1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Acer XD1270D projektori, onko kokemuksia?

Viestiketju Televisiot -osiossa. Ketjun avasi only4pro 27.11.2006.

  1. Sokar80

    Sokar80 Regular member

    Liittynyt:
    09.03.2006
    Viestejä:
    2,319
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    sanoo alan ammatilainen
    no en mä niitä olekkaan myymässä
    no minä olin samassa talossa toimisto toissa ja näin sen "ammattilais" touhun no siitä on 6 vuotta sitten on meno voinut muuttua mitä maksettuihin testeihin tulee niin ainakaan sillon Hifi-lehti ei ollut puolueeton näin ite nykyisin minäkin saan "konsultointi" palkioita joten en valita
    turha ja turha

    esim vahvistinkin on turha kun voi liittää PC kaijuttimet integroituun ääni kortiin mutta jos haluaa parempaa ääntä niin ostaa erillisen ääni kortin ja liittää ne erilliseen vahvistimeen ihan sama ton iScan VP50 että jos haluaa parempaa kuvaa niin ostaa sen jos ei niin ei osta hyvin helppoa

    mutta tiedätkö PeteTK edelleenkään mitä toi iScan VP50 on kun susta se on turha laite jota on myyty jo suomessakin paljon koristeeksi :)
     
  2.  
  3. PeteTK

    PeteTK Active member

    Liittynyt:
    20.06.2004
    Viestejä:
    3,061
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    No en ole ammattilainen, mutta ~5v harrastusta takana.
    Tämä liittyy keskusteluun miten?
    no minä olin samassa talossa toimisto toissa ja näin sen "ammattilais" touhun no siitä on 6 vuotta sitten on meno voinut muuttua mitä maksettuihin testeihin tulee niin ainakaan sillon Hifi-lehti ei ollut puolueeton näin ite nykyisin minäkin saan "konsultointi" palkioita joten en valita [/quote]
    En kommentoi kun en asianlaitaa tiedä.
    Digitaalisesti äänet ulos otettaessa äänikortilla ei ole MITÄÄN merkitystä.
    Samat 0 ja 1 siitä integroidustakin tulee kuin 1000+€ platinoidusta erillisestä kortista.
    Pc-kaiuttimet ovat yleensä aktiivisia ja vahvistinta on turha kytkeä väliin.
    Normaalit passiivikaiuttimet taas on pakko kytkeä vahvistimeen, kun äänikortista tuleva linjatasoinen signaali on liian heikkotasoinen.

    Satutko sinä tietämään mitä Htpc:llä tehdään?
    Syötetään näyttölaitteelle natiiviresoluutiota, poistetaan kuvasta kohinaa yms. eli aivan samaa mitä skaalaimella tehdään.
    Miksi ostaa skaalain jos löytyy jo pc?
    Ennemmin sijoittaa sen rahan vaikka tykkiin.
    Itselläni on Zoomplayer+ Sonic+ Ffd-Show käytössä.

    Kerro nyt vielä mihin sitä skaalainta tarvitaan jos on HTPC käytössä?
     
    Viimeksi muokattu: 09.12.2006
  4. Sokar80

    Sokar80 Regular member

    Liittynyt:
    09.03.2006
    Viestejä:
    2,319
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    no kyl sitten voi sanoo että tiedät jo aika paljon

    ite ostin\sain ekan LCD tykin 1999 kun olin töissä hifi-liikkeessä mutta ei kiinteä kk palkka innostanut jatkamaan halusin kiiteän kk palkan kuten nyt on
    Se oli vitsi meni kai ohi kuin hukka kanalassa
    joo mutta toistaiseksi PC kaijuttimissä ei ole optista sisään menoa joten äänen joutuu ottamaan PC kaijuttimille integroidusta tai 40€ erillis ääni kortista itekkään en kannata 100->1000€ erillis kortteja kun ei ole mulla niille mitään käyttöä
    tiedän
    HTPC - Multi Media PC - Peli PC - sama miksi sitä kutsut silti se on PC ainut ero on että HTPC kotelo ja emo levy on pienempi jotta se mahtuu olohuoneeseen samaan kasaan muiden kodin viihdelaitteiden kuten stereoiden digiboxin kanssa tässä mun HTPC

    no joo tiedän että tästä on turha kiistellä koska nyky tehokas PC oli se sitten mini 17cm kotelossa tai perus ATX kotelossa niin ovat riitäviä tehokkaita leffan pyöritykseen sinun allekirjoituksesta päätellen on sama näytön ohjain kun mulla

