1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Acer 8920G recovery ongelma

Viestiketju Windows -ongelmat -osiossa. Ketjun avasi Jackst 15.04.2009.

  1. Jackst

    Jackst Member

    Liittynyt:
    15.04.2009
    Viestejä:
    2
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Terve!

    Elikkä, mulla on acer 8920G jossa on tähän asti ollut perus windows (ei siis läppärin mukana tullutta acerin ohjelmistoa vaan puhdas asennus Windows Vistasta). Nyt eilen asensin palautuslevyiltä acerin "oman" windows vistan siihen ja toimi aivan täydellisesti, ei mitään ongelmia homma pelas. Sitten huomasin että siellä on tuo palautus osio mikä vie 13 gigaa tilaa, noh pihinä ihmisenä minä ajattelin että minähän sen sieltä pois otan.

    Latasin Gparted ohjelman, käynnistin ja huomasin siinävaiheessa että siellähän on kaksi osiota, yksin 10 gigan ja yksi kolmen. 10gigan osio oli siis palautus osio, mutta tuo 3 gigan osio oli jokin sivutustiedosto osio, mikä oli minulle vähän outoa koska en ole ennen törmännyt että windows käyttäisi erikseen jotain osiota joka toimisi sivutustiedostona, hetken mietin ja poistin molemmat, siinähän se sitä raksutti pari kolme tuntia kun se suurensi sen kovalevyn (niin tässä läppärissä on siis kaksi 230Gt kovoa). Sitten kun se oli valmis, käynnistin koneen uudelleen ja acerin logo tuli esiin, sitten musta ruutu jonka vasemmassa yläkulmassa vilkkuu kursori.

    Ekaksi tuli mieleen että "no perhana näköjään se vaatii ne osiot mitkä poistin, no ei se mitään windows uusiksi sisään" acer palautus levy sisään ja taas tuli uusi ongelma, restore failed - reason 0xa000000e taisi olla mitä se heitti.

    Hetken googlauksen jälkeen sain selville että ongelma on yleinen acerin palautuslevyillä ja että se korjaantuu kun tekee uudet osiot esim gpartedilla tai jollain Ultimate boot CD:n ohjelmalla. Käytin Gpartedia, tein uudet NTFS osiot molempiin kovalevyihin ja käynnistin palautuksen uudelleen, nyt lähti pelaamaan, palautuksen jälkeen käski ottaa levyn ulos asemasta ja käynnistämään uudelleen, ja nyt taas sama juttu: Musta ruutu jonka vasemmassa yläkulmassa vilkkuu kursori.

    Alan pikkuhiljaa olemaan todella epätoivonen, osaako kukaan sanoa mistä johtuu? Olen kokeillut asentaa normaalin vistan koneelle ja se toimi aivan moiteetta.

    Biosin asetukset pitäis olla ihan kunnossa ei siellä paljoa mitään muuttaa pystykkään. Eihän se voi olla mahdollista etten pysty enään acerin omaa vistaa siihen asentaa sen takia koska poistin ne kaksi piilotettua osiota sieltä?? Nehän oli muutenkin poissa siinä kun oli normi vista käytössä kun sehän formatoi koko kovalevyn. Osaako kukaan sanoa missä vika on?

    Minä kiitän.
     
    Viimeksi muokattu: 15.04.2009
  2.  
  3. kirkiisi

    kirkiisi Member

    Liittynyt:
    19.07.2006
    Viestejä:
    96
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Poistamissasi osioissa saattoi olla tiedostoja joista "acer vista" tarkisti että sitä ei olla asentamassa esim. Hp koneeseen. Nyt asennus ei tiedä onko kyseessä acerin kone.

    Näin ainakin veikkaisin.
     
  4. Jackst

    Jackst Member

    Liittynyt:
    15.04.2009
    Viestejä:
    2
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Noniin, vika selvisi juuri 30 minuuttia postaamisen jälkeen. Kovalevyn Master boot record, vai mikä se on mitä se vista käyttääkään oli vioittunut, sain korjattua sen säätämällä Ultimate Boot CD:n GAG ohjelman avulla. Elikkä asensin kyseisen ohjelman boottamalla CD:n, se löytyy UBCD:n valikosta Filesystem tools --> Boot Managers --> GAG. (eivät ole aivan tarkkoja mutta noin suurinpiirtein ne menivät) sitten asensin ohjelman, ja heti perään poistin sen, se ikään kuin nollasi master boot recordin kovalevyllä, jonka jälkeen se taas suostui jatkamaan asennusta.

    Toivottavasti tästä on muillekkin apua.
     

Jaa tämä sivu