1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Acerin surkeasta huollosta valitus kuluttajavirastoon?

Viestiketju Windows -ongelmat -osiossa. Ketjun avasi temple69 03.08.2009.

  1. teme2

    teme2 Regular member

    Liittynyt:
    21.06.2006
    Viestejä:
    3,469
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    jep,
     
  2.  
  3. wipe2000

    wipe2000 Senior member

    Liittynyt:
    05.08.2002
    Viestejä:
    6,109
    Kiitokset:
    5
    Pisteet:
    118
    Jep, pysy tiukkana, mutta jatkuvien sähköpostien hyöty on aika kyseenalainen, parin ensimmäisen jälkeen loput luultavasti joutuvat ö-mappiin lukemattomina. Soittaminen vaatii sentään keskyttämään muut työt ja soittajan äkäisyyskin välittynee paremmin. Asiaa kyllä yleensä kannattaa tiedustella asiallisesti, vaikka harmittaisikin.

    Voit tietysti vaatia myös (todellisia) puhelin- ja matkakuluja korvattavaksi, jos oikein jaksat niuhota.

    --

    R.a.m.p.e: Sinun tilanteessasa soittaisin vielä kerran Acerille, pyytäisin vähintään huoltopäällikölle, ja kysyisin asiaa vielä uudestaan.
     
  4. teme2

    teme2 Regular member

    Liittynyt:
    21.06.2006
    Viestejä:
    3,469
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    joo, näinhän se voi olla että viestit tuolloin menee roskakoriin.

    mutta sitten minä saitan sinne, enkä lopeta ennen kuin suostuvat maksamaa :D

    Niin no tuon huollon hoidin verkkokauppa.com:in kautta. ja ne lähettivät sen acerille, jotka perivat turhaan sen tarkistusmaksun 37€ + kuljetuskustannukset, yhteensä 65,50€.
     
    Viimeksi muokattu: 31.10.2009
  5. R.a.m.p.e

    R.a.m.p.e Member

    Liittynyt:
    14.09.2003
    Viestejä:
    85
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Katsotaan jos saan huoltopäällikön jostain kiinni. Tuo huollon numero on ainoa minkä löysin. Onko joku asioinut huoltopäällikön kanssa?
     
  6. wipe2000

    wipe2000 Senior member

    Liittynyt:
    05.08.2002
    Viestejä:
    6,109
    Kiitokset:
    5
    Pisteet:
    118
    Soita keskukseen ja pyydä sieltä numero, tai yhdistämään huollon päällikölle taikka jollekin muulle päätöksiä tekevälle.
    Ilmeisesti Acer Computer Finland keskus (09) 225 2690

    En kyllä yhtään tiedä, kuinka suuri pulju on kyseessä, onko siellä töissä vain yksi tyyppi, joka lähettää laitteet jollekin heidän käyttämälleen huollolle, vai onko isompikin porukka paikalla.

    edit: Kerro sitten ihmeessä täällä kokemukset, millaisen kohtelun sait.
     
    Viimeksi muokattu: 31.10.2009
  7. Gocom

    Gocom Active member

    Liittynyt:
    24.02.2006
    Viestejä:
    1,115
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Jotenkin uskon ettei tuonnista vastaavalla pienfirmalla (Acer Finland Oy) ole paljoa sanottavaa. Kuitenkin kyseessä on rekisterin mukaan reippaasti alle 20 henkilön tytär.
     
  8. teme2

    teme2 Regular member

    Liittynyt:
    21.06.2006
    Viestejä:
    3,469
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Noniin eilen tule laitettuu valitukset, katsotaan nyt sitten mitä ne alkaa selittelee vai maksaako rahat suosiolla mun tililleni.
     
  9. temple69

    temple69 Regular member

    Liittynyt:
    28.09.2007
    Viestejä:
    751
    Kiitokset:
    3
    Pisteet:
    28
    Kerrohan tännekkin sitten mitä sieltä vastataan. =D
     
  10. teme2

    teme2 Regular member

    Liittynyt:
    21.06.2006
    Viestejä:
    3,469
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    joo, takuulla kerron ;)
     
  11. teme2

    teme2 Regular member

    Liittynyt:
    21.06.2006
    Viestejä:
    3,469
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Nyt Tuli vastaus verkkokauppa.comilta ja se on tässä.

    vastausta odotellaan vielä acerilta.
     
    Viimeksi muokattu: 04.11.2009
  12. teme2

    teme2 Regular member

    Liittynyt:
    21.06.2006
    Viestejä:
    3,469
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Tein valutuksen acerilla ja verkkokaupalle ja vastauksena tuli että rahoja emme voi maksaa takaisin.

    Nyt se taistelu vasta alkaa vasta.

    jotain kuvia ne laitto liitteenä, mutta ei ole peruste ettei rahoja tarvitse maksaa takaisin. ja peritään rahaa takuun aikana turhaan.
     
  13. wipe2000

    wipe2000 Senior member

    Liittynyt:
    05.08.2002
    Viestejä:
    6,109
    Kiitokset:
    5
    Pisteet:
    118
    Se vesivahinko on kai nyt se olennaisin juttu - onko kuitenkin mahdollista, että koneeseen on päässyt vettä esim. lasin kaatuessa tai sateessa, vaiko ei? Jotta voisit jotain vakavammin otettavaa asiasta väittää, pitäisi varmaan saada jonkun asiantuntijan lausunto, jossa huollon väite kumotaan. Huolto on nyt mielestään todistanut, että konetta on käytetty väärin (kasteltu), ja takuu on näin rauennut.
     
