Aiotko päivittää koneesi kesällä?

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi teppoI 04.03.2006.

1. GrandSam

GrandSam Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Vastaus kysymykseen, että meinaanko päivittää konettani kesällä, olisi lyhyesti en hitossa.

Tämän matopurkin kasaamiseen meni enemmän aikaa ja tupakkia kuin laki sallii. Projekti lähti liikkeelle että kone piti päivittää 939 kantaan, mutta kun näyttis oli tommonen sikakallis (vielä silloin) ja AGP väyläinen niin piti rahaa säästääkseni hankkia 939/AGP emo.
    1. vaihe oli Asus A8V Deluxen hankinta, 3200+ kivi. Emo alkoi pissimään heti alussa ja muistit meni päivitykseen siinä vikaa selvitellessä (vanhat oli 2x256 sitäpaitsi).
    2. vaihe oli emon vaihto EPoXin 9NDA3I emoon ja A8V Dlx myyntiin. Hyvin meni, mutta EPoX on aika normilankku ja siitä ei irronnut oikein mitään. Ei edes kunnon ääniä (aika heikko äänipiiri siinä). Kotelonkin päivitin tässä vaiheessa uuteen, isoon, hiljaisin tuulettimi varustettuun ja löin vielä äänenvaimennuksen siihen kaupantekijäisinä.
    3. vaihe meni siihen että ostin käytettynä Murosta nykyisen emon, kuin kivenkin ja muistit. Vanhat osat (emo, muistit, prossu) myin Murossa eteenpäin.

NYT vasta alkaa kone tyydyttämään ja aikaa ei ollut mennyt kuin n. 9 kuukautta. Prkle, yks raskausaika siis melkein, ja NYT voin sanoa että jos tää ei piisaa niin olkoot sitten ko. softa ajamatta. Enää ei wanha jaksa, kuin hieman säätää BIOSia ja kelloja... ;)

Viimeksi muokattu: 14.03.2006
  2.  
  3. Drizzt^^

Drizzt^^ Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Mää oon päivittäny konettani jo semmoset kymmenen vuotta, koko ajan siihen on jotain ostoslistalla ja vähitellen niitä sitten ostelee. :)

4. GrandSam

GrandSam Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Mjoo, eipä menny kauaa ja meni poweri myyntiin. Uutta sitten tilalle tässä asap... ;)

5. Anthonius

Anthonius Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    jep GrandSam mulla on kanssa ollut hurja homma että pääsin tähän asti..

Aina jotakin ostelee. Seuraavaksi kait 7900GT pitänee hankkia.. =D
    Ihmeen hyvin tuo mun Gainward kyllä kellottuupi. voisi pistää varmaan tuon coren jossain vaiheessa 450MHz..ja on vielä vakiojäähy kiinni ja idlenä ~40-50 ja 100% resituksessa ~60-65..

Viimeksi muokattu: 14.03.2006
  6. Poopa05

Poopa05 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Jos päivitän niin ehkä näyttiksen vois vaihtaa johonki 7800-sarjaan ja emo pci-e:hen. Kaiuttimet vois kans ostaa 5.1 niin sais serkun vanhat stereot tilaa viemästä. Muuten kokoonpano nykyisellään mulle riittävä:
    AMD 64 3500+ +Zalman CNPS7700-CU
    MSI Via K8T880Pro
    2*512Mb Kingston
    PNY Verto 6600GT
    Maxtor 160Gb, Seagate 200Gb
    Pari DVD-asemaa(toinen polttava)
    LG Flatron L1950S

7. timonsteri

timonsteri Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Juu, niin se tahtoo täälläkin olla. Ei kovin pitkää kokoonpano pysy sellaisenaan, aina sitä on jotain päivittämässä. ^_^

8. Mummy

Mummy Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    No se on vähän mitä laskee enää smaks koneeks mä oon pitäny rajana emoa. Eli jos emo vaihtuu niin kone on eri harvemmin sitä 10v pitää samaa emoo =D
    noh asiaan uus näyttis o tulos ny joten kesäl voi ol aika hiljast päivitykse suhtee... ehkä uudet "kellottuvat" muistit ehkä ei.

