1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Acer Aspire 8935G ongelma

Viestiketju Kannettavat tietokoneet -osiossa. Ketjun avasi n33d_h3lp 24.08.2013.

  1. n33d_h3lp

    n33d_h3lp Member

    Liittynyt:
    14.02.2010
    Viestejä:
    20
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    13
    Kannettava tietokoneeni Acer Aspire 8935G (dvd-asemainen versio) ei toimi oikein..

    Tietokoneessa on kaksi näytönohjainta (Radeon HD 4670 1GB) ja Intelgraphics mobile näytönohjain varalla virransäästöä varten. Olen joutunut käyttämään mobile näytönohjainta jo puoli vuotta, koska jos vaihdan koneen näytönohjaimen Radeoniin nii näytöllä vilahtaa värejä sitten pimenee ja vähän ajan kuluttua välkyttää punaista vihreää ja valkoista ja mustaa ja välillä siihen ilmestyy lopuksi Blue screen. Mitä voin tehdä asian korjaamiseksi? Vika ärsyttää, koska en voi tehdä paljon nettiselailua kuormittavampaa tekemistä koneella.
    Takuita ei ole. Olen palauttanut koneen tehdasasetuksille jo kahdesti. Olen tarkistanut viirukset ja puhdistanut pölyjä tuulettimesta. Olen alustanut kovalevyn. Olen päivittänyt näytönohjaimen ajurit (en ole varma onnistuinko, mutta tiedoissa luki, että "ajurit ajantasalla").
    Jos joku keksisi pulmaan ratkaisun, että ei tarvitsisi kallista huoltoa maksaa olisin kiitollinen ! :)
     
  2.  
  3. zipperi

    zipperi Regular member

    Liittynyt:
    29.11.2004
    Viestejä:
    656
    Kiitokset:
    12
    Pisteet:
    28
    Kun rauta on rikki ei softan näpräys auta...
    https://www.google.fi/?gws_rd=cr#fp=9458bc16e9cf27cf&q=gpu+baking&safe=off
     
  4. Akentti

    Akentti Regular member

    Liittynyt:
    18.03.2010
    Viestejä:
    179
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Se parempi näyttishän tulee mukaan automaattisesti, ei sitä tarvitse erikseen kytkeä päälle.
    Nyt kun poistat sen Intel näyttiksen käytöstä niin eihän se kone voi toimia pelkästään tuolla toisella näyttiksellä, koska se on tarkoitettu automaattiseeen toimintoon.
    Laita vaan molemmat päälle ja pelailet niin kone toimii OK.
     
    Viimeksi muokattu: 24.08.2013
  5. n33d_h3lp

    n33d_h3lp Member

    Liittynyt:
    14.02.2010
    Viestejä:
    20
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    13
    Jos painan tuota virransäästönappulaa niin, että virransäästö kytkeytyy poispäältä niin näyttö pimenee heti. alapalkissa on intellin näyttiksen pikkukuvake aina siitä merkkinä että se on käytössä.. sen kanssa pelatessa fps sitä 12 luokkaa.. silloin kun kone vielä toimi 60 fps kun virransäästö ei ollut käytössä eli tuo parempi näyttis..
     
  6. n33d_h3lp

    n33d_h3lp Member

    Liittynyt:
    14.02.2010
    Viestejä:
    20
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    13
    Pistän harkintaan, isompi operaatio tämä..varsinkin kun kannetavaa joutuu purkamaan.. mutta kiitos !
     
  7. IlmoPJ

    IlmoPJ Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    17.03.2006
    Viestejä:
    6,838
    Kiitokset:
    784
    Pisteet:
    193
    @n33d_h3lp, älä kirjoita uutta viestiä jos oma viestisi on viimeisenä. Käytä sen sijaan tekstilaatikossa olevaa "Muokkaa viestiä" toimintoa ja tee muutos tai tekstin lisäys.
     
  8. Akentti

    Akentti Regular member

    Liittynyt:
    18.03.2010
    Viestejä:
    179
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Jos sulla on Vista 64bit käyttis niin tommoset ajurit näyttäs löytyvän Acerin sivulta.
    en näe ollenkaan Intel näyttistä, on vaan toi nvidia.

    Jos sulla on W7 niin siihenhän ei ole kuin tuo ATIn ajuri saatavana, uudempi versio vain.

    VGA ATI VGA Driver 8.593.1.0 155.1 MB 2009/05/11 Download
    VGA NVIDIA VGA Driver 7.15.11.8532 110.8 MB 2009/05/11 Download


    Asenna ajurit uudestaan, sulla on nyt joku hämminki siinä hommassa ja anna olla molemmat toiminnassa. Jos poistat sen nvidian niin varmana on näyttö pimeenä.
     
  9. Tiger25

    Tiger25 Active member

    Liittynyt:
    13.05.2011
    Viestejä:
    1,574
    Kiitokset:
    72
    Pisteet:
    78
    Tämä on taas näitä väärinkäsityksiä. Kun läppärissä on kaksi näytönohjainta (integroitu ja erillinen) molempien kuuluu olla toiminnassa ja molemmille pitää olla ajurit asennettuna jotta homma toimii oikein. Integroitua näyttistä käytetään oletuksena aina työpöytäkäytössä ja läppäri vaihtaa automaattisesti itse näytönohjainta kuormituksen kasvaessa (esim. pelatessa, videomateriaalia katsottaessa, ja silloin kuin ulkoinen näyttö on kytkettynä). Näytönohjainten toimintaan ei tarvitse puuttua lainkaan itse, läppäri hoitaa vaihdon automaattisesti tarpeen vaatiessa.

    Lieneekö sitten siitä tullut tuo väärinymmärrys että pöytäkoneissa tuo integroitu kytketään pois päältä kun siihen hankitan erillinen näytönohjain. Läppäreissä tämä on turhaa, sillä näytönohjaimet toimivat eri tavalla, ja molempien tulee olla asennettuna että homma toimii.

    Epäilen että joko APlla on jokin vika erilisessä näytönohjaimessa, tai häneltä puuttuu ajantasaiset ajurit näytönohjaimelle, jolloin se ei toimi oikein. Ensimmäinen toimenpide mitä suosittelisin olisi siis ajurien poistaminen ja uudelleenasennus. Jos se ei auta, kyseessä on luultavimmin laitevika ja läppäri olisi syytä viedä huoltoon tarkistettavaksi.
     

Jaa tämä sivu