1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Acer AL2216Wsd

Viestiketju Tietokoneen näytöt -osiossa. Ketjun avasi jemoolsk 09.07.2007.

  1. jemoolsk

    jemoolsk Member

    Liittynyt:
    02.05.2007
    Viestejä:
    61
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Mielipiteitä Tästä

    Onko kellään kokemusta? Rahaa ei olis laittaa nyt ton enempää joten kannattaako ostaa tuo, vai tyytyä johonkin pienempään?
     
  2.  
  3. Marakus

    Marakus Member

    Liittynyt:
    03.05.2005
    Viestejä:
    0
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    10
    jos mahdollista, niin käy jossain kaupassa jossa voisit testata näyttöä :)

    ite ostin tän AL2216WSD:n noin viikko sitten ja pahaa sanottavaa en kyllä ole vielä löytänyt, huonointa näytössä on jalusta, siitä ei pahemmin säätöjä löydy :/ ...kallistuu tuo sentään jollain tavoin taaksepäin ja minimaalisesti eteenpäin, mutta siinäpä ne säädöt sitten olikin. Ei oo kyllä iso miinus, mutta onpahan kuitenkin :D

    hinnan takia itsekkin tämän ostin, ja ei kyllä samalla rahalla olis parempaa saanu. DVI-liitin, 5ms vasteaika, 22" wide, 700:1 kontrasti ...kelpaa ainakin minulle.
     
  4. Dewor

    Dewor Member

    Liittynyt:
    13.08.2005
    Viestejä:
    36
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Mietin tässä juuri itsekin että kannattaako tuo näyttö ostaa, sillä olen juuri tilannut uuden koneen (e6700 c2d prosa, 8800 gtx näyttis jne..) kannattasko toi näyttö ostaa pelikäyttöön?
     
  5. Voltaren

    Voltaren Regular member

    Liittynyt:
    09.03.2002
    Viestejä:
    614
    Kiitokset:
    2
    Pisteet:
    28
    Minulla kanssa tuo AL2216WSD. No sanottakoot nyt et hinta/laatusuhde ihan ok.
    Katselukulma on todella suppea, eli jos ruudun alaosassa teksti selvää, yläosassa epäselvää.
    Sama pätee väreihin.
    En sitten tiedä sattuiko minulle ns. maanantaikappale, mutta tuntuu että lagaa ihan sikana.. peleissä nyt varsinkin.. jos en tietäisi ja silmämääräisesti katsoisin, niin väittäisin kyseessä olevan 16ms vasteajan ruutu. Vai lienekö sitten kyse siitä, että koko ikäni työskennellyt crt ruuduilla.
    Kommentteja ja kokemuksia muiltakin kiitos. Mutta ei niitä "no Acer on Acer". Merkkihän on sinänsä ihan ok, jotkut tykkää, toiset taas ei.
     
  6. widetrak

    widetrak Guest

    voltaren

    mikä näyttis sulla on koneessa?
    en voi uskoa että 5ms vasteaika lagaa pahasti.
    voi olla että sun näyttis lagaa.

    muuten, saatan itsekin ostaa tuon näytön

    koska en tarvi mitään mailman parasta, kunhan parempi ja isompi näyttö ku tää nykynen.
     
    Moderaattorin viimeksi muokkaama: 12.07.2007
  7. Voltaren

    Voltaren Regular member

    Liittynyt:
    09.03.2002
    Viestejä:
    614
    Kiitokset:
    2
    Pisteet:
    28
    geforce 8800 gts
    et ei pitäis siit olla kii.
    Ja tosiaan ku noita monitorin specsei tutkin tarkemmin, niin todellakin tän näytön pitäis kyl olla oikeen mainio.
    Täytyy vertailla ja koittaa eri lcd ruutui jos tulis fiksummaks.
     
  8. widetrak

    widetrak Guest

    siis kannatteeko toi sitten ostaa pelikäyttöön?





     
  9. jemoolsk

    jemoolsk Member

    Liittynyt:
    02.05.2007
    Viestejä:
    61
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Periaattessa se riippuu ihan siitä kuinka tarkka sä oot kun sä tuoijotat sitä screeniä... Mutta jos rahaa on niin toki kannattaa ostaa esim. Samsung SyncMaster 226BW jota on kehuttu täällä vaikka kuinka paljon tai sitten HP W2207 jota taas on vastaavasti murossa ylistetty suunnilleen maasta taivaisiin...

    Ite meinaan juuri hinnan takia ostaa tän! Voin laittaa tänne jotain pientä arvostelua sitten kun joskus saan tuon käsiini :) (Tosin mun arvosteluni voi olla vähän heikko, kun oon ikäni käyttänyt CRT-näyttöä...)
     
