1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Ajurit

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi Miniherra 07.03.2018.

  1. Miniherra

    Miniherra Newbie

    Liittynyt:
    05.03.2018
    Viestejä:
    4
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    1
    oon ostamas näyttist ja emolevyy niin voinko asennuksen jälkeen käynnistää koneen mennä nettiin ja lataa ajurit vai miten?
     
  2.  
  3. Pekkavaltteri

    Pekkavaltteri Active member

    Liittynyt:
    15.09.2017
    Viestejä:
    826
    Kiitokset:
    222
    Pisteet:
    53
  4. WinLix

    WinLix Active member

    Liittynyt:
    22.02.2018
    Viestejä:
    851
    Kiitokset:
    136
    Pisteet:
    53
    Olen itse tehnyt aina niin että lataan ajurit+ kaikki tarvittavat ohjelmat etukäteen usb tikulle ja asennan ne heti kunhan uuden kokoonpanon Windows on asennettu. Tällöin ei tarvitse mennä enää etsimään netistä niitä vaan voi keskittyä loppuasennuksiin.
     
  5. wwallu

    wwallu Senior member

    Liittynyt:
    06.08.2014
    Viestejä:
    16,433
    Kiitokset:
    3,872
    Pisteet:
    223
    Voihan ne ajurit latailla kovalevyllekin etukäteen. Poista vanha näyttisajuri ennen remonttia.
     
  6. Whatta Heck

    Whatta Heck Senior member

    Liittynyt:
    16.09.2011
    Viestejä:
    10,261
    Kiitokset:
    1,291
    Pisteet:
    243
    Näin juurikin mikäli on jo masiina jota päivittää tai hankkii kokonaan uuden. Emolevyn mukana tulee ajurilevyke jolla ainakin lan-ohjaimen saa asennettua. Aika vaikeaa muuten latailla muita ajureita mikäli nettiin ei pääse. Valmistajien sivuilta sitten uusimmat päivitykset. Mainitaan tässä kuitenkin että windows 10 päivittää useimmat ja tarvittavat jutut automaagisesti. Näyttiksiin lähinnä itse hakea uusimmat ajurit mikäli niitä on saatavilla.
     
  7. Pekkavaltteri

    Pekkavaltteri Active member

    Liittynyt:
    15.09.2017
    Viestejä:
    826
    Kiitokset:
    222
    Pisteet:
    53
    Uskoisin että useimmilla emolevyillä pääsee interwebsiin ilman noita levykkeellä tulevia lan-ajureitakin. Omilla ainakin päässyt:D
    Melko turhia kamppeita nuo ajurilevykkeet tätä nykyä
     
  8. Whatta Heck

    Whatta Heck Senior member

    Liittynyt:
    16.09.2011
    Viestejä:
    10,261
    Kiitokset:
    1,291
    Pisteet:
    243
    Noh kuvittelin tilannetta jossa on täysin uusi asennus. Jäi mainitsematta sellainen skenaario kuten itselläni, wlan masiinassa niin pakko siihen oli ajaa ajuri levyltä. Sen jälkeen onnistuu latailla netistä mitä mieleen juolahtaa.
     
  9. WinLix

    WinLix Active member

    Liittynyt:
    22.02.2018
    Viestejä:
    851
    Kiitokset:
    136
    Pisteet:
    53
    Jep monesti pääseekin mutta ajureiden ennakkolataus tikulle nopeuttaa koneen käyttökuntoon asennusta kun ei tarvitse enää käydä asennuksen jälkeen laitteiden valmistajien sivuilla lataamassa ajurit vaan voi suoraan alkaa asentamaan kaikki ajurit+ohjelmat. Mitä noihin ajurilevyihin tulee niin niissä on monesti vanhoja ajuriversioita joten en niitä asentaisi ellei ole pakko taikka jos uudet eivät toimikaan hyvin.
     
    Whatta Heck kiitti tästä.
  10. Whatta Heck

    Whatta Heck Senior member

    Liittynyt:
    16.09.2011
    Viestejä:
    10,261
    Kiitokset:
    1,291
    Pisteet:
    243
    Kyllä, olet aivan oikeassa. Itse tarkoitin ns. puhdasta pöytää ja siinä tilanteessa ei ole mahdollisuutta latailla yhtään mistään yhtään mitään. Toki wanhat ajurit mitä pikemmiten päivittää uusimpiin. Kaikilla ei tule seinätöpselistä nettiä noinvain.

    Aina toki auttaa asiaa mikäli voi latailla usb-tikulle tarvittavat ajurit ja ohjelmat etukäteen. Tämä on se ihannetilanne. :)
     

Jaa tämä sivu