1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Acerin surkeasta huollosta valitus kuluttajavirastoon?

Viestiketju Windows -ongelmat -osiossa. Ketjun avasi temple69 03.08.2009.

  1. temple69

    temple69 Regular member

    Liittynyt:
    28.09.2007
    Viestejä:
    751
    Kiitokset:
    3
    Pisteet:
    28
    Iteltä tullaan hakee tää kuukauden vanha läppäri, koska tässä on joko muistivika tai komponenttivikaa.

    Onko kokemuksia Acerin huollosta? Hajooko heti huollon jälkeen? Kuinka kauan kone oli huollossa?
     
  2.  
  3. temple69

    temple69 Regular member

    Liittynyt:
    28.09.2007
    Viestejä:
    751
    Kiitokset:
    3
    Pisteet:
    28
    Koneeni tuli eilen huollosta ja sain maailman paskimman huollon ikinä. Jouduin vielä sen maksamaan?

    1. Huolto kesti turhan kauan, koneessani oli vain pikku vika johon aikaa tekniikolla meni ehkä tunti sen korjaamiseksi. Kuitenkin koneeni odotti 3 viikkoa ennenkuin se pääsi tekniikolle, yli 2 viikkoa kestävissä huolloissa pitäisi saada sijaislaite tilalle. Tämän huollon takia opiskeluni kärsivät koska oisin konetta tarvinnut.

    2. Kone oli todella likainen huollon jälkeen. Näppäimissä ja näytössä oli roskia ja likaa. Myös sormihiiren suojamuovi oli irroitettu ilman syytä.

    3. Minulle ei ole kerrottu mistä koneeni ohjelmistovika johtui, "diagnoosissa" luki vain ohjelmistovirhe. Kyseessähä voi olla vaikka korruptoitunut ajuri tai päivitys tai joku ohjelma. En saanu mitää näyttöä

    Joutuin näin surkeesta palvelusta maksaa 70 euroo vaikka takuuta koneessa vielä oli. Takuu ei tosiaan korvaa ohjelmistovirhettä mutta acerin pitäs todistaa missä se vika oli.

    Voinko tehdä tästä toiminnasta ilmoituksen kuluttajavirastoon?
    "Jos myyjäliike takuuaikana epäilee, että vika johtuu kuluttajan käyttövirheestä, myyjäliikkeen velvollisuutena on myös näyttää se toteen." Mitään näyttöä en asiasta saanut.
     
    Viimeksi muokattu: 29.08.2009
  4. MikroMake

    MikroMake Active member

    Liittynyt:
    03.02.2006
    Viestejä:
    3,864
    Kiitokset:
    4
    Pisteet:
    68

    Noin vuosi sitten hankimme Acer-läppärin paikallisesta Anttilasta ja noin 3 viikon jälkeen se piti viedä sinne takaisin outojen jumittelujen takia.

    Kone oli takuuhuollossa noin kuukauden jossa siihen oli vaihdettu emolevy.

    Läppäri toimi sitten normaalisti pari kuukautta jonka jälkeen siihen tuli samanlainen vika, jonka jälkeen kiikutimme sen taas Anttilaan.

    Huollossa kone oli 2-3 viikkoa ja taas siihen oli vaihdettu emolevy. Sen jälkeen (viime syksystä) kone on toiminut hyvin.
     
  5. temple69

    temple69 Regular member

    Liittynyt:
    28.09.2007
    Viestejä:
    751
    Kiitokset:
    3
    Pisteet:
    28
    Perus acer.. Jos viel hajoaa emolevy niin jostain luin, että jos sama osa useasti hajoaa niin pitäisi uusi laite saada tilalle. Taisi lukea kuluttajaviraston sivulla.

    Niin voinko tehdä valituksen kuluttajavirastoon minuun kohdistuneesta kohtelusta? (2. viesti)
     
  6. Viljis

    Viljis Regular member

    Liittynyt:
    12.12.2008
    Viestejä:
    1,188
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    48
    No voit kokeilla jos saat jotain aikaiseksi valituksella.. itellä on Acer Aspire One ja takuuta marraskuuhun asti, 2 vikaa ollut (BIOS-päivitys ja emolevy hajosi), vielä yksikin vika niin Acerilta luvattiin että saisin uuden koneen.
     
  7. teme2

    teme2 Regular member

    Liittynyt:
    21.06.2006
    Viestejä:
    3,469
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Acerin huolto ihan ihan paska

    vein aserin verkkokauppaan, josta ostin sen ja ne lähettivät sen huoltoon.
    Huollossa totesivat että siinä on nestevaurio, vaikka merkkeja semmoisessta ei ollut. Acer veloittaa kuulemma multa tarkistusmaksun 37€ + kuljetuskustannukset, yhteensä 65,50€.

    Koneessa on siis kosketus häiriö USB:issä. eikä todellakaan johdu mistään nesteestä.