  10. jemoolsk

    jemoolsk Member

    Liittynyt:
    02.05.2007
    Viestejä:
    61
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Noniin nyt on näyttö hankittu!


    Plussat:
    -Hinta.
    -Tarpeeksi nopea, ainakin mulle. En huomannut häntimistä.
    -Värit itselleni riittävän hyvät.
    -Oikeastaan hintaan nähden lähes kaikki.

    Miinukset:
    -Vähäistä valovuotoa alareunassa. (Määrittele nyt sitten vähäinen :p ) ,tässä erittäin heikkolaatuinen kuva siitä, mutta siitä saa ihan hyvän käsityksen valovuodon laajuudesta. [​IMG]
    -Suurin miinus tulee heikohkoista katselukulmista... Varsinkin pystysuunnassa kun poikkeaa, niin värit menevät sangen tummiksi. (Eli siis jos katsoo näyttöä alhaaltapäin, värit muuttuvat ylhäältä tummiksi ja toisinpäin.)

    Lopuksi: Hinta/laatu suhteeltaan TODELLA mahtava näyttö! Hetken olen käyttänyt enkä ainakaan vielä ole isoja vikoja havainnut.

    Jos et ole tarkka näyttösi hienouksista, etkä odota mitään huippu laatua suosittelen tätä näyttöä todella paljon!
     
  11. widetrak

    widetrak Guest

    pelaatko kyseisellä näytöllä?

    häntii?

    nykii?
     
    Moderaattorin viimeksi muokkaama: 25.07.2007
  12. jemoolsk

    jemoolsk Member

    Liittynyt:
    02.05.2007
    Viestejä:
    61
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    GTA:ta ja Hitman BM:ää on tullut tähän mennessä pelattua, enkä ole huomannut minkäänlaista nykimistä. Kannattaa kuitenkin ottaa huomioon että en ole kovin tarkka siitä mitä vahtaan... (Esimerkkinä yksi kaverini sanoi että yhdessä pelissä on surkeat grafiikat, kun taas omasta mielestäni ei ollut mitään vikaa :D )
     
  13. opaaliola

    opaaliola Regular member

    Liittynyt:
    15.09.2005
    Viestejä:
    325
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Jaa että on hyvä näyttö? Ainakin näyttäisi hinta olevan kohdillaan :) Ja ilmeisesti myös laatukin hintaan nähden.. Itse kun olen myös näyttöä ostamassa, niin en tarvitsisi mitään huippunäyttöä. Ja jos noin halvalla saisi tuon tasoisen 22"-näytön jossa DVI-liitäntä ja kaapeli, niin kyllä kelpaisi. En ole niin tarkka, niin tuo sopisi kyllä täydellisesti jos on vaan ollenkaan toimiva! Eikä tuo valovuotokaan tuossa kuvassa nyt niin pahaa ole.. Eihän niitä mustia ruutuja ole kun esim. boottauksen aikana (ja jossain muuallakin saattaa myös olla) niin eihän sekään ole kovin merkittävä ongelma.

    Jemoolsk onko sinulla yhtään kuollutta pikseliä siinä näytössäsi? Voit tarkistaa asian tällä ohjelmalla.

    Miten nuo katselukulmat on että kuinka paljon sitä näyttöä pystyy kallistelemaan eteen ja taakse suunilleen?

    -Mutta siis jos katsoo kohtisuoraan niin värit ovat melko tasoissa näytön eri osissa? Oletko kalibroinut näyttöäsi millään tavalla?
     
  14. jemoolsk

    jemoolsk Member

    Liittynyt:
    02.05.2007
    Viestejä:
    61
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Turha viesti, tuli vahingossa. Lukekaa seuraava.
     
    Viimeksi muokattu: 18.08.2007
  15. jemoolsk

    jemoolsk Member

    Liittynyt:
    02.05.2007
    Viestejä:
    61
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    En ole huomannut ainuttakaan kuollutta pikseliä itse. En juuri nyt ole Windowssin puolella joten tuolla ohjelmalla tarkistaminen ei onnistu, mutta voin laittaa ohjelman antaman tuloksen myöhemmin tänään kun vaihdan Windowssin puolelle. Jos sitä tietoa ei näy tämän päivän aikana niin pistä tähän ketjuun muistutus viesti. (Meikäläisen muisti on suunnileen yhtä hyvä kuin purkillisella sahajauhoa.)
    [EDIT] Noniin en tuolla ohjelmallakaan huomannut ainuttakaan kuollutta pikseliä.


