1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

"Acer Aspire One" ostamassa!!!

Viestiketju Uutta tietokonetta ostamassa -osiossa. Ketjun avasi fr33kk1 15.06.2008.

  1. fr33kk1

    fr33kk1 Regular member

    Liittynyt:
    10.07.2007
    Viestejä:
    112
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Moro, olen tässä etsinyt uutta konetta mieluiten kannettavaa ja tämä tuntuisi täydelliseltä: http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=5687 tossa on tuo linkki.

    Prossu näyttää olevan ihan hyvä? Että pelit pyörii ihan ok?
    Ja näyttiksestä en tiedä? Mutta mulle riittäis että jos toimis: WoW ja Css ja tf2 jne? Ton tyyppistä Age of Conan ei varmaan pyöri ees ultra loweilla vaikka kuinka pinnistäis vai? :p Jos toimis sais tosi ison boonuksen. Mutta taidan ostaa WoW:in enkä Conan:ia...

    No voisitteko kertoa minulle tästä koneesta jotain viisaammat? :)
    Ja hei jos viittitte niin voitteko selittää mulle tuota netti yhteyttä? Että paljon se "mokkula" tuohon maksais joku 1mb nopeudella?


    KIITOS JO ETUKÄTEEN!
     
    Viimeksi muokattu: 15.06.2008
  2.  
  3. piiska

    piiska Active member

    Liittynyt:
    12.10.2003
    Viestejä:
    1,221
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Siis tuossaha on 8gb kovalevylla.. Ei tuohon edes pysty asentamaan wowia tai age of conania kun ei tila riitä :D eikä muutenkaa kyllä tehot riitä jos aikoo pelattavalla FPS:llä wowia pelailla.. Kannettavalla jos aijot pelailla ni osta iha kunnollinen eikä mitään tuollaista miniversioo, jolla en edes tiedä mihin käyttöön sitä on tarkoitettu. Itse en tiedä kannettavien päälle niin hyvin, mutta laitan jonkun esimerkin tähän:

    http://www.jimmspc-store.fi/tuote/LX.TKT0X.133?t=false

    Tommosella toimii ainaki WoW low krafiikoilla :p
     
    Viimeksi muokattu: 16.06.2008
  4. Yottabyte

    Yottabyte Regular member

    Liittynyt:
    12.06.2013
    Viestejä:
    2,363
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Joo peliteho riippuu näyttiksestä, ei prosessorista niinkään. Eli ei kannata ostaa tota minikonetta, jossa näyttiksen ainoo tarkotus on saada 2D-grafiikka piirrettyä. Jos haluat kannettavalla pelata niin saat kyllä maksaa ihan kunnon rahat. Makukysymys, mutta minusta pätee sellanen ohje, että pelaa pöytäkoneella ja kannettavalla voi puuhastella muuta (paikkariippumattomasti)
     
  5. fr33kk1

    fr33kk1 Regular member

    Liittynyt:
    10.07.2007
    Viestejä:
    112
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Eikö tolla pienellä toimi ees WoW:i loweilla? Se riittäis ja WoW:i mahtuu tohon helposti? 8 G muistia tossa? WoW:i ottaa 6 G? Ja tohon saa muisti kortteja? Siinä tais olla 5 paikkaa? Ja jos toimii GeForce 5200 joku tollanen mun nykynen pöytä koneessa niin eikö toimi tolla mini kannettavalla? Se ois niin kätevä..

    Mutta jos tolla ei pelitä niin pitää hankkia joku toinen mutta ei ois enempää ku joku 500 e laittaa.. :S
     
  6. Yottabyte

    Yottabyte Regular member

    Liittynyt:
    12.06.2013
    Viestejä:
    2,363
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    käyttis vie oman tilansa, jos wowi meniski tonne ni käyttikselle ei jäis tilaa, eikä se varmaan tossa loweilla pyöri. Jos sulla vaan on näyttö ja käyttis, niin kyllä me sulle saadaan semmonen 450e sun tarkotuksiin kelpo paketti kasaan.
     