    Joten älkää ikina sortuko acereita ostamaan. rahastavat huollossa vaan viattomia ihmisiä.
     
  8. temple69

    temple69 Regular member

    Liittynyt:
    28.09.2007
    Viestejä:
    751
    Kiitokset:
    3
    Pisteet:
    28
    Näinhän se on.

    Kannattaa muuten ottaa tuo kuluttajavirasto puheeksi. Sain sittenkin ilmaisen huollon kun eivät voineet tai antaneet parempaa näyttöä asiasta. Kerrankin näinpäin..
     
  9. teme2

    teme2 Regular member

    Liittynyt:
    21.06.2006
    Viestejä:
    3,469
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Mistä tuon vastauksen sait?
     
  10. leffa1

    leffa1 Regular member

    Liittynyt:
    07.01.2009
    Viestejä:
    360
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    itselläni on kans acerin kannettava ja kerran oli huollossa ja kesti 5 päivää sain koneeni huollosta

    koneen ongelmat oli seuraavat: kovalevy sammu kesken eli koko kone meni ihan tilttiin ja kone hidasteli älyttömästi ja asensin vistan uudestaa ja samat ongelmat oli

    vika raportissa oli tuulettimet puhdistettu kone OK

    koneen alla oli dvd kotelo melkeen alusta asti sen takia että se saisi ilmaa hyvin ja imuroin sen välillä en tiijä minkä lainen huolto mies oli mutta kone toimii vielä ollut jo 2 vuotta käytössä kohta :D
     
    Viimeksi muokattu: 28.10.2009
  11. wipe2000

    wipe2000 Senior member

    Liittynyt:
    05.08.2002
    Viestejä:
    6,109
    Kiitokset:
    5
    Pisteet:
    118
    Näyttää lukevan ihan Kuluttajaviraston sivuilla:
    http://www.kuluttajavirasto.fi/Page/80bb2d70-0c19-4efa-99a8-a15394e4e8a1.aspx

    Nuo nestevahinkoväitteet tuntuvat nykyään olevan huolloissa yleisiä. Joku todiste väitteen tueksi kannattaa kyllä vaatia. Kännyissähän on nykyään kai monesti anturi, joka paljastaa kastumisen, läppäreissä en ole moisista vielä kuullut.
     
  12. yamaneko

    yamaneko Senior member

    Liittynyt:
    22.09.2005
    Viestejä:
    5,093
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    118
    Muutenkin on nämä huollot vähän mitä sattuu. Esimerkkini ei ole tietokoneesta sanan varsinaisessa merkityksessä, vaan kamerasta. Toissa kesänä Kreikassa ollessani oli jumalaton hiki pienelle vuorelle nousun jälkeen, ja lähes 40 asteen helteessä hikeä pikkuisen valui. Sattui sitten ilmeisesti sormenpäissä olemaaan sen verran hikeä että meni kameran sisään, ja hetken päästä kamera lopetti toimintansa.

    Suomessa sitten vein kameran huoltoon vakuutusyhtiötä varten, kerroin huollossa myös mitä oli tapahtunut. Huollon (tunnettu sellainen) kaverin mielestä hiki ei voinut kameraa rikkoa, ja niinpä viikon päästä tuli lausunto että kamera on hajonnut kovan iskun vaikutuksesta korjauskelvottomaksi. Eipä siinä mitään, vakuutuksesta tuli rahat.

    Vaan kun satuin tässä kokeilemaan kameraa silloin tällöin, alkoi vika (akkujen pikasyönti) pikkuhiljaa kadota, ja tänä päivänä kamera toimii taas normaalisti. Eli olisiko kuitenkin ollut se hikipisara syynä. Pudottanut en ainakaan, koska minä pidän aina laitteista hyvää huolta, eli en kolhin niitä tms.

    Että se huollon ammattitaitoisesta arviosta.
     
  13. teme2

    teme2 Regular member

    Liittynyt:
    21.06.2006
    Viestejä:
    3,469
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Mitäköhän tuon jutun kanssa pitäisi tehdä, kun tänään pitäisi hakea se läppäri verkkokaupasta. kun pitäisi kuulemma tänään saapua huollosta ja minä en varmaa saa tuota konetta takaisin jos ei maksa tuota summaa.
     
    Viimeksi muokattu: 29.10.2009
  14. temple69

    temple69 Regular member

    Liittynyt:
    28.09.2007
    Viestejä:
    751
    Kiitokset:
    3
    Pisteet:
    28
    Mulle ainakin tuotiin kone kotiovelle.

    Minökin joutuin ensin maksamaan, 68,50€ piti olla mukana. Valituksen jälkeen he palauttivat rahat tililleni. Mutta sinun tapauksessa ehkä valittaisin ennen koneen hakua ja sen huollon maksua. Vai onko sulla sitten mimmonen kiire saada kone? Kun mun piti ainakin ihan rautalangan kanssa vääntää kun olin mennyt koneen maksamaan.
     
