valitettavasti.
    Jos nyt jotain tulee vielä mieleen niin pistän tänne olisihan se kiva saada syy selville, aika usein kuitenkin laitevioistakin jää jotain jälkiä tapahtumienvalvontaan, sen takia tää on vähän outo tapaus.
     
    JaLa76 kiitti tästä.
  15. JaLa76

    JaLa76 Member

    Liittynyt:
    11.04.2006
    Viestejä:
    36
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Se että asensin kyllä uudet prossun, virtalähteen ja näytönohjaimen ei katso sitä, että jokin noista olisi kuitenkin sökö? Tosin eikö noista silloin aiheutuisi jotain muutakin vikaa kuin tämä?
    Eli tuskin mitkään johdotkaan on väärin?
    Ja testasin vanhaa virtalähdettä ja testasin myös integroitua näyttistä joten prossu taikka emo?
    Mä luulen, että tää win10 sekoitti jotain ja täytyy hetken odotella jahka johonkin tulee uusia ajureita ja toivoa parasta. Eli en usko, että mitkään johdotkaan väärin on kerta muuten toimii?
     
  16. *Trinity*

    *Trinity* Senior member

    Liittynyt:
    15.12.2014
    Viestejä:
    6,738
    Kiitokset:
    1,230
    Pisteet:
    223
    Siinähän se onkin että kun se ei vaikuta suoraan laitevialta, mutta toisaalta missään ei oikein näy mitään ohjelmistovikaankaan liittyvää, emolevyhän se kaikkien vahvin ehdokas on jos se laitevika on.
    Kyllähän uusissakin osissa voi olla vikaa se olisi toella huonoa säkää vain.
    En usko että Windows 10 sitä aiheuttaa.

    Meinaan tuolla liitäntä vialla lähinnä sitä että emolvyllä on jotkut liitännät huonossa kunnoosa tai vastaavaa en sitä että olisit liittänyt johdot väärin, koska silloin ongelmat olisi todennäköisesti erilaisia tai kone ei toimisi ollenkaan.
     
    JaLa76 kiitti tästä.
  17. JaLa76

    JaLa76 Member

    Liittynyt:
    11.04.2006
    Viestejä:
    36
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Aivan, ala tässä nyt palauttaa saksaan sitten prossua ja näyttistä, kun ei ole varma onko niissä vikaa ja tuskin on, kun muuten hienosti pelaa.
    Mulla vaan on oikeasti helvetin huonoa tuuria ollut lähi aikoina joten en pois sulje mitään.
    Mutta eiköhän tää tapaus ole taputeltu tässä ja laitan toki heti viestiä jos asialle tapahtuu jotain uutta.

    Joten PALJON KIITOKSIA ja toivottavasti palataan asiaan hyvissä uutisissa!!!
     
  18. *Trinity*

    *Trinity* Senior member

    Liittynyt:
    15.12.2014
    Viestejä:
    6,738
    Kiitokset:
    1,230
    Pisteet:
    223
    Aja vielä lopuksi minitoolbox samoilla asetuksilla kuin alussa, ihan vain varmuuden vuoksi se kun ei näytä kuin 10 viimeisintä virhettä tapahtumien valvonnassa jos hyvällä säkällä siellä näkyisi jotain.
     
    JaLa76 kiitti tästä.
  19. JaLa76

    JaLa76 Member

    Liittynyt:
    11.04.2006
    Viestejä:
    36
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Ok, tuossa logi.
    CPU testi oli ok.
     

    Liitetyt tiedostot:

    Viimeksi muokattu: 02.09.2015
  20. *Trinity*

    *Trinity* Senior member

    Liittynyt:
    15.12.2014
    Viestejä:
    6,738
    Kiitokset:
    1,230
    Pisteet:
    223
    Jeps eipä siellä mitään erikoista ollut lähinnä noi pari lokin alussa olevaa Access is denied. ongelmaa, en kuitenkaan usko että ne olisi syypäitä tohon sammumisongelmaan.

    Jatkoa ajatellen jos tulee joskus ongelmia mutta et halua Windowsia uudelleen asentaa niin
    Korjaus asennus.
    http://www.tenforums.com/tutorials/16397-repair-install-windows-10-place-upgrade.html

    Siten on Refresh asennus
    http://www.tenforums.com/tutorials/4090-refresh-windows-10-a.html

    Toi tweaking.com on myös kätevä ohjelma, vaikka se ei tässä nyt auttanutkaan, sen voi joskus joutua ajamaan pariin kertaan ennen kuin se auttaa, mutta pätevä ohjelma.

    Sitten on tietysti noi
    sfc /scanow ja dism komennot mitkä on hyviä ajaa jos tulee ongelmia Windowsin kanssa.

    Palataan tähän jos tulee jotain jossain vaiheessa mieleen.
     
    Viimeksi muokattu: 02.09.2015
    JaLa76 kiitti tästä.
  21. *Trinity*

    *Trinity* Senior member

    Liittynyt:
    15.12.2014
    Viestejä:
    6,738
    Kiitokset:
    1,230
    Pisteet:
    223
    Hei jos satut oleen vielä kuulolla niin kokeile suraavaa komentoa.

    shutdown /S /F
    Paina Enter
    Windows ilmoittaa "Kirjaudut pian ulos"

    Klikaa Sulje" ja odota hetki kone sammuu automaattisesti. Tää ei korjaa mitään mutta toi komento pakottaa kaikki ohjelmat ym. sulkeutuaan millä saa rajattua ongelman aiheuttajaa.

    Nimetön6.

    Nimetön7.
     
    JaLa76 kiitti tästä.

Jaa tämä sivu