9. teppoI

teppoI Moderator Ylläpitäjä

Kiitokset:
    4
    Pisteet:
    48
    Itse ajattelin ostaa tähän Nexuksen koppaan 2 60x60-kotelotuuletinta tonne takapaneeliin. Ja tilaan samalla hopeatahnaa, kun tuntuu ettei toi nykynen oikein johda lämpöä. Lämmöt on vakiona suurin piirtein samat kuin vakiojäähyssä. Jäähy on Zalmanin CNPS 7700, kuparinen sellainen. Onko tuo Arctic Silver-hyvä tahna? Hinnan puolesta voisi päätellä että on kunnoon tavaraa eikä mitään piimää.

10. Drizzt^^

Drizzt^^ Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Miksi tollasia pikku piuaajia sinne koppaan :?

Hopeatahnaa ei kannata laittaa A64 kanssa, koska pinta-ala on niin suuri. Piitahna kelpaa niihin paremmin. Hopeatahnaa pienempien piirien päälle.

11. Anthonius

Anthonius Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Pistää vähän ihmetyttää tuo väite. Mulla hopeatahnaa ja lämmöt idlenä 28-32 ja rasituksessa 38 astetta....

Miten niin piitahna sopii niihin paremmin? Hopeatahna johtaa paremmin lämpöä joten se on parempi vaika maksaakin n. 1€ enemmän. Eihän se suuri pinta-ala kompensoi paljon mitään kun kellottaa. Aina parasta johdintahan pitää laittaa väliin eikä keinotella.

Ja juuri niiden pienempien piirien piirien päällä kannattaa olla varovainen hopeatahnan kanssa sillä se johtaa sähköä jo jos sitä menee välimuistien päälle kun se prossu on "avoin" (siis AMD Athlon XP prossussa vaikka "EI 64 bit"), niin prossu saattaapi kärähtää.

Viimeksi muokattu: 15.03.2006
  12. teppoI

Kiitokset:
    4
    Pisteet:
    48

mitä tuulettimia ehdotat? Tärkeintä on lähinnä että mahtuu Nexus Breezen takapaneeliin ja melko hiljaisia (lue 16-25dB)

No minulla on P4, mutta itsekkin haluasin kuulla että miten tuo pinta-ala vaikuttaa tuohon?

Muistelenko väärin, mutta muistaakseni nforce5 ei olisi tulossa mitään ihmeellisä muutoksia verrattuna tuohon nforce4?

13. Drizzt^^

Drizzt^^ Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Arvasin, että kaikki nyypät alkaa heti vineen tosta hopeatahnasta. Ensinnäkin hyvät hopeatahnat ei johda sähköä esim. AS5. Toiseksi hopeatahna ei levity tuollaiselle laaja-alaiselle alueelle niin hyvin kuin piitahna ja tästä syystä ei johda lämpöä niin hyvin.

Itsekin tuon sain tietää vasta sen jälkeen, kun olin Opteronin päälle helvetin kallista hopeatahnaa laittanut. Väitteeni voi vahvistaa extremeylikellottajat, joilla on kokemusta asiasta. Niin ja tuo levittyminen tapahtuu sitten siellä atomitasolla, että ei ihan silmillä näe eroa.

14. teppoI

Kiitokset:
    4
    Pisteet:
    48
  15. Drizzt^^

Drizzt^^ Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Noi tuulettimet on ihan asialliset, mua ihmetytti vain tuo pieni koko noissa tuulettimissa. Mikä koppa sulla oikein on, jos ei saa kuin noin pieniä tuulettimia sinne? En ainakaan löytäny Nexuksen sivuilta tuollaista koppaa, jossa olisi takana 6 sentin tuulettimet.

16. Anthonius

Anthonius Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
  17. Miitti

Miitti Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Ite aattelin päivittää Breezyn Dapperiin, muistia lisää (nyk. 512mb) ja jos löytyy halvalla joku Athloni 2800+ ylöspäin (nyk. 2100+).

18. Drizzt^^

Drizzt^^ Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Oon tuosta kyllä eri mieltä, en mä mikään pro ole :)
    Jaa, että modaamalla laittaa kiinni ne tuularit sinne...jep jep...luulin, että siellä kopassa on valmiit paikat 6 sentin tuulettimille.

19. moikku

moikku Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kai tän joku vielä täältä perältä lukee...voiko ostaa uusia osia koneeseen mikä on valmispaketti? kuten näytönohjaimet...

20. Tube90

Tube90 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    voi tietty mut kannattaa tarkista emolevyn sopivuus ainaki jos on prosuu ostamas tai muistei... ja sit onko AGP vai PCI-E väylä näyttikses

21. moikku

moikku Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    nii justiinsa...no miks kaikki sitte polkee nuita konepakettaje?

Jaa tämä sivu