    Viimeksi muokattu: 29.10.2009
  15. teme2

    teme2 Regular member

    Liittynyt:
    21.06.2006
    Viestejä:
    3,469
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    No tänään minä hain tuon lappaärin ja maksoin tuon summan?

    Miten sinä toimit sitten tästä eteen päin?
     
  16. temple69

    temple69 Regular member

    Liittynyt:
    28.09.2007
    Viestejä:
    751
    Kiitokset:
    3
    Pisteet:
    28
    Soita acerille, valitse se että tarvitset huoltotunniste eri rma numeron kohta. Odotat että se vastaa ja sanot suoraan sinne että huoltonne on kusetusta, ja vaadit todisteita että koneessa todella on ollut kosteusvaurio. Sitten vaadit rahoja takaisin jos näyttöä/todisteita siitä ei ole. Tähän he eivät ainakaan minulle suostuneet joten sanoin ottavani yhteyttä kuluttajavirastoon. Jos he eivät vieläkään suostu, soitat oikeasti sinne kuluttajavirastoon, selität tilanteen ja he katsovat mitä tehdään.

    Hiukan vittumaista menoa, mutta todella jos rahasi takaisin haluat saada niin näin se luultavimmin käy. :S
     
  17. R.a.m.p.e

    R.a.m.p.e Member

    Liittynyt:
    14.09.2003
    Viestejä:
    85
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Itselläni on ollut kaksi Acerin konetta. Ensimmäinen miniläppäri kesti vuoden kunnes wlan kortti hajosi. Tämä korjattiin kiltisti takuuseen. DHL haki kotoa ja palautti myös. Aikaa meni reilu 3 viikkoa.

    Koska olin muuten tyytyväinen koneeseen menin ostamaan uudemman Acerin miniläppärin vanhan ollessa huollossa. Tämä nykyinen kone kesti kolme viikkoa. Kovalevy hyytyi täysin, ei enää edes pyörinyt. Opiskelun vuoksi tämän hommasin, joten en pystynyt laittamaan sitäkin huoltoon useaksi viikoksi. Kävin ostamassa kaupasta uuden kovalevyn ja vaihdoin sen. Aikaa vaihtoon meni noin 3 minuuttia ja käyttiksen + ajureiden ja softien asennus päälle. Muutamassa tunnissa kone oli taas toimiva. Soitin sitten takuupalveluun ja kysyin josko pelkän kovalevyn voisi lähettää huoltoon. Kaveri kysyi joltain toiselta joka vastasi, että rikkinäinen kovalevy pitää laittaa takaisin ja lähettää koko kone hultoon. Arvioitu korjausaika 4 viikkoa! Itselläni meni samaan hommaan muutama tunti. Jos kone olisi ollut alle kaksi viikkoa vanha se olisi korjattu nopeamman kaavan mukaan. Muttakun tämä oli viikon yli... No huollon kaveri sanoi, että kovalevy vaihdetaan kyllä takuuseen, jos joskus myöhemmin on aikaa lähettää kone makaamaan huoltoon. Tapaus kirjattiin ylös ja sain RMA numeronkin. Toistaiseksi vanha levy varttuu kaapin perällä.
     
  18. teme2

    teme2 Regular member

    Liittynyt:
    21.06.2006
    Viestejä:
    3,469
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Minä lähetän acerin huoltoon kirjallisen valitus lomakkeen täytettynä, jossa on kaikki yhteystietoni ja tilinumeri jonne sen summan acer pitää maksaa. jos tämä ei tapahdy kahden viikon kuluessa, niin otan yhteytta kuluttaja-asiamiehelle. (tämä lukee myös lomakkeessa valmiina)

    Tuon lomakkeen sain kuluttaja-asiamiehen sivulta.

    siten tuon valitus lomakkeen kanssa liitteenä on kaikki kuitit ja raportin kopioina alkuperäisestä,josta näkee että toi turhaan veloitettu raha on maksettu.
     
  19. temple69

    temple69 Regular member

    Liittynyt:
    28.09.2007
    Viestejä:
    751
    Kiitokset:
    3
    Pisteet:
    28
    Meinasin itse samaa, mutta en sitten pannut kun sainkin ne rahat takaisin ilman tuota.
     
  20. teme2

    teme2 Regular member

    Liittynyt:
    21.06.2006
    Viestejä:
    3,469
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Jep, maanantaina lähtee valitus.

    sitten jos tuolla on maksa, niin rupeen hiillostamaan niitä lähettämällä joka päivä sinne viesteja ja vaadin rahoja takaisin, ja päiväpäivälti viestin muuttuu törkeemmiksi. ja sitten jos noi ei auta, niin soitan tai meen paikan päälle vaatimaan rahoja.
     
  21. temple69

    temple69 Regular member

    Liittynyt:
    28.09.2007
    Viestejä:
    751
    Kiitokset:
    3
    Pisteet:
    28
    Oikea asenne, pysy tiukkana
     

Jaa tämä sivu