1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Acer Aspire 7520G (Uudet pelit pyörivät huonosti) Syy?

Viestiketju Kannettavat tietokoneet -osiossa. Ketjun avasi Jode007 22.06.2008.

  1. jartar

    jartar Senior member

    Liittynyt:
    07.04.2004
    Viestejä:
    8,485
    Kiitokset:
    111
    Pisteet:
    143
    Ei mene näin. Molemmat käyttikset eli Xp ja Vista on molemmat tarkoitettu niin peli kuin työkäyttöön.

    Mikrosoft ei enää tee erikseen käyttistä näihin asioihin...
     
  2.  
  3. Jode007

    Jode007 Regular member

    Liittynyt:
    01.01.2008
    Viestejä:
    290
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    No kerroppa sitten mikä tässä mättää ?

    Nyt on kellotettu ja modatut ajuritkin jo tässä :I
     
  4. jartar

    jartar Senior member

    Liittynyt:
    07.04.2004
    Viestejä:
    8,485
    Kiitokset:
    111
    Pisteet:
    143
    No mahdollisuuksia on monia. Pelintekijät ovat koodanneet pelin huonosti ja ennen niiltä tullutta päivitystä et saa peliä toimimaan.

    Toinen vikamahdollisuus on mobiilinäyttisten ongelma. Niille näiden "oikeiden ajureiden" saaminen on hirveän monimutkikasta kun läppäreiden valmistajat haluavat että koneilla pidetään vain heidän hyväksymiään ajureita.
    Näitä ajureita mitä niihin sitten joudutaan laittamaan ovat modattuja ja ei ole ollenkaan varmaa että soveltuvatko ne edes kannettavien näyttiksille.

    Kolmas vika on että kannettavan emolevyn aiheuttaa sellaisia ongelmia että kaikkia asioita ei saa toimimaan. Tämä mahdollisesti saadaan korjattua bios päivityksellä.

    Pointti kuitenkin. Kun Acer tekee kannnettavan missä on vista sisällä niin sen pitää toimia vistalla.
    Ei pitäisi olla vaikeaa ymmmärtää...
     
  5. Jode007

    Jode007 Regular member

    Liittynyt:
    01.01.2008
    Viestejä:
    290
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Jaa jaa....
     
  6. Jode007

    Jode007 Regular member

    Liittynyt:
    01.01.2008
    Viestejä:
    290
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Semmosta vielä Mr47:lle että pari päivää sitten huomasin että kone oli sammunut yhtäkkiä eli: Olin sinä iltana jättänyt sen vähäksi aikaa päälle sitten katsoin myöhemmin niin kone oli sammunut itsestään ja oli jättänty punasta välkyttämään "power napin" kohdalla. No käynnistin siitä uusiksi "power napista" niiku aina kone lähti käyntiin normaalisti
    paitsi siinä piti valita "Windowsin normaali käynnistys" tai nää "vikasietotila" jutut jne. ehdot olivat. No kummiskin pääsin windowsiin niin heti tuli "Windowsin virheraportti että virhe oli tullut tai oli joku ongelma. No se selvitti sen ja sai syyn että se oli ollut Nvidia Driversissä se virhe miksi kone sammui. Ihmettelen että onko tämä nyt varoitus siitä että kone ylikuumeni vai johtuuko tämä siitä kellotuksesta että (Suositellaanko sitä sittenkään) ?
     
  7. Kaakatus

    Kaakatus Regular member

    Liittynyt:
    29.06.2005
    Viestejä:
    1,776
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Voi johtua lämmöistä. Itse en ikinä suosittele läppärin kellottamista. Moni kone on lämpöjen osalta äärirajoilla jo vakiokelloillakin.
     
  8. Jode007

    Jode007 Regular member

    Liittynyt:
    01.01.2008
    Viestejä:
    290
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Hmh... Mutta ihmettelin kyl sitäkin että vaikka 1h katsoin kellotus ohjelmalla Scan artifacts hommelia. Niin ei keltasia pilkkuja näkynyt yhtää... :I No Mr47 vakuutti minulle että tämä on turvallista ja kone kestää noin 88C lämmön maximissaan. En tiedä sitten :S Oliko tämä järkevää... =( Jos vielä kerran sammuu itestään pistän vakiokellot.
     
  9. Kaakatus

    Kaakatus Regular member

    Liittynyt:
    29.06.2005
    Viestejä:
    1,776
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Sama se kuka on ja mitä suositellut, mutta prossut eivät tuommoista lämpöä kestä, tuskin emolevykään. Näyttis on koneessa varmaankin ainoa osa joka kestää.
     
