1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

adware,spyware?

Viestiketju Ajuri- ja softaongelmat -osiossa. Ketjun avasi mik_u2 28.05.2004.

  1. mik_u2

    mik_u2 Member

    Liittynyt:
    01.02.2004
    Viestejä:
    37
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Koneeseen ilmaantuu ohjelmia avattaessa jotain ihmeen popupeja, jotka ilmoittavat jostain adwaresta ja spywaresta. Olen hankkinut koneelle jonkun adware 6.0. ja spy-bot search and destroy ohjelman. ajanut ne läpi mutta en tajua niistä oikein mitään.pitääkö jotain sen löytämiä juttuja jotenkin poistaa vai vaan korjata.saako noilla ohjelmilla popupit pois vai mistä johtuu. Nortonin palomuurisofta ja antivirus käytössä. Käyttiksenä windows xp service pack 1:llä päivitettynä.
     
  2.  
  3. mika

    mika Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    26.03.2003
    Viestejä:
    5,157
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    116
    Sää poistat mitä noi ohjelmat löytää, sillä noi pop-upit poistuu ja muutkin ylimääräiset vakoiluohjkelmat.
    Spybot ainakin tekee poistamistasi tiedostoista varmuuskopiot, jotka voit palauttaa, mikäli joitain ongelmia esiintyy. Lataa Spybottiin ensin uusimmat päivitykset ennen ajoa. Itse olen poistanut kaiken mitä se on löytänyt eikä ole mitään ongelmia tulluit jälkeenpäin.
     
  4. Tuff

    Tuff Active member

    Liittynyt:
    10.10.2003
    Viestejä:
    3,621
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Adaware on turvallisempi käyttää.. toi spybot tahtoo poistella liikaakin..
     
  5. Bixette

    Bixette Member

    Liittynyt:
    31.03.2004
    Viestejä:
    77
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Mulla on SpyBot toiminu hyvin ja se poistaa paljon enemmän ku Ad-Aware.
     
  6. Maake53

    Maake53 Regular member

    Liittynyt:
    03.03.2004
    Viestejä:
    218
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Mulla on ollut toi AD-Aware jo jonkin aikaa ja on toiminut hyvin mutta pitääkö sitä jotenkin päivittellä?..luin tossa noita juttuja ja huomasin kyseisen asian..jos pitää niin kuinka ja mistä saa päivityksiä?
     
  7. tatemus

    tatemus Regular member

    Liittynyt:
    20.05.2004
    Viestejä:
    212
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    adawaressa on päivitysnappi paina sitä ja sen jälkeen tulee uusi ikkuna mistä kytkeydyt lavasoftiin netin kautta ja se hoitaa päivityksen
     
  8. smirk

    smirk Regular member

    Liittynyt:
    17.03.2004
    Viestejä:
    237
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Niin siis Spy-Bot tykkää löytää vähän kaiken näköistä, kuten kaikki RadLightin ohjelmat ja windows media plaeyrin. Media Playeristä en oo varma, mutta ei siitä oo hirveesti ollut ongelmii, mutta tuo RadLight on yksi pahimmista spywaren jakajista. Kuitenkin RadLightin Subtitle Studios on spyware vapaa (jos tajuaa muuttaa asetuksia asennuksessa), mutta Spy-Bot ilmoittaa sen vain sen takia, että on RadLightin ohjelma...

    Kannattaa ajaa kummatkin, mutta kattella samal vähän mitä poistaa, esim media player tai vastaavat ohjelmat joita käyttää.

    Kummatkin noista kahdesta luo backupit joista voi palauttaa jonkin tiedoston jos tuli poistettuu jotain tärkeetä.
     
  9. Mummeli

    Mummeli Member

    Liittynyt:
    11.06.2004
    Viestejä:
    12
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11

    Täältä löytyvät koneen huoltoon tarvittavat ohjelmat
    ja niille suomenkieliset asennus- ja käyttöohjeet kuvien kanssa:

    http://koti.mbnet.fi/pattaya1/

     

Jaa tämä sivu