  14. Acer7530

    Acer7530 Regular member

    Liittynyt:
    19.12.2009
    Viestejä:
    179
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Itselläni pitäisi viedä Acerin kone huoltoon kun on ilmeisesti muistikammat vioittuneet. Osaatteko sanoa mitä tämä maksaa ja kun olen näitä lueskellut niin tämä "palvelu" ei taida olla kovin hyvää? Kannattaisiko vain ostaa uusi kone. Koska jos tulee yhtä paljon huolloille hintaa kuin koneelle yhteensä(niinkuin olen jostakin kuullut) niin varmaan ollut sitten virheostos tämä Acer.
     
  15. wipe2000

    wipe2000 Senior member

    Liittynyt:
    05.08.2002
    Viestejä:
    6,109
    Kiitokset:
    5
    Pisteet:
    118
    Mitä se viottuminen nyt sitten tarkoittaakaan. Jos kammat vain vaihdetaan, aikaa kuluu 5 min ja kammat maksavat muutaman kympin (muistitilan koosta riippuen). Jos taas liitin on rikki emolevyltä, koko emo varmaan vaihdetaan ja hintaa voi osineen ja töineen kertyä uuden koneen verran.

    Jos et ole koneen sisäosiin koskenut, on vaikea kuvitella että muistikammat viottuisivat, ellei koneessa ole jonkinasteista suunnittelu- tai valmistusvikaa. Silloin näkisin vastuun olevan maahantuojalla ainakin 3 vuotta, riippumatta annetusta takuuajasta.
    Jos taas hajoaminen on tapahtunut esim. muisteja lisättäessä tai muuten sen luukun alle asioitaessa, vastuukysymys voikin olla hankalampi.
     
  16. temple69

    temple69 Regular member

    Liittynyt:
    28.09.2007
    Viestejä:
    751
    Kiitokset:
    3
    Pisteet:
    28
    Voin vain todeta, että jos koneessa on takuu ja sen lähetät Acerin huoltoon niin tulet saamaan niin paskaista palvelua kuin perseestä voi saada.

    Jos ei ole takuuta niin kiikuta kone lähimpään ATK liikeeseen, älä acerille.
     
  17. Acer7530

    Acer7530 Regular member

    Liittynyt:
    19.12.2009
    Viestejä:
    179
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Joo vienpä sen sitten kairan x-partnerille tai pehmolle. Kiitoksia.
     
  18. wipe2000

    wipe2000 Senior member

    Liittynyt:
    05.08.2002
    Viestejä:
    6,109
    Kiitokset:
    5
    Pisteet:
    118
    Taas menee off-topiciksi, mutta tutulla hajosi tuossa juuri pari vuotta vanha (Vista-kauden) Acer, koneen valot syttyvät, mutta näyttö pysyy pimeänä eikä buutti etene mihinkään. Oma vika-arvion, on että nVidian näyttis hajosi, kuten niin monesta läppäristä on hajonnut. Takuuta ei enää ole, mutta jonkinasteiseksi valmistus- tai suunnitteluviaksi tuon itse lukisin. Hauska oli kuitenkin Acerin vastaus, kun tuttu kyseli tuotevastuun perään: mitään vastuuta Acer ei halua ottaa, koska kone on kuulemma valmistettu jo niin kauan sitten. Katsotaan nyt, jaksaako tuttu tapella enempää, mutta aika surkeaa tuntuu vastuunkanto olevan, eipä taida tuota merkkiä uskaltaa enää jatkossa kenellekään suositella.
     
    Viimeksi muokattu: 13.01.2010
  19. Stanner

    Stanner Regular member

    Liittynyt:
    24.03.2006
    Viestejä:
    446
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    En halua murskata kaikkien unelmia, mutta atk-myynnissä työskennelleenä ja valmistajien huoltojen kanssa asioineena, nämä ongelmat ovat varsin yleisiä monellakin valmistajalla. Ja se, että rahastetaan asiakasta vioilla joita ei ole oikeasti olemassa, ei ole mitenkään ennenkuulumatonta. Arvaa vitu**iko olla töissä tuossa välikätenä selvittämässä noita asioita. Onneksi en ole enää töissä tuolla alalla.

    Ja nuo 2-4 viikon huoltoajat ovat normaaleja. Yrityspuolen tuotteissa se voi hoitua vähän nopeammin, koska monella valmistajalla on erillinen yritystuotteiden tukipalvelu.
     
    Viimeksi muokattu: 12.01.2010
  20. Matomies

    Matomies Guest

    Fujitsu siemensillä on ainakin erinomainen palvelu. Vaikkakin mun vanha kannettava jouduttiinkin viemään huoltoon niille 3 kertaa.
    Fujitsu Siemens laittaa postin hakemaan koneen kotoa ja laittaa postin mukana takaisinkin. Ei siis tarvitse itse lähteä mihinkään koneen kanssa.
     
    Moderaattorin viimeksi muokkaama: 13.01.2010

Jaa tämä sivu