    mutta aina ei ollut näin tehokkaita PC ja kyllä se hiljainen PC pitää ääntä virta lähde ja kotelo tuuletus vaikka on vesi jäähy komponenteille ja niin ja se erillinen scaalain puhdistaa sen singaalin samoin kuin toi HTPC konaisuus mutta paremmin koska viime vuosina ei näytön ohjain ym rauta puolella hirveesti toi 2D puoli kehittynyt mihinkään ja 3D tehoista ei ole mitään hyötyä leffa toistossa

    mutta kuten sanoin ei aina PC ollut erillis laiteiden veroinen joten itelläkin on toi erillinen DVD soitin + scaalain ja vahvistin video tykin kanssa hyväksi todettu yhdistelmä joten miks luopua toimivasta konaisuudesta vaikka onkin tehokas Peli PC mulla
    minusta se on mukavempaa tunkea se makuunista vuokrattu DVD sinne erilliseen DVD-soittimeen ja pistää tykki päälle ja istua sohvalle
    mutta jos on jo hyvä tykki niin voi sitten ostaa sen scaalaimen sen pariksi
    Tässä syy eli saat kaikki laittee yhteen boxsiin kiini josta yks ulostulo Video tykille ym laitetteelle

    Koska aasialaiset on kiinostanut suomen HIFI lehdestä ?
     
    Viimeksi muokattu: 10.12.2006
  5. PeteTK

    PeteTK Active member

    Liittynyt:
    20.06.2004
    Viestejä:
    3,061
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Minulla on ihan normaalissa kotelossa osat kun ei "htpc" koteloihin mahdu yhtään mitään.

    Tykin ääni kyllä kuuluu kovempaa kuin pc:n jos elokuvia katsoo, tai ainakin minulla.
    Miten näytönohjaimien 2 tai 3d puolien kehittyminen liittyy mitenkään esim. dvd:n toistoon?
    Toki voi käyttää esim. Atin Avivoa, mutta FfdShow prosessoi kuvaa cpu:n laskentateholla, eikä näytönohjaimen ominaisuuksilla ole merkitystä jos kuva viedään digitaalisesti, se vain välittää kuvan eteenpäin.



    Ei siitä tarvitse luopua, mutta kyse oli siitä miksi ostaa skaalain jos on mahdollisuus pyörittää elokuvat pc:llä?
    Minä pyöritän pc:llä koska se on kustannustehokkaampi vaihto-ehto ja haluan tykin muutenkin tietokoneeseen kiinni, jos sitä hankkisi vihdoin sen digi-tv kortin kun HDTV lähetyksien pitäisi alkaa 2007 alkupuolella näkymään.
    Jos homma tehdään järkevästi ei pc:llä ole yhtään enempää vaivaa pyörittää sitä elokuvaa, dvd asemaan ja leffa pyörimään.

    No minulla ei ole, ehkä vielä joskus.
    Musta ei ole tarpeeksi mustaa edes harmaasuotimen kanssa, resoluutio saisi olla suurempi ja väritoisto parempi.
    Tämä menee jo hieman ohi aiheen, kyseessä oli dvd:n toistaminen, ei kaikkien laitteiden yhteen liittäminen.
    HTPC: pelit, leffat, tv ja skaalainta ei tarvita.
     
    Viimeksi muokattu: 10.12.2006
  6. Sokar80

    Sokar80 Regular member

    Liittynyt:
    09.03.2006
    Viestejä:
    2,319
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    ei mennyt yhtään ohi vaan just tosta on kyse Scaalain on moni toimi vehje ei pelkkä scaalain
     
  7. PeteTK

    PeteTK Active member

    Liittynyt:
    20.06.2004
    Viestejä:
    3,061
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Kyllä meni, minä puhun dvd:n kuvanlaadusta htpc vs skaalain ja sinä jostain muusta, ei helvetti...
    Toisaalta pc:ltä saa tv:n kuvan ja konsoleista saa 720 tai 1080 materiaalia ulos ja jotain videoita tms. varten skaalainta ei kannata hankkia.
     
