1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Acer AL2216Wsd

Viestiketju Tietokoneen näytöt -osiossa. Ketjun avasi jemoolsk 09.07.2007.

  1. tehoo

    tehoo Member

    Liittynyt:
    27.08.2007
    Viestejä:
    1
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    mites onko kenelläkään kyseisen näytön omistajalla tällaista vikaa eli kun tietokoneen käynnistää ja painaa samalla näytön päälle niin kaikki toimii ihan ok mutta kun laitat vaikka windossissa näytön pois päältä ja painat sen jälkeen näytön takaisin päälle niin näyttö ilmoittaa että ei signaalia.
     
  2.  
  3. jemoolsk

    jemoolsk Member

    Liittynyt:
    02.05.2007
    Viestejä:
    61
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Ei mulla ainakaan oo tuollaista ongelmaa... Voisit kysyä siitä liikkeestä josta ostit kannattaako tuon takia lähettää takuuseen.
     
  4. opaaliola

    opaaliola Regular member

    Liittynyt:
    15.09.2005
    Viestejä:
    325
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Löytyi Aceri paikallisesta Mustasta Pörssistä ja kyllä täytyy myöntää että katselukulmia voisi kyllä kieltämättä olla enemmän. Lisäksi korkeudensäätö (öö niin mikä??) on vähän niin ja näin..

    Taidan itse kääntyä HP w2207:n puoleen. Siinäkin DVI-liitännät+kaapeli mukana, paremmat katselukulmat kuin Acerissa jne..
     
  5. jemoolsk

    jemoolsk Member

    Liittynyt:
    02.05.2007
    Viestejä:
    61
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Ei tässä Acerissa oo korkeussäätöä laisinkaan joten sen huonoudesta on turha mennä valittamaan :D Näyttöhän vain kääntyy ei nouse ja laske joten se on pikemminkin kallistustoiminto kuin korkeussäätö.

    [Edit] Ei siis ole tarkoituksena mollata siitä että et osta Aceria! Olisin varmaan itsekkin ostanut HP:n tai Samsungin jos vain olisi ollut rahaa vähän enemmän.
     
    Viimeksi muokattu: 28.08.2007
  6. opaaliola

    opaaliola Regular member

    Liittynyt:
    15.09.2005
    Viestejä:
    325
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    -Joo no sitä minä tarkoitin että korkeudensäätö puuttuu kokonaan :)

    "(öö niin mikä??)"

    -Joo jotain pitää aina valita ja nyt kun olen päässyt sekä hp:ta että aceria katsomaan/koskemaan niin päätökseni on hp :) Vähän tietysti kalliimpi, mutta jos näyttö sattuu olemaan hyvä niin hyvällä tuurilla vielä viidenkin vuoden päästä on sama monitoori edessä :)
     
  7. Samolito

    Samolito Member

    Liittynyt:
    09.03.2007
    Viestejä:
    14
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Ajattelin hommata kyseisen näytön 17" putkinäytön tilalle.

    hinta ei olisi mitenkään paha, mutta millainen kyseinen näyttö on pelikäytössä? en paljoa pelaile mutta välillä tulee FPS pelejä pelattua ja jotain autopelejä. vai olisiko ehdottaa jotain parempaa? hinta jos pysyy 300€ nurkilla.
     
  8. Maizzi

    Maizzi Regular member

    Liittynyt:
    18.05.2007
    Viestejä:
    123
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Itselläni nyt ensimmäistä kertaa kokeilussa tämä näyttö ja kyllä on iso :D Pelikäytössä näyttö kyllä häntii jumalattomasti, Bioshockissa kun välkky valot nopeasti niin viivoja heiluu näytöllä ihan urakalla.
     
  9. Maizzi

    Maizzi Regular member

    Liittynyt:
    18.05.2007
    Viestejä:
    123
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Oli kyllä hyvä näyttö, sen 2½tuntia minkä se kesti ehjänä, pamahti yhtäkkiä harmaaks koko ruutu ja viivoja vaan näkyy. Pitää pistää takuuseen, prkl!
     
  10. t1mb4

    t1mb4 Member

    Liittynyt:
    11.09.2007
    Viestejä:
    4
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Tuli tänään ostettua ko. näyttö. Onhan tää kyllä iso :) Edellinen oli 17" LG:n tft mikä pari vuotta sitten pärjäs mikrobitin testeissäki hyvin ja ei tää sille kyllä häviä muutaku ehkä tyylikkyydessä ja jalustan säädöissä. Sille tyylikkyydelle kyllä ihan sama ku eipä sitä paljon näytön reunaa ja jalustaa tuu ihailtua ja jalustan kallistuksen säätö riittää omiin tarpeisiin ihan hyvin. Valovuotoa on jonkun verran alalaidassa mutta todella vähän. Ei todellakaan häiriöksi asti. Peruskäytössä (työpöytä esillä) sitä ei edes huomaa. Näytön nopeudesta en osaa sanoa kun pelejä ei tule pelailtua. Ei kyllä kaduta toistaseks yhtään, että valitsin tämän paremmin testeissä pärjänneen ja aavistuksen kalliimman BenQ:n tilalta.
     
