1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Akun säästö vinkit

Viestiketju Android -keskustelu -osiossa. Ketjun avasi _Kk_ 05.06.2012.

  1. _Kk_

    _Kk_ Regular member

    Liittynyt:
    13.04.2010
    Viestejä:
    330
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Eli mikä olis paras tapa säästää akkua niin et kestäs ainaki päivän tai pari ilman et pitää karsia näytöstä kirkkautta
    kuinka paljon pelaaminen vaikuttaa akun kestävyyteen ?

    Kiitos avusta
     
  2.  
  3. -AfterLife-

    -AfterLife- Regular member

    Liittynyt:
    05.04.2012
    Viestejä:
    271
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Pääsääntöisesti aina kun pelaa tulee mainoksia jotka taas kuluttavat akkua.
    Vinkkejä.
    Sammuta wlan,bluetooth
    Sammuta käynnissä oleviä ohjelmia.
    Poista ylimääräiset/turhat ohjelmat.
     
  4. _Kk_

    _Kk_ Regular member

    Liittynyt:
    13.04.2010
    Viestejä:
    330
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    okei tiedätkö miten saan sygic karttapalvelun pois käytöstä kun androidi oman akunseurannan mukaan se kuluttaa lähes 30% akusta vaikka ei ole päällä ja olen katsonut myös ettei se ole käynnissä. Miksi se siis mukamas koko ajan käyttää akkua?
     
  5. vezkar1

    vezkar1 Member

    Liittynyt:
    02.07.2011
    Viestejä:
    16
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Juhannuksena tein mielenkiintoisen havainnon: Syrjäisen sijainnin takia jouduin tyytymään EDGE yhteyteen. Tämän ansiosta akku kesti kohtalaista kulutusta 2,5 päivää normaalin päivän sijaan. ICS:ssa löytyy ainakin asetuksista kohta käytä vain 2G taajuuksia. Tai voit asentaa toggle2G:n, joka siirtää mobiiliyhteyden 2G:hen aina kun näyttö on sammutettu. En ole kylläkään varma vaatiiko toggle 2g roottauksen tai löytyykö sitä edes Play-storesta. Tulee ainakin joidenkin Custom-ROMien mukana.
     
  6. Tiger25

    Tiger25 Active member

    Liittynyt:
    13.05.2011
    Viestejä:
    1,574
    Kiitokset:
    72
    Pisteet:
    78
    Juu, vinkkejä:

    Pois päältä silloin kun ei tarvita:
    - Wlan
    - Bluetooth
    - GPS
    - 3G

    Itellä Galaxy Mini ja kun nuo pitää pois päältä silloin kun niitä ei tarvitse, niin akku kestää viikon. Parhaimmillaan olen päässyt noin 9 päivän akkukestoon.
     
  7. Datanen

    Datanen Guest

    Liittynyt:
    21.09.2010
    Viestejä:
    5,322
    Kiitokset:
    68
    Pisteet:
    108
    Ja kännykän suorittimen tehoa voi myös laskea, mikä lisää akunkestoa. Tämä onnistuu vain rootatuilla puhelimilla ja tarpeaksi tehokkailla ( Mieluummin tuplaydin prossu). Tällätavoin puhelimen käyttö ei hidastu merkittävästi vaikka nopeuden pudottaisi 50 %. ( Testasin entisellä LG Optimus 2X puhelimella)
     
  8. Mr.Mister

    Mr.Mister Regular member

    Liittynyt:
    19.04.2005
    Viestejä:
    148
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    itse olen käyttänyt sgs2:ssa juice defenderiä...
    saa asetuksista laitettua kännykän vaihtamaan 3g -> 2g kun näyttö on poissa päältä kun et käytä puhelinta. tai voit itse pakottaa sen 2g tilaan ja päinvastoin.

    kun laitat 2g tilan 3g:n sijaan se jo säästää virtaa hyvin...
     
  9. temple69

    temple69 Regular member

    Liittynyt:
    28.09.2007
    Viestejä:
    751
    Kiitokset:
    3
    Pisteet:
    28
    Data pois päältä kun sammutat näytön. Play kaupasts DataSwitch widgetti.
     
  10. arcanix

    arcanix Active member

    Liittynyt:
    17.10.2004
    Viestejä:
    2,914
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Omalla kohdalla auttoi SGS2:ssa Siyah kernelin asennus (akunsäästöprofiililla) ja Cyanogenmod9. 2 päivän akunkesto tuplaantui 4 päivään, ostin vielä 2000mAh tehoakun niin kasvoi edelleen kuuteen päivään.

    Se akkuseuranta bugaa aika hyvin, mulla näyttää Parkkinappi kutakuinkin 30-40% joka kerta, vaikkei sitä ole käynnistettykään. Siitä huolimatta akku on kestänyt 6 päivää.
     

Jaa tämä sivu