  7. Craphe

    Craphe Guest

    Eipä kyllä nopealla katsauksella n.500€ hintaluokassa näyttäisi yhdessäkään läppärissä olevan edes välttävää näytönohjainta.
    Itse kyllä välttäisin suurista merkeistä ainakin Packard Belliä, Aceria, Hp:ta ja Compaq:ia kuin ruttoa, yleensä todella kalliita laatuun nähden.

    Tarvitko todella läppäriä, vai haluaisitko "huvikseen" ostaa sellaisen? Jos syy on jälkimmäinen, saattaa mukavalta tuntuva ostos osoittautua loppujen lopuksi virhe ostokseksi koneen hitauden takia.

    Edit: Näköjään yllättävän paljon parempi tuo Jimm's:in Acerin näyttis, kuin Intelin integroidut, mutta silti melkoisen hidas. Mutta jos olet varma, että et tule kyllästymään WoW:iin, niin tuo taitaa olla paras vaihtoehto. Tuossa vielä Ati radeonin X1250 benchmark http://www.notebookcheck.net/ATI-Radeon-Xpress-X1250.6946.0.html
     
    Moderaattorin viimeksi muokkaama: 16.06.2008
  8. deadflame

    deadflame Member

    Liittynyt:
    07.03.2008
    Viestejä:
    30
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Itselläni parivuotta ollut wowi käytössä tuommoinen http://fin.afterdawn.com/laitteet/laitteen_tiedot.cfm/2904/acer_aspire_9412wsmi_120gb_1024mb

    Suosittelen ostamaan läppärin. Kesällä parvekkeella wowitusta oluen kera ei voita mikään :)

    Perus läppärit tarpeeks hyvällä näyttiksellä maksaa 600-1000e. Parivuotta sitten maksoin omastani tosin 1400e, mutta hinnat on tullut alas aika kivasti.

    Jotain tuommoista suosittelisin jos vähän on rahaa panostaa: http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=7237
     
    Viimeksi muokattu: 16.06.2008
  9. fr33kk1

    fr33kk1 Regular member

    Liittynyt:
    10.07.2007
    Viestejä:
    112
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Tuo deadflame:n läppäri näytti mainiolta! Hakkaa omani mennen tullen(pöytäkoneen) omassani on GeForce 5200 (FX en ole varma) näyttis ja sillä wowi ja cee ässät toimii.
    Mutta tuo kannettava näytti todelta hyvältä saakos esim tuohon joskus jos haluaa niin vaihtaa prossua/näyttistä?
    Tollakaan ei varmaan age of conan toimi vaikka ylittääkin minimit(Paitsi prossu ei taida ylittää?) Mulle kelpais low graffat.
    Mutta tollahan pyörii WoW:i jopa medium:eilla? :D
    Näyttää loistavalta.. Mutta entäs kun mennään hintaan? :S Hintaa sais olla alle 400 e :p
    Taitaa mennä 500-800? Vai jopa 1000?

    Edit. Mutta jos joku löytää jonkun tosi hyvän pöntön tolla 300-400 e hinnalla niin saa pistää linkin voishan sitäkin harkita. :)
     
    Viimeksi muokattu: 16.06.2008
  10. MaMaDoG

    MaMaDoG Regular member

    Liittynyt:
    27.06.2006
    Viestejä:
    195
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Etsi jokin vähän käytetty läppäri, jos meinaa alle 400€ hommata jolla pyörisi WoW jne.
     
    Viimeksi muokattu: 16.06.2008
  11. fr33kk1

    fr33kk1 Regular member

    Liittynyt:
    10.07.2007
    Viestejä:
    112
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Niin kai pitäs.. :S
    Meinaan ei mulla olis kun joku 400 e varaa laittaa vaikka kuinka pinnistäs. :S
     
  12. ExogenBoy

    ExogenBoy Member

    Liittynyt:
    20.06.2006
    Viestejä:
    11
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Acer Aspire One on tarkoitettu kilpailemaan Asus Eee Pc:n kanssa, ja voi jopa pärjätä siinä kisassa. Hieno kone, arvon sen ja Eee:n välillä. Mutta en aio käyttääkään pelailuun, vaan netin käyttöön, kirjoittamiseen, etätyöpöytäyhteyksiin, musiikin kuunteluun, leffojen katseluun (riittänee, jos ei hd-matskua) reissun päällä ja sohvalla. Tai no kait sillä pasianssi, miinaharava ja freeciv pyörii.
     