  11. Yomito

    Yomito Member

    Liittynyt:
    28.07.2007
    Viestejä:
    59
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Mullakin on tää näyttö. Ei mielestäni juuri mitään huonoa ole. Mut yksi asia askarruttaa ja tarvisin siihen kipeesti neuvoja kun en itse tiedä mitä tehdä. Tässä koneessa on Nvidian GeForce 8800 GTS 640 MB näyttis, Prossu on e6600.

    Nyt se ongelma on se että peleissä esim. roolipeleissä, ukkeleiden reaunat ja muutenkin yksityis kohdat on pikselöityneitä. Tarvis apua vian setvimiseen. Ei ole mitään mukavaa pelata pelejä kun ne on pikselöityneitä.

    Toivoisin saavani apua mah. Pian!
    Kiitos jo etukäteen.
     
  12. t1mb4

    t1mb4 Member

    Liittynyt:
    11.09.2007
    Viestejä:
    4
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Oiskohan kyse just tuosta kuvan skaalauksesta? Jos pelaat peliä jollain muulla kuin tuolla 1680x1050 resoluutiolla niin sillonhan kuva saattaa näyttää hieman tökeröltä kun näyttö yrittää keinotekosesti levittää kuvaa näytölle. Perinteinen littunäyttöjen "ongelma". Kokeile laajakuvaresoluutiota jos pelisi tukee semmosta. Saattaa skaalaus onnistua paremmin kun edes kuvasuhde on oikea.
     
  13. Suat

    Suat Regular member

    Liittynyt:
    19.04.2003
    Viestejä:
    104
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Miten mahtaa pärjätä vertailussa BenQ:n T221WA -mallille? Olisin tuon BenQ:n tilannut, mutta ne pääsivät loppumaan vaikka muka piti olla liikkeen varastossa vielä. Paperillahan näillä nyt vaikuttais olevan eroa kontrastissa BenQ:n eduksi ja dvi liitäntä acerissä.
     
  14. Saguu

    Saguu Member

    Liittynyt:
    26.08.2007
    Viestejä:
    2
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Joo mulla on sama homma. Hauskinta tässä on se, että lähetin näyttöni huoltoon aiemmin mainitsemani pikselivian takia. Lähettivät minulle sitten uuden näytön ja nyt vikana on tuo signaalin "puuttuminen". Todella ärsyttävää..alkaa huumori loppumaan Acernin näytön kanssa :D

    Ootko laittanu sitä takuuseen tai saanut vikaa korjattua jotenkin? Mulla näyttö on kytketty dvi:n kautta..vga:lla en oo kokeillu vielä..
     
  15. Blurri

    Blurri Member

    Liittynyt:
    25.09.2007
    Viestejä:
    7
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Itsekin hankin AL2216Wsd:n hiljattain.

    Ongelmana on ollut, että kuva levittäytyy aina koko monitorille ja jotkin pelit joissa kuvasuhdetta ei voi säätää, näyttävät naurettavilta ja joistakin videonpätkistä saattaa lähteä ylä- ja alareunasta niin suuret siivut pois, että tekstityksetkään eivät näy.

    En tiedä onko tämä monitorin vai näytönohjaimen vai minkä aiheuttamaa.(Näyttiksenä radeon 9600, jossa uusimmat ajurit)(OS WinXP sp2)

    Neuvoja kaivattaisiin =(
     
  16. bitbox

    bitbox Member

    Liittynyt:
    29.09.2007
    Viestejä:
    10
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Eipä mulla oo mitään neuvoja tuota varten tarjota, mutta suosittelisin tekemään onglemastasi kokonaan oman topiikin Näytönohjaimet -alueelle, niin saisit enemmän lukijoita. :)

    Edit. Typo.
     
    Viimeksi muokattu: 01.10.2007
  17. nikoherra

    nikoherra Member

    Liittynyt:
    17.01.2004
    Viestejä:
    45
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Eilen tuli näyttö ja nyt huomasin, että näytössä ilmenee ihmeellinen pystysuora juova. Esiintyy vain tietyillä värisävyillä. Aiemmassa näytössä ei ollut tuommoista, elikkä johtunee varmaan tästä näytöstä? Tosin aikaisempi näyttö oli vga-liitännällä... Onko muilla samanmoisia ongelmia? Pitänee ottaa kuva siitä jossain vaiheessa. Perse, jos joutuu heti takuun kaa pelleilee.
     
  18. wiidooo

    wiidooo Member

    Liittynyt:
    28.06.2007
    Viestejä:
    20
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Mulla myös tämä näyttö.

    Pieni ongelma kyllä, pieniä vaaka suoria viivoja tulee välillä näytölle. 1millin korkuiset ja noin 2-3millin leveitä.

    Tämä tulee yleinsä kun katson jotain video klippiä vaikka youtube:sta.

    Just ostettu ja toimi hyvin alussa, sit piti kyl lähettää itse kone takasin koska olivat asentanut väärän prosessorin. Tämän jälkeen alko nämä pienet viivat tulla. Ei aina mut välillä, mistä johtuu?
     
  19. kurzi

    kurzi Member

    Liittynyt:
    09.11.2007
    Viestejä:
    2
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Onkos tuohon näytön kallistukseen joku niksi ??
    Itse en millään keksi miten saisin sen kääntymään =/
     
  20. kurzi

    kurzi Member

    Liittynyt:
    09.11.2007
    Viestejä:
    2
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Eipä mitään enää.. Oli vaan niin jäykkä ettei heti uskaltanut kunnolla vääntää =)
     

Jaa tämä sivu