    Viimeksi muokattu: 16.12.2006
  8. Sokar80

    Sokar80 Regular member

    Liittynyt:
    09.03.2006
    Viestejä:
    2,319
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    et tainut ymmärtää mitä tarkoitin

    tiedän että sinä puhut kuvan laadusta kun laitat sen DVD pc DVD asemaan että siihen ei tarvitse scaalainta joo totta mutta scaalain tai ehkä scaalimesta puhuminen on väärin tässä ollut koko ajan koska pelkää scaalainta ei myydä vaan se MONITOIMI laite kuten sun PC

    pelkkä scaalain joka nykyyään monen DVD soitimen,pelikonsolin,PC ym video tykin sisällä on se pelkkä scaalain mutta Iscan VP 30 on muutakin se että onko sulle tai jollekin muulle tarpeelinen on jokaisen ite päätettävissä itellä ei ole esim erillistä ääni korttia PC:eessä vaan DFI integroitu äänikorttti kun joku taas pitää erillistä ääni kortti lähes pakollisenä ostoksena ja minä en näe siinä mitään itelle hyötyä avain kuten sinä et näe Iscan VP 30 mitään hyötyä itelle
     
  9. PeteTK

    PeteTK Active member

    Liittynyt:
    20.06.2004
    Viestejä:
    3,061
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    En näekkään hyötyä, pc kyllä jaksaa kevyesti hd materiaalinkin pyörittämisen.
    Äänikortti taas on erillinen, integroiduissa ei ole EAX5 tukea...
     
  10. only4pro

    only4pro Regular member

    Liittynyt:
    19.03.2003
    Viestejä:
    217
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Terve. Pitäisi varmaan laittaa omaan aiheen alle jo, mutta kysytään vielä kerran. Miltäis tällainen näyttäisi:

     
  11. PeteTK

    PeteTK Active member

    Liittynyt:
    20.06.2004
    Viestejä:
    3,061
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Vahvistin ok, kaiuttimet surkeat ja dvd-soittimesta on hyvä saada progressiivistä kuvaa ja liitännäksi dvi tai hdmi.
     
  12. only4pro

    only4pro Regular member

    Liittynyt:
    19.03.2003
    Viestejä:
    217
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    sen sarjan hinta olisi 499 netanttilassa, kannattaako niin paljon maksaa?
     
  13. Sokar80

    Sokar80 Regular member

    Liittynyt:
    09.03.2006
    Viestejä:
    2,319
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    JOO ja EI

    joo jos haluaa kaikki yhdessä setissä ääntä ja kuvaa halvalla mutta toimivasti

    ei jos haluaa Hifiä

    toinen halpa vaihto ehto DVD katsomiseen on PS2 . ja .Logitech Z3 .yht = 223,80€ ja jos jokin leffa ite poltettu tai osto ei toimi niin tällä toimii kaikki koska se hyppää alku tunnistuksen läpi omaan menuun ja sieltä joko leffaan tai peliin mikä sitten onkaan sisällä

    joo mutta on toi Yamaha Moviestar 4.1 -kotiteatteri RXV 359S hyvä opiskelija pudjetilla ja vähän sen jälkeenkin jos vain haluaa katsoa leffoja ja kuulla leffa ääniä ilman hifistelyä

    itellä eka DVD setti josta tuli ääntä ja kuvaa oli Sony DVP-S715 ja Sony rx 100 av
     
  14. only4pro

    only4pro Regular member

    Liittynyt:
    19.03.2003
    Viestejä:
    217
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Tuollainen taitaa löytyä minullakin jossain varastossa...
     
  15. heippa1

    heippa1 Regular member

    Liittynyt:
    25.05.2004
    Viestejä:
    169
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    no onhan kompssiitti paljon parempi kuin s-video,s-videohan on huonoin mahdollinen valinta....
     
  16. Sokar80

    Sokar80 Regular member

    Liittynyt:
    09.03.2006
    Viestejä:
    2,319
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    ööö hä ?

    komposite se keltainen RCA (kamera liitin) on mailman huonoin liitin se on yleensä laitteissa koska esim digi kameroissa ei ole scart liitintä ja tv ei taas tue USB liitintä joten composite on käytänöllinen kun mikään muu ei toimi tai käy

    Composite

    S-vhs

    Component \ YUV

    21 pin RGB Scart

    VGA

    DVI

    HDMI

    [​IMG]

    sitten on eri versioita kaikista johdoista mutta tossa liitin tyypit huonoimasta alkaen nyt paras on HDMI 1,3
     
  17. PeteTK

    PeteTK Active member

    Liittynyt:
    20.06.2004
    Viestejä:
    3,061
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Kommentoidaan nyt vielä sen verran että S-vhs tarkoittaa super-vhs videoita, S-video on nimi.
    Ei herneitä :p
     

Jaa tämä sivu