  10. Jode007

    Jode007 Regular member

    Liittynyt:
    01.01.2008
    Viestejä:
    290
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Vai sillä tavalla... - . -

    Pitihä tuo arvata...
     
  11. mr47

    mr47 Regular member

    Liittynyt:
    04.02.2007
    Viestejä:
    433
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Lähinnä tarkotin että ainakin itelläni tuo on ihan ok lämpötila, koska mulla pyörii ihan ok rasituksessa, ei ongelmia.
     
    Viimeksi muokattu: 15.07.2008
  12. Jode007

    Jode007 Regular member

    Liittynyt:
    01.01.2008
    Viestejä:
    290
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    No nyt olen laskenut Coren 600 ja Memoryn 420 ihan varmuuden vuoksi.

    Ja nyt on ihan hyvin pelittänyt....
     
  13. mr47

    mr47 Regular member

    Liittynyt:
    04.02.2007
    Viestejä:
    433
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Tuo saattaa muuten johtua siitä, että jompi kumpi (core tai memory) aiheuttaa tuon kaatuilumisen, eikä molemmat. Tuon saa parhaiten selville kun toisen laittaa normaali lukemaan (vaikka memory) ja sitten alkaa nostamaan vaikka corea ylemmäs niin kauan että atitool alkaa löytämään artifacteja skannissa. Sitten laskee 10, ja pelaa näillä asetuksilla ja katsoo jos kone kaatuu vai ei, jos ei niin voi alkaa nostamaan memoryä ja taas pelata vähän aikaa (1h jotain rasittavaa peliä).
     
  14. Jode007

    Jode007 Regular member

    Liittynyt:
    01.01.2008
    Viestejä:
    290
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Äh antaa olla en jaksa ruveta säätelee enempää nyt on Core 550 ja Memory 420 ja siinä on hyvä ja pysyy nyt on pelailu ja koneen käyttö sujunut ongelmitta... Se riittää mulle...

    Huom. vielä en kyl usko et nää 100% turvallisia nää kellotukset vaikka kattoo "artifaktit" 1h verran tai 2h... Koska olen tehnyt niin ei tullut virheitä kun oli kellot jossain 650 core ja memory 440 että... kusee ja pahasti.
     
  15. mr47

    mr47 Regular member

    Liittynyt:
    04.02.2007
    Viestejä:
    433
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Juu. Itse vedän yleensä 3DMARK06 läpi siten, että pistän kaikki täysille (resoluutio max, anti aliasing 8x etc) ja sitten repeat tests 5x. Jos kaatuu, pienennän kelloja ja vedän taas.
     
  16. Jode007

    Jode007 Regular member

    Liittynyt:
    01.01.2008
    Viestejä:
    290
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    No joo mutta mä en voi vaihtaa koska tää on joku trial tai huono versio vaan... Sanoo tossa että jos yritän vaihtaa noita resoi jne. Että pitää olla Professional tai Advanced versio... aina laitan vaa " Run " En voi muutella mitään siinä kaikki.
     
  17. Jode007

    Jode007 Regular member

    Liittynyt:
    01.01.2008
    Viestejä:
    290
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Joo mulle riitti tänään tuli jo 2 Bluescreeniä vaikka kellot oli tosi alhaset vakioista... Joten laitoin ne default kellot ja poistin ohjelmat.. Nyt ei ole tullut onneks mitään...

    En suosittele tota kellottamista kyllä kannettaviin... Pärjään ilmankin :)

    Kiitos kummiskin.
     
  18. mr47

    mr47 Regular member

    Liittynyt:
    04.02.2007
    Viestejä:
    433
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Selvä homma :)
     
  19. plaazma

    plaazma Member

    Liittynyt:
    30.10.2005
    Viestejä:
    4
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Olen itse katsellut tätä samaa konetta ja mieleeni tuli yksi tärkeä kriteeri kannettavalle. Eli pyysyykö tämä kone hiljaisena vaikka sitä rasitetaan esim. jotain FPS-peliä runnomalla???

     
  20. Jode007

    Jode007 Regular member

    Liittynyt:
    01.01.2008
    Viestejä:
    290
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Juu mutta kuumuu helposti...
     
  21. Quiote

    Quiote Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    20.12.2005
    Viestejä:
    2,215
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Edelleen se 1,9 Ghz on yhden ytimen kellotustaajuus ja tuplaydin prosessorissa niitä on kaksi kappaletta..
     

Jaa tämä sivu