1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Aloittelija, DivX ja tekstitykset

Viestiketju VCD ja SVCD -formaatit -osiossa. Ketjun avasi Tupsukka 09.05.2002.

  1. Tupsukka

    Tupsukka Guest

    Eli osaan ripata ja pakata DVD:n DivX:ksi, siitä kiitos mainioille ohjeillenne, mutta nyt pitäisi saada myös tekstitykset mukaan. Vanhoja keskusteluja lukemalla olen ymmärtänyt lähinnä sen, ettei tekstityksiä kannata pakata itse leffaan. Vaan mitä? Eli jos joku ystävällinen sielu viitsisi selittää minulle yksinkertaisen tavan saada tekstitykset DVD:ltä DivX:n kanssa katsottavaksi. Oleta etten ymmärrä mitään (se ei ole kaukana totuudesta). Käytän rippaus/pakkaus tapaa joka on selitetty näillä sivuilla, eli ei siis mitään all-in-one ihmeohjelmia, kiitos.
     
    Moderaattorin viimeksi muokkaama: 09.05.2002
  2.  
  3. Jake

    Jake Active member

    Liittynyt:
    20.04.2002
    Viestejä:
    2,547
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    66
    Viimeksi muokattu: 09.05.2002
  4. dRD

    dRD I hate titles Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    10.06.1999
    Viestejä:
    8,312
    Kiitokset:
    191
    Pisteet:
    143
    Toinen kikkare, jolla tekstejä voi kokeilla rippailla on VobSub. Helpoimmin menee lyhykäisyydessään jotenkin näin:

    Asenna VobSub
    Avaa VirtualDub
    Mene Video-valikkoon, valitse Full Processing Mode
    Valitse Filters
    Lisää VobSub filtteriksi
    Avaa VobSubilla hakemistosta, jossa alkuperäinen DVD-rippi lojuu, IFO-tiedosto
    Valitse tekstien kieli
    Tallenna tiedostoksi
    Poistu VirtualDubista

    ...levylle pitäisi ilmestyä noin 2-15MB kokoinen tekstitiedosto, joka tosiaan kannattaa toistella DivXG400:lla.

    SubRip on vähän elegantimpi tapa, siinä kuvina olevat tekstit muutetaan ihan kirjaimiksi ja tekstitiedosto vie tilaa vain noin 20-100kb.
     
  5. Tupsukka

    Tupsukka Guest

    Kiitokset neuvoista. Toivokaamme, että lupailtu guide asiasta valmistuu piakkoin, sillä en taida olla ainoa aloittelija, joka pähkäilee ongelman kanssa. Vobsubillahän saa ilmeisesti myös asian tehtyä ja näin ei tarvitse asentaa DivXg400, joten se on ehkä helpompi? Vobsubilla kun pystyy tekemään myös kaikkea muuta asian liittyvää ja olen siihen kovin ihastunut. DivXg400 ja Vobsubhan eivät toimi yhtä-aikaa (tai siis no kuva väärinpäin ja kahdet tekstit) :)
     
  6. Jake

    Jake Active member

    Liittynyt:
    20.04.2002
    Viestejä:
    2,547
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    66
    Mutta eihän DivXg400:sta käytetä VobSubin kanssa yhtä aikaa..
    Vaan esim. Avataan DivX avi-tiedosto mediaplayerilla ja trayiconiin ilmestyy sininen monitori sitä klikataan oikealla hiiren napilla ja valitaan DivXg400, sieltä subtitles valikko ja avataan subtitle tiedosto missä se onkaan.
    Ja DivXg400:sen hyvä puoli on se että siihen käy monet eri subtitle formaatit joita voit saada netistä..
     
  7. Tupsukka

    Tupsukka Guest

    ahaa, taas valkeni lisää, kiitokset taas. Huomasin myös että sivut eivät oikein Operalla toimi. Näin vain pelkän oman viestin. Vähän hassusti näyttää nyt olevan viestit, kun vobsub neuvojen jälkeen penään, että eikö vobsubillakin voi asiaa tehdä.... Eipä mitään, siirryn Microsoftin kannattajaksi siis näillä sivuilla. Eivät ole valitettavasti ainoat sivut. (pieniä risuja nyt jostain)
     
  8. dRD

    dRD I hate titles Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    10.06.1999
    Viestejä:
    8,312
    Kiitokset:
    191
    Pisteet:
    143
    Ööööhh? Kyllä Operalla pelaa aivan mainiosti.
     
  9. Jake

    Jake Active member

    Liittynyt:
    20.04.2002
    Viestejä:
    2,547
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    66
    Kyllä pelaa Operalla. Itse käytän sitä aika paljon. Tuo minkä takia valitit johtuu siitä, että Opera ei kokonaan "päivitä" sivuja joissa on juuri käynyt. Siitä sen nopeus johtuu. Käytä ylhäällä olevaa reload-painiketta niin saat näkymään uusia viestejä..
     
  10. Tupsukka

    Tupsukka Guest

    opin uutta myös operasta... aika tarpeeton ominaisuus mielestäni (tai siis modeemi käyttäjälle tietysti ihan jees). Meni aika kauas aiheesta, mutta tietääkö joku, onko tuo ominaisuus saatavissa pois päältä jostain?
     
  11. Tupsukka

    Tupsukka Guest

    löysinkin jo eli navigation ja reload every, jos joku yhtä tyhmä kuin minä ei sitä löydä, ei tosin kannata laittaa päivittymään turhan usein, muuten voi palstoille kirjoittelu olla vähän hankalaa, huomasin senkin :)
     
  12. EYEandEYE

    EYEandEYE Guest

    Ehdottomasti paras vaihtoehto joka olen löytänyt on gordian knot + virtualdub + nandub + vobsub, mutta jos virtualdub + nandub vaikuttaa vaikealta niin käyttäkää Easydivx. Ohjelma tekee kaiken puolestasi. Jos silti haluat itse säätää kaikki vaiheet täydelliseksi niin käytä gordian knot + virtualdub + nandub + vobsub (esim) ja niihin liittyvät softat että pluginit. Vobsub on mielestäni helppokäyttöinen ja tehokas, mutta kyllä subrip, subripper tai joku muukin käy yhtä hyvin. Tekstitykset kannattaa muuten pitää erillisenä leffasta koska silloin pystyy valitsemaan kaikki kielet erikseen toiston aikana (esim. media playerissa ja powerDVD'ssä - tarvitset siihen directsub vobsubiin). Ylensä kieliä on 5-10 kpl, mutta mitä hyötyä sinulla on esim. turkkilaisesta tekstityksestä? Ja sitä paitsi niin 10 kieltä voi viedä jopa 100 Mt cd'stä, ja sehän on pois kuva- ja äänen laadusta.

    Käykää katsomassa www.easydivx.does.it ja www.doom9.org.
     
  13. espe0

    espe0 Regular member

    Liittynyt:
    29.11.2001
    Viestejä:
    130
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26

Jaa tämä sivu