  13. deadflame

    deadflame Member

    Liittynyt:
    07.03.2008
    Viestejä:
    30
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Juu tosiaan kannattaa vilkuilla käytettyjä läppäreitä.
    Minä voin luopua omastani 550e :)
    Muistia ostanut 2 gigaa. Muuten samat tiedot kuin laitevertailussa.
     
  14. fr33kk1

    fr33kk1 Regular member

    Liittynyt:
    10.07.2007
    Viestejä:
    112
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Ei oikein ois 550 laittaa :D Ehkä 400 vois olla.. :p

    Mutta voiskohan joku kattoo mulle huuto.net:istä jonkun ihan hyvän ja halvan kannettavan ite oon niitä kattonu muttaku en tajuu muista näyttiksistä ku GeForce ja prossuista en oikein mitään tiiä... Ois hyvä jos siinä ois "Osta heti" että sen vois heti ostaa...
     
  15. koponennn

    koponennn Member

    Liittynyt:
    24.10.2006
    Viestejä:
    65
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Kyseisestä Aspire Onesta on tulossa myös versiot 3G:llä ja 80GB kovalevyllä. Ja kyllä tuolla resoluutiolla WoW minimeillä pyörii ihan pelattavasti. Jos se kerran pyöri Eee700:llakin. :)
     
  16. fr33kk1

    fr33kk1 Regular member

    Liittynyt:
    10.07.2007
    Viestejä:
    112
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Njoo... Mutta taidan ostaa pöntön sellasella teho prossulla ja kattoo tota GrForce 9600 näyttistä.. :D
    Sillä pitäs conani pyöriä.. Nyt vaan päässä pyörii Conan vai WoW?
    Ollakko vai eikö olla? :D
     
  17. Yottabyte

    Yottabyte Regular member

    Liittynyt:
    12.06.2013
    Viestejä:
    2,363
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    kun sanoin että 450 eurolla saadaan sulle kunnon paketti kasaan, niin tarkotin kyllä pöytäkonetta (luulin meinaan että läppärin kaveriks), muttamutta multa lähtis vähän yli satasella vanha ibari (t32), jossa on näyttiksessä jotain vikaa, patteri latautuu vaan puoleen väliin ja prossun lämmöt on loadissa yheksässäkympissä =D. Toisaalta kyllä voi olla että low-asetuksilla tällä pyöris wowi
     
  18. easton94

    easton94 Regular member

    Liittynyt:
    06.05.2005
    Viestejä:
    284
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Ei kannata ostaa tuota acerin kannettavaa. Itselläni on TravelMate 7520G, sama näyttis, ja sama prossu. Ei toimi edes CS 1.6 kunnolla. Trackmaniasta puhumattakaan.

    Mutta tuossa: http://kannettavatietokone.fi/tuotteet/F5RL-AP238C.html
    Harmi vaan että vähän yli hintabudjetin.
     
  19. kosvi

    kosvi Regular member

    Liittynyt:
    28.12.2007
    Viestejä:
    241
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Tossa alkuperäisessä ehdotetussa kannettavassa on linux, ei windowsia. Eikös tämä ole jo eka este pelaamiselle?

    Itse en tota Aceria ostais. Tai Aceria ylipäänsä. Tuntuu, että sekundaksi haukutaan jokapaikassa kyseistä merkkiä.

    Tosta Intel Atom prosessorista sen verran, että häviää 900MHz Celeron M prosessorillekin. (linkki: http://laptoping.com/intel-atom-benchmark.html)

    Itse odotan tuota MSI Wind U100 kannettavaa parhaillaan ;)
     
  20. Yottabyte

    Yottabyte Regular member

    Liittynyt:
    12.06.2013
    Viestejä:
    2,363
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    minä myös, mutta atom siinäkin on sisällä
     
  21. kosvi

    kosvi Regular member

    Liittynyt:
    28.12.2007
    Viestejä:
    241
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Joo, niin on. Mutta en minä sitä pelikoneeksi ostakaan :) eikä noita Atom koneita tosiaan kannata kenenkään muunkaan ostaa.
     

Jaa tämä sivu