    En ole kalibroinut näyttöäni. Kun kohtisuoraan katsoo niin (omasta mielestäni) värit ovat tasaiset ja hyvät. Mutta tosiaan kovin montaa kymmentä astetta ei voi poiketa ennen kuin värit alkaa menemään huonoiksi, mutta olen kyllä pystynyt elokuvia katsomaan ihan hyvin vähän alemmaltakin tasolta koska tuota näyttöä pystyy kallistamaan eteenpäin ja silloin saa suhkot kohtisuoran näkökulman jos nyt ei ihan lattian rajasta katsele :)

    Kaikkein parashan olisi jos pääsisit noita katselukulmia itse tsekkaamaan jonnekkin kauppaan, mutta tilasin kyllä itsekkin netistä, enkä pettynyt.

    Ja sitten siitä valovuodosta sen verran että ei se tosiaan häiritse, mutta mun käsittääkseni se vaihtelee jonkin verran eri näyttöjen välillä, vaikka se olisikin samaa sarjaa, mutta tuskinpa se ainakaan tuota paljon pahempi on. (Ties vaikka olisi vähemmän...)[/quote]
     
    Viimeksi muokattu: 18.08.2007
  16. opaaliola

    opaaliola Regular member

    Liittynyt:
    15.09.2005
    Viestejä:
    325
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    No hyvä jos ei löytynyt kuolleita pikseleitä, sehän voisi meinata sitä että muissakaan saman mallin näytöissä ei olisi, mistäs sitä tietää :)

    -No huva.. Ei täälläpäin ole ainakaan vielä tullut näyttöä katseltua ihan lattian rajasta että eiköhän tuo ole ihan ok [​IMG]

    -Joo tarkoitus olisi käydä katselemassa elektroniikkaliikkeiden tarjontaa josko tuo löytyisi, mutta tosin ei varmaan tarvitse pettyä vaikka ei löytyisikään, sillä on varmaan ihan ok-ostos ihan ilman etukäteen tutustumistakin [​IMG]

    -Näinhän se on :)
     
  17. jksl

    jksl Member

    Liittynyt:
    12.10.2006
    Viestejä:
    9
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Tänään otettu Acer käyttöön, ja hyvin pelittää. Kokemuksia muista TFT-näytöistä ei tosin ole, mutta omaa silmääni kuva ja ulkonäkö ainakin miellyttää. Kuolleita pikseleitä ei ollut, ei häntimistä, mutta vähäistä valovuotoa näkyy, itseäni ei haittaa. Hinta/laatusuhteeltaan melko mainio näyttö.
     
  18. opaaliola

    opaaliola Regular member

    Liittynyt:
    15.09.2005
    Viestejä:
    325
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    -Mukavaa kuulla että toimii hyvin, alkaa itselläkin kynnys olla jo ostopisteessä :) Ja valovuotohan ei varmaan merkittävästi haittaa ellei monitoorilla ole melko musta kuva, ainakin näin olen itse ymmärtänyt.. Tosiaan melko ainoita 22"-näyttöjä joissa DVI-liitäntä/kaapeli ja vielä noin kohtuulliseen hintaan. Ihan jees.. :)
     
  19. Voltaren

    Voltaren Regular member

    Liittynyt:
    09.03.2002
    Viestejä:
    614
    Kiitokset:
    2
    Pisteet:
    28
    Jos vaan suinkin mahdollista niin kannattaa käydä katsomassa ennenkun ostaa.
    Ulkonäöstä ja edistyksellimmisistä säädöistä ei kannata edes puhua, kun rupatellaan tämän hintaluokan näytöstä.
    Ehdoton plussa DVI liitäntä.
    Mainitsemisen arvoista myös, että valovuotoa erittäin vähän, eikä kuolleita pikseleitä lainkaan.
    Karmea miinus on katselukulma. Jos istut niin, että katsot keskelle ruutua, alkaa värit ja teksti hienoisesti vääristymään ääripäissä, eli reunoissa. Näin jonkun kuukauden käytön jälkeen sitä en juuri huomaa koska silmä tottunut. Mutta näytti todella karmealta kun laadukkaasta CRT ruudusta tähä siirryin.
    Kirkkaus saa myös kiitosta. Tosin värien elävyys on aika lattea.
    Hintaansa nähden ihan ok ruutu. Muutama kymppi viel halvempi, niin todella voisi sanoa että hinta/laatu suhde olisi kohdillaan.
     
  20. Maizzi

    Maizzi Regular member

    Liittynyt:
    18.05.2007
    Viestejä:
    123
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Tilasin kyseisen näytön tänään, nyt jännityksellä odotellaan.. :D
     
  21. Saguu

    Saguu Member

    Liittynyt:
    26.08.2007
    Viestejä:
    2
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
     

Jaa tämä sivu